Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Collega als swinger


Philou schreef op 10-03-2023 om 15:09:

[..]


Ja, hij had het beter wat anders aangepakt door het eerst eens over het onderwerp te hebben zonder persoonlijk te worden.


Precies dat!  Als ze dat eerst hadden benoemd, dan hadden TO en echtgenoot kunnen reageren met: Oh, dat zou niets voor ons zijn. Dan hadden ze daar over door kunnen babbelen en was het collega en zijn vrouw duidelijk geworden dat ze hun vraag beter niet konden stellen. 

Sas-OO schreef op 10-03-2023 om 16:08:

[..]

Precies dat! Als ze dat eerst hadden benoemd, dan hadden TO en echtgenoot kunnen reageren met: Oh, dat zou niets voor ons zijn. Dan hadden ze daar over door kunnen babbelen en was het collega en zijn vrouw duidelijk geworden dat ze hun vraag beter niet konden stellen.

Hier ben ik het zeker mee eens, ze hebben het verkeerd aangepakt! Ik zal dit eerder scharen onder naïviteit of communicatieprobleem, maar zeker niet onder ongewenste intimiteiten of schofferen of oneerbaar voorstel.

Rhonda

Rhonda

10-03-2023 om 16:38 Topicstarter

Sas-OO schreef op 10-03-2023 om 16:08:

[..]

Precies dat! Als ze dat eerst hadden benoemd, dan hadden TO en echtgenoot kunnen reageren met: Oh, dat zou niets voor ons zijn. Dan hadden ze daar over door kunnen babbelen en was het collega en zijn vrouw duidelijk geworden dat ze hun vraag beter niet konden stellen.

Wauw wat veel reacties. Wat Sas hier zegt klopt wel een beetje. Wij werden er erg door overvallen, terwijl ze zich hadden kunnen oriënteren op onze visie door het onderwerp ter sprake te brengen. Dan hadden we ons daarna ook wel achter de oren gekrabd en ons afgevraagd waarom ze ineens hierover waren begonnen terwijl dit normaliter niet onze gespreksonderwerpen zijn, maar dan was het wat minder persoonlijk geworden. 
vandaag was hij niet op het werk, maar we zien ze dit weekend en dan kijken we even of we er nog op terugkomen en wat we dan zeggen. Ligt er een beetje aan hoe het gaat en hoe we ons voelen. Wij zullen er meer van ondersteboven zijn dan zij. 

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 16:00:

[..]

En wat bedoel je hiermee nu te zeggen icm hetgeen je nu quote? Wat heeft mijn post te maken met een willekeurig onbekend persoon in de bus? Al mijn reacties zijn gebaseerd op de openingspost, dus ontopic, waarom de behoefte er zulke extreme voorbeelden bij te halen?

Als je zou schrijven: 'ik vind het niet ongepast' dan komt die nuance erin. Nu schrijf je:  'dat ís toch niet ongepast?'

Klinkt voor jou misschien hetzelfde, maar het één geeft aan dat je je realiseert dat het voor sommigen anders kan liggen. Bij de tweede geef je aan dat je het toch eigenlijk maar nonsens vindt dat niet iedereen jouw definities hanteert.

gr Angela


RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 14:05:

[..]

Als jij al mijn reacties hebt gelezen dan heb je ook gelezen dat het waarschijnlijk aan mij persoonlijk ligt, omdat ik seks dus inderdaad niet als een beladen discussiepunt beschouw. Heeft helemaal niets met wereldvreemd oid te maken namelijk.

Dat is dan mooi maar aangezien TO er duidelijk anders over denkt, heeft ze daar verder niet zoveel aan.

Angela1967 schreef op 10-03-2023 om 16:38:

[..]

Als je zou schrijven: 'ik vind het niet ongepast' dan komt die nuance erin. Nu schrijf je: 'dat ís toch niet ongepast?'

Klinkt voor jou misschien hetzelfde, maar het één geeft aan dat je je realiseert dat het voor sommigen anders kan liggen. Bij de tweede geef je aan dat je het toch eigenlijk maar nonsens vindt dat niet iedereen jouw definities hanteert.

gr Angela


Duh, beetje begrijpend lezen al teveel gevraagd terwijl ik al vaak genoeg heb geschreven dat het waarschijnlijk aan mij persoonlijk ligt?! Beetje spijkers op laag water zoeken……

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 16:47:

[..]

Duh, beetje begrijpend lezen al teveel gevraagd terwijl ik al vaak genoeg heb geschreven dat het waarschijnlijk aan mij persoonlijk ligt?! Beetje spijkers op laag water zoeken……

Ben je inmiddels een beetje klaar met “how to make this about me”. Je punt is wel duidelijk, er zijn ook andere manieren van in het leven staan en wellicht kun je daar ook een beetje ruimte voor geven.

Prillewits schreef op 10-03-2023 om 16:44:

[..]

Dat is dan mooi maar aangezien TO er duidelijk anders over denkt, heeft ze daar verder niet zoveel aan.

Nou, gelukkig zal ze aan jouw reactie wel veel hebben 

Prillewits schreef op 10-03-2023 om 16:48:

[..]

Ben je inmiddels een beetje klaar met “how to make this about me”. Je punt is wel duidelijk, er zijn ook andere manieren van in het leven staan en wellicht kun je daar ook een beetje ruimte voor geven.

Geheel wederzijds dus! 🤭

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 16:47:

[..]

Duh, beetje begrijpend lezen al teveel gevraagd terwijl ik al vaak genoeg heb geschreven dat het waarschijnlijk aan mij persoonlijk ligt?! Beetje spijkers op laag water zoeken……

'Het zal wel aan mij liggen' is nog minder effectief. Want 'het' ligt niet aan jou. Je hebt gewoon een andere mening.
gr Angela

Prillewits schreef op 10-03-2023 om 16:48:

[..]

Ben je inmiddels een beetje klaar met “how to make this about me”. Je punt is wel duidelijk, er zijn ook andere manieren van in het leven staan en wellicht kun je daar ook een beetje ruimte voor geven.

Nounou, ze wordt wel persoonlijk benaderd he..?!

Angela1967 schreef op 10-03-2023 om 16:52:

[..]

'Het zal wel aan mij liggen' is nog minder effectief. Want 'het' ligt niet aan jou. Je hebt gewoon een andere mening.
gr Angela

Mooi, je begrijpt dus duidelijk wat ik bedoel te schrijven 🙏

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 16:49:

[..]

Nou, gelukkig zal ze aan jouw reactie wel veel hebben

misschien had je niet begrepen dat dit voor jou bedoeld is, niet voor TO? Of was het gewoon een jii-bakje?

Angela1967 schreef op 10-03-2023 om 18:48:

[..]

misschien had je niet begrepen dat dit voor jou bedoeld is, niet voor TO? Of was het gewoon een jii-bakje?

Pfff doe niet zo belerend en vermoeiend joh of ben je van de ViaFora politie? 

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 15:52:

[..]

Want als 60-plusser is seks not-done/vies/dood/whatever?

En dat deze vriend het inleidt met ‘niet schrikken’ zie ik juist doordat veel mensen seks blijkbaar zo’n beladen onderwerp vinden, terwijl het zo iets menselijks is. Dat een ieder daar andere ideeën over heeft is wel bekend, maar dat maakt een vrijblijvende vraag nog steeds niet ongepast toch?

Ik ben eind 50, laten we het er maar ophouden dat het wat meer inspanning vergt dan vroeger. En dat ik dat dat van meer leeftijdsgenoten hoor. Want dat ik vriendschappen en erotiek liever gescheiden houd, betekent niet dat ik seks nou zo'n beladen onderwerp vind dat ik er nooit over zou praten.

En verder is poepen ook heel menselijk, maar jij zou toch ook raar staan te kijken als iemand je out of the blue vroeg "zal ik je eens lekker inzepen?¨

Dus ja, als je weet dat je seksuele vertier of dat nou groepsseks of poepseks is, een niche is, dan is  het ongepast daar een ander mee te overvallen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.