Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Collega als swinger


Philou schreef op 10-03-2023 om 14:50:

[..]

Dat mag jij vinden, een ander mag iets anders vinden toch? Dat jij een bepaalde verwachting van de wereld hebt, wil niet zeggen dat het ook zo is.

Er zijn toch bepaalde omgangsvormen in het leven/op het werk? Je gaat toch ook niet uitgebreid je sexleven bij de koffieautomaat uit de doeken doen omdat dat nou eenmaal moet kunnen volgens jouw mening? 

EmmaT schreef op 10-03-2023 om 14:32:

[..]

Ja maar ik mag toch hopen dat jij ook het verschil ziet met een collega die uit het niets vraagt of je meedoet met zo'n swingding? 🤣

Ik zie het verschil heus wel, maar begrijp het opblazen ervan dus echt niet?! En opeens zijn het dan enkel collega’s, terwijl TO toch echt duidelijk aangeeft dat het inmiddels vrienden zijn. Is dat om het idee nog belachelijker te maken ofzo?

EmmaT schreef op 10-03-2023 om 15:01:

[..]

Er zijn toch bepaalde omgangsvormen in het leven/op het werk? Je gaat toch ook niet uitgebreid je sexleven bij de koffieautomaat uit de doeken doen omdat dat nou eenmaal moet kunnen volgens jouw mening?

Waarom de behoefte het zo uit zn verband te trekken? Het gebeurde nl niet bij het koffieautomaat en TO is niet enkel een collega.

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 15:02:

[..]

Ik zie het verschil heus wel, maar begrijp het opblazen ervan dus echt niet?! En opeens zijn het dan enkel collega’s, terwijl TO toch echt duidelijk aangeeft dat het inmiddels vrienden zijn. Is dat om het idee nog belachelijker te maken ofzo?

Ja maar het zijn dus niet alleen maar vrienden, maar ook collega's. En TO voelt zich daar ongemakkelijk bij, dat kan toch? Bij mij zou dat ook het geval zijn. Bij sommige anderen blijkbaar niet. 

MRI schreef op 10-03-2023 om 14:59:

[..]

maar dat geldt toch ook voor degene die wat snel gaat in seksuele voorstellen doen? Je kan er ook rekening mee houden dat niet iedereen er zo in staat als jij.

TO werkt al 10 jaar met hem, weet jij hoe lang zij daarnaast al bevriend zijn? Dus hoezo snel?

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 15:06:

[..]

TO werkt al 10 jaar met hem, weet jij hoe lang zij daarnaast al bevriend zijn? Dus hoezo snel?

Als je de ander ermee overvalt, dan ben jij te snel, ook na 10 jaar vriendschap.

EmmaT schreef op 10-03-2023 om 15:05:

[..]

Ja maar het zijn dus niet alleen maar vrienden, maar ook collega's. En TO voelt zich daar ongemakkelijk bij, dat kan toch? Bij mij zou dat ook het geval zijn. Bij sommige anderen blijkbaar niet.

Jazeker kan dat, dus noemde ik het ook gevalletje verkeerd ingeschat. Maar ik begrijp niet waarom die vriendschap opeens zo ondergeschikt is aan collega’s zijn om je mening te geven. Ze zijn collega’s én vrienden namelijk.

MRI schreef op 10-03-2023 om 14:59:

[..]

maar dat geldt toch ook voor degene die wat snel gaat in seksuele voorstellen doen? Je kan er ook rekening mee houden dat niet iedereen er zo in staat als jij.

Vragen staat vrij, het is toch geen verplichting? 
Ja, hij had het beter wat anders aangepakt door het eerst eens over het onderwerp te hebben zonder persoonlijk te worden.


Ik zou er thuis heel veel grappen over maken dat je het je systeem krijgt.

EmmaT schreef op 10-03-2023 om 15:07:

[..]

Als je de ander ermee overvalt, dan ben jij te snel, ook na 10 jaar vriendschap.

Ach welnee, dan suggereer je dus dat als ze het over 10 jaar hadden gevraagd TO er misschien anders over dacht?

Philou schreef op 10-03-2023 om 15:09:

[..]

Vragen staat vrij, het is toch geen verplichting?

Precies! Nee en klaar! Hoe moeilijk kan het zijn?

Wat een bizar verhaal. Als zo'n vraag nou komt van een viriele dertiger nadat er een broeierige sfeer ontstaat na een avondje pimpelen.  Maar jullie zijn allemaal zestigers, aangezien je schreef dat je vlak voor je pensioen zit. 
Het feit dat ie de vraag  inleidt met "dat je niet moet schrikken" wijst erop dat ie zelf ook wel weet dat die vraag ongepast is.  Jammer dat je het juiste antwoord "daar schrik ik wel van" in dit soort gevallen altijd pas bedenkt als je later in je bed ligt - braaf naast je eigen partner.

kenfan schreef op 10-03-2023 om 15:46:

Wat een bizar verhaal. Als zo'n vraag nou komt van een viriele dertiger nadat er een broeierige sfeer ontstaat na een avondje pimpelen. Maar jullie zijn allemaal zestigers, aangezien je schreef dat je vlak voor je pensioen zit.
Het feit dat ie de vraag inleidt met "dat je niet moet schrikken" wijst erop dat ie zelf ook wel weet dat die vraag ongepast is. Jammer dat je het juiste antwoord "daar schrik ik wel van" in dit soort gevallen altijd pas bedenkt als je later in je bed ligt - braaf naast je eigen partner.

Want als 60-plusser is seks not-done/vies/dood/whatever?

En dat deze vriend het inleidt met ‘niet schrikken’ zie ik juist doordat veel mensen seks blijkbaar zo’n beladen onderwerp vinden, terwijl het zo iets menselijks is. Dat een ieder daar andere ideeën over heeft is wel bekend, maar dat maakt een vrijblijvende vraag nog steeds niet ongepast toch? 

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 15:52:

[..]

Want als 60-plusser is seks not-done/vies/dood/whatever?

En dat deze vriend het inleidt met ‘niet schrikken’ zie ik juist doordat veel mensen seks blijkbaar zo’n beladen onderwerp vinden, terwijl het zo iets menselijks is. Dat een ieder daar andere ideeën over heeft is wel bekend, maar dat maakt een vrijblijvende vraag nog steeds niet ongepast toch?

Wat ongepast is, is niet aan jou om te beoordelen. Dat is echt persoonlijk. En als je goede vrienden bent, is de ruimte om iets te vragen  naar ik aanneem groter dan wanneer je elkaar net kent. Dus ja jij zou het veel eerder 'gepast' vinden (of vind jij het oké als een onbekende jou in de bus deze vraag stelt), maar een ander niet.

gr Angela

Angela1967 schreef op 10-03-2023 om 15:56:

[..]

Wat ongepast is, is niet aan jou om te beoordelen. Dat is echt persoonlijk. En als je goede vrienden bent, is de ruimte om iets te vragen naar ik aanneem groter dan wanneer je elkaar net kent. Dus ja jij zou het veel eerder 'gepast' vinden (of vind jij het oké als een onbekende jou in de bus deze vraag stelt), maar een ander niet.

gr Angela

En wat bedoel je hiermee nu te zeggen icm hetgeen je nu quote? Wat heeft mijn post te maken met een willekeurig onbekend persoon in de bus? Al mijn reacties zijn gebaseerd op de openingspost, dus ontopic, waarom de behoefte er zulke extreme voorbeelden bij te halen?

En als aanvulling op mijn vorige posts, als dit gebeuren voor TO inhoudt dat zij de relatie liever enkel wil voortzetten als collega’s ipv als vrienden, ook prima toch? Echter haal ik dat niet uit haar openingspost, maar dat is mijn eigen invulling inderdaad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.