Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 12:35

Gesommeerd door bedrijfsarts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

14-10-2010 om 13:35

Eerste stap

"ik heb ook besloten om de bedrijfsarts te bellen buiten mijn leidinggevende om. Staat nog wel een beetje het probleem, wat geef ik als reden op dat ik niet kan, want uiteraard moet je met een goede reden komen. Ik gooi het er inderdaad maar op dat ik nog niet zelfstandig kan reizen ook al is dat een beetje overdreven."

Hartstikke goed dat je gaat bellen. En het lijkt mij niet overdreven om te zeggen dat je nog niet zelfstandig kan reizen. Waarom jezelf aan de ene kant zo groot houden maar aan de andere kant toch niet gaan werken? Boek een herstelperiode in waarin je bepaalde belastende dingen niet mag/kan/wil doen...

Wisse

Niet dat ik denk dat Fianna zelf niet kan antwoorden maar onderhand zijn de rare vragen aan Fianna wel een subcategorie waard... waarom zijn zieke moeders hele dagen thuis met hun kinderen zonder hulp? Omdat het vangnet beperkt is, daarom. De overheid (wmo/awbz) is uitgekleed. Vroeger werd een zieke huisvrouw gewoon door een thuishulp vervangen. Die bestaat niet meer in die vorm. Vroeger woonden mensen in de buurt bij familie, dat soort achtervang is veel minder geworden. Vroeger waren andere moeders ook thuis en kon er makkelijker worden ingesprongen door buren en kennissen. Dat is weggevallen door de toegenomen arbeidsparticipatie van vrouwen.

Dus wat gebeurt er, moeders herstellen langzamer. Het enige wat er overblijft is zelf de portemonnee trekken en iets regelen. Maar dan nog is a. het budget vaak beperkt en b. het aanbod gekenmerkt door wachtlijsten.

Volgens mij gaan er heel wat handen de lucht in als je vraagt of er vrouwen op OOL zijn die ziek thuis zijn geweest en wier herstel is bemoeilijkt doordat ze te weinig achtervang hadden. Op zo'n dag met de kinderen als je eigenlijk te ziek bent doe je namelijk alles half. Je doet het huishouden half, je zet de kinderen achter de buis en je probeert tussendoor nog wat te herstellen. Ik zou niet weten wat je anders moest.

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 13:44

Wisse

4 kinderen, 2 op school, 2 thuis. Hoe dat kan? Omdat het moet, het kan niet anders, ik kan mijn kinderen moeilijk wegtoveren. Ik zit de dagen letterlijk uit met een hoofd vol watten en zwabber benen. Ik bof dat mijn baby redelijk makkelijk is en zich wel vermaakt met wat speeltjes en mijn dochtertje kijkt momenteel erg veel tv en ik lees veel boekjes met haar. Huishouden doe ik amper, het is hier nu ook behoorlijk rommelig en vies aan het worden.
Het is roeien met de riemen die ik heb. de dagen dat ik zou moeten werken, breng ik zo'n beetje in bed door om hier van bij te komen.
Nee, ik heb geen zware lichamelijke baan, maar moet wel achter een bureau zitten de hele dag en mijn hoofd er bij houden. Ik kan dat op dit moment echt niet opbrengen.

'De manier waarop je nu met je werk omgaat lijkt mij niet constructief voor het ontwikkelen van een plezierige en interessante loopbaan.'

Deze opmerking snap ik niet, maar is verder niet relevant, want mijn contract loopt over enkele maanden af

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 13:46

Overigens wisse

Vind jij dan ook dat als je als moeder griep hebt en die dagen dat je met je kinderen thuis zou zijn en je geen oppas kan vinden voor die dagen voor je kinderen dat je je dan ook niet ziek kan melden op je werk voor de dagen dat je werkt? In het kader van: als je thuis bent met je kinderen ben je niet ziek.

concreet: wat moet ik doen? Mijn kinderen te vondeling leggen??

Tijgeroog

Tijgeroog

14-10-2010 om 14:09

Wisse

Ik werk niet, heb dus geen structurele oppas voor m'n kinderen. Dus ik ben nooit ziek?
Vorig jaar had ik Mexicaanse griep. Ik lag te rillen op de bank, onder een paar dekens, hoge koorts. En tussendoor... zorgde ik "gewoon" voor de kinderen. Ik ging heen en weer naar school, zorgde dat de jongste een beetje vermaakt werd, zorgde dat de kinderen wat te eten en te drinken kregen. En dan gaat het heus anders dan wanneer ik niet ziek ben: meer televisie voor de kinderen, m'n man probeert vroeger thuis te komen, ik slik veel paracetamol, ik probeer de kinderen ergens anders te laten spelen.
Maar ik blijf verantwoordelijk voor m'n kinderen, ik kan niet zeggen dat ze het maar een dagje (paar dagen) zonder mij moeten doen. Ik heb te weinig vangnet om het allemaal op te kunnen vangen. Dus ik ga maar door, met de kinderen, en hoop dat er snel een moment komt dat ik me weer beter voel. Het kan gewoon niet anders.
Maar als ik het goed begrijp, als ik een baan had gehad had ik dus gewoon moeten werken, omdat ik ook voor de kinderen kon zorgen? (eigenlijk mkon het niet, maar was er geen andere keus, net als nu bij Fianna)

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 14:27

Pelle

haha, mijn reactie was ook geen reactie op jouw reactie maar op de reactie van Mien*.
Verwarrend verhaal wordt het

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

14-10-2010 om 14:38

Tussen de regels

Fianna, ik schrok van je postings waarin je je enorm verzet tegen de mogelijkheid om één keer iets te regelen voor een dinsdagochtend, en je absoluut niet een dag extra creche wil regelen om naar de bedrijfsarts te gaan. Ik vind dat enorm overdreven. Ook al zit de creche vol, het is vaak toch mogelijk om een losse dag te krijgen, zeker in vakantietijd (binnenkort herfstvakantie). Je kunt het altijd vragen, en als het echt niet kan, dan zie je wel weer verder. En voor die extra dag krijg je ook kinderopvangtoeslag, dus de kosten vallen mee. Ik proef een enorme weerzin en kan dat niet rijmen - behalve met het feit dat je binnenkort toch je baan verliest, ik kan me voorstellen dat die combinatie je pissig maakt.

En verder schrik ik van je opstelling dat je best met het openbaar vervoer een eind zou kunnen reizen terwijl je nog herstellende bent en te weinig rust krijgt/neemt. Ja je zult er vast niet doodziek door worden, maar al met al lijkt het teveel.

Vandaar mijn punt: probeer meer hulp te regelen, op wat voor manier dan ook.

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 14:45

Wisse, ik snap je niet

Wisse, ik ga toch niet een creche dag ruilen als ik daardoor een dag dat ik nodig heb om uit te rusten moet opgeven? Ik snap dat werkelijk niet! waarom moet ik allemaal dat soort dingen doen terwijl ik vind dat een bedrijfsarts me ook telefonisch te woord kan staan?
Aan de ene kant verwijt je mij dat ik er 3 dagen alleen voor sta met mijn kinderen, aan de andere kant verwijt jij mij als ik op andere manieren mijn grenzen probeer te bewaken door de vrije dagen die ik heb absoluut niet op te willen geven! Ik heb geen weerzin, dat kun je wel proeven maar dan is er iets mis met je smaakpapillen. Ik probeer naar een redelijke oplossing te zoeken, waarbij MIJN belangen even voorop staan. Excuses als dat overkomt als egoistisch...
Wisse, je gaat er van uit dat ik geen hulp probeer te regelen. Ik doe mijn best echt waar, ik vraag zo veel mogelijk hulp, maar veel mensen werken ook gewoon door de week, al helemaal op di en don.

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 14:53

Oja

En wat betreft die reis met ov, het zal heel vermoeiend zijn, maar dat wil ik dan nog proberen op te brengen. Het feit dat ik dat wel wil opbrengen rijmt weer niet met de weerzin die jij meent te proeven in mijn medewerking. Ik wil wel, maar wel binnen mijn grenzen en dat houdt in dat ik niet een extra creche ochtend er voor over heb, om meerdere redenen, en ik heb er ook geen dure taxi's oid voor over.
En verder ben ik klaar met deze hele discussie, want mijn vragen zijn nu zo'n beetje beantwoord. Ik wilde verder helemaal geen discussie over het reilen en zeilen hier thuis en bepaalde verregaande oplossingen die ik zou moeten zoeken om naar de bedrijfsarts te moeten gaan.

Hanne.

Hanne.

14-10-2010 om 15:09

Wel een punt

Vooropgesteld, ik denk dat het feit dat jij op het moment dat je bij de bedrijfsarts moet komen 2 kinderen thuis hebt zitten absoluut een reden is om niet te (hoeven) gaan.

Maar ik denk dat Wisse wel een punt heeft. Je bent als werknemer verplicht om zelf ook te zorgen dat je zo veel mogelijk herstelt. Je geeft zelf aan dat je de dagen dat je eigenlijk zou moeten werken nodig hebt om bij te komen van de 3 dagen dat je de kinderen bij je hebt. Dat lijkt je herstel dus in de weg te zitten. Daar zou een bedrijfsarts dus best over kunnen vallen.

Om beter/makkelijker/sneller te herstellen zou het dus best een goed idee kunnen zijn als je meer van zulke rustmomenten inbouwt. Bijvoorbeeld door de kinderen een extra dag op te laten vangen (professioneel danwel door vrienden/familie). Jij meer rust en dus meer mogelijkheid om te herstellen.

En wees niet bang om te vragen. Ik ben altijd bereid om op de kinderen van een ander te passen. Heb ook wel eens vrijgenomen omdat een buurvrouw ineens naar het ziekenhuis moest. Maar ik hoor ook met enige regelmaat verhalen waarbij kinderen van hot naar her zijn gesleept omdat ze geen oppas konden vinden. Dan denk ik 'had even gebeld'. Je had ze zo mogen komen brengen.

Poeheee!

Fianna is van onderen he-le-maal uitgescheurd en heeft daarvoor een operatie moeten ondergaan.
Vervolgens denken anderen (haar teamleidster en anderen op dit forum) "dat ze best wel naar de bedrijfsarts kan: dan regelt ze maar wat met haar kinderen hoor..."
Ik verbaas mij erover dat ze überhaupt nog een stap kan verzetten. En waarom zou ze een reden moeten geven waarom ze zich niet naar die bedrijfsarts kan slepen? Die is er toch al? Echt, ik begrijp helemaal niets van de betweterigheid die hier tentoongesteld wordt!
Respect is hier een woord wat wel op z'n plaats is. En dan respect voor het feit dat Fianna van mening is dat ze nú niet naar die bedrijfsarts kan. Daar hoeft ze niets over hoeven uitleggen, de feiten spreken voor zich.

Gr. een zeer geschokte Poezie.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-10-2010 om 16:09

Fianna

Als ik jou was zou ik gewoon NU even bellen met de bedrijfsarts (of assistent) en uitleggen dat je lichamelijk niet in staat bent om te reizen. Niks gelogen, het is niet goed voor je herstel. Je kan de afspraak telefonisch doen of hij komt naar jou toe. Of je komt over een paar weken. En als ze vragen naar je thuissituatie vertel je dat het je erg zwaar valt en dat je zoveel mogelijk hulp vraagt, en rust op de momenten dat dat kan.

Al dat wachten en wikken en wegen, daar word je alleen maar nerveus van. Even bellen en je weet gelijk waar je aan toe bent.

Overigens heb ik zelf alleen maar positieve ervaringen met de bedrijfsarts, dus ik vermoed dat het allemaal wel mee zal vallen! Succes!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-10-2010 om 16:22

Fianna

Ik heb zelf ook eens zo'n situatie meegemaakt (meerdere zelfs. Heb toen de bedrijfsarts gebeld en de situatie uitgelegd. De afspraak werd toen gewoon een paar weken verschoven en ik kon zelfs toen de kosten voor de taxi vergoed krijgen (ik was ook niet in staat om die reis met het ov te maken).
De bedrijfsarts kan ook indien je daarvoor toestemming geeft contact opnemen met je behandelend arts(en).
Van die leidinggevende zou ik werkelijk niets aantrekken. Die kan nog zoveel willen en sommeren; het gaat hier om je ziekte en daar gaat zo iemand niet over. Het enige wat zo iemand wilt is jou weer zo snel mogelijk aan de slag zien en dat is in jouw situatie beslist voorlopig uitgesloten. Hou dat voor ogen; ik krijg sterk de indruk dat je je gezondheidstoestand zwaar afzwakt om maar van andere problemen af te zijn. Niet doen! Zo krijg je straks juist nog meer problemen en duurt je herstel alleen nog maar langer.
Zit je nou trouwens wel of niet in de Ziektewet? In hoeverre heb je te maken met het UWV? Het UWV is namelijk best wel flexibel in dit soort situaties zo heb ik ondervonden. Als je je situatie helder uitlegt valt overal een mouw aan te passen.
Maar laat je niet koeioneren en jij gaat niet aan het werk, begrepen? Het gaat nu om jouw gezondheid en herstel en dat heeft tijd en rust nodig. Al deze toestanden zijn niet leuk en niet bevorderlijk voor een spoedig herstel maar ook dit gaat weer voorbij. Succes!

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 17:24

Kinderen zijn hinderen

Hanne, ik doe mijn best hoor om zo veel mogelijk rust momenten in te bouwen en die dagen dat de kinderen er niet zijn zou ik sowieso nodig hebben om te herstellen. Ik geeft toe het zal best allemaal wat sneller gaan als ik geen kinderen had gehad (maar dan had ik ook die operatie niet hoeven hebben .
Wat mij een beetje verbaasd is dat de meesten van jullie denken dat ik helemaal niet mijn best doe om oppas/hulp te regelen tijdens de dagen dat ik thuis ben met de kinderen. dat doe ik dus wel. Ik ben net terug van het ziekenhuis, gebracht door de buuf, terwijl mijn andere buuf op mijn kinderen paste. Mijn dochtertje heb ik al een aantal keer bij iemand kunnen droppen voor een paar uurtjes, zodat ik even kan liggen als de baby slaapt. Ik doe echt mijn best, maar ik kan nou eenmaal niet al die dagen hulp hebben van half 7 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Ik roei met de riemen die ik heb. Dat niet altijd iemand beschikbaar is, kan niemand mij verwijten. nogmaals, de meeste mensen werken gewoon op dinsdag en donderdag, dat is bekend, dat dat de drukste werkdagen zijn.

Maar goed, helemaal los daarvan en los van het feit of ik nou wel of niet kinderen heb die wel of niet mijn genezing in de weg staan, zei de gynaecoloog bij wie ik net op controle was dat ik zeker nog een aantal weken niet moet gaan werken, alleen al vanwege die forse nabloeding en bloedtransfusie. Ik heb deze afspraak met gyn even afgewacht en met die info bel ik morgen de bedrijfsarts. Bij vragen, ongeloof of klachten verwijs ik hem door naar de gyn (mocht van hem. Ik ben dus van plan pas naar de bedrijfsarts te gaan, als IK vind dat ik fit genoeg ben, tot die tijd neemt hij maar genoegen met een telefonisch consult.

Fianna

Fianna

14-10-2010 om 17:30

Oja en dit is het laatste

Dank je poezie en Elisa, geen idee of ik in de zw zit of niet. In die juridische kant heb ik me nog niet verdiept.
Maar goed, ik bel dus morgen en zeg dat ik niet kan komen, klaar.
Dus wat mij betreft is de discussie afgerond. Ik heb er wel wat van geleerd, bijv dat ik een beetje op mijn hoede moet zijn om mijn kinderen er bij te betrekken. Ik zal dus niet aan de bedrijfsarts melden dat ik niet kan komen omdat ik mijn kinderen niet kan meeslepen. Dat was ik nl eerst wel van plan, maar ik begrijp dat dat tegen me gebruikt kan worden. En ik snap dat de meeste bedrijfsartsen ook gewoon mensen zijn, maar toch ben ik een beetje op mijn hoede. Noem het gezond wantrouwen, of paranoide achterdocht, wat je wilt

joep

joep

14-10-2010 om 19:54

Oke

Goed plan. Niemand kan je iets maken, als je gynaecoloog vind dat het niet kan, kan het niet en ben je zelf gelukkig geen partij meer die beslissingen hoeft te nemen. Ga lekker zitten rusten en alles komt goed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-10-2010 om 20:04

Ziektewet

Klinkt als een goed plan zo. Maarre, dat van die zw lijkt me wel handig om te weten. Als jij ziek bent hoor je je loon uitbetaald te krijgen in de vorm van ziektewetuitkering en dan heb je dus ook te maken met het UWV, de verplichting van je werkgever om je te begeleiden op weg naar herstel/reintegratie/zoeken naar ander werk etc.
Zoek dat wel even uit. Het heeft nl. ook consequenties voor als je contract afloopt en welke vervolguitkering je krijgt en hoe lang die duurt.
Mijn kennis van werk en uitkering is een beetje gedateerd (het is 10 jaar geleden dat ik voor het laatst in loondienst was) dus eea zal waarschijnlijk flink veranderd zijn maar de ziektewet is er nog steeds en daar ken ik het klappen van de zweep zo langzamerhand wel van=P
http://www.uwv.nl/particulieren/index.aspx

Fianna

Ik snap je wel hoor. Die kinderen heb je nu eenmaal en kun je niet weg toveren op je vrije dagen. En het aantal achter de hand oppassen is vaak ook maar beperkt, ook bij mij hoor. En bovendien vraag jij ook geen oppas voor zomaar eventjes, maar als je het goed zou willen doen zou je je kinderen dus voor weken aan een stuk 3 dagen per week ergens moeten onderbrengen. En dat is nogal wat.

Voor wat betreft de bedrijfsarts, denk ik dat je de juiste toon te pakken hebt. Voel je ajb niet schuldig omdat je voor jezelf opkomt. Zij kunnen niet voelen hoe het is om in jouw schoenen te lopen en willen gewoon erg graag dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat (zij = baas en bedrijfsarts). Het is aan jou om voor jezelf voldoende ruimte in te bouwen dat de wens van hun niet ten koste gaat van jou. En als je daarvoor voor je gevoel een beetje moet overdrijven moet dat dan maar. Want als je dat niet doet, ga je waarschijnlijk binnen de kortste keren over je grenzen en ben jij degene die daar op de lange termijn een hoge prijs voor betaald. Niet je baas en ook niet je bedrijfsarts. Zij kunnen niet voelen wat jij voelt en zich blijkbaar ook niet voldoende inleven in jouw leven om de juiste keuzes te maken.

Fijn dat je gyn je steunt. Mij lijkt dat een gesprekje met de gyn voor de bedrijfsarts heel verhelderend gaat werken en dat ie in jouw geval zijn vingers er niet aan wil branden. We hebben het hier immers niet over een gescheurde teennagel, toch!

Succes met je herstel. En hou die laatste gedachte vast, dan komt de rest ook wel goed uiteindelijk, denk ik/hoop ik.

Ach ja

hun/hen. Een pot nat toch

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

14-10-2010 om 23:32

Poezie

Poezie, ik weet niet waar je vandaan haalt dat "anderen op dit forum vinden dat Fianna best wel naar de bedrijfsarts kan". Fianna schrijft zelf dat ze wel met het openbaar vervoer naar de bedrijfsarts kan. Fianna wordt juist door anderen hier gewaarschuwd om dat niet te doen en zich niet te veel in te spannen. En we adviseren om de (on)mogelijkheden te leggen waar ze horen: ze kan niet reizen vanwege haar medische toestand - en dan moet ze niet haar kinderen als reden aanvoeren. Dat is ten eerste onjuist en ten tweede onverstandig, omdat het voor de hand ligt dat werkgever/bedrijfsarts dan gaan stijgeren (Fianna voerde dit zelf al aan).

En als Fianna dan toch een keer op een dinsdag naar de bedrijfsarts moet, als ze wel kan reizen, dan vind ik het verstandiger om eenmalig opvang voor de kinderen te regelen en er geen probleem van te maken.

Ik snap Fianna's weerzin niet om extra opvangdagen bij kdv/bso te regelen. Het lijkt me goed om dat te doen, het geeft wat meer rust thuis. Om van te voren te roepen dat het niet kan, is onzin: een groep zit echt niet elke dag maximaal gevuld, het is best vaak dat er een kind niet komt vanwege vakantie o.i.d.

Maar ik hou er over op, het lijkt alleen maar averechts te werken.

Fianna

Fianna

15-10-2010 om 09:55

Wisse

Hou nou toch eens op met van alles over mij in te vullen zonder dat je de feiten weet! Jij roept dat ik geen extra dagen op de bso/kdv wilt regelen. Dat heb ik helemaal nergens gezegd! Ik heb gezegd dat ik het niet voor die dinsdagochtend wil doen voor de bedrijfsarts om eerder genoemde redenen (overigens doet deze kdv niet aan halve dagen, kan alleen hele dagen). Jij gaat er van uit dat een groep niet elke dag maximaal gevuld zit. Waar haal jij die info vandaan? Heb jij cijfers van alle kdv's van heel Nederland? Ik heb voor de operatie al overlegd met de kdv. Toen kreeg ik te horen dat de dinsdag en donderdag enorm drukke dagen zijn en er vrijwel nooit een gat is en al helemaal niet én op de baby én op de peutergroep. Want ik wilde inderdaad mijn 2 jongsten nog een dag extra brengen voor een paar weken. Dat kon dus niet in mijn aangegeven periode. Sterker nog, toen ik mijn 2 jongsten wilde laten wennen was dat al een heel gedoe omdat er geen gaatjes waren en de groepen altijd vol zaten. Daardoor heb ik voor beiden een wendag laten schieten.
En nogmaals Wisse, ik heb deze topic gestart om advies t vragen ervaringen te vragen over in hoe verre een oproep van de bedrijfsarts verplicht is. Niets meer, niets minder. Kunnen we het daar even bij houden?

Hanne.

Hanne.

15-10-2010 om 10:05

Hulp vragen

Ik zeg ook niet dat je geen hulp vraag (kan ik ook niets over zeggen), maar ik vind de buurvrouw vragen om je naar het ziekenhuis te brengen en je dochter af en toe ergens een paar uur brengen iets anders dan structurele hulp vragen.

Je bent al een tijdje ziek en je hebt nog eea in het vooruitzicht. Dan zou ik NU investeren in een structurele oplossing. In die zin snap ik je weerstand tegen extra kdv/bso dagen ook niet. Een KDV/BSO biedt namenlijk wel de hele dag opvang (goed niet vanaf 7 uur maar toch). Tuurlijk het voelt als falen als je je kinderen niet zelf kan verzorgen, maar is het voor de kinderen misschien niet prettiger als ze ergens zijn waar iemand echt lekker met ze bezig kan zijn ipv dat ze thuis zijn bij hun moeder die haar best doet maar het eigenlijk niet goed trekt.

Mijn kinderen gaan nu ook gewoon naar het KDV en de BSO. Ondanks dat ik thuis ben, en eigenlijk wel voor ze zou kunnen zorgen. Alleen dan is het wel 'netaan' kortom ik loop op m'n tenen, heb een kort lontje, en schiet veel te snel uit m'n slof. De kinderen zullen het best overleven, maar op het KDV/BSO hebben ze dat niet. Win-win situatie. Ik hoef niet op m'n tenen te lopen en herstel sneller. Zij krijgen de aandacht die ze verdienen.

En bedrijfsartsen zijn inderdaad gewoon mensen. En hebben echt niet altijd alleen het beste voor de werkgever in hun achterhoofd. Ik ben van de week zelf ook geweest, en ondanks dat ik me weer beter wilde melden heeft hij mij duidelijk verteld dat hij het geen goed idee vond, en dat hij verwacht dat ik nog een maand ziekgemeld blijf. En dat terwijl hij in het eerste consult de oorzaak van mijn probleem bij de kinderen legde (waar ik het niet mee eens ben)

Hanne.

Hanne.

15-10-2010 om 10:08

Fianna, meteen maar sorry

Fianna gezien je reactie op de posting van wisse meteen maar mijn verontschuldiging voor mijn posting.

Als je echt alleen maar reacties wil op of je wel of niet verplicht bent om te gaan verwijs ik je terug naar mijn allereerste posting.

Overige opmerkingen zijn goed bedoeld, maar mag je volledig negeren.

Fianna

Fianna

15-10-2010 om 10:23

Meedenken

Hanne, het is goed. Op zich waardeer ik het enorm hoor dat jullie meedenken aan oplossingen. Ik krijg alleen bij sommigen het gevoel dat ik ergens van beschuldigd word en me moet verdedigen.

Overigens wil ik best om er van af te zijn helemaal uitleggen hoe de situatie zit om het beeld compleet te maken. Ik had structurele hulp, nl mijn moeder. Zij was er op dinsdag, woensdag en donderdag. Helaas is mijn moeder een zeer instabiele vrouw, zeer gespannen en lichtelijk hysterisch. Het ging een aantal weken, maar anderhalve week geleden barstte de bom toch (aanleiding scene van oudste, wat bij haar verkeerd aankwam) en toen is zij hysterisch huilend naar huis gegaan omdat zij het niet meer aankon. Sindsdien sta ik er alleen voor op die 3 dagen. En ik moet zeggen, de sfeer hier thuis is er op vooruit gegaan sinds zij weg is (alles is veel relaxter, merk het vooral aan mijn oudste) alleen is het voor mij lichamelijk inderdaad wat zwaarder. Ik dacht dat ik het wel zou kunnen, en de eerste dagen gingen ook wel. Nu merk ik alleen toch wel een terugval. Gelukkig is het vandaag vrijdag, kan ik bijtanken.

vlinder72

vlinder72

15-10-2010 om 11:07

Fianna

Heb je nou al gebeld? Is het gelukt om de afspraak te verzetten?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

15-10-2010 om 11:36

En?

Wat zei de bedrijfsarts?

Fianna

Fianna

15-10-2010 om 12:40

Gebeld

En kennelijk is de afspraak niet eens voor as dinsdag, maar voor de week er na!?! In de brief staat wel de 19e maar goed.
Die afspraak voor de 26e heb ik laten staan. Ik kan nu natuurlijk niet zeggen dat ik dan niet in staat ben om te komen, te ver vooruit. En wie weet kan ik voor die ochtend toch nog iets regelen. Ik zal mijn best doen

Tijgeroog

Tijgeroog

15-10-2010 om 13:10

Bevestiging?

Kun jee schriftelijke bevestiging krijgen dat die afspraak op de 26e staat? Ik vind het wat vreemd, je krijgt die brief toch niet zomaar en dan weet je tenminste zeker dat de telefoniste/assistente geen vergissing maakt. Dan kunnen ze je achteraf ook niet verwijten dat je er de 19e niet was.

Fianna

Fianna

15-10-2010 om 15:34

Oeps, niet goed gelezen

Nee joh, ik ben gewoon dom. Ik heb die brief nog even goed doorgelezen en er staat inderdaad de 26e. Ik denk dat ik de 19e 'las' omdat mijn leidinggevende het over die dinsdag had. Ik ga maar even een uurtje slapen, misschien dat ik daarna weer wat helderder ben
Ik bel wel mijn leidinggevende om te zeggen dat het dus de 26e is en niet de 19e. Voor het geval ze denkt dat ik niet kom opdagen

Afspraak bedrijfsarts

Om even op je allereerste vraag terug te komen (ik heb niet het hele draadje gelezen). Toen ik deze zomer terugkwam van vakantie lag er een brief dat ik de vorige dag bij de bedrijfsarts had moeten zijn. Ik was in overleg op vakantie gegaan, terwijl ik ziek was.

Ik heb gewoon gelijk gebeld, gezegd dat ik op vakantie was, dat ik dus niet had kunnen komen en dat ik graag een andere keer wilde komen.

Nieuwe afspraak gemaakt, inderdaad voor een dag dat ik normaal gesproken zou werken. Niets aan de hand.

Het beste wat je volgens mij kunt doen is z.s.m. de bedrijfsarts bellen. Uitleggen: graag op een dag dat ik normaal zou werken, en uitleggen dat je niet zo mobiel bent. Is een telefonische afspraak misschien mogelijk? Heb ik ook wel eens gehad.

Sterkte en beterschap!
Wiggie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.