Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kind op school => zelf te laat op kantoor.


Angela1967 schreef op 29-03-2023 om 11:17:

[..]

Maar max88, het gaat toch niet om 'diverse werkgevers' of die van jou of mij?

Het gaat juist specifiek om die van haar én dan ook nog eens een nieuwe manager die andere richtlijnen wil hanteren dan gelijksoortige teams.

Als er een reden was die TO noemde, maar waar zij het niet mee eens was ('men vindt dat de telefoon altijd opgenomen moet worden maar ik vind dat niet') dan kun je daarover discussiëren.

Maar bij mijn werk zou het uitermate raar zijn als opeens dit zou gebeuren als eis van een nieuwe manager, zonder inhoudelijke argumentatie.

Ik vind het ook vrij betuttelend, alsof TO niet een volwassen vrouw is in een team met volwassen collega's die hun werk samen verrichten?

En als TO heel veel signalen heeft gemist van collega's die niet blij zijn met haar werktijden omdat er dingen in de soep lopen, dan is dát dus het gesprek wat gevoerd moet worden (en dan is het een inhoudelijke reden en zal TO het vast een goede reden vinden en aan de slag gaan met alle tips). Misschien dat die manager de confrontatie niet aandurft of niet wil zeggen dat er geklaagd is. Maar ook dat vind ik niet een volwassen werkhouding onderling, lijkt me fijn als zoiets uitgepraat wordt (en opgelost natuurlijk).

gr Angela

Het is jammer dat we niks meer horen van TO en we niet veel weten over de aard van haar werk. Het lijkt nu heel oneerlijk omdat er in dat andere team wel blijkbaar geschoven mag worden met werktijden. Maar of dat andere team dezelfde werkzaamheden doet weten we niet.

Dat een nieuwe manager hier nu " moeilijk" over doet, tja , misschien is het een zeikerd maar misschien is hij wel aangesteld omdat het onder leiding van de vorige niet goed ging en is zijn taak orde op zaken stellen.

TO geeft aan dat zij er al lang werkt, ruim 12 jaar. Haar kinderen zijn 5 en bijna 4,  oudsten gaan dus sinds een jaar naar school. Heeft zij ook officieel gevraagd of zij voortaan altijd maar later mag beginnen? Is dat toegekend of enkel oogluikend toegestaan...we weten het niet. Ook niet of zij de gemiste tijd inhaald op een ander moment. 

Ik lees vooral; ik ben nou eenmaal later omdat ik een naar school breng ritueel heb wat nou eenmaal niet anders kan. Los van dat haar ochtendritueel wellicht praktischer kan, vind ik ook dat het te maken heeft met keuzes maken. 

Angela1967 schreef op 29-03-2023 om 11:17:

[..]

Maar max88, het gaat toch niet om 'diverse werkgevers' of die van jou of mij?

Het gaat juist specifiek om die van haar én dan ook nog eens een nieuwe manager die andere richtlijnen wil hanteren dan gelijksoortige teams.

Als er een reden was die TO noemde, maar waar zij het niet mee eens was ('men vindt dat de telefoon altijd opgenomen moet worden maar ik vind dat niet') dan kun je daarover discussiëren.

Maar bij mijn werk zou het uitermate raar zijn als opeens dit zou gebeuren als eis van een nieuwe manager, zonder inhoudelijke argumentatie.

Ik vind het ook vrij betuttelend, alsof TO niet een volwassen vrouw is in een team met volwassen collega's die hun werk samen verrichten?

En als TO heel veel signalen heeft gemist van collega's die niet blij zijn met haar werktijden omdat er dingen in de soep lopen, dan is dát dus het gesprek wat gevoerd moet worden (en dan is het een inhoudelijke reden en zal TO het vast een goede reden vinden en aan de slag gaan met alle tips). Misschien dat die manager de confrontatie niet aandurft of niet wil zeggen dat er geklaagd is. Maar ook dat vind ik niet een volwassen werkhouding onderling, lijkt me fijn als zoiets uitgepraat wordt (en opgelost natuurlijk).

gr Angela

Het zou inderdaad best kunnen dat er geklaagd is door collega's maar dat de vorige managers dat nooit aangekaart hebben en dat het nu nogal koud op haar dak gevallen is nu de nieuwe manager het wel deed?

Zelf heb ik ook een manager die weinig aankaart maar nu hij ziek is en iemand anders de honneurs waarneemt, kan er ineens wel van alles veranderen. 

little_ghost

little_ghost

29-03-2023 om 14:22 Topicstarter

Owjee, wat een berg aan reacties!!! Dat had ik, zeker zo snel, niet verwacht!

Allereerst bedankt voor de ideeen. Hier zit zeker het eea bruikbare tussen.
Verder zal ik proberen het een en ander te beantwoorden/verder uit te leggen, mocht dit gewenst zijn voor sommige die gereageerd hebben.

Meetings en routines:
Wij hebben geen ochtend routine of iets dergelijks.
Wel hebben wij 3x per week een team/werk overleg, maar dat is direct na lunchtijd.
Ook hebben wij om de week nog een meeting mbt (bijvoorbeeld roadmapitems en progressie hiervan) en de andere week een meeting met de gehele afdeling. Deze zijn om 11 uur.
Er zijn dus in principe geen meetings die ik (gedeeltelijk) mis.
Team:
Ik heb het ook met mijn directe collega's besproken en zij stonden er net zo versteld van als ik. Ik draai zonder twijfel mijn 8 uur per dag en 40 uur per week. Er zijn, zo ver ik weet en er naar mij toe is gecommuniceerd, geen klachten geweest omtrent gemiste deadlines of qualiteits issues.
Zij zien geen rede waarom 9:00uur een harde begintijd zou moeten zijn, net als dat we geen van alle het toegevoegde nut zien van het "aanwezig moeten zijn op bepaalde dagen". Dit doen we natuurlijk wel, maar dat ter zijde.

Klanten/Stakeholders:
Deze zijn altijd intern. Communicatie verloopt veelal via e-mail/teams chat of teams call.

Werk soort:
We doen binnen het team allemaal hetzelfde (bureau) werk (training development). Een ander team binnen de afdeling (andere manager) schrijft handleidingen en procedures en weer een ander team maakt softwarematige oplossingen (in de breedste zin).

Persoonlijke ochtend routine:
Geen van 3 kan fietsen. Wordt wel aan gewerkt maar blijkbaar geen talenten :S
(runs in the family).
Ik breng ze momenteel met een kinderwagen/buggy naar school want als ze zelf moeten lopen duurt gewoon nog langer/te lang :S (vandaar ook dat ik dus terug moet lopen.
Dat dit niet effectief is ben ik mij ook van bewust maar dit is momenteel de realiteit, vandaar ook deze post; (o.a) zoeken naar oplozzingen/verbeteringen.
Ook bij het wassen/plassen/tandepoetsen/aankleden/ontbijten wordt ongelovelijk getreuzeld. Hier ben ik tegenwoordig wel strenger in/mee bezig (o.a timer met eten. timer gaat > bord leeg. Niet leeg? vette pech! bijvoorbeeld)

Partner/huishouden:
Ik doe de ochtend; Mijn partner heeft vroege diensten en is dus de deur al uit voor de rest wakker wordt.
Kids worden door oma opgehaald en opgepast tot partner thuis komt (+/-15:30/16:00).
Partner kookt (soms oma of doet voorbereidingen) en eet met de kids.
Als ik thuis kom kan ik meestal snel eten. Dan gaan de kids naar bed en kan ik ondertussen afwassen, keuken en rest opruimen, stofzuigen en bijspringen met het kroost het bed injagen.

Vervoer:
Fietskar heb ik ook bekeken maar zit ik met ruimte/draagvermogen.
Heb er geen voor 3 kids gevonden. 2 Is dus erg krap. Los daarvan hebben ze meestal een draagvermogen van rond de 48kg. Daar zit ik met 3 al aan/boven. Zodoende ook het idee "bakfiets "

Update:
Ik heb nog een gesprek met de desbetreffende manager gehad en hem gevraagd wat zijn motivatie was betreffende de harde "deadline" van 9:00 uur. Zijn antwoord:
"ik vind 9:00 uur een hele schappelijke tijd en vind dat iedereen dan binnen moet kunnen zijn."
Heb met HR al eerder een gesprek gehad (de dag van de originele post). De jonge dame van HR liet tussen de regels door duidelijk doorschemeren dat zij er exact zo over denkt als mijn manager.
Zij wil nu alsnog een gesprek met z'n 3en, al heb ik aangegeven daar weinig verdusie in te hebben en ik liever een (andere) vorm van mediaotion er bij zou hebben.

Ik laat de reactie hier even bij. Ik ben me er van bewust dat er, uit de 4 pagina's met reacties, vast nog punten/vragen/opmerkingen zijn die onbeantwoord zijn gebleven. Mocht je nou echt nog iets willen weten, vraag het dan even duidelijk

Angela1967 schreef op 29-03-2023 om 07:35:

[..]

Maar wat heeft die nieuwe manager te maken met haar planning?! Hij hoeft haar toch niet op te voeden ? Hij gaat toch ook niet de kwaliteit van haar fietsbanden controleren voor het geval ze ze niet goed oppompt en dus vijf minuten langer onderweg is?

Gr Angela

Alles, op het moment dat haar planning de planning op het werk in de war schopt. Werktijden zijn er niet voor niets. De onderliggende redenen waarom die werktijden er zijn kun je lekker dwars over doen, of je kunt het onzin vinden, dikke prima. Dan moet je je ander werk opzoeken. Nou vind ik 09:00 aanwezig al redelijk laat, maar 09:45 kan gewoon echt niet. 

Je moet het omdraaien: Zij maakt van haar probleem, zijn probleem. 

little_ghost schreef op 29-03-2023 om 14:22:

Owjee, wat een berg aan reacties!!! Dat had ik, zeker zo snel, niet verwacht!

Allereerst bedankt voor de ideeen. Hier zit zeker het eea bruikbare tussen.
Verder zal ik proberen het een en ander te beantwoorden/verder uit te leggen, mocht dit gewenst zijn voor sommige die gereageerd hebben.

Meetings en routines:
Wij hebben geen ochtend routine of iets dergelijks.
Wel hebben wij 3x per week een team/werk overleg, maar dat is direct na lunchtijd.
Ook hebben wij om de week nog een meeting mbt (bijvoorbeeld roadmapitems en progressie hiervan) en de andere week een meeting met de gehele afdeling. Deze zijn om 11 uur.
Er zijn dus in principe geen meetings die ik (gedeeltelijk) mis.
Team:
Ik heb het ook met mijn directe collega's besproken en zij stonden er net zo versteld van als ik. Ik draai zonder twijfel mijn 8 uur per dag en 40 uur per week. Er zijn, zo ver ik weet en er naar mij toe is gecommuniceerd, geen klachten geweest omtrent gemiste deadlines of qualiteits issues.
Zij zien geen rede waarom 9:00uur een harde begintijd zou moeten zijn, net als dat we geen van alle het toegevoegde nut zien van het "aanwezig moeten zijn op bepaalde dagen". Dit doen we natuurlijk wel, maar dat ter zijde.

Klanten/Stakeholders:
Deze zijn altijd intern. Communicatie verloopt veelal via e-mail/teams chat of teams call.

Werk soort:
We doen binnen het team allemaal hetzelfde (bureau) werk (training development). Een ander team binnen de afdeling (andere manager) schrijft handleidingen en procedures en weer een ander team maakt softwarematige oplossingen (in de breedste zin).

Persoonlijke ochtend routine:
Geen van 3 kan fietsen. Wordt wel aan gewerkt maar blijkbaar geen talenten :S
(runs in the family).
Ik breng ze momenteel met een kinderwagen/buggy naar school want als ze zelf moeten lopen duurt gewoon nog langer/te lang :S (vandaar ook dat ik dus terug moet lopen.
Dat dit niet effectief is ben ik mij ook van bewust maar dit is momenteel de realiteit, vandaar ook deze post; (o.a) zoeken naar oplozzingen/verbeteringen.
Ook bij het wassen/plassen/tandepoetsen/aankleden/ontbijten wordt ongelovelijk getreuzeld. Hier ben ik tegenwoordig wel strenger in/mee bezig (o.a timer met eten. timer gaat > bord leeg. Niet leeg? vette pech! bijvoorbeeld)

Partner/huishouden:
Ik doe de ochtend; Mijn partner heeft vroege diensten en is dus de deur al uit voor de rest wakker wordt.
Kids worden door oma opgehaald en opgepast tot partner thuis komt (+/-15:30/16:00).
Partner kookt (soms oma of doet voorbereidingen) en eet met de kids.
Als ik thuis kom kan ik meestal snel eten. Dan gaan de kids naar bed en kan ik ondertussen afwassen, keuken en rest opruimen, stofzuigen en bijspringen met het kroost het bed injagen.

Vervoer:
Fietskar heb ik ook bekeken maar zit ik met ruimte/draagvermogen.
Heb er geen voor 3 kids gevonden. 2 Is dus erg krap. Los daarvan hebben ze meestal een draagvermogen van rond de 48kg. Daar zit ik met 3 al aan/boven. Zodoende ook het idee "bakfiets "

Update:
Ik heb nog een gesprek met de desbetreffende manager gehad en hem gevraagd wat zijn motivatie was betreffende de harde "deadline" van 9:00 uur. Zijn antwoord:
"ik vind 9:00 uur een hele schappelijke tijd en vind dat iedereen dan binnen moet kunnen zijn."
Heb met HR al eerder een gesprek gehad (de dag van de originele post). De jonge dame van HR liet tussen de regels door duidelijk doorschemeren dat zij er exact zo over denkt als mijn manager.
Zij wil nu alsnog een gesprek met z'n 3en, al heb ik aangegeven daar weinig verdusie in te hebben en ik liever een (andere) vorm van mediaotion er bij zou hebben.

Ik laat de reactie hier even bij. Ik ben me er van bewust dat er, uit de 4 pagina's met reacties, vast nog punten/vragen/opmerkingen zijn die onbeantwoord zijn gebleven. Mocht je nou echt nog iets willen weten, vraag het dan even duidelijk

Dat is ook niet nodig, je kunt er prima eentje kopen waar 2 kinderen in passen en dan doe je de 3e op een fietszitje.

Ik denk dat je hier aan het kortste eind gaat trekken eerlijk gezegd. Ik vind 09:00 ook een meer dan schappelijke tijd. Ik vraag me af wat er zo op tegen is de kids een uurtje naar de VSO te brengen. Dat zijn namelijk de kosten niet. 

Als je lid bent van de vakbond lijkt me nu het moment om die in te seinen. 

Dit is nou een situatie waarin, denk ik, de belangen van werkgever en werknemer tegen elkaar moeten worden afgewogen. En op basis van jouw informatie denk ik dan: jouw belang om de kinderen naar school te kunnen brengen moet zwaarder wegen dan het belang van je werkgever dat iedereen om 9 uur binnen is. De werkzaamheden maken het immers niet dringend noodzakelijk dat je om 9 uur achter je bureau zit. Je partner kan het brengen niet doen, want die draait vroege diensten. Daarbij: deze situatie duurt maar 1-2 jaar, daarna kunnen de oudsten fietsen en kan de jongste achterop en nog iets later fietst die ook. 

Ouderschapsverlof opnemen voor een uur per dag zou inderdaad nog een oplossing kunnen zijn. Dat kan eigenlijk niet geweigerd worden meen ik (zal eens kijken hoe het ook alweer zit met ouderschapsverlof). 

little_ghost schreef op 29-03-2023 om 14:22:

Owjee, wat een berg aan reacties!!! Dat had ik, zeker zo snel, niet verwacht!

Allereerst bedankt voor de ideeen. Hier zit zeker het eea bruikbare tussen.
Verder zal ik proberen het een en ander te beantwoorden/verder uit te leggen, mocht dit gewenst zijn voor sommige die gereageerd hebben.

Meetings en routines:
Wij hebben geen ochtend routine of iets dergelijks.
Wel hebben wij 3x per week een team/werk overleg, maar dat is direct na lunchtijd.
Ook hebben wij om de week nog een meeting mbt (bijvoorbeeld roadmapitems en progressie hiervan) en de andere week een meeting met de gehele afdeling. Deze zijn om 11 uur.
Er zijn dus in principe geen meetings die ik (gedeeltelijk) mis.
Team:
Ik heb het ook met mijn directe collega's besproken en zij stonden er net zo versteld van als ik. Ik draai zonder twijfel mijn 8 uur per dag en 40 uur per week. Er zijn, zo ver ik weet en er naar mij toe is gecommuniceerd, geen klachten geweest omtrent gemiste deadlines of qualiteits issues.
Zij zien geen rede waarom 9:00uur een harde begintijd zou moeten zijn, net als dat we geen van alle het toegevoegde nut zien van het "aanwezig moeten zijn op bepaalde dagen". Dit doen we natuurlijk wel, maar dat ter zijde.

Klanten/Stakeholders:
Deze zijn altijd intern. Communicatie verloopt veelal via e-mail/teams chat of teams call.

Werk soort:
We doen binnen het team allemaal hetzelfde (bureau) werk (training development). Een ander team binnen de afdeling (andere manager) schrijft handleidingen en procedures en weer een ander team maakt softwarematige oplossingen (in de breedste zin).

Persoonlijke ochtend routine:
Geen van 3 kan fietsen. Wordt wel aan gewerkt maar blijkbaar geen talenten :S
(runs in the family).
Ik breng ze momenteel met een kinderwagen/buggy naar school want als ze zelf moeten lopen duurt gewoon nog langer/te lang :S (vandaar ook dat ik dus terug moet lopen.
Dat dit niet effectief is ben ik mij ook van bewust maar dit is momenteel de realiteit, vandaar ook deze post; (o.a) zoeken naar oplozzingen/verbeteringen.
Ook bij het wassen/plassen/tandepoetsen/aankleden/ontbijten wordt ongelovelijk getreuzeld. Hier ben ik tegenwoordig wel strenger in/mee bezig (o.a timer met eten. timer gaat > bord leeg. Niet leeg? vette pech! bijvoorbeeld)

Partner/huishouden:
Ik doe de ochtend; Mijn partner heeft vroege diensten en is dus de deur al uit voor de rest wakker wordt.
Kids worden door oma opgehaald en opgepast tot partner thuis komt (+/-15:30/16:00).
Partner kookt (soms oma of doet voorbereidingen) en eet met de kids.
Als ik thuis kom kan ik meestal snel eten. Dan gaan de kids naar bed en kan ik ondertussen afwassen, keuken en rest opruimen, stofzuigen en bijspringen met het kroost het bed injagen.

Vervoer:
Fietskar heb ik ook bekeken maar zit ik met ruimte/draagvermogen.
Heb er geen voor 3 kids gevonden. 2 Is dus erg krap. Los daarvan hebben ze meestal een draagvermogen van rond de 48kg. Daar zit ik met 3 al aan/boven. Zodoende ook het idee "bakfiets "

Update:
Ik heb nog een gesprek met de desbetreffende manager gehad en hem gevraagd wat zijn motivatie was betreffende de harde "deadline" van 9:00 uur. Zijn antwoord:
"ik vind 9:00 uur een hele schappelijke tijd en vind dat iedereen dan binnen moet kunnen zijn."
Heb met HR al eerder een gesprek gehad (de dag van de originele post). De jonge dame van HR liet tussen de regels door duidelijk doorschemeren dat zij er exact zo over denkt als mijn manager.
Zij wil nu alsnog een gesprek met z'n 3en, al heb ik aangegeven daar weinig verdusie in te hebben en ik liever een (andere) vorm van mediaotion er bij zou hebben.

Ik laat de reactie hier even bij. Ik ben me er van bewust dat er, uit de 4 pagina's met reacties, vast nog punten/vragen/opmerkingen zijn die onbeantwoord zijn gebleven. Mocht je nou echt nog iets willen weten, vraag het dan even duidelijk

Jij begint later dan je collega's maar werk je dus ook langer door ?

Als het bedrijf vindt dat jullie alle dagen aanwezig moeten zijn en op een bepaalde tijd moeten beginnen doe je er denk ik vrij weinig aan. Misschien nog eens opgooien of thuiswerken echt niet mogelijk is.

Heb even gekeken waar het ook alweer staat. Hoofdstuk 6 van de wet arbeid en zorg (Wazo) en dan vooral art. 6.5, waarin staat dat de werkgever de uren van het verlof kan aanpassen als dat nodig is vanwege een zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang. 

Je hebt recht op 26 weken voltijds verlof per kind, maar dat hoef je dus niet voltijds op te nemen. Als jij het opneemt tegen een uur per dag, dan kan je dat jaaaaaren volhouden. Even snel rekenen: 26 weken à 40 uur x 3 kinderen = 3120 uur, tegen 5 uur per week is 624 werkweken  Het kost wel geld, maar de werkgever kan het niet weigeren (behalve dus bij dat zwaarwegend belang. Disciplineren van de werknemer die verder gewoon haar uren maakt lijkt mij geen zwaarwegend belang, zeker niet gezien de redenen voor het verlof). 

Mijn partner heeft zo ook ooit een paar uur per dag opgenomen gedurende een paar maanden, zodat hij na een verhuizing zoon nog een paar maanden naar zijn oude creche kon brengen en daar weer kon halen, totdat het joch 4 werd en in de nieuwe buurt naar school kon.

Een fietskar kan prima met 3 (of 4) kinderen: twee in de fietskar en 1 (of 2) in zitjes op de fiets. 
Laat je de kar gewoon bij school staan en dan kan oma ook op de fiets weer naar huis.

Zo'n kar gaat bovendien lang mee: mijn kinderen zijn nu 22, 19, 16 en 14 maar ik gebruik 'm nog steeds voor de boodschappen 😀

Temet schreef op 29-03-2023 om 14:41:

 Daarbij: deze situatie duurt maar 1-2 jaar, daarna kunnen de oudsten fietsen en kan de jongste achterop en nog iets later fietst die ook.

Zou het? Ze kunnen nu nog niet eens naar school lopen. Dat ze over 2 jaar zelf gaan fietsen lijkt me wat optimistisch.

Maar het is sowieso wel iets om aan te werken, ongeacht of je iets kan doen aan de begintijd op je werk. 5-jarigen die dat stuk niet kunnen lopen is wel erg. 

Kinderen van 5 zijn gemiddeld rond de 20 kilo. Een beetje bakfiets kan 100 kilo aan, dus dat is geen enkel probleem. 
Of inderdaad 2 kinderen in de fietskar en eentje achterop.

Of, heel ander idee, laat je fiets 's nachts bij school staan. Dan moet je in de avond nog wel 20 minuten terug naar huis lopen, en moet je zorgen dat de wandelwagen met de oppas/oma mee naar huis gaat. 

Los van dat TO zo laat op haar werk komt, werkt ze dus 5 hele dagen en haar man ook. Kinderen worden elke dag door oma opgehaald. Dat zou niet mijn keuze zijn. Als ze vanaf 9.45 werkt moet ze door tot 18.15 en ze pas om 18.45 thuis. Dan gaan de kinderen bijna naar bed. Kan me niet voorstellen dat als je beide fulltime werkt en geen kosten hebt voor kinderopvang er geen fietskar vanaf kan.

ik vind het voor TO en kinderen hartstikke gezond om een lekker stuk te lopen. Die manager draait geen verlies in output, kwaliteit, team-sfeer of betrokkenheid maar wint een medewerker die een gezonde start maakt.
Gr Angela
Ps dit gezegd hebbende zou ik zeker het ouderschapsverlof inzetten als een andere eromheen route niet lijkt te lukken. Maar easy does it dus ja knikken en een slimme route kiezen. Als deze manager werkelijk zo ouderwets is dan hoeft TO daar niet onder te lijden en het bedrijf ook niet

Ieder maakt andere keuzes maar in dit geval zou ik waarschijnlijk toch kiezen voor voorschoolse opvang, ongeacht de kosten. 

Temet schreef op 29-03-2023 om 14:51:

Heb even gekeken waar het ook alweer staat. Hoofdstuk 6 van de wet arbeid en zorg (Wazo) en dan vooral art. 6.5, waarin staat dat de werkgever de uren van het verlof kan aanpassen als dat nodig is vanwege een zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang.

Je hebt recht op 26 weken voltijds verlof per kind, maar dat hoef je dus niet voltijds op te nemen. Als jij het opneemt tegen een uur per dag, dan kan je dat jaaaaaren volhouden. Even snel rekenen: 26 weken à 40 uur x 3 kinderen = 3120 uur, tegen 5 uur per week is 624 werkweken Het kost wel geld, maar de werkgever kan het niet weigeren (behalve dus bij dat zwaarwegend belang. Disciplineren van de werknemer die verder gewoon haar uren maakt lijkt mij geen zwaarwegend belang, zeker niet gezien de redenen voor het verlof).

Mijn partner heeft zo ook ooit een paar uur per dag opgenomen gedurende een paar maanden, zodat hij na een verhuizing zoon nog een paar maanden naar zijn oude creche kon brengen en daar weer kon halen, totdat het joch 4 werd en in de nieuwe buurt naar school kon.

Ergens wringt hier de schoen, want de VSO 5 uurtjes per week kost blijkbaar ook teveel geld. Ik kan me voorstellen dat die VSO 5 uurtjes per week minder kostten, dan dit in ouderschapsverlof opnemen. Maar ik kan het mis hebben.

Verder zijn sommige reacties echt mindblowing. Een werkgever bepaald de werktijden, niet andersom. Ik zie Angela ( wie anders) zelfs al praten over het ouderwets zijn van de manager. Wat een gezeur. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.