Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

28-01-2011 om 12:26

Nieuwe regels sociale woningbouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-02-2011 om 18:18

Toch wel aardig

Kaaskopje, volgens mij zijn jouw periodieken ca. 5%. Dat vind ik toch niet weinig hoor. Bij ons zijn ze rond de 4%. Het is logisch dat je niet ineens veel meer gaat verdienen, want dan moeten ze alle functiegroepen gaan verhogen om de verhoudingen in stand te laten.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2011 om 19:51

Vic

Ik heb er om eerlijk te zijn geen flauw benul van Feit is dat ik na vier jaar nog geen 2 euro loonsverhoging heb gehad. Dat zal allemaal volgens de regels zijn, het zet alleen niet erg zoden aan de dijk. Maar ik klaag daar niet serieus over hoor.

Vic

Vic

06-02-2011 om 21:35

Kaaskopje

Is dat per uur, of per maand? Per uur is het best fors, uitgaande van een minimumloon van 8,50. Per maand is het inderdaad behoorlijk matig, dat staat gelijk aan een nullijn.

Zo laten

Zelazny, als ik vlug even google op werkloosheidscijfers kom ik voor Amsterdam uit op 7,5% en voor Arnhem op 8%. Voor Zevenaar kan ik het niet vinden.
Ik reis zelf twee uur per dag, met een krantje en een puzzeltje, als het moet met de laptop is dat allemaal best te doen. Zo groot is Nederland niet.

Maar ik vind het prima als mensen het idee hebben dat je aan de andere kant van de Veluwe niet moet zijn, omdat het daar niet goed wonen is en er geen werkgelegenheid is. Als iedereen hier naartoe komt zouden we echt een probleem hebben.

En ondertussen betalen we wel mee aan het verhogen van de dijken voor het het westen van het land. Houdt het hier wat rustiger en plezieriger.

Het kan zijn dat je de keuze niet maakt om ergens anders in het land te gaan wonen, maar dat wil niet zeggen dat het een onmogelijkheid is. Dat wil ik eigenlijk zeggen.

Tsjor

fladder

fladder

07-02-2011 om 09:22

Andere kant

Laat ik beginnen met zeggen dat ik de problemen van "modaal" begrijp en serieus neem! Maar als je denkt dat het in minimumland steeds makkelijker wordt, moet je even doorlezen.
In mijn gemeente en waarschijnlijk ook elders heeft men, niet geheel onterecht, sinds een tijdje de regel dat de laagste inkomens niet boven 550 euro mogen huren.
Prompt stegen de huren van vierkamerflats en eengezinswoningen naar 551 en meer, behalve die op zes hoog en in aggenebbisj buurten.
Ondergetekende ging in 2005 in een te kleine woning wonen ma een scheiding, met het vooruitzicht dat ze over een jaar of vijf aan de beurt was voor iets groters. Toen het zover was, pieste ik lelijk naast de pot...
Ik heb me nu in een goedkopere plaats ingeschreven, waar eengezinahuizen voor 100 euro minder staan dan mijn appartement, maar ook dat lijkt op losse schroeven te staan (scholen zijn vol). En nog langer in een te kleine flat is door omstandigheden niet lang meer mogelijk.
Er is blijkbaar zo'n grote woningnood dat je alleen met bovenmodaal nog iets kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2011 om 13:07

Wat...

ellendig voor je Fladder. Ik keek even voor de 'gein' wat er direct te huur is bij ons in de stad en dat is óf veel te klein voor jou, of meteen boven de 600- zelfs 1000 euro. Dat zal op veel plaatsen niet veel anders zijn. Oh, ik zie dat er in Den Helder iets te huur staat voor 400 euro, midden in het centrum. Je zult het vast al zelf geprobeerd hebben, maar heb je ook gekeken via andere wegen dan via huisvesting?
Mag een gemeente zomaar een hele inkomensgroep uitsluiten van een bepaald soort huizen of bepaalde wijken? Ik zou toch eens proberen, eventueel met behulp van maatschappelijk werk en een brief van de huisarts of zo, om hier stennis over te schoppen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2011 om 21:08

Daarnaast

kun je zo elk woningprobleem natuurlijk wegwuiven. Ah joh, dan ga je toch in een andere omgeving wonen!? Alsof iedereen maar zo makkelijk uit zijn vertrouwde omgeving weg wil en kan.
Maar om vanwege een ruimer woningaanbod voor lagere prijzen aan de andere kant van het land te gaan wonen en dan iedere dag een flinke auto- of treinrit te moeten maken vind ik erg krom geredeneerd. Met twee uur reistijd per dag valt het inderdaad wel mee, maar dat zegt niet zoveel. Ik hoef bijvoorbeeld maar een kwartier per rit de trein in, maar om 9 uur startklaar achter mijn computer te zitten moet ik toch echt 8 uur van huis en als ik om 6 uur klaar ben kom ik ruim kwart voor 7 weer thuis. Voor een kwartiertje reistijd ben ik dus al een kleine 11 uur van huis. Laat staan als ik heen een uur en terug een uur moet reizen met daarbij de tijd geteld die ervoor en erna verloren gaat omdat je naar de trein toe moet en moet wachten e.d... Het is te doen, álles is te doen, maar het moet wel een béétje leuk blijven. Een Amerikaan zal me misschien uitlachen omdat ik een uur reizen veel vind, maar zo heeft ieder land zijn eigen 'normaal en niet normaal'.

fladder

fladder

07-02-2011 om 21:35

Kaaskopje

ik heb me ingeschreven in een dorp waar de huur lager, de huizen groter en de wachttijden te overzien waren. Ik hoop er deze zomer heen te gaan.

Probleem dreigt echter school te worden: speciaal vmbo voor jongste is vol

In mijn huidige woonplaats kan niemand wat doen, is al geprobeerd. We duimen nu op toch nog een plekje op die school, anders weet ik het niet meer.

Dat bedoel ik

'En als iedereen dat gaat doen, schieten de huizenprijzen daar ook de pan uit.'

Ik ben zelf vaak verhuisd, kinderen verkast, nieuwe school, oudste heeft op 5 basisscholen gezeten in 8 jaar tijd. Zijn visie: op elke school leer je wel weer wat anders. Ik denk daar dan toch iets gemakkelijker over, blijkbaar, Gelukkig maar. Want dan blijft het hier nog heel erg goed toeven, met betaalbare huizen,goede scholen, stad in de buurt, openbaar vervoer aanwezig en ook nog wat werkgelegenheid in de omgeving (een afstand van een uur reizen vind ik nog 'in de omgeving').

Tsjor

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2011 om 02:53

Waarom is dat 'gelukkig maar'?

Wat is er 'gelukkig maar' aan het feit dat je bereid bent om om het jaar je boeltje te pakken om wéér te verhuizen? Moet kind wéér nieuwe vriendjes maken, ben je wéér een vreemde in je buurt.
Ik weet niet waarom je zo vaak verhuisd bent, maar dat noem ik niet 'gemakkelijker'. Het lijkt me erg onrustig en zo kun je nergens aarden.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:56

Tsjor

Mijn vader zat bij de luchtmacht, ik vond het verhuizen afschuwelijk. Wat de een makkelijk afgaat, is voor de ander een gruwel, dus dat je kunt niet algemeen stellen dat dat geen probleem moet zijn.

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2011 om 19:25

Tsjor

Tja. Ik zat op 2 kleuterscholen en op 4 basisscholen, dus 6 scholen in 8 jaar tijd. Ik verhuisde op mijn 28e voor de 14e (en laatste tot nu toe) keer. Het heeft me veel geleerd, maar ook gevormd op een manier die ik liever anders had gezien. Mijn ouders hebben dat nooit geweten (ik was toch zo'n makkelijk kind), maar ik heb er toch ook wel behoorlijk over in de knoop gezeten toen ik eenmaal echt ging settelen.

Tirza

Drama

'Gelukkig maar' sloeg op het gegeven dat weinigen bereid zijnd e andere kant van Nederland op te zoeken. Gelukkig maar, want dan blijft het hier rustig.
Ik ben niet onrustig, wel avontuurlijk en wel het basisgevoel dat je overal (hele wereld) kunt leven. ER is tot nu toe slechts één streek in nederland waar ik niet naar terug zou willen.
Verder heeft het opgeleverd dat zowel ik als de kinderen in vrijwel het hele land vrienden hebben zitten. Niet dagelijks over de vloer, maar altijd welkom over en weer en altijd weer kontakten die verder gaan, alsof er nooit iets gebeurd is. Mijn 'buurtje' voelt dus ongeveer tweehonderd kilometer groot.
Overigens is het later wel afgenomen: de middelste zat op drie basisscholen en de jongste op twee. De jongste heeft het wel moeilijk gehad met de laatste verhuizing die helaas noodzakelijk was vanwege een te duur huis, echtscheiding en WAO. Maar ze lost dat op door een vriendje te krijgen in haar oude woonplaats. Afstand: 75 km. Met laptop, mobieltje en de trein is dat allemaal te overbruggen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.