Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tq

tq

12-12-2011 om 15:12

en weet je wat we dit jaar ook gedaan hebben? De oude kerstkaarten hergebruikt. Door de achterkant er af te halen blijft er een blanco kaart over. Hoef ik alleen een floppie te gebruiken en uiteraard stuur ik beperkt een kaart. Zal hem ook in hnh zetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 15:13

Rodebeuk

Ah, ja zo kun je netwerken en sociale contacten ook zien. Ik doe in dit opzicht vast niet genoeg, maar ik leef me met iedereen waar ik van hou. Gratis
Jij doet het, Jillian doet het, maar in jullie adviezen komt toch naar voren dat je geld uitgeeft aan bepaalde zaken waar jij van vindt dat het niet veel geld kost. Muziek maken kost in eerste instantie geld. Mensen met geld helpen, moet je financieel maar kunnen. Om er maar een uit te pikken. Ik heb het nu niet over mijzelf, maar over het 'algemeen'.
"En wat de kunsten betreft. Jillian (ik (her)ken je niet, heb jij een nick gewisseld? maar dit terzijde) is me al voor. Kunst kost helemaal niets en het is levens, levensnodig. Het is gestold kapitaal in je hoofd. Alles, alles kan je aan met kunst. Leer maar eens wat gedichten van Bloem uit je hoofd, ga op monumentendag of museumdag ergens gratis naar binnen, struin het internet af zoals Jillian al aangaf. Zing samen meerstemmig.. dat is ongeveer net zo leuk en goedkoop als zelf pasta maken. 2 eieren en 200 gram bloem. Lees boeken, als je geen abonnement kan betalen doe je dat gewoon in de bieb. "

Dit is jóuw beleving van kunst, cultuur en literatuur. Ik ben een muziekmens. Ik word daar blij van. Maar ik heb echt niets met het voordragen of lezen van gedichten. En ik ervaar kunst niet als boei of baken. Fijn dat het dat wel voor jouw is Met wie zou ik meerstemmig moeten zingen? Daar moet ik toch echt voor op een koor (kost geld). Dat heb ik in het verleden wel gedaan en ik vind dat ook leuk, maar naast mijn werk zijn dat soort uitstapjes soms ook een beetje 'te veel'. Ik werk 32 uur en reis daarvoor op en neer met de trein. Ik ben blij als ik om half 8 gewoon mijn eten heb gegeten en aan de avond kan beginnen zonder de deur uit te moeten. Daarnaast is de deur uit gaan in het donker voor mij een hele onderneming geworden. Ik zie echt haast niets in het donker. Dat weerhoudt mij ook heel erg.
Maar ik vind dat niet zo vreselijk hoor. Ik kan heel goed leven met wat ik heb. Héél soms wil ik wel eens iets extra's en héél soms doen we dat ook

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 15:13

Rodebeuk

Ah, ja zo kun je netwerken en sociale contacten ook zien. Ik doe in dit opzicht vast niet genoeg, maar ik leef me met iedereen waar ik van hou. Gratis
Jij doet het, Jillian doet het, maar in jullie adviezen komt toch naar voren dat je geld uitgeeft aan bepaalde zaken waar jij van vindt dat het niet veel geld kost. Muziek maken kost in eerste instantie geld. Mensen met geld helpen, moet je financieel maar kunnen. Om er maar een uit te pikken. Ik heb het nu niet over mijzelf, maar over het 'algemeen'.
"En wat de kunsten betreft. Jillian (ik (her)ken je niet, heb jij een nick gewisseld? maar dit terzijde) is me al voor. Kunst kost helemaal niets en het is levens, levensnodig. Het is gestold kapitaal in je hoofd. Alles, alles kan je aan met kunst. Leer maar eens wat gedichten van Bloem uit je hoofd, ga op monumentendag of museumdag ergens gratis naar binnen, struin het internet af zoals Jillian al aangaf. Zing samen meerstemmig.. dat is ongeveer net zo leuk en goedkoop als zelf pasta maken. 2 eieren en 200 gram bloem. Lees boeken, als je geen abonnement kan betalen doe je dat gewoon in de bieb. "

Dit is jóuw beleving van kunst, cultuur en literatuur. Ik ben een muziekmens. Ik word daar blij van. Maar ik heb echt niets met het voordragen of lezen van gedichten. En ik ervaar kunst niet als boei of baken. Fijn dat het dat wel voor jouw is Met wie zou ik meerstemmig moeten zingen? Daar moet ik toch echt voor op een koor (kost geld). Dat heb ik in het verleden wel gedaan en ik vind dat ook leuk, maar naast mijn werk zijn dat soort uitstapjes soms ook een beetje 'te veel'. Ik werk 32 uur en reis daarvoor op en neer met de trein. Ik ben blij als ik om half 8 gewoon mijn eten heb gegeten en aan de avond kan beginnen zonder de deur uit te moeten. Daarnaast is de deur uit gaan in het donker voor mij een hele onderneming geworden. Ik zie echt haast niets in het donker. Dat weerhoudt mij ook heel erg.
Maar ik vind dat niet zo vreselijk hoor. Ik kan heel goed leven met wat ik heb. Héél soms wil ik wel eens iets extra's en héél soms doen we dat ook

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 15:14

2 x?

Ik heb maar 1 keer geklikt...

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 15:17

Rodebeuk

Ik begrijp dat kunst/muziek/toneel voor jou vooral iets is wat mooier is als het duurder is, en wat neerkomt op een avondje uit.
Dát heb ik nergens gezegd. Mooi is niet afhankelijk van de prijs. Ik vind iets ook mooi als het via de computer wordt aangeleverd, of via de tv, of in een boek, of waar dan ook.

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2011 om 16:04

Ohja, wij verdienen die vakantie ook dubbel en dwars. Maar ja, als het niet kan houdt het op. Ik heb inmiddels geleerd dat ik ook vakantie heb als we niet op vakantie kunnen. je eigen instelling doet wonderen..

Sascha2

Sascha2

12-12-2011 om 16:04

Ijsvogeltje

Dank je voor je nuancering. Ik heb je verkeerd begrepen, fijn dat je even gereageerd hebt

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2011 om 16:07

Daarbij tq

Niemand zegt dat je je moet verontschuldigen. Maar zolang jij je die vakantie kennelijk kunt permitteren, is het een keuze die jij maakt. Prima, maar dan heeft dat consequenties,simpel, dan kan iets anders niet of minder. Ik snak ook naar vakantie, en mijn man die zich het schompes werkt, ook. Maar als ik op vakantie ga, brengt dat onze financiele situatie in gevaar. Er is dus geen sprake van een keuze, maar een voldongen feit.

enorm balen dit allemaal. Is er echt geen oplossing die wat opschiet ?? Meer uren werken, hoger salaris, goedkopere hypo (heeft het zin om over te stappen?), met vrienden of buren de opvang gedeeltelijk regelen ? Er moet 'gewoon' wat geld bij als je niet meer kan bezuinigen.

Echt, laat die vakantie eens schieten. Hier scheelt het ruim 2500 euro voor 2 weken (benzine, accomodatie op camping, boodschappen, uitstapjes, ijsjes per stuk, uit eten etc etc). Hier hebben we ooit 2 jaar achter elkaar hier zo veel mee bespaard (1 week parijs bij vrienden in hun huis, jaar erop een paar dagen veluwe). Kijk, leuk is anders maar we hebben in die zomers heel veel leuke dingen in de buurt gedaan (veel naar het strand, een keertje linnaeushof, sprookjeswonderland, dierentuin) en dan nog geef je dan veel minder uit (althans wij dan) dan wat we in Z-fr uitgeven. Goed ik lees dat je al in NL blijft (scheelt benzine !) maar je kan misschien ook huizenruil doen oid. Ik zou het prima vinden als er een net gezin hier 2 weken ons huis nemen als vakantiebestemming en voor de poes en cavia's zorgen. Amsterdam in de buurt, strand op fietsafstand etc.

Zo te lezen is er indd echt geen ruimte meer (met die kerstkaarten, hier moet ik ze nog maken, chips ik moet daar eens werk van maken).

Chippie

Chippie

12-12-2011 om 16:54

Kaaskopje

En toch zijn er alternatieven. Theater is duur, maar ik kan er echt van genieten en heb er een half jaar voorpret van. Liefst met etentje van te voren...
Ik heb toevallig weinig met concerten (mij veel te druk), manlief des te meer. Hup in vliegtuig naar U2 Barcelona omdat de Arena zo'n baggergeluid heeft. Kinderen zitten op muziekles (17,00 euro per half uurtje les) en hebben instrument nieuw gekregen op verjaardag.

Heerlijk dat dat kan, als ik volgend jaar in een enorme financiele spagaat kom, ga ik op zoek naar alternatieven. Een concertkaartje zit er misschien niet meer in (of één keer per jaar, vragen als cadeautje, etc) maar er zijn ook leuke cabaretiers en concerten op tv. Of gratis concerten her en der. In de bieb is meer muziek te leen dan jij ooit kunt afluisteren. De muziekles van de kinderen kan misschien ook 1 keer in de twee weken of we vragen die leuke achterbuurjongen. Dat instrument had ik voor 20% van de prijs op Marktplaats kunnen kopen en chips, wij betaalden 300 euro voor een beginnersgitaartje. Als ik wat beter had rondgekeken was ik voor 100 euro klaar geweest. Mijn buurman heeft zo'n gitaar en heeft zichzelf gitaar leren spelen dmv internet. Kerkkoor kost bijna niets (als het al wat kost)...

Uit eten, heerlijk! Alternatieven zijn er ook te over. Gewoon thuis wat heerlijks in elkaar flansen (laten flansen), keertje gourmetten (zelf vleesschotel maken), kookclubje starten, lunchen ipv uit eten, etc. Gezelligheid is er niet minder om.

Tuurlijk is het net iets minder leuk en spannend, maar de rekeningen kunnen betalen is ook fijn. En volgens mij is de gezelligheid etc er vaak niet minder om.
Ik weiger om negatief te gaan doen en alleen te kijken naar wat niet meer kan. Kijk gewoon alleen naar wat wel kan en dat is heel veel omdat er legio alternatieven zijn.

Kaaskopje

Zoveel mensen, zoveel opvattingen.

Het valt me wel op dat je er zo anders in staat dat je dingen eruit pikt die ik helemaal niet bedoeld heb. Als ik zeg dat de gemeenschap, de sociale omgeving, belangrijk is om tijd of geld in te steken dan bedoel ik niet dat ik overal 20 euro door de brievenbus douw. Ik bedoel meer overdrachtelijk dat als je keuzes moet maken het belangrijk is om je waarden helder te hebben en deelnemen aan een gemeenschap is een van die waarden. Dat kan ook zonder een cent uit te geven.

Zelfde geldt voor muziek. Als jij vier gelijkgestemden vindt kost meerstemmig zingen helemaal noppes, nada. Jij leest er in dat ik muziek iets vind om geld aan te geven. Ik zal niet ontkennen dat een muzikale opleiding geld kost. Maar heel veel rond muziek is gratis en gaat helemaal niet over geld. Dat is juist zo belangrijk en essentieel aan kunst, dat het NIET over geld gaat.

tq

tq

12-12-2011 om 19:58

Vic?

>>Ik vind het eigenlijk erger voor je man. Die werkt zich helemaal het ongans, moet door weer en wind om 4 uur de deur uit (jeetje), en dan kan er ook nog eens niets. En heeft hij ook nog een vrouw die het allemaal niet goed genoeg vindt. Arme man. < <

Waar dit op slaat?

tq

tq

12-12-2011 om 19:59

Vakantie

ja, ik vind ook dat iedereen eigenlijk vakantie verdient.
En nogmaals, ik vind dat wij nog best goedkoop gaan (eigen kampeermiddel).

Yta Chalne

Yta Chalne

12-12-2011 om 20:08

Armoede

Armoede. Momenteel heb ik een paar maanden een logé in huis uit Afrika. Hij heeft net een paar jaar (vrijwillig) in een Aidskliniek gewerkt, en projecten opgezet onder de allerarmsten rondom voorlichting en gratis testen op HIV. Hij weet wat armoede is... Maar twee jaar daar vrijwillig werken kan hij zich permitteren omdat hij veruit de rijkste man is die ik ken. Dus wat weet hij nou van armoede?
Vandaag sprak ik even met de schoonmaakster op mijn werk. Zij zit met man en twee kinderen in de WSNP. Helemaal blij vandaag, want ze gingen de tweede keer die week bij haar moeder eten en dat scheelde enorm in het budget, zodat zij deze week...een extra pekje sigaretten kon kopen. Is dat dan armoede? Of juist bizarre rijkdom?

Zelf ben ik nooit arm geweest. Wel ooit met twee kinderen rondgekomen van 1300 gulden in de maand (en ja, daar moesten de woonlasten nog vanaf), maar ik heb echt nooit het gevoel gehad dat ik arm was. In heb nergens onder geleden, integendeel, ik was heel gelukkig. De jaren erna, met meer geld, was ik trouwens ook heel gelukkig. En ik ben nu ook heel gelukkig als mijn kinderen nu op de achtergrond gratis tweestemmig zingen en piano spelen. Al kost een piano een hoop geld, en kost zangles-op-niveau zoveel geld dat ik het bedrag niet durf te noemen. Vakantie vind ik leuk, maar als we niet gaan heb ik het ook naar m'n zin. Maar daar kan ik niet echt iets over zeggen, want als ik niet met vakantie ga, is het omdat we dus gewoon geen zin hebben: is dat luxe?
Ach jongens, armoede. Ieder heeft z'n eigen definitie. Da's ook best. En 't is weer eens wat anders dan collectief zaniken over het weer

tq

tq

12-12-2011 om 20:11

Ik stel nergens

dat wij armoede hebben of kennen! Absoluut niet. Ik stel slechts dat de rek er wel een beetje uit is en dat bij nog meer bezuinigingen die op ons bordje komen, het verdomde moeilijk wordt. Maar daarmee stel ik mezelf nog niet gelijk met een bijstandsouder/gezin!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 22:12

Chippie

Ik ben ook niet negatief. Lijkt dat zo? Dat is niet de bedoeling.
Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat het makkelijk is om over alternatieven te praten als je die alternatieven kunt gebruiken. Niet iedereen heeft muziekinstrumenten in huis, of een vriendenkring die samen wil zingen, toneelspelen, eetclubjes willen oprichten, etc.. Niet iedereen heeft daar ook behoefte aan. Om eerlijk te zijn krijg ik al kramp bij het idee.
Er is inderdaad zoveel op tv dat je de deur eigenlijk niet meer uit hoeft en eten in elkaar flansen doen we 325 dagen per jaar (ik heb de vakantie, de patatdagen en snelle pizzadagen er vast afgehaald), maar is het niet heel menselijk om af en toe toch iets anders te willen? Stel dat jij echt ooit in de situatie komt dat je het hele jaar klokje rond moet bezuinigen, dan denk ik toch echt dat er ook voor jou een dag komt waarop je denkt 'kon ik maar eens...'. Vervolgens bedenk je dat dat niet gaat en verzoen je je daar weer mee. Soms mag je even met je 'lot' botsen. Zolang je (je in het algemeen) daar maar niet in blijft hangen.
Ik beklaag mijzelf overigens ook niet hoor. Ik heb soms nog wel wensen. Dromen mag. Een paar keer per jaar kom ik mezelf wel eens tegen als ik meer wil dan mogelijk is, maar omdat ik realistisch ben gaat dat ook weer over.

Nee p

volgens mij geeft tq dat uit aan de accomodatie alleen. Des ex alle overige kosten anders had ik het natuurlijk niet geadviseerd, hier overigens geen campings met animatie.

Marktplaats p

ik koop erg veel nieuw van marktplaats en ebay. En dan kost het nog altijd minder dan in de winkel en dus kan je het daarna nog redelijk goed door verkopen.

Kijk, als je geen cent te makken hebt ga je natuurlijk geen nieuw Catimini jas kopen op ebay a 50 euro om hem vervolgens het jaar erop te verkopen voor 25 op marktplaatd, dat snap ik ook wel. Maar als je het wel kan veroorloven is het helemaal dus geen slecht systeem.

Want p

ik was nog niet klaar met mijn betoog.

Die catimini jas heeft mij dus 'maar' 25 euro gekost. En ik vraag mij af of er zoveel echt warme winterjassen zijn voor 25 euro. Ja bij de wibra, misschien bij zeeman, wachten op de uitverkoop van Hema en HM duurt misschien ook te lang. iig als die hema of hm jas een winter gedragen is kan je hem niet meer verkopen voor de helft.

iig ik vind het een handig en leuke manier om hier aan kinderkleding te kopen. Nieuw in de winkel vind ik merkkleding voor kinderen niet te betalen.

tq

tq

12-12-2011 om 22:35

Nee

die 800 is voor de plek op de camping, Ja, dan moet ik nog eten, maar dat moet ik thuis ook. Kampeermiddel heb ik zelf. Uitstapjes zijn meestal beperkt, daarom kiezen wij vaak voor een camping met wat extra. Twee weken voor 800 is nog best te doen. 2500 voor een hele vakantie, dat vind ik nogal, zeg maar, duur.

Ja tq

dat vind ik ook echt te doen. Hier zijn we waren we 925 voor de 2 huisjes kwijt (op campings), veel geld aan boodschappen, benzine, tol, ijsjes, uitjes (stoomtrein enzo), 2 overnachtingen heen en terugweg, paar keer uit eten, paar keer lunch.

Maar tq

is er echt niets te verzinnen waardoor het allemaal wat makkelijker wordt ?

tq

tq

12-12-2011 om 22:47

Sowieso

ga ik de zorgverzekering doorlichten, heb ik de kinderopvang dus aangepast, wat voor de kinderopvangtoeslag ook wel weer gevolgen heeft, dus of het per saldo veel gaat opleveren moeten we afwachten, verder alle uitgaven nogmaals tegen het licht houden en nog eens kijken of er niet toch bepaalde abonnementen opgezegd moeten worden (al hebben we die eigenlijk al niet veel), bij de boodschappen nog beter op letten enzenzenz. Tuurlijk, we passen er wel weer een mouw aan. Maar leuk is anders.

Werk

werk ? Meer, ander, extra ?

tq

tq

12-12-2011 om 23:12

Werk

meer, nee
ander, ben ik al aan het zoeken, omdat mijn baan uiteindelijk zal verdwijnen
extra, nee

Dat zou ik fysiek en mentaal ook niet trekken.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 23:43

Joyeux

Met je laatste reactie ben ik het eens

Chippie

Chippie

12-12-2011 om 23:50

Kaaskopje...

Ik weet niet of je echt negatief klinkt, maar het klinkt zo maar-maar-maar... Je denkt in onmogelijkheden ipv mogelijkheden. Je hebt iets met muziek maar je krijgt kramp van samen zingen etc. Okee, in je eentje dan, maar dan zijn muziekinstrumenten weer te duur. Een beginnersgitaar kost nieuw 150 euro, tweedehands minder dan de helft. Ik zou liever 100 euro voor mijn passie uitgeven dan voor een stel nieuwe soepkommen voor kerst.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het hele jaar klokje rond moest bezuinigen, maar ik ben ook student geweest (zonder toelage ouders en zonder lening). Ook toen ik net student-af was in mijn eerste flatje was het geen vetpot natuurlijk. Ik vraag me nu wel eens af hoe ik dat toen heb geflikt, want, ik beken, ik sta deze maand rood (genoeg buffer, maak je niet ongerust) terwijl er toch ruim 6000,- euro binnenkomt per maand. Het vliegt eruit...(okee, 2500 aan grote, luxe uitgaven gehad).

Maar ik weet dat ik het kan. Ik kan snijden in al die luxe dingen. En ik voelde me toen geen sikkepit ongelukkiger. Sommige dingen zouden best even pijn doen, maar ik weet ook dat ik prioriteiten kan stellen en alternatieven kan bedenken. Ik reis heel erg graag. Daar valt flink in te snijden omdat we daar veel geld aan uitgeven. Als we nog niet helemaal aan de grond zitten dan is een kampeervakantie in onze oude tent (lang niet gebruikt) misschien nog wel mogelijk. Of een weekje huizenruil. Of...

Jij hebt ook dromen. Dromen is leuk, maar dromen werkelijkheid maken is nog veel leuker. En als je ergens echt voor gaat, kun je veel bereiken. Het geeft veel energie als het je lukt. Maar je moet dan ook ergens echt achterstaan.

Daarnaast weet ik heel goed wat mij gelukkig maakt. En ik kom dan altijd op gevoelens die je graag wil ervaren. En ik denk dat dat voor jou niet anders is. Maar de werkelijkheid is dat we ons drukker maken om nieuwe soepkommen dan om het gevoel dat we graag willen ervaren.
Achter elke droom zit een gevoel dat je graag wil ervaren. En er is altijd een alternatief te bedenken waardoor je dat gevoel ook bereikt. Ik houd van het gevoel dat het me geeft als ik me kan onderdompelen in een nieuwe cultuur, nieuwe dingen zie, etc. Laten we dat gevoel 'verwondering' noemen. Tijdens een verre reis kun je dat gevoel ervaren. Is er geen geld voor een verre reis (en zo denk ik al helemaal niet graag, ik zou denken hoe kom ik daar wel...) dan kun je dat gevoel ook op andere manieren oproepen. Ik ben een tijdje taalvrijwilliger geweest bij een soort van vrouwencentrum. Eens per maand kookte ik samen met 10 verschillende nationaliteiten. Een wereldreis in de dop met heerlijk eten!

Ik kom er niet helemaal achter waar jouw hart harder van gaat kloppen... Ontdek dat deel in jezelf en ga ervoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2011 om 00:14

Ik ben naar aanleiding van je vraag eens op internet gaan struinen en moet je gelijk geven. Wij verdienen meer dan modaal.

Natuurlijk hou ik wel rekening met inflatie. Dat gaf ik volgens mij ook al ergens aan. Ik heb ergens hierboven gezegd dat de inkomsten enorm gestegen waren, maar de uitgaven ook. Als mensen zeggen dat het leven zo duur is geworden met de euro, zeg ik ook altijd dat ze blijkbaar nog steeds uitgaan van wat ze in 2002 achter zich gelaten hebben met de guldenprijzen, maar dat kun je niet meer vergelijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2011 om 00:57

Chippie

Ik ben inderdaad wel een 'maar maar'-mens Er zijn bepaalde dingen die mij leuk lijken, maar....

Tjonge die verdraaide soepkommen! Als die soepkommen mijn hele toekomst in de weg zouden staan, zou ik echt een belabberd inkomen hebben en dat is gelukkig niet meer het geval.

Rodebeuk had het over haar passies. Ik niet. Ik heb niet echt uitgesproken passies, maar mijn hart gaat wel harder kloppen als ik beelden van Afrika zie, bepaalde muziek hoor of bij bepaalde optredens ben. Op zich ben ik al tevreden met een mooi stukje muziek uit mijn luidsprekers of de tv, maar ik heb nog wel een paar bands en zangers/zangeressen op mijn lijstje die ik live zou willen zien, maar ik vind de kaartprijzen gewoon te hoog. 160 euro (met z'n tweeën) voor een geweldig concert reken ik om naar 'daar kan ik een paar dagen voor naar een hotel'. Ook al lijkt me zo'n concert geweldig, kies ik dan toch liever voor plezier wat langer duurt dan die ene avond. Keuzes dus. Ik hou daarmee ook rekening met mijn man. Ik ben tenslotte niet alleen.
Jouw voorbeeld als zou je door middel van wereldgerechten ook een mooie reis kunnen maken vind ik echt een over de top positieve benadering. Die gerechten kan ik inderdaad wel maken, maar daarmee ben ik niet ter plaatse. Dat is totaal niet hetzelfde. Ik wil de geur opsnuiven van het land waar ik geboren ben en dat wil ik doen met mijn man of dochter. Mijn dochter is ook besmet met het Afrika virus. Niet meer en niet minder. Ik ben zo hoopvol dat ik denk dat mij dat nog wel gaat lukken, maar niet zolang ik verantwoordelijk ben voor twee studerende kinderen.
Dat jij met 6000 euro rood komt te staan verbaast mij heel erg, maar iedereen leeft naar zijn inkomen. Daardoor kun je dus blijkbaar ook teveel uitgeven met jullie inkomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2011 om 01:07

Rodebeuk

Ik ga er ook helemaal niet vanuit dat jij 20 euro bij iedereen door de bus duwt, maar jij zei dit: Ik bedoel dat je de mensen om je heen moet zien en voor hen tijd moet maken en zo nodig geld kunt gebruiken om ze te helpen.
Jij bent dus zelf begonnen over dat je zonodig geld gebruikt om andere mensen te helpen. En daar zeg ik over dat dat jij dus in staat bent om die hulp te bieden. Dat is niet voor iedereen zo.
Ik lees misschien teveel tussen de regels door. Als jij zegt dat je zo lekker muziek kunt maken, samen toneel kunt spelen, samen eten, etc. lees ik tegelijkertijd dat je daar een muziekinstrument voor moet hebben, dat je ruimte moet huren en dat samen koken voor de lol vaak meer kost dan wanneer je een simpele maaltijd voor je gezin in elkaar draait. Zo is dat nu eenmaal. Als je de instrumenten hebt, kun je er inderdaad gratis een hoop lol mee beleven. Maar sufferd die ik ben.. ik heb mijn gitaar járen geleden alweer weggedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.