Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mano

mano

26-09-2010 om 21:36

Wat komt er bij jullie binnen?

Ik heb in het archief gezocht, maar niet echt gevonden wat ik wilde. Ik vraag mij af wat jullie als tweeverdieners (of 1,5) elke maand op je rekening krijgen. Ik vraag het omdat wij allebei een wat uitzonderlijk beroep hebben, daardoor heb ik weinig zicht op wat een gezin nu doorgaans eigenlijk te besteden heeft. Ik weet, geen enkele sitiatie is vergelijkebaar, maar ik zou toch graag eens wat bedragen voor bij zien komen. Ik zal beginnen met die van ons te noemen, anderhalfverdieners, op de rekening wordt maandelijks gestort: 2500 (man) en 1650 (ikzelf).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bestedingsruimte

wat heeft een gezin doorgaans te besteden?
een bijstandsgezin: 1300 euro pm
een modaal gezin :1700 euro pm
2x modaal :3400 euro pm

en zo zijn er nog vele varianten,twee verdieners,twee partimers.1 kostwinner in een gezin,een fultimer en een partimer.en dan hangt het ook nog af wat voor werk ze doen en in welke functie.

wat hier binnenkomt lijkt me niet zo relevant,wat wil je eigenlijk met deze info?Waarom wil je zo graag weten wie wat voor inkomen heeft?

mona

mona

26-09-2010 om 22:53

Wat is een uitzonderlijk beroep?

Dat vind ik nou interessant om te weten... Toen ik nog deel uitmaakte van een tweeverdienersgezin kwam er bij ons ca 5000 + 2000 binnen, met heel normale beroepen.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 00:12

Sus-anne

Jij bent blijkbaar uitgegaan van een uitkering of salaris inclusief vakantiegeld. De praktijk is meestal dat er maandelijks minder binnenkomt en het vakantiegeld in mei wordt uitgekeerd. Het lijkt een klein bedrag dat verschil tussen met en zonder vakantiegeld, maar het is ruim een week eten voor iemand in de bijstand Bijstand van 1300 is incl. vakantiegeld en modaal is volgens wat ik gevonden heb 1613 euro (kan per bedrijfstak wat afwijken) incl. vakantiegeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 00:19

Mona

Ik denk dat het een wat 'brutale' vraag is waar je weinig directe antwoorden op krijgt. Jij verdient dus in je eentje ruim modaal en je man ruim 1 1/2 keer modaal. Een prettig inkomen voor een gezin dus.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 00:25

wat is nou toch een uitzonderlijk beroep? Circusdirecteur. Of koningin.
De salarisschalen van veel CAO's zijn gewoon online te vinden.

Tirza (altijd geld genoeg)

Kaaskopje

ik ben niet helemaal bekend met uitkeringen en modale inkomens,om toch wat bedragen te kunnen noemen voor de vragenstelster ,heb ik even op google gekeken,en inderdaad, bijstand is inclusief vakantiegeld.

Kari1

Kari1

27-09-2010 om 08:27

Bestedingsruimte zit alleen in wat er binnenkomt, maar in het verschil tussen wat er binnenkomt en wat er nog af moet. B.v. als zzp-er kun je behoorlijk wat binnenkrijgen. En vervolgens komt aan het eind van het jaar de belastingdienst langs, en moet de huur voor je pand weer worden betaald enzo. (Ja, Daar maak je natuurlijk als je slim bent reserveringen voor.) Iemand in de bijstand krijgt weinig binnen, maar heeft verschillende kortingen of toeslagen die anderen niet hebben. Dat soort zaken maakt het lastig om te vergelijken op "wat er binnenkomt".
Mona, 5000 euro maandelijks op de rekening, het zal best een gewoon beroep betreffen maar het is wel een ongewone hoeveelheid. Bij het gros van de mensen zal het minder zijn denk ik.
Kari

mona

mona

27-09-2010 om 09:00

Lezen

Ik ben niet de oorspronkelijke vraagsteller. De nick vond ik wel grappig, en ik ben erg benieuwd naar wat mano voor bijzonder beroep heeft.

tweeverdiener

tweeverdiener

27-09-2010 om 09:32

Hier

Hier komt maandelijks op de rekening:
2400 voor man (32 uur) en 1950 uur voor mij (24 uur). Maar zo'n bedrag zegt natuurlijk niet zo veel (reiskosten etc.).
Daarnaast komen er zo nu en dan nog wat freelance-inkomsten binnen.

Jeetje!

Wat een bedragen!
Hier heb ik afgelopen jaar voor 32 uur netto 1300 euro verdient. Daarvoor verdiende ik ook voor 32 uur bijna 1500 euro netto. Helaas ben ik nu werkeloos en komt er per 4 weken 952,60 binnen.

Gr. Poezie.

venco dubbelzout

venco dubbelzout

27-09-2010 om 10:19

Hier

Komt er circa 4400 netto samen binnen, inclusief vakantiegeld en 13e maand. Ik schat in dat we volgend jaar samen op 5000 netto zitten, dat is 1ft en 0,6ft

Rekenmachine

Rekenmachine

27-09-2010 om 10:55

Pfff wat een bedragen

Hier komt er netto 1600 (ft) en 905 (uitkering) binnen aan inkomsten + dan nog toeslagen.

Rekenmachine

fladder

fladder

27-09-2010 om 11:26

Hier...

Het wisselt sterk per maand, maar gemiddeld zit ik als alleenstaande ouder momenteel rond de 1300-1400 euro bruto inkomsten per maand. Dan reken ik kinderbijslag, kinderalimentatie en diverse toeslagen niet mee. Vakantiegeld is te verwaarlozen, want grotendeels ZZP.
Ik red het er aardig mee, maar ben dan ook fanatiek bezuiniger, schaam me niet voor "krijgertjes" en mijn geblutste auto (ik geef niets om status en rij die auto toch "op") en heb mijn gezin grootgebracht met 35%-stickertjes van de supermarkt

fladder

fladder

27-09-2010 om 11:47

Poezie

Dat is een flinke klap achteruit, zeg... Sterkte ermee! Hopelijk vind je snel weer nieuw werk, want je vaste lasten zullen helaas geen klap achteruit hebben gemaakt... Pas wel even je (eventuele) toeslagen aan aan je nieuwe inkomen, dat kan ook online via toeslagen.nl (als ik me niet vergis, het is alweer een tijdje geleden, anders moet je even googlen op "toeslagen")...

Lieve fladder!

Dankjewel voor je berichtje. Gelukkig ben ik altijd erg voortvarend en bijdehand in dit soort dingen, dus toeslagen e.d. heb ik al geregeld.
Klein positief puntje aan werkeloos zijn: nieuwe rondes nieuwe kansen.

Gr. Poezie.

fladder

fladder

27-09-2010 om 12:32

Poezie

Da's waar! Daarom heb ik ook iets met Ganesha: die haalt blokkedes weg, en soms moet hij daarvoor eerst een andere blokkade neerleggen (is me ooit verteld door een Engelse Hindoe)...!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2010 om 14:28

Oh ja

Ik heb maar weer eens de naam verkeerd onthouden. Mijn reactie was dus naar Mano.

2partimeverdieners

2partimeverdieners

27-09-2010 om 16:37

Partimers inkomen

Wij werken beiden Partime:32 uur en 20 uur.Totaalinkomen is 3500 €netto.

2partimeverdieners

2partimeverdieners

27-09-2010 om 16:39

Niet correct

Dit inkomen is exclusief winstuitkering en vakantietoeslag.

Lekker van die ganesha

Kan hij/zij niet gewoon al die blokkades van iedereen in de zee flikkeren? Wat is dat nou voor godheid, alleen maar blokkades verschuiven

daantjuh

daantjuh

27-09-2010 om 16:49

Bijstand

ik leef al 3 jaar op bijstandsnivo en dit houdt in 1100,- in de maand. Dit is excl. vakantiegeld, maar dat is ook maar 400,- per jaar.

Ik heb 2 pubers en moet zeggen dat ik er tot nu toe prima mee uitkom. Wat iemand al zei, je moet aktief alle subsidies en toeslagen aanvragen.

Ik ga 2 x per jaar op vakantie, kinderen sporten (niet de goedkoopste).

Schoenendoos

Schoenendoos

27-09-2010 om 17:21

Hier

De fulltimer krijgt 2800 netto, dat plus auto van de zaak. De ander doet het met ongevee 900 euro. Bij allebei komt daar nog vakantiegeld bij en bij de fulltimer nog een dikke dertiende maand.

Andere auto

Andere auto

27-09-2010 om 17:38

Hier

verdient man netto 3750 (40 uur), en ik 1350 (24 uur).
Ex vakantiegeld dus. Eindejaarsuitkering krijgen we allebei nooit.

Daantjuh

dat vind ik knap,al drie jaar rondkomen van 1100 euro.
Is dat met vier personen?
ik vraag me af of ik dat zou kunnen,je kunt trots zijn op jezelf.

Rekenmachine

Rekenmachine

27-09-2010 om 19:08

Daantjuh

Ik vind het ook erg knap dat je daar goed mee uitkomt. Zelfs 2x op vakantie en kinderen niet op de goedkoopste sporten. Ik doe het je niet na. Wij moeten echt heel goed opletten met in totaal € 2500,00 netto, wij zijn met zijn vijven, waarvan 1 puber, 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 10.

Rekenmachine

daantjuh

daantjuh

27-09-2010 om 19:09

Dank je susanne

wij zijn met zijn 3-en, ik ben gescheiden.

Toch is het niet zo moeilijk, vind ik.

Ik rij een autootje, wat ik schreef vakanties en sporten kunnen ook gewoon. Volgend jaar gaat de oudste studeren en ik weet niet hoe ik het dan ga redden natuurlijk.

Ook heb ik niet het idee dat we nou heel karig leven. Ik heb altijd koek en frisdrank in huis, maar door de week wordt er meestal wel thee of limonade gedronken. In het weekend ook altijd wel chips oid.

Maar toch bedankt voor het compliment!

angelina ballerina

angelina ballerina

27-09-2010 om 20:32

Bij ons

Man verdiend 1800 netto (+auto van de zaak) als starter met een gemiddelde HBO baan en ik verdien zo'n 900 netto voor 16 uur in de week ook met een gemiddelde startersbaan op HBO niveau. Met dit salaris hebben we net een doodnormale rijtjeswoning kunnen kopen en kunnen we goed leven maar ik heb niet het gevoel dat we veel geld overhouden voor luxe.
Jullie inkomen is dus m.i. erg hoog, ik ben wel benieuwd naar die bijzondere banen.
En mijn complimenten voor degene die met een minimum inkomen kunnen rondkomen. Als je moet dan kan dat natuurlijk ook maar het lijkt me erg moeilijk en vind het vooral knap als je toch nog kan genieten van het leven.

Konijn

Konijn

27-09-2010 om 21:09

Al jaren

Wij leven al jaren van ongeveer 1400 a 1500 euro per maand, met 5 personen. Dat is te doen, maar het is wel passen en meten.

sp

sp

27-09-2010 om 21:38

Wauw....

ik dacht dat wij best een aardig inkomen hadden, maar hier zie ik bedragen voorbij gaan.
hoe dan ook man, full-time, 1800 (netto)
ik part-time, 24 uur, 1400 (netto)
eventuele toeslagen zitten hier niet bij.

mano

mano

27-09-2010 om 22:07

Reactie

Bedankt voor alle reacties! Ik vind inderdaad ook dat er grote verschillen zitten in wat er wordt genoemd!
De reden van mijn vraag is dat ik er gewoon erg weinig zicht op heb en graag deze soort kennis mee zou nemen in mijn algemene kijk op/mening over dingen. Ik weet, ik zou het allemaal kunnen opzoeken op internet bij een salariswijzer o.i.d., maar hier op het forum spreekt me gewoon veel meer aan.
Over onze uitzonderlijke beroepen..... het is niet om lullig te doen, maar ik noemde het om de context van mijn vraag een beetje te schetsen. Ik wil onze beroepen niet noemen, want als ik de combinatie noem, ben ik wel erg herkenbaar, sorry!
Verder, ik vind het ook echt petje af voor diegenen die lange tijd met weinig geld moeten rondkomen. Ik heb het zelf ook een tijdje moeten doen, ik vond dat het een grote druk op alles legde. Nog steeds ben ik weleens bang om om een of andere reden in een dergelijke situatie terecht te komen, maar goed, dat is een ander verhaal.
Ik hoop dat er nog een aantal reacties volgen!-

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.