Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
T&T

T&T

04-10-2010 om 12:48

Bah! tegenvaller tog/pgb

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

05-10-2010 om 19:00

Bastet

Oke, dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat zijn eigenlijk niet de voorbeeld waar ik over val. Nogmaals, het voorbeeld wat ik gaf, daar val ik echt over.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 07:26

Fianna

Ik hou er hierna over op hoor...
Maar volgende de richtlijnen is het verlof niet om die uren puur aan je kind te besteden?Het is voor het makkelijker combineren van het geheel van zorg en werk.En ja,sommigen houden dan even een mini-sabbatical,en als dat ervoor zorgt dat je er de rest van de week helemaal voor kunt gaan,prima wat mij betreft.Als ik een dag vrij ben en in de sauna ga hangen,is dat toch ook niet erg?Ik kan er dan weer helemaal tegen.

Fianna

Fianna

06-10-2010 om 09:14

Bastet

Ik houd er hierna ook over op Je hebt gelijk. Bij nader inzien hoef je het niet alleen aan je kind te besteden. Als het er voor zorgt dat je zorg en werk makkelijker kunt combineren, goed juist! Maar in het voorbeeld waar ik het over heb (en zo ken ik er nog 2) ging het daar helemaal niet om. Het was gewoon een manier om aan extra vrije tijd te komen, onder het noemer ouderschapsverlof, waarbij het kind gewoon nog steeds 4 dagen naar de bso ging en moeders lekker aan het rondhangen was en terrasjes pakken. Dat vind ik heel wat anders dan even een keer een sauna pakken, of wat Polly noemde even na je werk de stad in voor dat je je kinderen ophaalt van de creche. Ze kreeg 70% doorbetaald op haar ouderschapsverlof dag, wat betaald wordt door de belastingbetaler, en maakte op die dag ook nog gebruik van de bso, waarvan een groot deel van de belasting aftrekbaar is, dus ook door de belastingbetaler betaald wordt. En dat minstens 20 weken lang! Ik vind dit misbruik maken van een voorziening, echt waar!

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 10:48

Fianna

Gezien het feit dat de meeste ouders geen cent krijgen voor die uren,denk ik toch dat ze een uitzondering is.Maar ik snap wat je bedoelt,hoor,ik vrees dat elke voorziening gevoelig is voor misbruik.

Fianna

Fianna

06-10-2010 om 10:53

Bastet

Haha, toch nog niet het laatste woord Weet je wat het is, zo'n 90% van mijn vrienden en kennissen werkt bij de overheid (ik weet ook niet waarom ik alleen maar ambtenaren ken), dus krijgen zij allemaal 70% betaald bij ouderschapsverlof. Dus vandaar dat ik vaak wel wat gevallen van misbruik heb gezien. Krijg je geen cent voor die uren dan zal je je wel 10 keer bedenken voordat je die zo maar gebruikt. Dan doe je dat alleen als je het echt nodig hebt.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 11:57

Fianna

En dan doe je het zelfs vaak gewoon niet,al heb je het nodig,wij zouden het niet eens kunnen missen,dat deel inkomen...
bastet

Fianna

Fianna

06-10-2010 om 14:10

Bastet

als je bedoelt dat je niet zou kunnen rondkomen met maar 70% inkomen, wij ook niet hoor. Maar dat is natuurlijk niet zo in veel gevallen. Stel je werkt 4 dagen en je neemt 1 dag per week ouderschapsverlof op, dan krijg je 3 dagen 100% salaris en van 1 dag 70% salaris. Dan ga je er helemaal niet zo veel op achteruit. Van een kwart deel van je salaris lever je 30% in.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 14:17

Fianna [met naschrift Forumbeheer]

Nee,hier is elke cent nodig,het zou er echt niet af kunnen.
Bastet

Van de Forumbeheerder: En nu weer graag on topic!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.