Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ceasetherapie kritisch bekeken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Boven?

"Maar je hebt gelijk, we moeten er boven staan. Net als bij zoveel andere dingen, zucht... "

Er is niets om boven te gaan staan: er is geen niveau. Zelfs dat is teveel eer voor zijn reacties. Ik snap niet waarom iemand die nooit ergens op ingaat, zoveel aanspraak krijgt. Dat gebeurt nergens op dit forum.

Fiorucci

Fiorucci

28-02-2013 om 18:15

Judith

Ik heb geen idee wie hier allemaal leest. Maar als Onno beweert dat ADHD een vorm van autisme is, dan reageer ik daar op. Als hier iemand leest en hem per ongeluk aanziet voor iemand die er verstand van heeft, wordt het nog gelooft ook, die onzin....

anna van noniemen

anna van noniemen

28-02-2013 om 22:02

Veel geduld

ik denk dat iedereen de afgelopen jaren met heel veel geduld geprobeerd heeft een serieuze discussie met Onno te beginnen. Maar het lukt niet. Hij blijft mensen maar dingen voor de voeten werpen. En ja, ook ik verlies op een gegeven moment mijn geduld. De meeuw, zo heb ik Onno ook vaak genoemd. Omdat hij gelijkwaardig gedrag vertoont.

Negeren lukt tot op zekere hoogte, maar soms gaat hij te ver....

Discussie

Dat Onno hier anoniem als 'deskundige' zijn zegje doet, vind ik totaal niet kunnen. Ik ben benieuwd wie Onno irl nu wel is. Is hij ook in zijn wereld ook zo 'deskundig'? Met al Onno's stelligheden heeft het forum daar recht op.

Fiorucci schreef:
"Maar als Onno beweert dat ADHD een vorm van autisme is, dan reageer ik daar op. Als hier iemand leest en hem per ongeluk aanziet voor iemand die er verstand van heeft, wordt het nog gelooft ook, die onzin...."

Waarmee Onno vreselijk door de mand valt omdat elke deskundige moet weten dat het gros van de mensen met autisme meestal ook add of adhd hebben. Een mier is een dier, niet andersom.

Anna schreef:
"ik denk dat iedereen de afgelopen jaren met heel veel geduld geprobeerd heeft een serieuze discussie met Onno te beginnen. Maar het lukt niet."

Hij wil het niet of hij kan het doodgewoon niet. Dus dat gaat ook niet gebeuren. Hoe meer je daaraan trekt, hoe meer hij alles doet behalve in discussie. Klinkt het mechanisme je dan niet bekend in de oren? Dus, soit, zet z'n onzin feitelijk recht (volgens jou dan) en doe de rest van het forum een plezier door hem verder te negeren. Het doel is de discussie. Niet de discussie met Onno. Alsof we zijn inbreng nodig zouden hebben.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2013 om 17:25

Judith

Ja, elke deskundige, maar hier lezen vooral ouders!

Deskundig

Hmmja het is jammer dat modereren bij ool niet inhoudt dat er ingegrepen wordt als bijvoorbeeld Onno kwetsend bezig is. Of als een discussie zo uit de hand loopt dat het gaat om een conflict ipv het onderwerp. Onno's bijdragen hebben tot nu toe weinig (tot niet, mi) geleid tot een bijdrage aan een gesprek.
Ik vind er wel wat voor te zeggen dat je met naam en toenaam bekend moet zijn als je je voor laat staan op je beroep. Dan heb je ook recht om te weten wie het is zodat de kennis en kunde waarmee geschermd wordt, door iedereen te verifiëren is.

Fiorucci

Fiorucci

02-03-2013 om 18:14

Judith

Ja, is wat voor te zeggen, als je reageert als beroepsoefenaar en niet op persoonlijke titel, dan gewoon je naam in het scherm.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

04-03-2013 om 16:43

Grote opruiming

Beste Forummers,

Ik heb een groot deel van deze draad weggehaald omdat we op ons forum niet zomaar namen van onze bezoekers neergooien. Als personen dat zelf willen doen dan kan dat natuurlijk altijd maar zoals het nu ging laten we het niet toe.

Ik hoop dat jullie dit snappen.

Forumbeheer Ouders Online

anna van noniemen

anna van noniemen

04-03-2013 om 21:00

Ja hoor

maar ik weet nu in elk geval met wie ik te maken heb....

Moeilijk

Nu je het toch vraagt.
Deze opruiming komt halfslachtig over. Jammer dat OO Onno lijkt te beschermen. Dat vind ik wat lastig te begrijpen.

klant

klant

05-03-2013 om 07:06

Opruiming

Anderzijds leek Onno dolblij te zijn dat zijn echte naam hier verscheen. Hij ziet het kennelijk als gratis reclame. Dus in dat opzicht is de opruiming dan wel weer nuttig.

anna van noniemen

anna van noniemen

05-03-2013 om 11:17

Daar moet ik klant gelijk in geven

hij was er iets te blij mee dat hij ontdekt was... Ik ben in elk geval nu wel blij met wie ik te maken heb en vooral, bij wie ik ver, heel ver uit de buurt moet blijven

Onno

Onno

05-03-2013 om 13:18

Reclame heb ik niet nodig

Als ik op mijn site zou zetten dat ik weer nieuwe patiënten kan aannemen staat de telefoon rood en rood gloeiend. Zelfs nu gaat de hele dag de telefoon. In de afgelopen jaren heb ik al honderden kinderen genezen van allerlei aandoeningen. Kinderen die nu weer een toekomst hebben en anders gewoon kansloos waren.
Een paar verhalen staan gelukkig in mijn gastenboek zodat iedereen kan lezen dat al die labeltjes kinderen weldegelijk te genezen zijn.

Onverifieerbaar

"In de afgelopen jaren heb ik al honderden kinderen genezen van allerlei aandoeningen. Kinderen die nu weer een toekomst hebben en anders gewoon kansloos waren."

Wiens objectieve zienswijze is dit? Het is niet verifieerbaar. Ik vind dat je tactloos met ouders omgaat: dat is onprofessioneel genoeg voor mij.

anna van noniemen

anna van noniemen

05-03-2013 om 14:33

Ja hoor, genezen, wat jij wilt

H.S. te B. ik vind het allemaal prima, en die reacties in je gastenboek? Zo makkelijk om te manipuleren en zelf een verhaaltje neer te zetten. Hoe kan ik deze mensen zelf benaderen?
En leg me nog eens 1 ding uit, je neemt geen nieuwe patiënten meer aan, al jouw patiënten zijn genezen, wie heb je dan in hemelsnaam nu nog in behandeling? En als die genezen patiënten nog steeds bij je komen, wat voor "genezer" maakt dat jou dan? De genezen patiënten maken toch plek voor nieuwe? Of zie ik dat nou verkeerd?

Onno

Onno

05-03-2013 om 22:55

Omvang praktijk

Mijn patiëntenbestand is inmiddels zo groot dat er bijna geen ruimte is voor nieuwe patiënten. Patiënten die al in de praktijk zijn hebben voorrang en er is altijd wel iemand die me nodig heeft. Vraag maar aan diegene die bij mij is geweest hoe het werkt. Kun je ook vragen hoe druk ik het heb. Sommige mensen hebben er een dag reizen voor over om naar mij toe te komen.

anna van noniemen

anna van noniemen

05-03-2013 om 23:01

Namen?

want hoe kan ik het anders vragen? En nogmaals, als jij zoveel mensen geneest, dan zou je praktijk juist leeg moeten zijn. hoe verklaar je dan je volle praktijk en dat er altijd wel iemand is die je nodig heeft????

Petra.v.S.

Petra.v.S.

06-03-2013 om 08:20

Dat ben ik

Wat Onno bedoelt is dat als ik bij hem ben geweest voor mijn arm, en die arm is genezen, ik nog steeds bij hem in het patientenbestand sta. Als ik tijd later een andere klacht krijg dan kan ik hem bellen en een afspraak maken. Ook als een van mijn kinderen iets zou hebben.

Maar nieuwe patienten, die er nog nooit zijn geweest, die moeten eerst op een wachtlijst.

En het is waar wat Onno zegt dat mensen vanuit heel Nederland naar hem toe komen, dat heb ik zelf gezien en met ze gesproken in de wachtkamer.

Maar petra

"Als ik tijd later een andere klacht krijg dan kan ik hem bellen en een afspraak maken. Ook als een van mijn kinderen iets zou hebben." Ehm, een van jouw kinderen heeft toch iets waar Onno de oplossing voor heeft? Ga je je zoon daarvoor bij Onno laten behandelen?

Overigens geloof ik dat die testemonials door echte patienten zijn geschreven hoor. En dat die mensen overtuigd zijn van de effectiviteit van de behandeling. Die mensen kunnen causaal verband niet scheiden van opeenvolging van gebeurtenissen, knappen op van de aandacht en/of hadden iets dat voornamelijk tussen de oren zat. Maar ik geloof (weet zeker) dat de homeopatische korreltjes of het magnetiseren genezen heeft.

skik

Petra.v.S.

Petra.v.S.

06-03-2013 om 09:56

Dat weet ik nog niet

Ik wist nl. tot een paar dagen geleden niet dat hij Onno was en dus ook niet dat hij de cease therapie deed. De mensen die ik heb gesproken toen kwamen daar allemaal voor lichamelijke klachten, zoals chronische oorontsteking, ernstige eczeem, blessures die maar niet over wilden gaan, dat soort dingen. Maar dat is al wel een paar jaar geleden dus misschien dat hij zich de laatste tijd meer heeft toegelegd op kinderen met autisme.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 11:11

Ja best petra

maar nu heb je geen klachten, dus nu ben je dan geen patient. Als ik bij een arts in het ziekenhuis ben en mijn klachten zijn over, blijf ik nog steeds in zijn bestand, maar komen er wel nieuwe patienten. Ik snap Onno's redenering niet....

Pluk53

Pluk53

06-03-2013 om 11:29

De holistische "heel de mens" benadering

nog maar een kanttekening: als homeopaat, natuurgenezer behandel je natuurlijk nooit "zomaar" een klacht/ziekte. De klacht/ziekte is alleen een uiting van een verstoring, een symptoom. En een homeopaat doet niet aan symptoombestrijding, maar hij gaat naar de kern, en geneest "de hele mens".
Maar dan zou je denken dat zo'n genezen persoon rustig uit het patientenbestand geschrapt kan worden, en dat er weer ruimte is voor nieuwe slachtoffers.
Wat klopt er niet in deze redenering?

anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 12:31

Precies pluk...

je omschrijft het precies zoals ik het bedoel....

Onno

Onno

06-03-2013 om 15:48

Kunnen jullie of willen jullie het niet begrijpen

Hoe mijn praktijk werkt is toch helemaal niet van belang. Ik wil best wel wat vragen beantwoorden maar kom dan niet met dit soort irritante en domme opmerkingen.

Ikke

Ikke

06-03-2013 om 16:52

Tja

Ik sta open voor de alternatieve hoek, waaronder het werk van Onno. Helaas is de arrogante manier waarop hij hier reageert iets waar ik kromme tenen van krijg en daardoor niet geneigd ben om zijn kreten ter harte te nemen.

anna van noniemen

anna van noniemen

06-03-2013 om 21:30

Dat zou voor het eerst zijn onno!

>>Ik wil best wel wat vragen beantwoorden....< <

Ik zou zeggen, duik het archief eens in, daar zijn nog genoeg vragen aan je onbeantwoord gebleven!

P

P

06-03-2013 om 21:36

Lol anna

Ik heb wel eens eerder tegen Puck gezegd dat we een lijstje moeten maken wat we elke keer meteen neer kunnen zetten als hij boven water komt, net voor hij weer onderduikt.

Pluk53

Pluk53

07-03-2013 om 09:39

Voor de vuist weg wat "open" vragen aan onno

Beste Onno, altijd weer blij als je weer eens de bereidheid hebt om wat vragen te beantwoorden
- hoe komt het, dat je met een "proving" wel de toepassing van een homeopatisch middel kunt bepalen, maar dat een proving niet gebruikt kan worden om een gepotentieerde granule te onderscheiden van een "gewone" granule.
- hoe kun je als klassiek homeopaat "isopathie" gebruiken. De uitgangspunten van isopathie staan haaks op die van de KH. En jij gebruikt isopathie om te "ontstoren"
- en nu een simpele: zie jij virussen/bacterien als de oorzaak van de ziekte, of als het gevolg.
- nog een simpele: welke versie van de "Organon" is bindend, of kun je uit alle verschillende edities naar believen "jouw" plan van aanpak halen voor een behandeling?
misschien heeft P nog wat aanvullende vragen.

Pluk53

Pluk53

07-03-2013 om 11:23

Vraag aan de mensen die "welwillend" staan tegenover "alternatie

ik kan me heel goed voorstellen dat je alles wilt proberen om je kind te helpen, en om het idee te hebben dat je ook werkelijk geen kans laat liggen op verbetering. Maar verdiep je je daarbij wel eens in de uitgangspunten van de gekozen "alternatieve" behandeling. Sta je er wel bij stil op welke principes het gebaseerd is, waarom het zou kunnen werken? Wat bepaald je keuze.
Als je bijvoorbeeld homeopathie wilt gaan gebruiken, vind je het dan belangrijk om de vragen te begrijpen die ik aan Onno gesteld heb, of verdiep je je daar helemaal niet in.
Persoonlijk denk ik, dat het gegeven dat de verzekeringen vaak "alternatieve" behandelingen vergoeden voor veel mensen betekend dat het "dus" wel goed zit.

Ach jee pluk

Pluk, Pluk toch. Denk jij dat het helpt om kinderachtig onnozel of quasi gevat te doen? Niet alleen kan ik mij voorstellen dat Onno afhaakt, maar ik haak ook af. Op jou. Je komt over als een puber. Op zienswijze na dan, zie ik in mentale leeftijd echt niet veel verschil tussen jullie. Ik hoop dat het duidelijk is, Pluk. Het kan nog wel duidelijker maar daar wordt het niet charmanter van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.