Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ceasetherapie kritisch bekeken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

07-03-2013 om 13:40

Ach jee judith-t

beste Judith-t, ik kan je niet meer volgen. Maar het is wel heel goedkoop om (afkeurende) etiketjes te plakken op je mede-forummers. Dan hoef je niet meer inhoudelijk op hun postings in te gaan. Lekker makkelijk als je verder geen argumenten hebt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-03-2013 om 17:33

Terechte vragen

Het lijken mij hele terechte vragen die Pluk stelt.

Waar ik het echter niet mee eens ben is de vermaning: iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en als dat blindeling op homeopathie vertrouwen is, nou prima toch. Er zijn ook mensen die geloven in handopleggingen, nou ja als maar wanhopig genoeg bent en niet op een euro hoeft te kijken ligt de alternatieve wereld aan je voeten. Ik heb daar verder geen mening over.

Pluk53

Pluk53

08-03-2013 om 10:49

Vermaning?

iedereen moet inderdaad doen waar hij zich goed bij voelt. Maar het hoeft toch niet zo te zijn, dat zaken onbenoembaar en onbespreekbaar zijn omdat dan het risico bestaat dat "men er zich niet meer zo goed bij voelt"

Nog een vraag, en erg basic

Als je begint te verdunnen volgens de voorschriften, hoe bepaal je dan dat het water dat je daarvoor gebruikt, niet al gepotentieerd is met iets?
Dergelijke vragen heb ik in het verleden ook al eens gesteld, niet alleen aan Onno maar ook wel aan andere beoefenaars van de klassieke homeopathie. Het lijkt me een gewone vraag en ik stel hem uit interesse. Ik wil graag dingen begrijpen. Maar ik krijg wel de indruk dat degenen die ik de vraag stelde, niet willen dat ik het begrijp, want Onno doet niet anders dan vaststellen dat wij, vragenstellende forummers, dom zijn en geen antwoord waard. Anderen waren iets vriendelijker, maar gaven ook geen antwoord. Toch ben ik nog altijd geïnteresseerd in de antwoorden, ook op de vragen die Pluk net heeft opgediept.

Pluk53

Pluk53

08-03-2013 om 13:26

Genista, er komt geen water aan te pas

dat eeuwige misverstand van dat water. In al die discussies gaat het over het "geheugen van water", volledig irrelevant. Hahnemann gebruikte alcohol en melksuiker. Zie http://www.zeno.org/Kulturgeschichte/M/Hahnemann,+Samuel/Organon+der+Heilkunst+(6.+Auflage)/Text+des+Organons
lezen vanaf paragraaf 269

Pluk, basic vraag blijft hetzelfde

Maar dan in de tekst water door melksuiker vervangen. Overigens: als homeopaten mij zelf vertellen over het verdunnen van de oertinctuur met water (!), dan krijgen ze vragen over water. Van water weet ik nu eenmaal beroepsmatig iets meer dan van suiker.

Pluk53

Pluk53

08-03-2013 om 15:38

Mijn antwoord

ik weet dat de afgewerkte alcoho; die overblijft na het schudverdunnen weer verkocht wordt. Mijn antwoord (maar Onno mag een beter antwoord geven : als de alcohol weer een destillatie heeft ondergaan, is het "geheugen gewist" (dus overgang vloeistof -> damp damp condenseert naar vloeistof). Hetzelfde zou kunnen gelden voor water. Gebruik dus regenwater, en je zit goed (alleen, zoals gezegd, water wordt niet gebruikt)
Triest/komisch/tragisch dat de homeopaten zelf niet weten dat de bereiding niet via water verloopt. Maar ach, het is ook maar een weekendcursus, waar geen vooropleiding voor nodig is.

Pluk

Boeiend. Destilleren heeft dus een wis-functie? Zo leer je elke dag bij. En hoe werkt dat dan met (melk)suiker? Weet je dat ook?

Pluk53

Pluk53

08-03-2013 om 17:42

Melksuiker

van dat wissen, dat is mijn fantasie! Misschien weet Onno een nog veel creatievere methode.
Hetzelfde zou je kunnen toepassen op melksuiker: oplossen, en opnieuw laten uitkristaliseren.

anna van noniemen

anna van noniemen

09-03-2013 om 12:04

Maar onno

hult zich wederom in diep stilzwijgen.... Zoals verwacht uiteraard!

Pluk53

Pluk53

09-03-2013 om 13:01

Onno is druk

Dat moet je Onno niet kwalijk nemen, die is druk in zijn praktijk. Maar we weten nu hoe het komt dat zijn praktijk zo vol zit: hij slaagt er maar niet in zijn patienten te genezen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-03-2013 om 16:24

Tja pluk

Waarschijnlijk een persoonlijk allergietje waar ik tegenaan liep.

Ik las het meer als een directief iets dan als een soort van moederlijk advies. Je goeie bedoelingen sprongen er voor mij dus niet zo uit. Dat staat los van dingen bespreekbaar kunnen maken.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-03-2013 om 17:42

Onno heeft het druk

Hij moest namelijk reageren in het draadje hieronder.

anna van noniemen

anna van noniemen

09-03-2013 om 22:17

met een bijzonder zinnige bijdrage ook....

Onno

Onno

10-03-2013 om 13:24

Beetje kinderachtig gedoe.

Pas als je inderdaad een week lang zit te huilen op de bank, lezend in die ordner met allerlei geldverslindende verslagen en onderzoeken, beseffend dat je gewoon alle tijd, energie en moeite in een vergiet hebt gegooid ga je het misschien begrijpen.
Gelukkig zijn er ouders die het eerder beseffen en de CEASE-therapie gebruiken. Mij hoeft niemand te bellen met ca. 30 kinderen op de wachtlijst heb ik meer werk dan ik aan kan en dan nog gaat de hele dag de telefoon.

Fiorucci

Fiorucci

10-03-2013 om 15:12

Een week lang huilen?

Welnee, joh, ouders huilen wat, balen flink en gaan dan gewoon weer door,hoor. Raar beeld heb jij van ouders, maar dat is me al eerder opgevallen...

Onno

Zou je eens gewone serieuze antwoorden op onze gewone serieuze vragen willen geven?

anna van noniemen

anna van noniemen

10-03-2013 om 20:41

Hahahaha

een week lang huilen? Ben je gek, 1 dag red ik al niet eens, dan pak ik mezelf weer bij de kladden en denk, met janken lossen we niks op, herpak jezelf en ga een oplossing zoeken! Soms plaats ik het probleem hier, anderzijds heb ik zo mijn andere wegen....maar voor ik bij een Onno zou aankloppen woehahahahahahahha, nou, dan word ik zelf door de mannen met witte jassen afgevoerd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.