Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-04-2011 om 21:19
Ik word de laatste tijd gek van de gevolgen van het gedrag van mijn man met adhd op de kinderen. De kinderen zijn 2, 4 en 6 jaar en de oudste heeft zeer waarschijnlijk ook adhd. De kinderen hebben zeer veel behoefte aan structuur en duidelijkheid en dat is nou net wat mijn man niet kan bieden. Hij is geweldig met de kinderen, doet heel veel leuke dingen met ze maar is ook heel impulsief en communiceerd niet duidelijk met ze. Vooral oudste kan hier slecht tegen maar ook de andere twee hebben hier moeite mee. Mijn man beloofd soms dingen die hij niet waar kan maken, doet dingen die leuk zijn maar veel te veel prikkels veroorzaken en doordat hij niet vasthoud aan de 'vaste dingen' krijgen de kinderen vaak woedebuien waar mijn man niet goed op kan inspelen. Zolang de kinderen weten waar ze aan toe zijn, en je dingen van te voren zegt en duidelijk uitlegt, is er niet veel aan de hand maar de kinderen vinden het vervelend als dingen opeens anders gaan. Mijn man weet dit en wil hier echt wel rekening mee houden maar aangezien hij vaak dingen zegt en doet voor hij nadenkt is het vaak al mis voor hij zich realiseerd dat dat misschien niet zo handig was. Zijn er meer mensen die dit herkennen? en laten jullie het je man ook zelf oplossen, of niet? ik heb het gevoel dat ik steeds alles weer goed moet draaien en baal daar zo van.
18-05-2011 om 13:39
Drukhoofd? wat zijn..
SSRI's?
Van ritalin werd ik zelf nog onrustiger, en van Wellbutrin XR sliep ik niet meer...
Vertel eens?
20-05-2011 om 21:20
Drukhoofd
dank voor tip, ik zal het onthouden! Zo'n half jaar geleden heb ik ook even SSRI's geslikt (Citalopram). Ik moet zeggen, ik voelde me er redelijk prima onder. Of ik nou minder chaotisch was, weet ik niet (was een rare periode waarin ik ook behoorlijk ziek was), maar ik voelde me wel opgeruimder/rustiger. Maar nogmaals, ik was toen niet mezelf.
Ik had er ook voordat ik kinderen had minder last van. Oja, dat continue mamma, aaargh. Wat ik echt heel vervelend vind is dat ik geluiden niet meer goed kan onderscheiden. Alles lijtk even hard binnen te komen, bijv mijn dreumes die aan tafel gilt ( naast wie ik dan zit) en een van mijn andere kinderen die in de gang wat ropet, klinkt voor mij even hard.