Fianna
15-02-2011 om 20:21
Concerta valt niet goed
laatste tijd aan het rommelen met de medicatie van zoon van 7. Begonnen met ritalin, ging goed, zeker thuis. Op school kwamen klachten van rebound en druk, ongeconcentreerd en clownesk gedrag. Thuis liep het lekker, zoon vrolijk, weinig driftbuien enz. Toch op concerta (27 mg) overgestapt. School vond dat het beter ging, zoon geconcentreerder, minder druk. Thuis ging het helemaal niet fijn, zoon was hyper en erg dwars en driftig. Dosering misschien te hoog, verlaagd naar 19 mg: 1 groot drama, bijna terug bij af. terug op Ritalin, na 1 dag al weer verschil: vrolijk, goed in zijn vel, weinig driftbuien. Echt een gelukkiger kind. School is er weer minder over te spreken: zoon klimt in de vensterbank, stoort klasgenoten, roept door de klas enz enz. dosis Ritalin verhoogd, iets beter, maar niet genoeg. Toch maar weer concerta 27 mg geprobeerd (ook omdat de eerste keer, na een operatie en tijdens ziek zijn van mij was en voor sinterklaas: vertekend beeld). Zit hij nu een week aan en ik wil er al weer mee stoppen. Er is iets, ik zie het aan zijn ogen dat het niet goed valt, Zijn ogen staan niet goed, hij is driftiger, lijkt ongelukkiger, niet goed in zijn vel, minder vrolijk.
Maar hoe lang geef je een medicijn de kans? Ik wil het liefst morgen weer op ritalin overstappen. Of moet ik concerta nog even de kans geven. Iemand ervaring?

Guinevere
14-03-2011 om 20:15
Inderdaad fio
Ik had dat ook gezien, het klinkt nogal anti-homo. Een onprettige zinsnede in elk geval. Zijn homo's niet mannelijk ofzo?

Elisa Gemani
15-03-2011 om 14:18
Homoseksueel
... mijn beste (homoseksuele) vriend is meer mans dan de gemiddelde hetero man LOL. Mijn zoon heeft als "vaderfiguur" een homo en daar ben ik bijzonder blij mee. De gemiddelde man kan daar een voorbeeld aan nemen!

Fianna
17-03-2011 om 21:33
Update met verhoging ritalin
Zoon zit nu op 2 keer 10 mg en 1 keer 5 mg ritalin en het gaat goed. Net 10 minuten gesprek gehad en volgens zijn juf gaat het geweldig op school. Hij werkt heel goed, als hij zo door gaat heeft hij alleen maar g-tjes op zijn volgende rapport en hij is heel leuk, lief en behulpzaam (teder noemde ze hem) naar andere kinderen.
geweldig!
Thuis gaat het ook heel goed en hij lijkt heel goed in zijn vel te zitten, Echt heel erg fijn.

ijsvogeltje
17-03-2011 om 23:48
Fijn!
Fijn Fianne, het is toch steeds weer een zoektocht. Hier is zoon drie weken geleden over gegaan op Concerta en het gaat erg goed. Al drie weken geen driftbui meer gehad.

Guinevere
18-03-2011 om 22:49
Heel mooi
Heel mooi. Hier werkt de 20 mg Medikinet ook goed. Jammer dat zoon nu 's avonds niet meer in slaapt valt. Is nu nog wakker notabene, ik word er gek van en hij ook. Idioot gewoon, dat spul is al een uur of 7 uitgewerkt en nog slaapt hij niet.

Fianna
19-03-2011 om 07:05
Guinevere
Oh wat vreselijk is dat zeg! Ik kan me zo goed voorstellen hoe frustrerend dat is. Wat raar idd dat de medikinet zo lang doorwerkt. Nog steeds geen rebounds meer?
Waarom krijgt hij geen Ritalin, misschien gaat dat beter. Oja, ik geloof dat zijn juffen het vaak vergaten te geven oid?
Lagere dosering medikinet?

Guinevere
19-03-2011 om 11:18
Fianna
Met ritalin stuitert hij van de ene rebound in de andere, dat hebben we vorige week al geprobeerd. En die 20 mg is echt noodzakelijk voor school, vorige week had hij voor het eerst van zijn leven een keer tijd over na de taalopdracht!!!
Gisteravond sliep hij uiteindelijk om half 12, na 1,2 mg melatonine én 150 mg valeriaan. Terwijl hij anders KO gaat op 0,3 mg melatonine. En reuze fijn, hij was weer klaar wakker om half 7. Van der week ook al een paar van deze nachten gehad, straks krijgt hij wallen onder zijn ogen van vermoeidheid. :-p
Nou ja, hij lijkt toch fit vandaag.

Fianna
19-03-2011 om 11:54
Jezus!
Om half 12!!!! Ik heb met je te doen hoor (en met je zoon), wat enorm frustrerend.
Trouwens onze zoon met standaard 1 mg melatonine, anders slaapt hij echt niet.
Welke dosering Ritalin heb je dan geprobeerd?

Guinevere
19-03-2011 om 22:44
Frustratie
De frustratie ligt eigenlijk vooral aan onze kant. Als het aan hem ligt gaat hij elke dag om 22.00 naar bed. Eerst nog lekker een uurtje sterren kijken voor het slapengaan, dat werk. Jammer voor hem dat wij dat geen goed idee vinden. Vanavond is hij in elk geval om half 10 KO gegaan, na eerst uitgebreid de dichtbijstaande maan bestudeerd te hebben, en na een forse dosis KO-middelen. De suggestie dat hij morgenochtend verplicht tot 9.00 in zijn bed moet blijven liggen werd door hem van de hand gewezen als ware het een vorm van kindermishandeling.
We hebben hem 5 mg gewone ritalin gegeven, na uitwerking van de medikinet. Hij werd er bij uitwerking een kwaad kind van. Echt heel heftig, heb hem zelfs in de voortuin moeten parkeren wegens onhoudbaar gedrag.
Vandaag hebben we het anders gedaan, in de ochtend 2,5 mg ritalin en aan het begin van de middag zijn (halve) weekenddosis medikinet. Dat ging wél goed, de medikinet ving natuurlijk de mogelijke rebound op.