Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-09-2011 om 15:26

Eerste week vo positief!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

18-09-2011 om 19:18

En nog even in concrete cijfers....

Elise meldt dat de eerste week er nog geen huiswerk was.
De donderdag van de tweede week liep zoon vast.
Dat is dus na 4 schooldagen. Ja, dat is snel. En ja, Elisa was er direct bij.
Ik vind alle kritiek op haar begeleiding echt gezeur! Ik denk dat haar zoon meer geleerd heeft van zijn fouten tijdens deze vier dagen, dan als Elisa die dagen nog meer controle had uitgeoefend.
De komende periode zal er meer controle zijn, waarbij zoon ook begrijpt waarom dat zo is. Dikke winst dus!

Fine tuning

Ik heb helaas voor Elisa niets wat ik kan bijdragen aan ervaring maar ik herken zo het zoeken naar dat wat op het moment passend is. Om na een paar weken of maanden weer voorbij dat stadium te zijn en weer verder te zoeken. In mijn eigen omgeving merk ik dat het 'slechts' deels gezien wordt. En dat het vaak opgevat wordt als ouders die het niet weten, onzeker zijn of moeilijk doen (want zo erg is het toch allemaal niet tot aan 'ach er is niets aan de hand' (wat doen die ouders toch overdreven bezorgd)).
Het fine-tunen wordt er kennelijk niet makkelijker op als een kind ouder wordt.

Annet

Annet

19-09-2011 om 17:31

Niet flauw

Nog voor de toelichting van Elisa, was mijn conclusie hetzelfde:
"Zoon ging in de 2e week van het schooljaar de fout in met zijn huiswerk. Dit is gelijk door moeder en zoon opgepakt. Dat lijkt me heel snel! Het lijkt in ieder geval niet op verzuipen. "

Ik heb nu alleen het aantal schooldagen met huiswerk toegevoegd. Maar aangezien de eerste schoolweek meestal rustig aan gaat, was het wel te verwachten dat het maar om weinig echte schooldagen ging. Haar posting was namelijk op de donderdag van de 2e schoolweek.

Ik had de toelichting van Elisa niet nodig. Voor mij telde dat moeder en zoon er wat aan gedaan hebben, en snel! Het is jammer dat haar aanpak zo op een weegschaal is gelegd.

De mobiel heeft niets met huiswerkbegeleiding te maken.

billie

billie

19-09-2011 om 22:54

Tsja p,

Het heeft weinig zin idd. Ik snap je volkomen hoor, maar het wordt niet gesnapt. Het blijft een beetje vreemd Elisa, dat je eerst er enorm bovenop zit (inc. allerlei therapie en begeleiding om te leren plannen etc) en nu, net bij zo'n enorm belangrijke overgang bij je zoon, het hebt over 'loslaten en leren loslaten'. Het is en blijft vreemd, in mijn ogen. Maar mijn vermoeden is dat je vindt dat je zoon veel hulp nodig heeft (daar ben je altijd heel duidelijk over geweest) maar dat jij het lastig vindt hem hulp te geven. Kijk, als je dat nu zou schrijven dan zou ik je helemaal snappen en er een hoop sympatie bij voelen. Nu schuif je het af op zoon: ik heb hem nog zo gewaarschuwd! en doe je een beetje alsof jij het eigenlijk heel goed doet. Je hoeft het helemaal niet goed te doen en je mag het best lastig vinden. Maar goed, uit ervaring weet ik nu wel dat je deze posting vrolijk zult negeren, iig mijn boodschap erin. En ik snap P. helemaal, met de mobiek, da's eigenlijk hetzelfde verhaal. Je geeft op de een of andere manier weinig verantwoordelijkheid aan je zoon maar verwijt hem wel vanalles. Oh ja, voor de duidelijkheid maar alweer, dit is echt goed bedoeld en niet vervelend!

Concept

Kan nog wat anders zijn. Een groep ouders met leerkracht op v.o. begon elkaar lekker aan te moedigen de kinderen maar flink aan te pakken en te straffen want ze waren ook wel ondeugend en probeerden zich eruit te draaien. Even doen alsof je kinderen zogenaamd 'gewoon' zijn en er dan de zogenaamd gangbare pedagogiek op los laten. Met mijn grote neus kon ik het natuurlijk niet laten om er meteen wat van te zeggen. Dus heb ik het verbruid. Daar worden je relaties net beter van als je zo betweterig een ander klem zet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.