Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Herkeuring Wia

Vorige week heb ik een brief van de UWV ontvangen dat de aanvraag voor Wia toegekend is voor 80/100%. En vandaag werd ik gebeld voor een afspraak "herkeuring"?? Kan iemand mij dit uitleggen? Wie heeft dit meegemaakt? Ik maak me er geen zorgen over want ik ben erg ziek. Xx


Het UWV kan bij mijn weten op elk moment besluiten om te bekijken of de situatie is veranderd, en daarbij dus een herkeuring plannen. Daarnaast zijn er vziw ook nog vaste momenten dat er moet worden gekeurd. Op basis van jouw posting is niet duidelijk wat hier aan de hand kan zijn, ik kan alleen maar adviseren om eventuele vragen aan het UWV te stellen. 

Wat zeiden ze toen je belde ?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-03-2023 om 12:38

Hebben ze zich niet vergist? Zo snel een herkeuring is vreemd. 

De enige die je dit kan uitleggen is iemand van het UWV. Even bellen dus. Of iemand vragen om voor jou te bellen. 

Je schrijft dat je vandaag werd gebeld voor een herkeuring, dan is toch de 1e vraag die in je opkomt ‘waarom’? Waarom heb je deze vraag niet meteen gesteld, want alleen zij kunnen jou hierop het juiste antwoord of opheldering geven, niet wij als personen die niets van jouw voorgeschiedenis kennen? 

Ik zou dus inderdaad even terugbellen.

even terugbellen. Het UWV is veel te druk om te keuren ivm de achterstand. Als je de toezegging hebt kijkt er verder niemand naar je om. Ik heb mijn eindkeuring nooit gehad, via telefoon meegedeeld gekregen. De herkeuring na 2 jaar is stilzwijgend verlengd tot aan pensioen...daar heb ik notabene zelf achteraan moeten bellen.
De ene afdeling heeft geen idee wat de andere afdeling doet, dus ik denk dat ze een fout hebben gemaakt.
Dat had je kunnen vragen, maar je kunt ze ook even bellen nog. De mensen die ik tot nu toe sprak waren erg behulpzaam.

Wat ik me kan voorstellen is dat er misschien geen keuring bij 2 jaar arbeidsongeschiktheid is geweest, dat de uitkering toen maar is toegekend of in elk geval feitelijk uitbetaald, en dat wat nu een 'herkeuring' wordt genoemd, feitelijk de eerste WIA-keuring is. 

Marem, is er al eens eerder een WIA-keuring geweest? 

Max88 schreef op 28-03-2023 om 15:00:

even terugbellen. Het UWV is veel te druk om te keuren ivm de achterstand. Als je de toezegging hebt kijkt er verder niemand naar je om. Ik heb mijn eindkeuring nooit gehad, via telefoon meegedeeld gekregen. De herkeuring na 2 jaar is stilzwijgend verlengd tot aan pensioen...daar heb ik notabene zelf achteraan moeten bellen.
De ene afdeling heeft geen idee wat de andere afdeling doet, dus ik denk dat ze een fout hebben gemaakt.
Dat had je kunnen vragen, maar je kunt ze ook even bellen nog. De mensen die ik tot nu toe sprak waren erg behulpzaam.

Ze keuren wel hoor

SuzyQFive schreef op 28-03-2023 om 15:43:

[..]

Ze keuren wel hoor

Ik heb geen eindkeuring op locatie gehad, ze lopen hier hopeloos achter, al jaren.

Max88 schreef op 28-03-2023 om 15:51:

[..]

Ik heb geen eindkeuring op locatie gehad, ze lopen hier hopeloos achter, al jaren.

Klopt! En dat heb ik vanuit eerste hand die bij UWV werkzaam is.

dit is wel heel snel na toekenning van je afkeuring. Misschien even terug bellen om opheldering te vragen. UWV heeft een enorme achterstand. Misschien is gekeken naar de datum van je aanvraag. En wordt daarom n afspraak ingepland. 

Ik kan me wel voorstellen dat je in eerste instantie overdonderd bent en niet meteen doorvraagt. Dat het pas achteraf doordringt da dit wel heel vlug is. 
Is je ex-werkgever eigen risico drager? Dan kan die dit nog hebben aangevraagd. Dat kan trouwens ook als ze dat niet zijn.  Het kan ook een andere reden hebben of gewoon een foutje zijn. 

Je kunt nog even bellen voor meer duidelijkheid. Het kan ook zijn dat je morgen of overmorgen nog een brief krijgt met meer duidelijkheid. Of dat er al een brief staat in mijnuwv.

Sterkte. Vooral ook met de ziekte

Roos55 schreef op 28-03-2023 om 12:23:

Wat zeiden ze toen je belde ?

Wat een vervelende reactie zeg. 

duizel schreef op 28-03-2023 om 22:19:

[..]

Wat een vervelende reactie zeg.

Waarom ?

duizel schreef op 28-03-2023 om 22:19:

[..]

Wat een vervelende reactie zeg.

Ik merk dat je mij echt boos maakt

En de lol van forummen weg neemt

Bedankt

Voor je leuke reactie dus 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.