Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

In hoeverre mogen wij iets weten?

Vanochtend vroeg werd onze buurjongen ingerekend door 3 agenten.  Het was donker buiten maar ik stond vanuit de douche naar buiten te kijken toen ik dit zag. 1 agent bij de achterdeur 2 bij de voordeur. Na een minuut of 10 kwamen ze met hem naar buiten en ging hij zonder tegen spartelen mee. Er komt geregeld politie bij ze aan de deur. Altijd komen ze voor de zoon in kwestie. Omdat we zelf kinderen hebben en er veel jonge kinderen in de buurt wonen, maak ik me zorgen. We hebben geen idee wat er allemaal afspeelt. Wel hebben ze tot voor kort geleden de ramen afgeplakt met donkerkleurig plakplastic  . Vrijwel het hele raam . Ik hoef niet tot in detail te weten wat hij op zijn kerfstok heeft maar ik wil weten of mijn kinderen zich hier nog veilig kunnen voelen. Ik begrijp dat hij recht heeft op privacy maar zouden agenten iets van toelichting mogen geven?


OrganicDeer76

OrganicDeer76

24-09-2021 om 11:31

Misschien iets van wiet telen? 

Ik weet het niet zeker maar ik ben bang dat ze je niet veel zullen vertellen TO. Recht op privacy enzo.

Nee.

Je zou bij de politie kunnen vragen of je je zorgen moet maken over de veiligheid van je kinderen. En daar kunnen ze ja of nee op zeggen.

Als je het graag wilt weten, kun je het toch ook gewoon aan zijn ouder(s) vragen?

Silver!

Silver!

24-09-2021 om 11:37 Topicstarter

Keetie schreef op 24-09-2021 om 11:31:

Misschien iets van wiet telen?

Dat denk ik niet, althans niet in huis..Ze wonen vrij klein, met meerdere kinderen. Onlangs hebben ze wel ' wapens'  ( knuppels) in beslag genomen.

Silver! schreef op 24-09-2021 om 11:37:

[..]

Dat denk ik niet, althans niet in huis..Ze wonen vrij klein, met meerdere kinderen. Onlangs hebben ze wel ' wapens' ( knuppels) in beslag genomen.

Gezellige buren 

Silver!

Silver!

24-09-2021 om 11:38 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 24-09-2021 om 11:34:

Nee.

Je zou bij de politie kunnen vragen of je je zorgen moet maken over de veiligheid van je kinderen. En daar kunnen ze ja of nee op zeggen.

Als je het graag wilt weten, kun je het toch ook gewoon aan zijn ouder(s) vragen?

We hebben eigenlijk geen contact met hen. Ze spreken onze taal ook niet. Wel groeten ze ons iedere dag vriendelijk

Nee, politie mag niets zeggen. Privacy maar ook kan het het onderzoek schaden. 
Ook niet op je vraag of je kinderen veilig zijn helaas. Terwijl die heel begrijpelijk is. 

Silver!

Silver!

24-09-2021 om 11:40 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 24-09-2021 om 11:38:

[..]

Gezellige buren

haha, ouders komen vriendelijk over. Zwaaien of groeten naar ons. Ze spreken de taal niet. Ik heb zelf ook geen last van ze of van hun zoon maar ik vind het niet fijn dat er wekelijks politie in de straat is.

Silver! schreef op 24-09-2021 om 11:40:

[..]

haha, ouders komen vriendelijk over. Zwaaien of groeten naar ons. Ze spreken de taal niet. Ik heb zelf ook geen last van ze of van hun zoon maar ik vind het niet fijn dat er wekelijks politie in de straat is.

Snap ik.Ik zou ook graag willen weten wat hij op zijn kerfstok heeft i.v.m. de eigen kinderen....

De politie mag hier niks over zeggen. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar het lijkt me inderdaad niet fijn om wekelijks politie in de straat te hebben. Het hebben van wapens is tegenwoordig hip onder jongeren. Dus het zou goed kunnen dat het daarmee te maken heeft. Of iets in de drugswereld, koerier of zo. 
Je zou wel kunnen vragen of het nog veilig is voor jullie en de kinderen, maar meer informatie ga je echt niet krijgen.

AcidicShark11

AcidicShark11

24-09-2021 om 12:02

Silver! schreef op 24-09-2021 om 11:38:

[..]

We hebben eigenlijk geen contact met hen. Ze spreken onze taal ook niet. Wel groeten ze ons iedere dag vriendelijk

Wilde bijna vragen of je bij mij in de straat woont, klinkt erg herkenbaar. Maar daar spreekt iig de man wel Nederlands (de kinderen ook) en sinds de raddraaiers uit huis zijn is het hier rustig.

 Kinderen konden en kunnen hier trouwens prima over straat.


Ik snap dat je het wilt weten, maar over het algemeen is 'leef en laat leven' bij zulke types de beste oplossing. Als de politie er vaak is, lijkt het me dat er geen groot drugslab zit met kans op ontploffing enzo en verder moet je maar hopen op het beste.

Je naaste buurman kan net zo goed ook onfris zijn, maar daar komt niet wekelijks politie, dus dan weet je het niet. 

Politie mag niets zeggen. Tot dat iemand veroordeeld is, is de persoon nog onschuldig.

Je kan wel in gesprek gaan met de wijkagent. Deze mag niets inhoudelijks zeggen, maar kan misschien wel tips en adviezen geven hoe jij je eigen veiligheid kan verbeteren.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

24-09-2021 om 12:32

Wapens en 3 agenten om hem op te halen
Ik snap je zorgen

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

24-09-2021 om 12:33

Ik vind de tip van de wijkagent een goede

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.