Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

In hoeverre mogen wij iets weten?


DanGun schreef op 24-09-2021 om 13:42:

Gaat om het idee dat een hulpverlener niks mag zeggen.

Ik denk dus dat dat helemaal aan de situatie ligt. Zeggen of er wel of niet een potentieel gevaarlijke of onwenselijke situatie voor de buurtbewoners is ontstaan is niet hetzelfde als precies vertellen wie wat gedaan heeft.

Ik bedenk me net dat er wat agenten / rechercheurs bij ons sporten. Ik ga het ze eens vragen want vind het best interessant. 

DanGun schreef op 24-09-2021 om 13:53:

Ik bedenk me net dat er wat agenten / rechercheurs bij ons sporten. Ik ga het ze eens vragen want vind het best interessant.

Ja! Laat je het nog even weten?

Zeker! 

_melon schreef op 24-09-2021 om 12:09:

Ik snap dat je het wilt weten, maar over het algemeen is 'leef en laat leven' bij zulke types de beste oplossing. Als de politie er vaak is, lijkt het me dat er geen groot drugslab zit met kans op ontploffing enzo en verder moet je maar hopen op het beste.

Je naaste buurman kan net zo goed ook onfris zijn, maar daar komt niet wekelijks politie, dus dan weet je het niet.

Eens.

als het echt levens gevaarlijk is voor anderen er om heen wordt het wel verteld.

Zo dus ook bij onze gijzeling toen ik klein was, ze hebben de deur in getrapt en kwamen met 8 of 9 man bewapend binnen, wij zijn meteen opgetild en naar politie bureau gebracht en de buurt werd op de hoogte gebracht. In ieder geval de meeste die ernaast woonden. 

Dus als het echt een gevaar is laten ze het wel weten. Niet in alle details want  het was niet alleen een gijzeling, maar er werd ze wel verteld dat er een gijzeling had plaatsgevonden.

Jesus wat heftig 

Rachel. schreef op 24-09-2021 om 14:57:

als het echt levens gevaarlijk is voor anderen er om heen wordt het wel verteld.

Zo dus ook bij onze gijzeling toen ik klein was, ze hebben de deur in getrapt en kwamen met 8 of 9 man bewapend binnen, wij zijn meteen opgetild en naar politie bureau gebracht en de buurt werd op de hoogte gebracht. In ieder geval de meeste die ernaast woonden.

Dus als het echt een gevaar is laten ze het wel weten. Niet in alle details want het was niet alleen een gijzeling, maar er werd ze wel verteld dat er een gijzeling had plaatsgevonden.

Wat verschrikkelijk Rachel...

Toen de straat bij ons werd afgezet wegens een acute, dreigende situatie werd ook verteld waarom. Maar dat was ook omdat de hele stad al op z’n kop stond vanwege een eerdere gebeurtenis met veel doden even daarvoor. 
Maar dat is wat anders denk ik dan je buurman die ‘gewoon’ wordt gearresteerd. 

nou ik mag blij zijn ik leef nog, als t iets langer had geduurd was ik er niet meer, helaas is het bij sommige te laat dus ik ben zo dankbaar dat we het hebben gered. T heeft 3 dagen geduurd. Verder niks te klagen tis allemaal goed gekomen en het komt wel op em terug.

Maargoed al met al, als het echt gevaarlijk is lichten ze de mensen wel in. Dus ik zou je niet al te veel zorgen maken to, en anders miss even bij de wijkagent je zorgen uiten, ook daar zijn ze voor.

DanGun schreef op 24-09-2021 om 15:10:

Toen de straat bij ons werd afgezet wegens een acute, dreigende situatie werd ook verteld waarom. Maar dat was ook omdat de hele stad al op z’n kop stond vanwege een eerdere gebeurtenis met veel doden even daarvoor.
Maar dat is wat anders denk ik dan je buurman die ‘gewoon’ wordt gearresteerd.

Jaa precies daarom wanneer het echt een gevaar is of invloed op de buurt heeft dan lichten ze je echt  in zover nodig, en geven ze ook advies waar nodig. Wees dus nooit bang om je zorgen bij politie of wijkagent te uiten.

Rachel. schreef op 24-09-2021 om 15:12:

nou ik mag blij zijn ik leef nog, als t iets langer had geduurd was ik er niet meer, helaas is het bij sommige te laat dus ik ben zo dankbaar dat we het hebben gered. T heeft 3 dagen geduurd. Verder niks te klagen tis allemaal goed gekomen en het komt wel op em terug.

Maargoed al met al, als het echt gevaarlijk is lichten ze de mensen wel in. Dus ik zou je niet al te veel zorgen maken to, en anders miss even bij de wijkagent je zorgen uiten, ook daar zijn ze voor.

❤️❤️❤️❤️❤️

DanGun schreef op 24-09-2021 om 15:20:

[..]

❤️❤️❤️❤️❤️

❤🤗

Rachel. schreef op 24-09-2021 om 15:12:

nou ik mag blij zijn ik leef nog, als t iets langer had geduurd was ik er niet meer, helaas is het bij sommige te laat dus ik ben zo dankbaar dat we het hebben gered. T heeft 3 dagen geduurd. Verder niks te klagen tis allemaal goed gekomen en het komt wel op em terug.

Maargoed al met al, als het echt gevaarlijk is lichten ze de mensen wel in. Dus ik zou je niet al te veel zorgen maken to, en anders miss even bij de wijkagent je zorgen uiten, ook daar zijn ze voor.

Jemig! Wat ontzettend heftig zeg 😮 

Ik heb geen idee wie de wijkagent hier is. Deze zomer werden er twee jongens opgepakt in ons poortje. Politiehonden en al. Uiteindelijk vonden wij waar ze naar op zoek waren. Zo'n grote dolk/mes. Was onze tuin ingeworpen tijdens de achtervolging. Gelukkig stond op dat moment niemand in de tuin. 

Ik heb wekenlang alle nieuwssites uitgeplozen, maar niks. Uiteindelijk blijkt een van die jongens hier gewoon in de straat te wonen. Loopt hier weer rond en het lijkt erop dat hij dealt. Ik vind het een eng idee. Maar de agenten die onze tuin binnen kwamen wilden ook niks zeggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.