ClaudiaS
23-11-2006 om 12:18
Kinderen met taal/spraakproblemen, opnieuw draadje
Ik kan het draadje niet meer vinden, daarom maar opnieuw een draadje.
Hoe is het met allemaal?
Met Billy gaat t heel goed. Sinds hij op school zit gaat hij als een speer met praten, kan al een beetje 2-woordszinnen, voelt zich er heel vrolijk bij, en heeft zo,n zin ook om te praten!
Hij krijgt logo op school, en dat gaat heel goed!
Vraagt nu zelf om zn drinken bv, dat heeft hij nog nooit gedaan, kortom we zijn heel trots, in kleine stapjes wordt onze kleine man groot!
groetjes Claudia

Hellen Pijls
25-01-2007 om 14:15
De gehoortest
is vandaag door de logopediste nog eens gedaan, gewoon in de praktijk, waa Jiao Na al eens eerder is geweest. Conclusie: ze hoort wel heel iets minder, maar dat komt waarschijnlijk door de verkoudheid......En ook heeft het ziekenhuis al gebeld, dat ze misschien wat erg snel met hun conclusies waren......bij de kno-arts hoorde Jiao Na namelijk een tl-balk zoemen, wees er direct naar en zei 'eendje'! (ja inderdaad, de 'beloning').....de kno-arts hoorde het piepje niet, wij wel hihi
groetjes
Hellen

Jessicah
26-01-2007 om 15:47
Fijn hellen
Fijn dat de logopediste er achteraan gegaan. Als ze buisjes moet is dat niet zo'n probleem, maar om ze nu te laten zetten ten gevolge van een slecht uitgevoerde gehoortest lijkt me ook weer overdreven.

Hellen Pijls
26-01-2007 om 21:05
Precies
vandaar dat er nog even goed gekeken wordt de komende tijd! Maandag de eerste keer logopedie, ben benieuwd.
En een mijlpaal: vandaag blies ze voor de eerste keer met haar mondje open! Tot nu toe blies ze wel, maar door haar neus met haar mond dicht, nu ineens met de mond open, leuk he!
prettig weekend
Hellen

Jessicah
30-01-2007 om 11:24
Schoolshoppen 5
En Hellen, hoe is het gegaan?
Ik begin zo langzamerhand een punthoofd te krijgen van deze zittenblijfstory. Het team watJonathan volgt doet vanalles om ons te overtuigen dat hij toch beter kan blijven zitten, praten op de school in en de neuropsychiater weigert een verklaring af te geven dat Jonathan een kleine groep nodig heeft, omdat we Jonathan over willen laten gaan. Hierdoor zal zijn klas van 25 leerlingen ondanks dat de directrice dat graag wil niet gesplitst kunnen worden. Grr, hij heeft daar gewoon recht op. Ik vindt het geen stijl dat aan de ene kant gezegd wordt dat hij te slecht is om over te gaan en aan de andere kant wordt beweerd dat hij te goed is om voor een kleine klas in aanmerking te komen.
Ik baal als een stekker, de verhoudingen die tot nu toe uitstekend waren beginnen in rap tempo te verslechteren en ik vrees dat als dit zo door gaat we genoodzaakt zijn om andere hulp voor Jonathan te vinden. Waarom moeten ze zich zo nodig met de schoolkeuze bemoeien? Aan het begin van het jaar is samen beslist dat we Jonathans resultaten af zouden wachten. Hij maakt met sprongen vooruitgang, maar ze willen hem geen enkele kans geven, omdat ze kinderen met problemen altijd laten zitten in de kleuterklas. Als ouders voelen we ons behoorlijk voor de gek gehouden.
Groetjes van een zwaar gefrustreerde Jessica

Syfran
30-01-2007 om 14:45
Jessica
Hoi Jessica,
oh wat een nare situatie. Bij Robin hebben ze ook gedreigd hem te laten zitten in de kleuterklas. Hij maakte ook enorme sprongen en was echt toe aan groep 3, hij was ook al echt bezig met lezen en schrijven (veel meer als zijn zusje die nu in groep 3 zit). Uiteindelijk hebben ze met onze keuze ingestemd en hem wel over laten gaan, tja ik zat ook niet te wachten op een gefrustreerd kind.
Kun je misschien met de school het eind van het jaar niet afwachten voordat die beslissing gemaakt wordt? Dan zijn alle vooruitgangen bekend en kan dan goed ingeschat worden of hij wel of niet klaar is voor de volgende klas. Ik bedoel het schooljaar is pas een half jaar bezig en ik vind de conclusie van school dan ook erg voorbarig.
Een grote of kleine klas zegt ook niks. Robin zat eerst in een kleine klas (16 kinderen) en nu (we zijn naar een andere stad verhuisd toen hij in groep 3 zat) zit hij in een klas met 28 kinderen en heeft hij het veel meer naar de zin dan in de kleine klas.
Groetjes Froukje

zofia
31-01-2007 om 15:03
Hoihoi
Bedankt, Annelies! We hadden hier een heelfijne dag, zei het met een klein donker randje.
Roma kreeg 's ochtends een paar cadeatjes en smiddags de rest want we moesten voor mij naar het ziekenhuis.
s'middags hebben we gezongen en gedanst en Roma voelde zich heel gelukkig met haar 'dootjes'. Ze is vandaag de hele dag in de weer met haar nieuwe mandje, sloffen, autootjes, superblij!
Het donkere randje kwam omdat ik gisteren te horen heb gekregen dat mijn hartspier is beschadigd door de spierziekte. Ik krijg nu misschien een externe pacemaker. Heftig hoor!

fanvanmari
04-02-2007 om 19:34
Huh, op school?
Mag jouw kind naar een gewone kleuterschool? Ook mijn tweeling zoon van 3 praat nog niet, die hebben we aan moeten melden bij een speciale "praatschool". Deze zit hier niet in de stad.

Annelies4
07-02-2007 om 09:03
Zofia
Hè Meissie,
Zeker heftig... en dat krijg je dan.... te horen op zo'n feestdag, dat is zeker geen feestje!!
Ik hoop voor jou wel dat de klachten/risico's die de beschadigde hartspier veroorzaken daarmee (snel) zijn verholpen. Weet je al iets over het verdere verloop? (Wanneer je geholpen gaat worden.)
Dikke, kus, lieverd!

Annelies4
07-02-2007 om 09:14
Huh, fanvanmari.......
Jij gaat wel heel kort door de bocht, zeg!!
Aan iedere case zit een voortraject vast. Onder andere onderzoek, gesprekken over en weer, adviezen etc.
Verklaar je nader!

Jessicah
07-02-2007 om 16:43
Reacties
Froukje, uiteindelijk bleek het toch te kunnen om tot mei te wachten met de uiteindelijke beslissing van het overgaan of niet van Jonathan. De logopediste, kinderpsychiater begonnen echter zoveel druk uit te oefenen om ons te overtuigen van hun gelijk, dat we dat af hebben gekapt. Het is niet in het belang van Jonathan dat nu iedere sesie de nadruk zal worden gelegd op wat hij nog niet kan. Daar wordt hij alleen maar verschrikkelijk gefrustreerd van. Nadat hij een ellendige zitting bij de logopediste heeft gehad over de betekenis van bepaalde tekeningen hebben we als ouders beslist dat dat nu afgelopen moest zijn.
Zij wilde hem namelijk met plaatjkes laten vertellen hoe hij de week ervoor aan een blauw oog gekomen was. Ongelukje op school. Ze tekende een school, maar volgens Jonathan was het een huis, want een school tekent hij anders. Goed mocht hij een huis tekenen. De logopediste wilde dat hij ook een huis met plat dak aanvaarde, maar Jonathan wilde er persé een puntdak op en corrigeerde toen zij even niet keek haar platte dak tekening. De logopediste riep me erbij als demonstratie waarom ze Jonathan nog te jong vond. Ik schoot in de lach, want ik mag die koppigheid wel en vertelde haar dus dat de beide broers net dat weekend een discussie hadden gehad over hoe ze ons huis precies moesten tekenen. Wij hebben een namelijk puntdak en de school trouwens ook. Oh, maar hij moest ook platte daken leren aanvaarden. Jonathan had er ondertussen genoeg van en tekende alleen nog maar autootjes. Niet de ronde/vierkante en platte autootjes die zijn terapeute hem wilde laten tekenen, maar de hele verzamelng van Cars tot in de details, met de cijfers in spiegelschrift erop en zijn naam erboven
Dwingen heeft nog nooit gewerkt bij Jonathan en dat zal niet veranderen ook al laten ze hem drie keer zitten. Dat is nou net één van die eigenaardigheidjes waar ik het eerder over had.
Zofia, hoe is het? Geen leuk nieuws. Weet je al wat meer of en wanneer je die pacemaker krijgt?
Annelies, vertel ook eens wat over Jazz ipv alleen reacties. Ik ben benieuwd wat de gewone huis-tuin en keukenbelevingen zijn van de andere kinderen hier.
Groetjes Jessica

zofia
08-02-2007 om 10:09
Hoi
De reactie van fanvanmari heb ik even gemist, even terugzoeken. Jeetje Jessica, dit klinkt niet prettig!
wat een ellende dat er zo'n striijd ontstaat en om zulke waanzinnige twistpunten!
ik hoop dat het hier beter zal verlopen. tot nu toe zijn mijn ervaringen met de medische wereld hier in polen heel goed.
ik hoop dat dat ook geldt voor de logopediste, kinderneuroloog en psycholoog van roma.
ik hoef voorlopig geen pacemaker. uit het holteronderzoek kwam eigenlijk hetzelfde: een ritmestoornis in 2 kamers(ik heb niet begrepen welke).
ik krijg nu betablokkers en elke 2 maanden een uitgebreid hartonderzoek(belast ecg, echo en 24uur holter. dat is wel heel rustgevend.
groetjes, zofia

Annelies4
08-02-2007 om 11:09
Ok even pochen, dan......
Woensdag is voor Jazz altijd een rustdag. Hij heeft dan twee lange dagen op school gezeten. Hij mag van mij lekker thuisblijven, als ik Pilar naar school breng en meestal vind ik, als ik thuiskom, Jazz achter de computer met z'n Fristi.
Pilar was alweer thuis en zat ook moe van een ochtend school (gym, etc) lekker met een broodje TV te kijken. Zegt Jazz uit het niets. Mam: "mag ik naar buiten?". Ik antwoord opgewekt oh, ja hoor... en wat ga je dan doen? Ik ga fietsen. Zo gezegd, zo gedaan. In de tuin fietst Jazz twee rondjes en komt binnen. Hij wilde schommelen, maar alles was nat. Ik zei, loop dan even naar het (kleine) speeltuintje. De grote roept hij uit volle borst. Neeeeee, ik zei de "kleine". De grote is veel te ver. Zo ging hij op pad via de achtertuin. (Ik via de voordeur al spionerend, als een echte moederkloek, achter hem aan.) Op gegeven moment komt hij terug.
-Oh, ik slik en denk... kijk hem daar toch stoer lopen, mijn Jazzy Baby-. Ik glip gauw naar binnen, zonder dat hij dat ziet. Even later staat Jazz weer voor de pui in de achtertuin. Hallo, Jazz, ben je daar weer..... heb je het leuk gehad? Ja, mamma en de volgende keer ga ik weer!!! En hupsaké, Jazz zat weer binnen.... op zijn vertrouwde plekje.
Nu zullen jullie denken, pfffff.... pochen! Dat is toch heel normaal voor een 5 jarig jochie. Normaliter is Jazz met geen stok buiten de deur te krijgen. Het is een huismus van de bovenste plank. Vandaar dat ik hier zo loop te pochen, wie had dat verwacht, zeg........ Zo maar, uit het niets!! Gewoon even buitenspelen, enne dan nog in z'n eentje ook. (Dat past dan weer wel helemaal bij hem, onze "einzelganger".)
NB: guttegut, helemaal verliefd ben ik op 'm... tranen lopen over mijn wangen. Zoooooooooooooo trots ben ik, jongens!!!!!

zofia
08-02-2007 om 12:03
He, ik jankt lekker even mee!
zo lief en warm vind ik het, hoe je vertelt over je grote kleine man annelies! wat een prachtige namen trouwens! jazz en pilar!
zofia

Jessicah
08-02-2007 om 13:59
Annelies
Ik begrijp je helmaal. Ik heb zo deze zomer ook wat tranen geplenst boven een drol in een potje, omdat hij dat eindelijk bewust daarin gedaan had. Hij was vlak voor zijn 5e verjaardag toch nog zindelijk aan het worden.
Heerlijk dat Jazz weer een stukje verder in zijn ontwikkeling is, daar mag je met recht trots op zijn.
Liefs Jessica

Annelies4
11-02-2007 om 15:52
Kaart in mijn hoofd......
Zo waren Jazz en ik gistermiddag op pad. Hij had een uitnodiging ontvangen van zijn eerste kinderfeestje (dolle pret in een speelparadijs). Anja had bij hem in de groep gezeten en wij hebben nog steeds contact met haar.
Jazz mocht bij mij voorin zitten (ssssttt, niet doorvertellen hoor). Op de terugweg, was al donker..... Mamma, zijn we verkeerd, mamma zijn we goed???? Uhh, ja, schat... we.. ik, oh, ja ik ziet het al, ja, Mamma, weet waar we zijn, hoor!! Ik zie het, ik herken het, ja daar heeft Pappa gewerkt.
Jazz, kijkt me gerustgesteld aan. Ja, ik snap het, Mamma.... jij hebt een kaart in jouw hoofd, die niemand ziet.
OK, ik denk er zit meer in mijn zoon dan iedereen denkt!!
Liefs, jongens ook van mij............

Hellen Pijls
12-02-2007 om 22:04
Ze kunnen erg lief uit de hoek komen! Jiao Na heeft vandaag buisjes gekregen. En toen de 'slaapdokter' kwam uitleggen hoe dat ging met een kapje, zuchtte zij met een brede lach:
eet jiao na al, aana ijsje; vertaald: weet Jiao Na al, daarna een ijsje!
Had ze nog onthouden van de vorige keer. En bulderlachend ging de anasthesist weer verder....
groeten
Hellen

Syfran
13-02-2007 om 14:59
Geboren
Hoi meiden,
onze kleine man is afgelopen donderdag geboren. Hij heet Melvin en is echt een heerlijk ventje.
De dag begon met een bloeding (schrikken!!!) en daarna ging het snel. Hij is alleen erg geel, gelukkig begint dat nu weg te trekken. Wel is de vk gister een keer extra komen controleren zodat als hij nog erg geel zou zijn zouden ze zijn waardes testen. Gelukkig vond ze het nog niet nodig en vandaag was hij al minder geel.
We zijn hier allemaal helemaal verliefd op ons knulletje. Foto's en het kaartje zijn te bewonderen op melvinezinga.beebiesite.nl
Groetjes Froukje

Jessicah
13-02-2007 om 15:47
Wat een schatje!
Hallo Froukje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Ik ben meteen de foto's gaan bekijken. Ik dacht bij de eerste foto dat je toch ouder was dan ik dacht, maar dat bleek de oma te zijn Meteen de rest van het gezin ook maar even bekeken. Leuk gezin hebben jullie.
Liefs Jessica

keverbug
14-02-2007 om 09:34
Felicitaties van ons........
heb ik in het gastenboek achtergelaten...
Echt een poepie!!
Annelies & Jazz

keverbug
14-02-2007 om 09:36
Beterschap jiao na
Wat een dappere "Dodo" is die meid, van jullie!!!
Nu maar weer wachten op het gewenste resultaat, TAAI, TAAI...
Annelies

keverbug
15-02-2007 om 09:23
Gevallen...
Dinsdagavond kom ik laat thuis, Pappa staat al te koken. Jazz staat bij hem en kijkt in de pannen. Wat eten we, Pappa? Ik sta naast Jazz en kijk 'm aan en dan..... Wow, wat een lip! Ik inspecteer mijn zoon aan een grondig onderzoek en ja hoor, na enig verhoorwerk... vertelt Jazz in stukjes en beetjes, dat hij van de schommel is gevallen. Hij had gehuild en het deed een beetje pijn. Ik vraag Jazz heeft niemand jou dan getroost, niemand weet ervan. In het schriftje staat ook niets vermeld. Uh, dat kindjes vallen tja..... dat kan gebeuren, maar dat niemand hem heeft horen huilen of ook maar heeft kunnen troosten. Dat heeft bij mij wel wat teweeg gebracht, als ik er aan denk, lopen tranen over mijn wang. Dat jochie van mij, is een half uur later gewoon naar mondmotoriek gegaan (alsof er niets aan de hand was). Het is niet zomaar een tand door de lip. Het hele gebied is pimpelpaars en aan de binnenkant van zijn onderlip ...... ik bespaar jullie de details. Nu, weet ik dat Jazz geen huilerd is en vooral nooit zegt dat er iets aan de hand is. Vinger tussen de deur...., nee, Mamma het is niets, hoor!! N.a.v. een gesprek met juf, gaan we nu toch wel over op plan de campagne. Jazz moet wel vertellen wat er gebeurt, ik heb ook uitgelegd dat de juf moet kunnen beoordelen of iets ernstig is (uitleg op Jazz z'n niveau, natuurlijk).
Pfffff... dat was 't weer even. Groetjes, Annelies

Jessicah
16-02-2007 om 17:12
Hoe is het?
Annelies, ik nog wel wennen aan je nieuwe nick. Is dat om niet gelijk herkenbaar te zijn ofzo? Ik wilde je naam al in de titel zetten, maar bedacht me toen dat je dat misschien liever niet had.
Arme Jazz, hopelijk ziet er het al wat beter er uit. Hoe gaat dat met hem om uitleg vragen. Jonathan kwam ook eens thuis met een enorm blauw oog, maar wat er nou precies gebeurd was? Uiteinde3lijk hebben we via zijn broertje begrepen dan een meisje hem van de3 glijbaan had geduwd-.
Gistyeren hebben we deel 1 van de psichologische test gehad. WISPPI of iets dergelijks. In logica en costructies was hij erg goed, maar bij sommige vragen blikte hij blanco terug. De psychologe heeft speciaal nog een extra sessie afgesproken, want ze had het idee dat dat niet zozeer was dat de vraag te m oeilijk was, maar dat hij het taalkundig niet begreep. Tja, dat hij zeer intelligent is, maar taalkundig zwaar ondergemiddeld wisten we al. De test zegt dus eigenlijk niks nieuws, maar het is wel handig om het ook officieel op papier te hebben.
Groetjes Jessica

keverbug
17-02-2007 om 09:48
Van alles wat.....
Die nieuwe nick heb ik al een tijdje, hoor... alleen het kwam er, maar niet van om op OOL deze te veranderen. Ik ben op gegeven moment erachter gekomen dat ondanks, dat men lid is van een site en moet inloggen ook gegevens van die site op google komen te staan. Ik heb al het een en ander laten verwijderen uit google en bij sites. Ook een reactie geven in een gastenboek komt op google te staan. Zo stom vind ik dat!!! Ik zet natuurlijk geen supergeheimen op het net, maar iets van OOL (van het forum) vind je niet bij google terug. Dat vind ik dus wel fijn! Even zo goed toch een nieuwe Nick... KEVERBUG.
Na de valpartij! Jazz kon het gelukkig goed uitleggen (in stukjes en beetjes welteverstaan). Het heeft het vertrouwen in de juffies, wel even, nou ja even dan... het is uitgesproken en Jazz moet leren aangeven, dat dingen ernstig kunnen zijn. Niet alles zelf oplossen, en dat hij best wel fouten mag maken. Hij heeft een tik van "die Mamma"... hihi. Perfectionisme, ook taaltechnisch durft hij geen fouten te maken. Onze plan de campagne is, dat iedereen fouten maakt en dat we door oefenen ons kunnen verbeteren. Overigens vindt Jazz het geweldig als hij mij op foutjes kan betrappen. Ik maak dan ook af en toe expres fouten, dan weet Jazz dat ook "domme mamma's" OK zijn!!
Die Jonathan en zijn psychologische testen, ik herken ook deze keer hier weer iets van Jazz in. Zo moest Jazz (dec. 5 jaar geworden) van de week bij de schoolarts de bekende vormen natekenen. Het enige wat Jazz tekent is krassen en heb 'm nog nooit een cirkel o.i.d. zien tekenen. Afijn, jullie voelen 'm al. Jazz tekent feilloos "na" een driehoek, vierkant en een cirkel. De overige tekentestjes doorstaat hij ook glansrijk. Oh, oh, daar zat ik wederom weer eens met open mond (en tong op tafel). Ik heb het al eens eerder gezegd, ook Jazz is getest op een zeer hoog IQ en op school maken zij het dagelijks mee. De dokter zei dat moeders van deze kinderen heel creatief moeten zijn. Jess, dat ben jij zeker ook wel??? haha..... Onze trukendoos, de mensen moesten eens weten. Maar wat jij zegt, het kan handig zijn dit op papier te hebben.
Inmiddels is Jazz z'n lip geslonken en heeft nu alle kleuren paars, ook z'n kin doet mee... Kunnen jullie geloven dat niemand iets heeft gezien,gehoord???? Ik kan 't maar moeilijk van mij afzetten. Zo was het weer eens een emotionele week, voor deze creatieve Mamma. Een paar "oude" registers waren ook nog opengesprongen... pfff!!
Maar ik GENIET, weer en nog steeds van mijn kroost (en het leven). Nu al weer een paar maanden zonder antidepressiva. Dus afgelopen week had ik die buffer niet meer, helemaal zelf gedaan. Olé, olé.....
Kus, Annelies

keverbug
17-02-2007 om 10:16
Geboekt!!! tralala.....
Dit jaar moesten we al vroeg op zoek. Normaliter zijn wij helemaal geen "vroegboekers", maar met de kids en in de bouwvak op vakantie gaan, dan ben je echt gek als je nu niet even gaat kijken. Veel was al besproken, wat doen die mensen toch.... eind ene vakantie, meteen weer boeken. Ik kan altijd zo namijmeren over vakantie!!!
Maar goed, we hebben geboekt voor juli 2007. Het wordt weer Italia, nu tegenover Rome..... even verder dan Umbrië. Jess, ik mail je de details nog even. Wie weet heb je net als vorig jaar nog wat tips, altijd welkom!!
Zwembad, glijbaan, zon.... en de familie is gelukkig...

Hellen Pijls
22-02-2007 om 14:15
Jonge wat mis
je veel als je een weekje niet kunt internetten!
Allereerst Froukje, natuurlijk ook van ons reuzegefeliciteerd met de kleine, wat een scheetje!
En Annelies, hoe gaat het nu met Jazz? Welke kleuren heb je voorbij zien komen?
Hier gaat alles zijn gangetje, Jiao Na was heel dapper in het ziekenhuis, liet alles rustig overzich heen komen, pakte zelf het kapje van de narcose en was na de ingreep ook zo weer bij. Wel heeft ze een paar dagen oorpijn gehad, maar als je de troep zag die uit de oortjes kwam, is dat ook niet zo raar. We zijn inmiddels begonnen met logopedie en dat vindt ze geweldig! Woordjes nazeggen, spelletjes doen, ze probeert alles. Volgende week het ze het logopedisch onderzoek in Nijmegen, maar of dat wat wordt weten we niet, ze is nogal koppig en als ze ergens geen zin in heeft of zo, dan doet ze gewoon also ze gek is. En wat de gehoortest betreft, ze zou alles onder de 40db niet horen..... maar nu hoort ze de trein voorbijkomen (7 km verderop!!), ze hoort vogeltjes op km afstand en fluister maar niet of ze iets lekkers wil, want ze is er zo. Zelfs de KNO-arts gaf toe dat die test totaal niet klopt...
Nu het logopedisch odnerzoek nog, inclusief taal-spraak-begrip gebeuren en dan zijn we voorlopig klaar in het ziekenhuis, eindelijk.
Ik laat wel horen hoe het is gegaan!
groeten
Hellen

keverbug
25-02-2007 om 15:09
Re: hellen
Hellen,
Kleuren van paars, groen, geel kwamen voorbij. De lip begon toch al heel snel te slinken en te helen; wond zat aan de binnenkant. Ach, ik lees dus net jouw reactie en eerlijk gezegd, was ik het alweer vergeten. Zo gaat dat........ gelukkig maar. Eind goed, al goed.....
Ik ben blij te lezen dat het bij Jiao Na goed is gegaan. Wel pittig hoor, assisteren bij je eigen narcose!!
Ook geweldig dat de logopedie op rolletjes loopt en ja volgende week spannend..... weer een onderzoek. Laten we hopen dat ze haar best doet, dan ben je voorlopig even klaar met 't ziekenhuisgedoe...pffffff
Succes!
Groetjes, Annelies

keverbug
01-03-2007 om 10:32
Re: joio
Hoi, hoi,
Ik ben me ervan bewust, dat ik heel herkenbaar ben, wat jammer dat ik in het geheel niet weet wie jij bent.... Jouw nickname herken ik wel, ik heb wel eens gereageerd op jouw item(s).
Ik begrijp dat jouw zoon inmiddels niet meer bij Jazz op school zit? Ik ben eigenlijk alleen maar vol lof over zijn school, alleen, nou ja, van laatst.... dat was even slikken!!
Maar ja, als ik lees wat jouw zoon inmiddels heeft moeten verduren. Slik ik nog even... wow, niet te geloven.
Heerlijk dat het nu goed gaat. Ik begrijp uit jouw verhaal, dat jouw schatje naar het reguliere onderwijs is gegaan. AB (= ambulante begeleiding?). En een goede logopedit(e) is gewoon goud waard....
Veel succes met de komende onderzoeken, houd je ons op de hoogte?
Kus, Annelies
PS: enne.... welkom op ons draadje!!!

Claudia
01-03-2007 om 14:03
Billy
Lang geleden, sorry!
En wat is er veel bij te lezen, ik heb als eerste genoten Annelies van het verhaal van Jazz, dat hij naar buiten wilde, (oohh wat hoop ik op de dag dat mijn Billy ook alleen kan lopen, dan ben ik toch wel heel blij, zo,n mijlpaal!)
Heerlijk Annelies, dat het goed gaat met hem, verder las ik snel verhalen over een kleine baby die geboren is, Melvin! welkom op de wereld!
en over Jazz dat er iets op school is voorgevallen, dat moet ik nog even goed nalezen.
Update over Billy.
Billy gaat vanaf vandaag 3x per week logo krijgen op school, omdat hij het zo goed oppakt! Leuk voor hem, hij heeft daar echt zin in. We zien duidelijk wel vooruitgang, al is het heel traag, maar dat maakt niet uit! Hij zegt soms woorden na, die verstaanbaar zijn, en er is weer een test gedaan.
Op taalbegrip scoort hij ruim 2,5 jaar oud, hij is nu 4,5.
Vorig jaar scoorde hij nog 17 maanden, dit is dus een flinke vooruitgang! Ik denk echter dat hij wel nog meer begrijpt, het blijven testen....., maar wel in zn eigen vertrouwde schooltje, dat is fijn!
dus hij gaat nu 3x per week, ik ben benieuwd! Hij vind t heel leuk om te praten, dat scheelt.
Moeite heeft hij met mondmotoriek
bv. hui = huiS. De S is heel moeilijk in een woord voor hem, want die ligt voorin de mond natuurlijk, herkent iemand dit??
Wel gaat hij nu meeneurien met bv. K3, en helemaal op de maat, en bij dokter dokter zeg ns A A A A, doet hij na haha,
zo nog meer.
Vroeger wilde hij het zeggen, maar was t liedje al 6 zinnen verder, nu is hij direct daar waar hij wat wil zeggen, dat is knap he!
lieve groeten voor iedereen,
Claudia

fanvanmari
04-03-2007 om 19:43
Voor joio
Ik heb je in het draadje een beetje gevolgd. Ik heb ook een zoon met spraakachterstand. Jij had het over AB, dat is iets wat wij niet krijgen. Kun je een beetje over je zoon schrijven, of zijn en ons probleem overeen komen. Mijn zoon, nu 3 kreeg te horen dat we hem niet op een reguliere school aan mochten melden. Jullie wel? Bedankt voor je antwoordt. Mari