Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

08-06-2011 om 19:40

Solidariteit?

Met anderen? Kennelijk niet...ik heb de petitie wel getekend. Ga ik het redden zonder PGB? Misschien wel, ik weet het niet...

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 19:54

Anna

bedoel je mij ?

want iks nap niet helemaal wat je wil zeggen..
fijn dat jij wel getekend hebt!

en ik hoop dat het niet nodig is dat je uit moet proberen of je het red zonder pgb!

anna van noniemen

anna van noniemen

08-06-2011 om 20:02

Nee, geen zin

ik bedoel niet jou, ik bedoel die mensen die zeggen, ik wacht wel af enzo...en niet willen tekenen omdat ze alleen naar hun eigen situatie kijken. Datgene wat deze hele regering doet, alleen kijken naar hun eigen hachje en niet naar de zwakkeren in de samenleving.

Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen, vroeger redden ze/we het toch ook zonder PGB? Is dat werkelijk zo of zijn er gewoon hele gezinnen ontwricht geraakt? Vrouwen in een depressie of modern gezegd, in een burn out?? Wie zal het zeggen....feit is wel dat ik vóór wij PGB hadden ook in een "burn out" zat omdat ik het allemaal niet meer kon bolwerken, en net nu het weer een beetje lekker gaat komt dit allemaal weer op ons dak...

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:14

Anna

oke dan snap ik hem.

ik denk dat het vooral is zoals jij zegt, mensen/kinderen eerder uit huis omdat het onthoudbaar werd, en depresief en burn out ik denk wel dat dat klopt.

en dan komt er zoiets als pgb, hebben veel mensen eindelijk de boel een beetj eop de rit en dan dit.

ik hoop heel hard (ook voor jou) dat dit niet (op deze manier) doorgaat.

natuurlijk ben ik heel erg voorstander van wel beter copntroleren om er voor te zorgen dat dingen als geld wit wassen endergelijke niet meer kunnen gebeuren!
maar het pgb moet niet verdwijnen.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-06-2011 om 20:20

Controle

de controle van het PGB is al vele malen strenger. In hoeveel instellingen zie jij dat men tot in detail moet verantwoorden waar ze het geld aan uitgegeven hebben? Ik moet 2 maal per jaar alles insturen en aangeven waar het aan besteed is, dan moet ik ook nog elk jaar weer met de billen bloot om de aanvraag in te dienen en moet ik weer eens allerlei vervelende dingen over mijn kind vertellen die ik eigenlijk ook liever binnenskamers houd (hoeveel mama's ken jij die met plezier vertellen dat hun kind nogal eens boven op zolder in het raam wil gaan staan en springen???)....dus in die zin vind ik dat het PGB prima te controleren is. Er blijft geen geld aan de strijkstok hangen, er worden geen dure directeuren met gouden handdruk van betaald, hooguit kun je zeggen, beperk het aan "jezelf" uitbetalen van het PGB. Dat deed ik dan ook al, als ik alle uren extra zorg die ik moet leveren ga optellen, dan zal het PGB niet eens toereikend zijn....

En dan heb ik wellicht binnenkort nog een diagnose-kind erbij, en hoe zal ik het met hem gaan redden?

Tineke

Tineke

08-06-2011 om 20:20

Ramen zemen

Het gebouw, waar mijn vader vroeger werkte, had veel ramen. Jaarlijks werd alles gezeemd. Dat kostte toen 100.000 gulden per jaar. Hebben jullie de gebouwen weleens gezien van ziektekostenverzekeringen? Groot, veel glas...etc. Dat moeten we allemaal betalen van onze premie.
Ik weet het, dit lijkt niets met PGB te maken te hebben. Maar die hele zorg is goed mis. En dus moet het volledig op de schop. Ik vind het alleen zo jammer dat men denkt er goed aan te doen om geld, dus zorg, bij mensen die het gewoon nodig hebben, weg te halen.
Ik denk dat de hele zorg anders georganiseerd moet worden, en dat er dan voor minder geld veel betere zorg verleend kan worden. Alle tussenpersonen (van verzekeringen tot zorgbureautjes en directie) maken het onnodig duur.
Voor onze (ieder die hier leest) zorgenkinderen zal de pijn voor iedereen verschillend zijn. Voor de een zal het wel loslopen, voor de ander wordt het een drama. Maar voor de groep ouderen, of niet-oudere met alzheimer, wordt het een regelrechte ramp. Mensen die nu nog thuis kunnen wonen, met heel veel hulp, moeten straks naar verpleegtehuizen waar geen plek zal zijn. En of ZIN alle hulpvraag op maat kan inlossen, ik betwijfel het en ik vraag me af of we dat moeten willen. Op maat betekent niet alleen de juiste hulp op de juiste tijd, maar vooral ook door de juiste persoon. En Zin is ook niet goedkoper, daar zit ook een enorme bureaucratie achter. Wellicht biedt een versoepeling van de euthanasiewet een betere oplossing voor de ouderen. (ironisch bedoeld)

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:25

Anna

helaas wordt er nog wel heel veel gesjoemeld met geld, voorbeelden wil ik liever niet geven ivm met mijn herkenbaarheid en prive van anderen waar ik als zorgverlener niet over mag praten ivm zwijgplicht.
maar het gebeurd echt nog.

en de bemiddelingsburo's niet te vergeten als ik zie hoeveel geld daar verdwijnt.

duifje

duifje

08-06-2011 om 20:26

Acties per saldo

Voor geintresseerde:
http://www.pgb.nl/persaldo/actiedossier-voorkom-afschaffen-pgb/acties/?waxtrapp=omfqtoDsHcwOhcPjBCEJ

Goed om de site van per saldo in de gaten te houden.....

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:27

K. heksenvet

die ouderen mogen zodra ze recht hebben op een zzp gewoon hun pgb houden die hoeven dus niet naar een theuis...

voor de rest ben ik het helemaal met je eens!

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:32

Duifje

dank je
ik hou het idd in de gaten de site

Tineke

Tineke

08-06-2011 om 20:43

Ouderen, geenzin

Ouderen houden dus wel hun PGB? Dat zou mooi zijn, vanmiddag werd mij iets anders verteld, dus daar schrok ik wel van.

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:51

K.heksenvet

Voor zover ik weet heeft iedereen die recht heeft op verblijf (zorg zwaarte pakket) nog recht op pgb.

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 20:52

Uit rondmail van hans de bruin

Per 1 januari 2014 hebben alleen AWBZ geïndiceerde met een zogenaamd Zorg Zwaarte Pakket nog recht op een PGB. Een wettelijk recht. De huidige subsidieregeling PGB zal per die datum een wettelijke verankering hebben binnen de AWBZ. Voor een ZZP komt iemand in aanmerking als er vanwege een ernstige handicap, chronische ziekte of stoornis naast zorg en begeleiding ook een noodzaak is tot ‘verblijf in een instelling'. ZZP's worden ook nu al afgegeven voor zeer uiteenlopende zorgvragen. Dat loopt van ‘wonen met enige begeleiding' tot ‘besloten wonen met zeer intensieve (gedrag) begeleiding'. Meer over ZZP en de criteria op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgzwaartebekostiging.

Waar baseer jij op dat ik alleen aan mijzelf denk?

ik heb via deze link http://autimam40nieuws.blogspot.com/2011/05/afschaf-pgb-mail-uw-verhaal-naar-de.html gereageerd. Het is natuurlijk de staatssecretaris. Waarom concludeer jij dat ik niet solidair ben? Waar baseert jij dat op?

Ik teken de petitie niet omdat ik nooit petities teken. Omdat petities niets bijdragen. Alsof het kabinet niet weet dat er protest is. Beter is om persoonlijke situaties te mailen. Concreet de gevolgen op papier.

Geen zin

en de dementerende bejaarden die geen verblijfsindicatie hebben dan? Dat zijn de mensen die in de meest schrijnende situaties belanden. Geen pgbt zorg en dus 2x per dag de thuiszorg. Als ze geluk hebben.

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 21:50

Nikus

euh ik geef de heel tijd aan het wel een probleem te vinden als het pgb stopt omdat dat grote gevolgen heeft

jouw woorden luiden:
"Nederland heeft het jaren gedaan zonder pgb dus ik schat in dat het ook nu weer gaat lukken. "

ja die dementerenden hebben dus ook een groot probleem straks en moeten dus proberen een zzp aan te vragen waarmee ze dus wel weer recht hebben op pgb...

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 21:52

Nikus

De wereld vergaat niet, er worst alleen een regeling teruggedraaid. Zuur, niet wenselijk maar waarschijnlijk onvermijdbaar.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-06-2011 om 21:57

heb ik namen genoemd? volgens mij niet...

De wereld vergaat niet

Alleen we beslissen dus in het rijke Nederland dat als je een handicap hebt dat anderen beslissen wat je nodig hebt en dat je dat niet zelf mag doen. Ik heb een collega die ene dwarslaesie heeft. Hij wordt om zes uur uit bed gehaald zodat hij op tijd op kantoor kan zijn. De thuiszorg is dan nog niet begonnen hoor. En hij is toch wel in paniek. De wereld vergaat niet? Jouw wereld niet maar die van mijn collega wel! Zonder pgb geen baan maar achter de geraniums met een uitkering. En dat in het rijke Nederland. Een handicap/beperking? Pech gehad. Je krijgt wel zorg maar op voorwaarden van de overheid. Ben blij dat ik geen dwarslaesie heb.

anna van noniemen

anna van noniemen

08-06-2011 om 22:20

en ik snap het niet, want juist de VVD is de partij die altijd de grootste mond heeft over zo min mogelijk bemoeienis van de overheid....

Geen Zin

Geen Zin

08-06-2011 om 22:24

Gonzo

even voor de duidelijkheid ik haal daar Nikus haar woorden aan he, dat zijn niet mijn woorden.

ik geloof meteen dat de wereld van jou collega vergaat, en met jou collega nog een heleboel mensen.

ik heb genoeg paniek en wit weggetrokken bekkies gezien.

an mien

an mien

09-06-2011 om 09:40

Vraag?

Voor zover ik het nu begrijp pgb is een zak geld waar je zelf zorg voor mag inkopen, zin is zorg in natura. Wat ik mij dan afvraag wie mag zorg in natura geven? Zoon krijgt nu 3 keer per week begeleiding bij een bureau en dat betalen we uit het pgb. Als dit bureau straks zorg in natura mag geven dan verandert er voor ons niets.
Dus wie mag In aanbieden en wie beslist dat?

An mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nee de wereld vergaat niet

Voor jouw collega met een dwarsleasie bestaat nachtzorg die jou collega kantoor klaar kunnen maken. Net als binnen het pgb bestaan er ook zorgleveranciers die op afroep zorg leveren. Hoe ik dat weet? Heel simpel, omdat ik met zin er gebruik van heb gemaakt. Het afschaffen van het pgb is niet wenselijk en heel zuur maar de wereld vergaat echt niet.

Natuurlijk veranderd er een hele hoop. Ook voor mij persoonlijk is het verre van wenselijk. (zacht uitgedrukt) Waar ik mij dan wel over verbaas is dat men niet weet dat er via zin ook een hoop wel te regelen is. Het is anders dan het pgb maar. De mogelijkheden zijn er wel degelijk.

Anmien

De bureau's met een AWBZ aanbesteding. Daar kan je naar informeren. Een voorbeeld is http://www.thuiszorgrespect.nl/. Dit is een bureau die door heel Nederland AWBZ zorg levert en een eerlijk bureau is. Wij hebben ervaring met ze uit de tijd dat onze jongste zoon zoveel zorg nodig had dat het pgb de kosten niet kon dekken. Soms ging het ook bij en wel eens mis maar dat is inherrent aan de zorg. Ook hebben wij hele slechte ervaringen met een zin instelling. Dus net als in hèt pgb is er ook in zin land een hoop kaf onder koren.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er niet naar uit kijk maar de mogelijkheid van dit bureau stelt mij gerust. Zo zijn er vele mogelijkheden in zorgland.

De vvd

nee, die snap ik ook niet. Toch doen ze exact wat ze hadden gezegd. De zorg voor de mensen met een zware zorgvraag blijft bestaan en het pgb verdwijnd niet (helemaal).

an mien

an mien

09-06-2011 om 10:14

Zin

Ik zou me kunnen voorstellen dat er nu heel veel bureaus 'leven' van de pgb's en in de toekomst zorg in natura willen gaan leveren omdat ze nu pgb zorg leveren aan mensen die straks zin krijgen, wat ik me dus afvraag of dat straks kan.
Wie mag straks zin leveren en wie beslist dat?

An mien
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

anna van noniemen

anna van noniemen

09-06-2011 om 10:43

Bureaucratie

ten top en dus per definitie onbetaalbaar...

anna van noniemen

anna van noniemen

09-06-2011 om 10:44

Lees en huiver

AWBZ-erkenning halen
Om deze reden is het voor de continuïteit van een zorginstelling goed om ook Zorg in Natura te mogen leveren. Daarvoor is een AWBZ-erkenning nodig. Het verkrijgen van deze erkenning is geen sinecure. Je start met het aanvragen van deze status bij het ministerie van VWS als je aan een groot pakket van eisen voldoet. Die eisen hebben vooral te maken met je organisatie en je financiële beleid: er moet onder meer een klachtenreglement, privacyreglement, goed opgeleid personeel, opleidingsbeleid, een cliëntenraad en een raad van toezicht zijn. Dit alles moet schriftelijk zijn vastgelegd, evenals de afspraken voor verdere rapportages. Je kunt het in zekere zin vergelijken met een HKZ- of ISO 9001 certificaat. Als dat positief verloopt, ga je productieafspraken maken met het zorgkantoor.

Anna

sterker nog, de geldstroom ligt 3x zo hoog. Ik ben door een frauduleus bureau redelijk goed op de hoogte omdat ik mij er erg in verdiept heb. Dit ivm melding bij de zorg autoriteit. Net als in de pgb zorg wordt ook met zin door enkele bureaus vreselijk gefraudeerd. Inmiddels heb ik een punt bereikt waarop ik mijn schouders ophaal. Ik zie wel hoe het loopt. Er is 1 ding dat ik heb geleerd door het overlijden van onze zoon, de volgende dag dient zich weer gewoon aan. Het leven komt zoals het komt met alle ongemakken die het leven herbergt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.