Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Problematiek stiefkind dat baas wilt spelen

Dweedledee schreef op 13-09-2026 om 14:49:

Joh. Ze heeft het topic pas 24 uur geleden geplaatst. Sommige mensen hebben gewoon een leven natuurlijk. Geen enkele reden om dit als excuus te gebruiken voor dat irritante troll-gehint van je. Houd je gewoon aan de huisregels.

IK heb nergens over een trol gesproken, Dweedledee. Beetje nauwkeurig lezen!

letterkoekje schreef op 13-09-2026 om 15:05:

[..]

IK heb nergens over een trol gesproken, Dweedledee. Beetje nauwkeurig lezen!

Je hoeft het niet letterlijk te schrijven, om het te doen. Dat weet je heus wel. Sneu gedrag, sneue reactie. 

Ies

Ies

13-09-2026 om 15:38

Ik vind de situatie helemaal niet zo vreemd klinken. Althans zonder verdere details, en ik kan me heel wat mogelijke scenario’s bedenken.
Het zegt bijv mogelijk heel wat over to en hoe ze in het leven staat dat ze een aantal financiële zaken op zich nam. En als man geen inkomen had kan ik me ook wel voorstellen dat zoon daarin wat zaken overnam. Nee, uiteraard niet gezond of wenselijk. Maar dit soort zaken gebeuren wel.

Theofora schreef op 12-09-2026 om 18:26:

[..]

Misschien betekent de rubriekskeuze dat de zoon wél een zorgenkind is en dat er psychische en sociale problematiek meespeelt? Tenzij jij een helderziende bent, trek je wel erg rigoureuze conclusies.
Dat betekent niet dat TO geen grenzen moet of mag stellen. Maar je hoeft niet hard te (ver)oordelen om grenzen te stellen.

Psychosociale problematiek of niet: TO moet zorgen dat ze zich niet laat manipuleren. Hij is tenslotte 19; ook met problematiek ben je officieel volwassen en moet zij maatregelen treffen.

Als je man het echt doodnormaal vindt dat zijn zoon zijn financiën beheert en jou daar compleet buiten houdt ondanks jullie gezamenlijke lasten, dan moet je je afvragen wat je wilt voor de toekomst. Van ‘samen’ is nu in ieder geval geen sprake en het ziet er niet naar uit dat het ooit ‘samen’ gaat worden. 

Ies schreef op 13-09-2026 om 15:38:

Ik vind de situatie helemaal niet zo vreemd klinken. Althans zonder verdere details, en ik kan me heel wat mogelijke scenario’s bedenken.
Het zegt bijv mogelijk heel wat over to en hoe ze in het leven staat dat ze een aantal financiële zaken op zich nam. En als man geen inkomen had kan ik me ook wel voorstellen dat zoon daarin wat zaken overnam. Nee, uiteraard niet gezond of wenselijk. Maar dit soort zaken gebeuren wel.

Behalve het gedeelte dat alles op TO's naam staat.

Ik zou deze man en zoon de deur wijzen. Ze nemen heel je leven over. Het is echt niet normaal om zonder overleg te beslissen dat iemand opeens komt inwonen, om niet te delen met je partner hoeveel inkomen je hebt, dat kinderen van je partner alle ins en outs van je financiën kennen en dat beheren. In alle opzichten niet. 
Het is nog hopelijk nog niet te laat, maar laat dit nooit meer gebeuren.

Leef je nog Wenneken? Of heeft stiefzoon je internetfactuur niet goedgekeurd?

Wenneken

Wenneken

14-09-2026 om 16:44 Topicstarter

Soms lopen dingen nu helemaal anders dan wat er gezegd en beloofd wordt. Uit liefde voor de man liet ik heel veel toe. Ze hebben GEEN toegang tot mijn rekeningen, maar aangezien alles op mijn naam staat heb ik wel het recht om te beslissen wanneer ze betaalt worden. En niet de zoon die zegt "kom pa we gaan de rekeningen betalen", zij betalen dan wel niet ik maar evengoed...het gaat er gewoon om dat de zoon baas speelt in huis en over het geld van zijn vader. Desondanks ik altijd alles heb gedeeld met mijn partner, doet hij dit niet met mij, dus wil dat zeggen dar hij me niet vertrouwt. Bedankt voor alle reacties, de begripvolle en ook de heel onbeleefde en grove!. Ik kom er wel uit.... o ja en wat betreft degene die dacht dat het verzonnen is, kom gerust eens een week met ons samenleven!

Wenneken

Wenneken

14-09-2026 om 17:17 Topicstarter

ze nemen idd heel mijn leven over, blij dat er nog mensen zijn die de post effectief goed lezen en begrijpen! Ik heb het te ver laten komen maar een mens doet veel voor iemand die je graag ziet soms teveel.....

Wenneken schreef op 14-09-2026 om 16:44:

Soms lopen dingen nu helemaal anders dan wat er gezegd en beloofd wordt. Uit liefde voor de man liet ik heel veel toe. Ze hebben GEEN toegang tot mijn rekeningen, maar aangezien alles op mijn naam staat heb ik wel het recht om te beslissen wanneer ze betaalt worden. En niet de zoon die zegt "kom pa we gaan de rekeningen betalen", zij betalen dan wel niet ik maar evengoed...het gaat er gewoon om dat de zoon baas speelt in huis en over het geld van zijn vader. Desondanks ik altijd alles heb gedeeld met mijn partner, doet hij dit niet met mij, dus wil dat zeggen dar hij me niet vertrouwt. Bedankt voor alle reacties, de begripvolle en ook de heel onbeleefde en grove!. Ik kom er wel uit.... o ja en wat betreft degene die dacht dat het verzonnen is, kom gerust eens een week met ons samenleven!

Het geeft geen fijn gevoel dat je partner minder met je wil delen dan jij met hem. Maar kan zijn zoon niet ergens anders wonen, is zijn moeder nog in beeld? 

Wat betalen betreft, ze betalen dus wel mee en niet alleen jij? Dat je partner toestaat dat zijn zoon beslist wanneer hun deel van de rekeningen betaald worden, dat is aan hen, denk ik. Mits het wel op tijd is en er geen achterstanden komen uiteraard. 

Wenneken

Wenneken

14-09-2026 om 17:29 Topicstarter

Moeder is amper of niet meer in beeld. Het gaat er niet om dat ze hun deel betalen, het gaat erom dat deze jongen gewoon baas speelt over alles en overal zijn neus in steekt....en als ze dan al eens iets betalen dan is het niet optijd. 

Wenneken schreef op 14-09-2026 om 17:29:

Moeder is amper of niet meer in beeld. Het gaat er niet om dat ze hun deel betalen, het gaat erom dat deze jongen gewoon baas speelt over alles en overal zijn neus in steekt....en als ze dan al eens iets betalen dan is het niet optijd.

Dus wat ga je nu doen dan?

Maar dat zij dan jouw rekeningen betalen, dat vind je dan wel goed? 

Hij zal de enige 19 jarige niet zijn die zijn neus graag in zaken steekt die hem niets aangaan. Maar financiële afspraken moet je met je partner maken en je zult met hem het gesprek moeten aangaan. Bedenk eerst voor je zelf wat je wilt en hoe je de kosten verdeelt wilt hebben. Bedenk ook wat je doet als je partner niet substantieel en op vaste momenten wil bijdragen. Is het voor jouw dan einde wedstrijd of laat je het over je heen komen.
Als je partner niet door heeft dat zijn gedrag consequenties heeft zal hij er waarschijnlijk niet mee stoppen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.