Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-10-2010 om 16:30
Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:
Onze ADHD-zoon van 8 jaar speelt altijd met dezelfde kinderen. Al vanaf de peuterleeftijd. In die tijd is er welgeteld 1 (nou, OK, anderhalf) nieuw vriendje bijgekomen. De rest van de kinderen voldoet in zijn ogen niet als vriendje.
Het is niet zo dat hij dus te weinig vriendjes heeft. Maar ik vind dat hij zich rigide opstelt naar de andere kinderen. Ze hoeven maar één keertje onaardig te doen en ze deugen in zijn ogen niet meer om mee te spelen. Dus hier áltijd dezelfde kinderen over de vloer (3 goede vrienden en heel soms nog een 4e).
Is dit des ADHD's? Moet ik hier iets mee? Op vakantie speelde hij soepel met "vreemde" campingkinderen, dus hij kán het wel. Dan meet hij zich kennelijk noodgedwongen ander gedrag aan. Praten erover helpt tot nu toe niet. Pietje is gewoon niet aardig en Keesje is te druk, dat werk.
14-10-2010 om 10:29
Ik dacht vooral aan hoogtevrees en hitchcock
Vertigo
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Vertigo is de latijnse benaming voor een zekere vorm van duizeligheid, nl. draaiduizeligheid. De term wordt ook vaak gebruikt in de betekenis van hoogtevrees.
Vertigo kan verwijzen naar:
Vertigo (film), een film van Alfred Hitchcock uit 1958Draaiduizeligheid
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Draaiduizeligheid (of vertigo, van Lat. vertere, draaien) is een vorm van duizeligheid waarbij een gevoel van draaien of tollen wordt ervaren terwijl het lichaam die bewegingen feitelijk niet maakt.
Het houdt meestal verband met problemen van het binnenoor, het evenwichtsorgaan en komt voor als symptoom van Ziekte van Ménière.
Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Draaiduizeligheid"
14-10-2010 om 13:13
O nouja
So be it ben ook veel aan het rondreizen de laatste tijd dus t klopt wel
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.