Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

tics en relatine


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij wordt er ook 'vooringenomen' gelezen. Ik heb nergens gelezen dat Guppie meent dat je door voeding kanker kunt genezen. Dat wordt gewoon ingevuld. Houd het even feitelijk en reageer niet op dit soort aannames. Zo staat het er niet. 

Chrono schreef op 10-06-2021 om 14:36:

AnneJ, het gaat niet over adhd wat ze zegt. Het gaat over álles. Bot gezegd, als je kanker hebt moet je ook je voeding maar aanpassen. Zo staat het er. Hopelijk had ze het in intentie alleen over ADHD. Maar zo staat het er niet.

ze reageerd op dit topic en hier staat niks over kanker of zulke ziektes, dus er zou eerder uitgegaan moeten worden dat ze het over dit topic heeft.

Imi

Imi

10-06-2021 om 15:12

AnneJ schreef op 10-06-2021 om 15:08:

Volgens mij wordt er ook 'vooringenomen' gelezen. Ik heb nergens gelezen dat Guppie meent dat je door voeding kanker kunt genezen. Dat wordt gewoon ingevuld. Houd het even feitelijk en reageer niet op dit soort aannames. Zo staat het er niet.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar  volgens mij ben jij de eerste die in deze draad het woord kanker in de mond neemt. Daar gaat deze discussie helemaal niet over. 

Alsof AD(H)D niet genoeg ellende kan veroorzaakt.

"AnneJ, het gaat niet over adhd wat ze zegt. Het gaat over álles. Bot gezegd, als je kanker hebt moet je ook je voeding maar aanpassen. Zo staat het er. Hopelijk had ze het in intentie alleen over ADHD. Maar zo staat het er niet."

Imi, dat is mijn reactie op dit bericht van Chrono.

Zoek maar op wat Guppebeestje zoals gepost heeft afgelopen jaren. Altijd hetzelfde riedeltje. Vraag me soms af of ze echt denkt iets ermee te bereiken. Hadden we niet de zeemeeuw die echt in discussie ging en continu zijn bewijzen doorgaf? Van hem kon je nog zeggen dat hij z'n best deed om mensen te overtuigen. 

gr Angela

Bij mijn weten is Onno nooit van de site verwijderd.

Bovendien leverde hij nooit bewijzen, je kon er tevergeefs naar vragen.

Dat zeg ik toch niet. 

ik zeg: Vraag me soms af of ze echt denkt iets ermee te bereiken. Hadden we niet de zeemeeuw die echt in discussie ging en continu zijn bewijzen doorgaf? Van hem kon je nog zeggen dat hij z'n best deed om mensen te overtuigen. 

wat denkt Guppiebeestje te bereiken? Bij Onno was dat duidelijker. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 10-06-2021 om 16:26:

Dat zeg ik toch niet.

ik zeg: Vraag me soms af of ze echt denkt iets ermee te bereiken. Hadden we niet de zeemeeuw die echt in discussie ging en continu zijn bewijzen doorgaf? Van hem kon je nog zeggen dat hij z'n best deed om mensen te overtuigen.

wat denkt Guppiebeestje te bereiken? Bij Onno was dat duidelijker.

gr Angela

Is dat een nieuw criterium voor deelname? Wat denk je hier te bereiken?

ik ben gewoon nieuwsgierig, ik vraag het me af. Mag dat niet?

Ik heb niet de illusie dat de wereld verandert door wat iemand hier schrijft. Maar kennelijk is het voor G'beestje belangrijk om telkens nét niet te schrijven wat niet mag en heel omfloerst te schrijven wat zij wil laten weten. Zou ze zelf natuur'genezer' zijn, etc. Gewoon nieuwsgierig.

gr Angela

Ik vind de reactie van guppenbeestje stigmatiserend. Weet je hoe vaak ik al gehoord heb van mensen dat zij hun kind nóóit van die pillen zouden geven?

Natuurlijk heb je als ouder al alle mogelijke alternatieven geprobeerd. Maar als je kind depressief raakt van het 'falen' en al het zelfvertrouwen verliest en steeds verder wegzakt. Dan is daar dus een medicijn dat bewezen geweldig goed kan (kan! Niet altijd zal) werken bij deze aandoening. Ga je dat dan maar niet doen? 

Dan is toch juist wreed, om dat niet te proberen?

Hier bleek medicatie een zegen voor ons kind. En dat was ook niet bij middel 1 zo maar bij middel 3 wel. 

Waarmee dus niet gezegd is dat het voor iedereen zo is, of dat je niet moet kijken naar voeding en routines enz. 

Nuance, mensen....

Ook een 'wetenschapper' als Laura Batstra is van mening dat we teveel medicatie geven bij ADHD, wetenschappers zijn zelf verdeeld, en die wordt ook niet van het tableau geschrapt. Nou ja, uit het BIG register gegooid.

Enige beweging tussen de standpunten is ook gewoon noodzakelijk. Om tot nieuwe inzichten te komen door tegenstellingen en botsingen en argumenteren.

Ik vind dat mijn dochter het ook zoveel beter doet met medicatie. Erg dat ze, door de 'kinderredders' tegengehouden is om dat al 5 jaar eerder te krijgen. 5 jaar langer in angst geleefd. Daar ondervindt ze nu nog de schade van.

En weet je hoeveel commentaar we daar nog steeds over krijgen? Van deze en gene. Ik leg het altijd maar weer uit waar ik denk dat het nuttig of noodzakelijk is. Mag je vinden.

Je hoopt dat mensen door argumenten tot goede keuzes in hun situatie komen.

AnneJ je wilt weer de discussie over inhoud naar je toetrekken, om af te leiden van het probleem. 

Het gaat over álle berichten van G'beestje waarin consequent medicatie als het middel van de duivel wordt neergezet.

gr Angela

Mag je vinden Angela.

Angela1967 schreef op 10-06-2021 om 17:23:

AnneJ je wilt weer de discussie over inhoud naar je toetrekken, om af te leiden van het probleem.

Het gaat over álle berichten van G'beestje waarin consequent medicatie als het middel van de duivel wordt neergezet.

gr Angela

maar angela als dat is hoe G'beestje erover denkt ondanks dat het voor jou echt het tegenovergestelde is van hoe jij denkt dan mag dat toch?

ze hoeft het toch niet met je eens te zijn het is haar mening en als zij dat zo vind dan vind ze dat en heeft ze het recht om dat te zeggen, ookal is het op een korte harde manier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.