Onno
16-11-2008 om 23:11
Vaccinaties en gedragsstoornissen.
Al sinds het begin dat ik op dit forum zit schrijf ik hierover maar niemand hier wil het maar geloven. Zelfs een homeopatisch arts met dezelfde mening wordt hier van dit forum geweerd.
Misschien kan deze link wat meer licht op de zaak werpen.

Kari1
22-11-2008 om 13:28
Afwegingen
"Maar vaccinatieprogramma\'s lijken er tegenwoordig over te gaan of het de moeite waard is (en het geld) om een hele groep te vaccineren om een klein aantal sterfgevallen of een idem klein aantal gevallen van blijvende invaliditeit te voorkomen."
Ik denk dat dat altijd al de afweging is geweest. Maar de ziektes waar de vaccinaties mee begonnen hebben een dermate hoge kans op ellende dat die afweging niet zo moeilijk was. Nu het pakket zich uitbreidt naar minder heftige of zeldzamere ziekten wordt die afweging ingewikkelder. Als er een vaccin zou zijn tegen borstkanker om maar eens wat te noemen (hoge ziektelast) dan was die afweging ook zo moeilijk niet.
"En waar vroeger inderdaad vooral werd gevaccineerd tegen notoir nare kwalen als polio en pokken, worden nu mazelen (die wij vroeger gewoon doorliepen sprak de oude dame) meegenomen."
Ook polio en pokken werden vroeger gewoon doorlopen. Bijna iedereen van de generatie van voor de vaccinaties heeft een poliobesmetting gehad en daar niet veel van gemerkt. Pokken had een hoog sterftepercentage maar ook daarbij overleefde 90%. Mazelen merkte je in de meeste gevallen wel vanwege de koorts en de vlekjes, maar ook dat liep in de meerderheid van de gevallen goed af. Toch is er bij mazelen ook een flink deel kans op ellende. Misschien nog wel meer dan bij polio. Inenten tegen beiden blijft daarom nodig.
"Maar de overheid zelf, aarzelt regelmatig, lijkt het. Vanwege de kosten-batenafweging."
Dat is dan geen aarzelen maar het maken van afwegingen. Als er factoren veranderen kan de afweging veranderen en een vaccinatie worden toegevoegd of weggehaald. Dat gebeurt ook. Kijk maar naar de pneumokokkenprik. Die was er al lang maar zat niet in het RVP: te duur. Hij kwam er in toen de prijs een stuk naar beneden ging. Niets veranderd aan de penumokkeninfecties maar wel een andere afweging.
Kari

Onno
22-11-2008 om 14:12
Wat denkt iedereen hier nu eigenlijk?
Dat ik het leuk vind als iemand polio krijgt? Dat ik ervoor ben om helemaal niet te vaccineren? Ik ben vader van twee kinderen waar ik het beste mee voor heb. Dus daaraan kan het niet liggen.
Als het allemaal zo eenvoudig lag zoals Kari beweert zou er niets aan de hand zijn. Maar zo eenvoudig ligt het niet. Vaccinaties kunnen hele ernstige bijwerkingen hebben en bijwerkingen die de meesten hier helemaal niet in verband brengen met vaccineren. De meeste gedrags-en ontwikkelingsstoornissen komen weldegelijk voort uit dit vaccinatiebeleid. Er wordt teveel en te vroeg gevaccineerd en talloze kinderen kunnen daar gewoon niet tegen. Er is gelukkig steeds meer informatie voorhanden, dus is het belangrijk dat men zich goed laat informeren. Het RIVM vind ik zelf helemaal niet betrouwbaar, dat is net zo onafhankelijk als het medisch tuchtcollege. LOL

Jose van Polanen
22-11-2008 om 14:57
Kari1 en onno
Kari, met aarzelen van de overheid bedoelde ik precies die pneumokokkenprik, die inderdaad was uitgesteld vanwegee de kosten.
Onno, ene T.S., die jij en ik allebei wel kennen, is veroordeeld vanwege de uitspraken die jij hier nu doet. Het is niet netjes om te liegen. Maar goed, laten we ervan uigaan dat je niet welbewust liegt, maar gewoon uit je nek kletst. Dan nog beweer je iets waar geen snipper bewijs voor is. "De meeste gedrags en ontwikkelingsstoornissen", ga je schamen. Het is niet alleen niet netjes, maar ook nog onverstandig om uitspraken te doen waarvoor iemand al eens is veroordeeld.
Ik schrik ervan dat jij twee kinderen hebt. Je gaat me toch niet vertellen dat je die druppeltjes of korreltjes geeft als ze dringend antibiotica nodig hebben, hoop ik?
groet,

anna van noniemen
22-11-2008 om 23:45
** sjips **
Steen niet zwaar genoeg.....Moet nieuwe hebben.....

Plien
23-11-2008 om 19:29
Ach ja over rare opvattingen gesproken...
Laatst las ik ergens dat iemand dacht dat een pasgevaccineerd kind in mindere mate de ziekte heeft waartegen het is ingeënt, en dus een gevaar zou vormen voor nog niet ingeënte kinderen. Het nog in ontwikkeling zijnde immuunsysteem van het pasgevaccineerde kindje vecht dan namelijk tegen de ziekte, kindje heeft dus de ziekte, en is daarmee een gevaar voor niet-gevaccineerden. Wel-gevaccineerde mensen zouden dus de oorzaak zijn van o.a. de mazelen-epidemie van een aantal jaren geleden.
Verder beweerde die persoon dat inentingen iets veranderen in het DNA en dat een ingeënt persoon dat dan weer doorgeeft aan zijn/haar kind waardoor dat kind dan bijvoorbeeld ADHD kreeg.
Dat de overheid in naam van de wetenschap willens en wetens kinderen in gevaar brengt was ook een mooie. (Die rouleert al langer, geloof ik.) En alles draait om geld, dus onderzoeksresultaten worden onder tafel geschoven en vaccinaties gegeven zonder dat de veiligheid bewezen is.
De opvatting dat je pas met inenten moet beginnen als een immuunsysteem verder 'gerijpt' is (als een kind 2-3 jaar is) ben ik ook al vaker tegengekomen. Volgens diezelfde persoon wordt de weerstand tegenwoordig chemisch omhoog gehouden, overal wordt een pilletje of zalfje voor gehaald zodat het lichaam zelf nooit meer hoeft te vechten. Hoe kan het dan nog vechten tegen iets als kanker? De opbouw van het immuunsysteem wordt al in de vroegste basis wreed verstoord door al die inentingen.
En dan de toevoegingen! Er zitten niet alleen kankerverwekkende stoffen (kankervirussen noemde ze het) in vaccinaties, maar ook nog apevirussen (AIDS!) en weefsel van geaborteerde babies.
Oja, vaccinaties voorkomen dan misschien de precieze ziekte waartegen wordt gevaccineerd, maar verzwakken het immuunsysteem waardoor je vatbaar wordt voor andere ziektes.
Nog een bewering: dat inentingen niet nodig waren want door betere hygiëne, huisvesting, drinkwater en voeding zijn al die ziekten waartegen men nu ent, al vóór 1953 voor 99,5% teruggedrongen.
En de allermooiste: door inentingen komen KNO-problemen, brildragenden (!), gedragsproblemen, chronische bronchitis en astma, chronische allergieën (o.a. hooikoorts), eczeem en autisme steeds meer voor, en dat had dan ook weer te maken met dat DNA dat veranderd wordt door vaccinaties, we geven het ook nog eens allemaal aan onze kinderen door dus, jaja!
Dit alles beweerd door iemand die zegt wetenschappelijk onderzoekster te zijn op universitair niveau (4 jaar geneeskunde, toen overgestapt naar farmacie met een minor in medische farmatechnologie, volgens haarzelf). Zucht.
Ik lag naast mijn stoel van het lachen, maar eigenlijk is het treurig!

anna van noniemen
23-11-2008 om 23:12
Tjonge plien
En dit alles kon zij met droge ogen beweren??? Misschien is het wel Onno's vrouw!

Minet
24-11-2008 om 09:35
*hijskraan besteld*
om een reusachtige zwerfkei te plaatsen, knappe vent die daar nog onderuit weet te komen!

Plien
24-11-2008 om 11:11
Anna van noniemen
Nou, met droge ogen weet ik niet, kon het niet zien want het stond op een forum! Maar jemig, het is toch niet te geloven?
Het ergste is dat anderen dit dus wél geloven, advies beginnen te vragen aan zo iemand en vervolgens hun kinderen niet meer in laten enten. Ze was ook een groot aanhanger van de NVKP, maar dat zal geen verbazing wekken.

fanvanmari
24-11-2008 om 21:59
Moet toch ff reageren
Vaccinaties hebben wel degelijk invloed op de ontwikkeling van kinderen. Kinderen die autigevoelig zijn, met name jongens kunnen inderdaad zwaarder autistisch worden. De bewijzen zijn er. Vanaf 1999 zijn er hier in oldenzaal bij het consultatieburo aanzienlijk meer autigevallen na een bmr inenting. Ik las hier dat bof onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Dat is in de praktijk maar 0,00007%. Liever onvruchtbaar dan autistisch.

anna van noniemen
24-11-2008 om 23:39
Fanvanmari
heb je daar onderzoeksresultaten van?
tja....wat een keuze, autistisch of onvruchtbaar en dan ben je liever onvruchtbaar.....mwah....

Kari1
25-11-2008 om 11:51
Tjonge en advies
"Vanaf 1999 zijn er hier in oldenzaal bij het consultatieburo aanzienlijk meer autigevallen na een bmr inenting."
Tjonge! En hoever rond Oldenzaal strekt dat fenomeen zich uit? Uiteraard zijn de epidemiologen van de plaatselijke GGD hier volop mee bezig, smullen voor ze, zijn er al gepromoveerd op dit onderwerp?
(Of zitten er vanaf 1999 rond Oldenzaal meer artsen/psychologen e.d. die wat liberaler de diagnose autisme stellen dan voor die tijd?)
BMR vaccinatie is in Nederland (ook in Oldenzaal) ingevoerd rond 1990. Mazelenvaccinatie al eind jaren zeventig. Het wordt wereldwijd gebruikt. Nergens in de wereld is dit verband aangetoond. Mijn conclusie? Snel verhuizen....:-s
Kari

roanne
25-11-2008 om 12:55
Wetenschappelijk onderzoek
Heeft juist geen relatie aan kunnen tonen. De stijging komt door de toename aan diagnoses van autisme, verbeterde diagnosetechnieken e.d.
Er worden allerlei oorzaken voor autisme gezocht: alcoholdrinken van de vader/moeder, televisiekijken, vaccinaties.....en niemand heeft het antwoord.
Toename van autisme?
In antwoord op een Britse studie van Taylor en mede-auteurs uit 1999,2 waarin geen verband tussen BMR-vaccinatie en autistische verschijnselen werd aangetoond, meldde Wakefield, de eerste auteur van bovengenoemd artikel uit de Lancet, dat sinds de invoering van BMR-vaccinaties het aantal meldingen van autisme omhoog was gegaan.3 Het aantal meldingen voor autisme steeg inderdaad, maar de vaccinatiegraad bleef constant en nam zelfs af. Dit was niet in overeenstemming met een vermeende relatie tussen BMR-vaccinatie en autisme.2 Het is heel goed mogelijk dat het aantal meldingen omhoog was gegaan door een betere detectie en diagnostiek, en een verbreding van de definities en criteria. De verhoging van het aantal meldingen van autistische verschijnselen was waarschijnlijk dus een artefact.

Onno
25-11-2008 om 22:10
Autisme, vaccinaties en wetenschappelijk onderzoek.
[Insinuaties en flauwekul verwijderd door Forumbeheer]

fanvanmari
25-11-2008 om 22:35
Anna
ja, anna, die keuze is bij mij snel gemaakt, als ik mocht kiezen. Heb zelf een autizoon. Kan je vertellen dat dat een grotere hel is dan naar de spermabank te lopen, omdat je zaad niet goed is.

anna van noniemen
25-11-2008 om 23:51
Nou....
kweet niet of onbewust kinderlozen die mening met jou delen meid....maakt niet uit....ik vaccineer liever, zou het leuk vinden om nog eens oma te worden, al is het dan ws ook weer een ADHD-er woehahahahahahahahaah

Massi Nissa
26-11-2008 om 17:48
Knurf
Goeie vraag. Misschien gaat het meer om het sperma van de man? Dat gaat toch achteruit door roken, zou eventueel ook achteruit kunnen gaan door medicijngebruik (ad), lijkt me.
Ach, ik had er zelf helemaal niet moeten zijn. Ik heb al twee keer letterlijk aan een zijden draadje gehangen, steeds op het nippertje gered met de juiste antibiotica. Volgens homeopaten (hoorden wij van tante, die ze intussen vrijwel allemaal heeft bezocht in de loop van haar leven) krijg je ook allerlei vreselijke dingen van antibiotica. Ik wil best geloven dat er nadelen zitten aan zowel antibiotica als inenten. Waarom niet? De meeste dingen hebben een keerzijde. Het is alleen zo jammer dat het mij nu toeschijnt alsof je OF de voeten kust van elke beoefenaar van de reguliere geneeskunde, OF een soort UFO-staarder bent die denkt dat het einde der tijden nabij is omdat teveel mensen een BMR-prik hebben gekregen. Deze discussie lijkt wat mij betreft nogal op de bv-kv ellende. Er is weinig nuance. Zo wordt het er niet interessanter op.
Groetjes
Massi

Plien
27-11-2008 om 00:20
Tja fanvanmari
Ik denk dat je anders piept als je daadwerkelijk naar de spermabank moet (of anderszins de medische molen in moet om een kind te krijgen). Veel mensen in die medische molen zouden er alles voor over hebben om tenminste een kind te kúnnen krijgen!

Massi Nissa
27-11-2008 om 21:57
Knurf
Dolblij, inderdaad! Ik hoorde ooit het verhaal van een arts die een zaal toesprak over antibiotica. Zijn eerste verzoek was of iedereen die zeker wist dat hij/zij er zonder antibiotica ook nog zou hebben gezeten, wilde opstaan. Dat waren er niet veel.
Groetjes
Massi

juno
28-11-2008 om 20:59
Schoon
Oprah had ooit een show over autisme. Daarin waren kinderen die 'normaal' geboren waren, 'normaal' begonnen met praten etc. Maar op een leeftijd van 3 of 4 opeens stopten met praten en autistische werden. Men dacht dat het door vaccinatie kwam wat heel goed mogelijk is. Er zijn ook onderzoeken die het 'te schoon' zijn de oorzaak geven van autisme en andere stoornissen en het gebruik van antibiotica. Of is het een bacterie die de oorzaak is.......?