Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

04-01-2009 om 17:03

Clubje zwanger worden; lente, gerdina, mass, lean en de rest en ik....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wachten

Voor het eerst in meer dan vier jaar wil ik ongesteld worden. Normaal gesproken had ik allang de voortekenen gehad, maar deze maand lijkt het allemaal wat langer te duren. Bijna voor het eerst in vier jaar weet ik zo goed als zeker dat ik niet zwanger kan zijn. En voor het allereerst in mijn hele leven... heb ik een zwangerschapstest gedaan. Ben ik nu officieel gek? Gefrustreerd? Natuurlijk was de test negatief, en teleurgesteld ben ik eigenlijk ook niet omdat ik het al wist. Maar ergens in mijn hoofd doemden toch steeds allerlei scenario's op dus is het goed om nu zekerheid te hebben. Nu wilde ik maar dat het opschoot, dan kunnen we tenminste weer beginnen! Ik ben er klaar voor!
Sannie, spannend voor jou wanneer je ei komt. Wat raar trouwens dat er zo'n lange wachtlijst is voor IUI. Het is 'maar' IUI toch? Zoveel tijd gaat daar niet in zitten zou je denken. Wij konden in ieder geval meteen starten, en we zitten maar in een klein streekziekenhuis. Hoe lang zijn jullie nu alweer bezig? Dan ga je toch gewoon weer een keer praten met je gyn?
Succes!
Groetjes,
Korina

Korina

Fijn he als je lichaam en je gedachten spelletje met je spelen....Toch ff de zekerheid opgezocht ene 1e keer zwangerscapstest, wauw!

Nou laat het leger maar komen en dan hup Korina!

liefs mass

xx

xx

13-02-2009 om 10:23

Ei ei ei

Bijna gemist, maar toch gekomen! Woensdagochtend nog geen positieve test, maar woensdagavond wel. En donderdagochtend dacht ik, heeee ik voel mijn lies, zou mijn ei dan nu al springen? Dus we hebben voor de zekerheid maar 2x geklust de afgelopen dagen, daar kan het dan niet aan liggen. Maar omdat de positieve test een beetje een vreemde was hou ik het voor de zekerheid nog eventjes in de gaten. Beter iets te vaak geklust dan te weinig niet waar?

Fijn weekend allemaal.

Kus,
sannie

Lean1

Lean1

13-02-2009 om 21:39

Oke sannie..

nu lekker broeden!!

Lean

xx

xx

15-02-2009 om 14:07

Niemandsland

En we zitten weer in een soort niemandsland, geen idee of we op het goede tijdstip hebben geklust, geen idee of er iets gaande is, helemaal niets. Volgende week ga ik een dagje beautyfarmen met mijn zus, heb er nu al veel zin in, even een dagje relaxen, nou maar hopen dat de rode duivels dan nog niet zijn gearriveerd. Ik zou ze graag een hele tijd niet meer willen zien...

Wat een snertweer is het hier, gisteren was het heerlijk. Lekker veel buiten geweest, maar nu regent het hier.

Liefs,
Sannie

xx

xx

18-02-2009 om 09:49

Vlaag

van misselijkheid afgelopen maandag toen ik de supermarkt in liep, de koeling rook namelijk erg sterk.... blegh. Dan krijg je gelijk weer een beetje hoop, zal wel valse hoop zijn... Maandag moet ik ongeveer de rode duivels verwachten. Dus ik moet gewoon nog even wachten. Kan er dus nog niks over zeggen. Korina, jou duivels al gearriveerd?

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

18-02-2009 om 22:34

Sannie

Het zou toch wel heel geweldig zijn als het zomaar gelukt was zonder poespas!! Ik hoop het echt voor je!

Was je bij je eerste ook al snel misselijk?

Lean

xx

xx

19-02-2009 om 13:08

Lean

Dat is nou juist het gekke, bij Stijn ben ik geen minuut misselijk geweest. Pas bij 8 maanden werd ik misselijk van de lucht van patat, maar de 1e drie maanden heb ik echt nergens last van gehad. Maar goed we wachten het maar rustig af, maandag of dinsdag verwacht ik de red devils, ik heb namelijk een korte luteale fase, langer dan 10/11 dagen is het nooit, behalve natuurlijk als ik zwanger ben.... en daar hoop ik dan maar op.

Ik heb trouwens wel gezien dat de wachtttijd voor IUI in ons streekziekenhuis geen 6 maanden maar nog maar 2 maanden is. Dat zou kunnen betekenen dat als ik snel een afspraak maak bij de gyn dat ik dan rond de zomer zou kunnen starten. Dan is Stijn alweer 2 en vind ik het een mooie tijd, Stijn wat zelfstandiger.

Ik wacht eerst maandag en dinsdag maar eventje af.

Liefs,
Sannie

Lean1

Lean1

19-02-2009 om 17:07

Duimen

dat doe ik dan maar weer voor je Sannie!!!
Geef eens het goede voorbeeld!!!

Lean

Ik duim ook hoor!!!

xx

xx

21-02-2009 om 21:44

Bedankt

voor het duimen meiden. Ik weet het niet, ik zou het heel fijn vinden als het nu spontaan zou lukken, maar ik heb daar gewoon bar weinig vertrouwen in.... Maandag is het zeker d/day. Dus we wachten maar weer af. Vandaag wel lekker veel buiten geweest, lekker gefietst met Stijn die dat prachtig vindt.

We willen in het voorjaar wat meer gaan fietsen zodat we straks in de zomervakantie(september) ook wat langere stukken in Italie kunnen fietsen.

Fijn weekend allemaal.

Liefs,
Sannie

Sannie

Hoi Sannie en de anderen natuurlijk ook!
Spannend joh, morgen alweer de duivels te verwachten. Ook wel weer lekker zo'n korte luteale fase, zit je niet zo lang in spanning. Ik hoop het erg voor je hoor, dat het zomaar spontaan gaat gebeuren! Het kan best, blijf erin geloven!
Ik zit alweer op dag 10 vandaag, dus alweer een weekje aan de puregon. Morgen de eerste follikelmeting, ik ben benieuwd! De eerste keer moest ik op dag 13 pregnyl zetten, de tweede keer op dag 11 dus het kan deze week alle kanten op. Ik ben er in ieder geval klaar voor.
Hou jullie op de hoogte... en duim voor jou, Sannie!
Groetjes, Korina

Lean1

Lean1

24-02-2009 om 20:18

Sannie

en Sannie, zijn de duivel gearriveerd, of heb je heel goed nieuws voor ons???? Kom op, maak mij blij!!

Lean

xx

xx

24-02-2009 om 22:48

Helaas

vanochtend waren de red devils er.... had ook alweer weinig hoop. We kijken het nog 1 maandje aan, mede omdat we over 2 weken op wintersport gaan en dan is een ziekenhuisbezoekje ook niks. Daarna ga ik toch echt een afspraak maken bij de gyn. Dan maar weer even doorpakken. Want dit is ook om weer depressief van te worden.

Thanks meiden voor het duimen, kan nooit geen kwaad.

Liefs,
Sannie

Sannie, en ik

Ach arme meid. Wat akelig dat je ongesteld geworden bent. Dat blijft toch een akelige teleurstelling hè. Al voel je het vaak zelf wel aankomen, ik tenminste wel. Sterkte en geniet straks lekker van de vakantie.
Ik ben maandag voor de eerste meting geweest, 1 follikel van 11x19, niet zo mooi dus. Hoe hadden jullie dat, hadden jullie er meestal één of meer? Ik heb er steeds één, vraag me af of ik niet meer Puregon moet gaan spuiten ofzo. Zit nu op 50 eenheden. Maar goed, vanavond pregnyl zetten, vrijdag inseminatie. Ik heb er eigenlijk helemaal geen goed gevoel over deze maand, maar misschien komt dat nog. Ben er ook helemaal niet zoveel mee bezig, dat is op zich wel goed misschien.
Als ik nieuws heb horen jullie het wel...
Groetjes, Korina

Lean1

Lean1

25-02-2009 om 20:27

Sannie en korina

Jammer Sannie, ik had het je zo gegunt!

Korina, ik had bij mijn meisje ook maar 1 eitje en dat is nu een mooie meid van 3 jaar geworden. Je hebt maar 1 goede nodig!

Kop op!

lean

xx

xx

26-02-2009 om 12:58

Snap er niets meer van

Dinsdagochtend wat oud bloed, van die bruinige rotzooi. Maar een paar drupjes, niet de moeite, dus ik dacht nou kom maar met die duivels. Dinsdagavond wat slijm met rosig bloed, woensdag 2 druppels bruin bloed, en vanochtend alleen bij het afvegen wat bruin bloed. Geen echte ongesteldheid te bekennen, normaal gesproken is het op dag 2 van mijn ongi, zeg maar met bakken en ladingen tegelijk, maar nu een paar rode drupjes.

Daar komt bij dat ik gisteravond even een zwangerschapstest heb gedaan, tegelijk met Stijn zijn badje. Ben ik vergeten na 5 minuten te kijken op de test, ik keek pas gisteravond laat, maar toen stond er wel een duidelijke teststreep.... zou het dan toch misschien raak zijn of zijn geweest? Ik weet het echt niet meer, ik voel me niet ongesteld, maar heb ook geen zere borsten ofzo. Nou weet ik dat ik dat bij Stijn ook niet erg had... maar begin nu zo te twijfelen. Durf nog niet weer te testen. Manlief zegt ook, wacht nog maar even af, wie weet breekt het toch nog door.

Kunnen jullie iets zinnigs zeggen?

Liefs,
van een snap het niet Sannie

Lean1

Lean1

26-02-2009 om 14:31

Sannie

ik zou toch maar eens testen als ik jou was... Dit klinkt toch naar een wondertje.....

Ik hoop het zo voor jullie!

Lean

xx

xx

26-02-2009 om 15:04

Getest

Omdat ik gek werd van de onzekerheid toch maar weer getest, en ja hoor een lichte teststreep (dag 14 na mijn eisprong, test matcare). Dus toch een spontaan wondertje voor ons, nu maar hopen dat alles goed gaat en dat de bruine druppels geen voorbode zijn van een miskraam. Maar het doet me deugd om te zien dat het kennelijk toch ook spontaan nog kan...(

Ik kan het bijna niet geloven, want ik voel nog niks, geen last van borsten, buikpijn of misselijkheid. Maar een streep is een streep en betekent HCG. Wordt vervolgd meiden!

Liefs,
Sannie

Gerdina

Gerdina

26-02-2009 om 19:08

Sannie!

Wat een geweldig bericht! Gefeliciteerd meid!
En wat betreft die bruine druppels, bij mijn dochter heb ik tot een week of 8 bruine en zwarte prut (sorry voor de smakelijke details) verloren en dat is allemaal helemaal goed gekomen. Ik kreeg bij beide trouwens pas rond een week of 6 last van misselijkheid enzo.
Een heel goede zwangerschap gewenst!
liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

26-02-2009 om 19:14

Korina

Bij jou wordt het ook al weer spannend. Ik weet niet precies hoe het zit met IUI maar één ei is toch genoeg? Ik vraag me af of ze wel een poging doen als het er drie zouden zijn.
En de afmeting is toch prima? Ik hoop zo dat je over 2 weken net zoiets te melden hebt als Sannie!
Was het moeilijk voor je om te lezen? Ik weet dat je het haar van harte gunt, maar ik kan me voorstellen dat het toch ook weer even slikken is.
Of het nu wel of niet zo is, ik geef je even een dikke knuffel in de hoop dat deze poging voor jullie het wonder zal brengen.
((((Korina))))
liefs, Gerdina

Korina

Ik had er meestal maar 1 of soms 2 die meedeed aan een goede afmeting andere waren dan vaak te klein.

Jouw meting zegt mij niks...11x19??? ik weer 1,6 zat je goed en bij 1.8 werd en dezelfde dag pregnyl gespoten en dan overmorgen iui.

Ik spoot 75 eenheden pureogon en dat was volgens mij al laag want hoorden dames met veel meer.

De keer dat ik er geen goed gevoel bij had was ik zwanger!

Dussss ik duim me duimen helemaal blauw voor je!

liefs mass

Sannie!

Och jee ik krijg kippenvel `~~~~~~~''

Wat geweldig heerlijk super tof voor je!!!

Gefeliciteerd!

xx

xx

26-02-2009 om 20:07

Korina

Tjee meid, ik ben zo ondersteboven van alles dat ik helemaal vergeet dat dit waarschijnlijk zo´n ongelofelijke tegenvaller (mijn vreugde, jou verdriet) voor jou moet zijn. We leven al jaren met elkaar mee, maar ik ga inderdaad op voor de 2e en jij nog steeds wachtende op de eerste.

Wat betreft de follikels, bij mij was het meestal zo rond de 1,8 of 1,9 dan de dag erop pregnyl zetten, en vervolgens de IUI, 24 uur later. Ik had er trouwens ook altijd maar 1 hoor. En de 4e poging was uiteindelijk voor mij toen de juiste.

Mijn hopelijk vruchtbare duimen draaien overuren voor jou. Bij Stijn had ik ook het gevoel van alles zit tegen dus het zal wel niet raak zijn, en dat was het uiteindelijk wel. Ik hoop zo voor je dat ik je heel snel mag feliciteren.

Dikke knuffel,
Sannie

Sannie!

Natuurlijk ben ik niet verdrietig, maar hartstikke blij voor jou! Ik gun het je van harte hoor. Al was het misschien leuk geweest om het traject even samen op te lopen.. Maar nee, natuurlijk is dit beter. En het geeft mij ook hoop hoor, iedere zwangere is een teken van hoop voor mij. Zo zie ik het echt. Dus heel, heel erg van harte gefeliciteerd!!
Liefs, Korina

Gerdina, mass, sannie

Hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties. Vanochtend voor de IUI geweest, de score was deze keer helaas niet zo goed: 27% van 4 miljoen. De vorige twee keer was dat veel beter. Dus niet echt goed voor mijn toch al niet zo goede gevoel over deze keer. Wat mij dan wel weer heel veel hoop geeft, is dat jullie juist zwanger raakten toen je er geen goed gevoel bij had. Wie weet is het een goed teken... Dus jullie hadden ook telkens maar 1 follikel. Er hebben al twee artsen tegen me gezegd: o, maar één, waaruit ik begreep dat het weinig was. Vanochtend had ik mijn eigen gyn, die zei ook dat het op zich niet geeft, en bij meer dan twee blazen ze de hele boel af dus daar zit ik ook niet op te wachten. Maar de volgende keer (die er niet komt, nee toch??) moet ik 75 eenheden Puregon spuiten ipv 50. We zullen zien. De hele tijd vind ik mezelf echt koel, ben helemaal niet gestressed enzo, maar nu het weer zo ver is en die akelige wachtdagen beginnen vind ik het wel weer even heavy. Ik wil zooooo graag......
Liefs, Korina

Lean1

Lean1

27-02-2009 om 13:58

Korina

Meid, bij mijn zwangerschap testte ik omdat ik overtuigd was dat ik ongesteld ging worden en duidelijkheid wilde. Bij ons was het er ook maar 1, maar wel een superei natuurlijk .....
Echt, je hebt maar 1 goede nodig. Het zaad van je hubbie is nog steeds beter dan dat van de mijne ooit geweest is. Ik heb goede hoop voor je!!!!

Daar gaan de duimen weer!!!!!

Lean

Lean1

Lean1

27-02-2009 om 14:00

Sannie

Ik vind het geweldig!!!!!!! Wat heerlijk voor jullie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
Bij mijn zwangerschap had ik in eerste instantie ook bruine afscheiding, soms hoort het er gewoon bij.

Ik gun het jullie van harte!!!

Lean

parasolletje

parasolletje

27-02-2009 om 15:32

Sannie!

ik ken je nog van het draadje van een paar jaar terug ! ik weet niet meer onder welke naam ik schreef maar ik weet dat je iedereen altijd aan het opbeuren was die probeerde zwanger te raken... zelf zat je ook al een poss in de race, daarna de hele molen in en uiteindelijk was je zwanger..wat was ik blij voor je..
en nu..lees ik al een maandje of twee mee met je hier en zie nu dat je zwanger bent ..zomaar..vanzelf..wat geweldig!
ik ben superblij voor je ! het kan ! geniet van het gevoel en succes met de spannende paar weekjes
liefs parasol

Korina

Hoi,

Er komt geen volgende keer! Oh ik wou dat ik het met zekerheid kon zeggen...echt waar!
Is dit nu de 2e keer? je zou mij en sannie er mee verslaan dan
75 eenheden heb ik ook gedaan en volgens mij sannie ook.
Wachtdagen blegh!!! Ik vind de eerste week nog gaan....maar daarna! Vreselijk, vreselijk, vreselijk en zeker met iui omdat je toch weet dat de kans nu veel dichterbij is ook al zeggen ze dat de kans hetzelfde is als gewoon zwnager raken. Voel je gevoel voelt dat toch anders! toch?
Ik heb bij svenn me de teleurstelling willen me besparen en had 2 dagen te vroeg getest. het resultaat is bekend. I love kruidvat testen hahahah! Laat ik er nou ook werken. De witte doosjes met 2 stuks erin schijnen goed te zijn maar ik ga dan toch voor de roze verpakking van krijdvat. oh sorry hoor hoor mij nu alweer over testjes,...... Ik wil het ook zo graag voor je!!!!! En over zaadjes ...mijn man had er 100milj en daar werd ik nog niet eens spontaan zwanger van dus echt om zaadjes zou ik me niet druk maken!
Ik volg je op de voet! Je zit in mijn hoofd en denk regelmatig aan je, ik hoop dat het helpt!

liefs mass

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.