Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

**inbraakje korina***

Lieve Korina,

Ik zag je laatste berichtje en moest even reageren...

Ik heb 2 kindjes en bij beiden zo vreselijk veel buikpijn gehad! Ook zo'n ongesteldheids gevoel maar ook echt krampen. Het zegt echt niks. Baarmoeder die gaat groeien, banden die worden uitgerekt, darmen die opzij worden gedrukt... ik kreeg zoveel verklaringen. Ik heb er maar mee leren leven die zwangere maanden.

Ik heb 2 gezonde kindjes!

liefs lisa

Lean1

Lean1

31-07-2009 om 20:51

Korina en muppet!

Net terugvan vakantie en ik dacht ik kijk even.... En wat een geweldig nieuws!!! Wat geweldig voor jullie, het is jullie erg gegund!

Lean

Lisa

Hé, dank je! Ik moet zeggen dat ik behoorlijk in de stress zit, inderdaad door die buikpijn en ook heb ik sinds vandaag bruine afscheiding. Eigenlijk voelt het precies zo als normaal, een paar dagen voor ik ongesteld moet worden. Ik weet in theorie wel dat die afscheiding niks zegt maar ik schrok er wel van! Ik ben zo ontzettend bang dat het misgaat... Zou dat er gewoon bij horen, die angst? Dat ik het gewoon niet durf te geloven omdat het eigenlijk te mooi is om waar te zijn? Ik begrijp zo goed wat Hedda schreef, blij met af en toe een vlaag misselijkheid want dan voelt het tenminste zwanger. Ik ben nog helemaal niet misselijk, zou het liefst elke keer dat ik naar de wc ga een test meenemen. Maar nu durf ik bijna niet meer naar de wc omdat ik bang ben dat er echt bloed komt... Dit is echt zenuwslopend, ik ben zo bang, en ik wil zo graag gewoon blij zijn. Misschien komt dat nog... Nog ruim 2,5 week voor de echo...
Nou ja, ik probeer het vertrouwen er in te houden, allemaal een goed weekend!
Liefs,
Korina

Gerdina

Gerdina

01-08-2009 om 15:50

Korina

He meis, toch... Spannend is die eerste periode altijd. Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken. Maar het hoeft zoals je weet inderdaad niets te betekenen. Als je je heel erg ongerust maakt kun je altijd het ziekenhuis of de verloskundige bellen. Misschien mag je dan even tussendoor voor een echo.
En ja, die angst hoort er wel een beetje bij. Tenminste bij mij wel. Zeker na de miskramen, maar daarvoor ook wel. Schrijf het hier maar gewoon van je af. Dan proberen wij je weer op te peppen. De kans is gewoon het grootst dat het allemaal goed is!
Knuffel,
Gerdina

Gerdina

Gerdina

01-08-2009 om 15:52

Hedda

Wat ben ik blij nog eens zo'n berichtje van jou te mogen lezen! Geniet er van, het is zooo bijzonder!
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

01-08-2009 om 15:54

Sannie

Zo maar even een knuffel (((())))
Liefs,
Gerdina

Gerdina

Gerdina

01-08-2009 om 15:55

Muppet

Hoe is het? Kun je de spanning nog een beetje aan? Ik hoop dat alles goed gaat!
Liefs,
Gerdina

Korina

Net terug uit Frankrijk, en ff internet spieken!!!! Wat een geweldig tof nieuws. Niet bang zijn voor buikpijn, mesntruatie krampen, sorry ze horen erbij....
Super, super, super!!

gefeliciteerd!!!

liefs, x mass

En hier..

... we houden het nog even lekker spannend... sinds vrijdagavond helemaal schoon, dus dat is goed! Gisteren wel wat steekjes maar die had ik bij de 1e zwangerschap ook, dat werd toegeschreven aan de groei van de baarmoeder, nu hopelijk ook!!

Verder last van een gammele maag nu en dat is ook weer goed, want bij de 1e had ik ook avondmisselijkheid!

Nou, morgenochtend weer bloedprikken en morgenmiddag om half 4 weer een afspraak in het ziekenhuis.. Ik hoop dat de HCG is gestegen!

Liefs Muppet!

Marsudan

Marsudan

03-08-2009 om 01:21

Muppet

Heya,
laat wakker Ikke ook... wilde je even laten weten dat hier thuis een batterij kaarsen branden voor je!
X Mar

Niet goed...

We komen zojuist van het ziekenhuis vandaan en het is toch niet goed. Mijn baarmoeder is echter leeg en mijn HCG-waarde is nog steeds erg hoog (614). Vandaar ook dat ik nog steeds zere borsten en misselijk)
Als dit woensdag niet voldoende is afgenomen, (ik moet ’s ochtends bloedprikken en dan word ik ’s middags gebeld) dan moet wat in mijn eileider zit weggehaald worden (laparascopie).

Allemaal erg kut dus ...

Liefs Muppet

xx

xx

03-08-2009 om 22:01

Sh*t muppet

He meid, gatver de gatver, het lijkt wel een beetje op mijn verhaal. Ik heb ook een hele vroege miskraam gehad, maar bleef maar HCG produceren en uiteindelijk kwam het na 5 weken los, 1 week nadat ik mijn 1e echo had bij 9 weken...., baarmoeder leeg. Ik voelde me zo in de steek gelaten door mijn eigen lichaam. Je wel zwanger voelen maar het niet zijn, zo oneerlijk, zo balen en zo niet leuk.

Ik hoop voor je dat het mee valt en dat het geen toestanden met eileiders gaat worden.

Je krijgt van mij een hele dikke knuffel want dat is wel even nodig!!!

Dikke kus,
Sannie

xx

xx

03-08-2009 om 22:04

Korina

Hoe is het bij jou, is de bruine afscheiding weer vertrokken? Ik was bij Stijn ook helemaal niet misselijk, daardoor geloofde ik het ook niet, maar kennelijk kan het toch!!! Wanneer heb je de 1e echo? Ik had het bij Stijn met 6 weken en 5 dagen en gelukkig toen een kloppend hartje. I keep my fingers crossed.

Ben zo blij voor je, na zo lang wachten is het dan eindelijk zover.

Liefs,
Sannie

Hedda

Hedda

04-08-2009 om 16:49

Muppet

Wat ontzettend vervelend allemaal. Ik wens je heel veel sterkte.
Liefs Hedda

Hedda

Hedda

04-08-2009 om 16:52

Gerdina

Dank je wel lieve meid. Ik ben inderdaad aan het genieten ik heb me vandaag eens verwend op zwangerschapskleding van Noppies. Zo leuk, ik ben nu al zo trots als een pauw om te tonen dat ik zwanger ben. Nog weinig buik maar wel ietsjes. Haha. Heerlijk.
Hoop dat het goed gaat met jou.
Liefs Hedda

Hedda

Hedda

04-08-2009 om 16:56

Korina

Ik heb precies hetzelfde gehad. Toen ik nog maar net wist dat ik zwanger was had ik bruinige afscheiding en dat was innestelbloed. Als je je veel zorgen maakt moet je dat aangeven en een echo eisen je bent zo lang bezig dus ze zullen dan begrip hebben. Dat heb ik ook gedaan en ik kreeg hem met 5 weken. Je bent dan gerust gesteld ondanks dat je nog zo weinig ziet. Hou moed, hoe moeilijk dat ook is. Er is vast niks aan de hand.
Liefs Hedda

En verder

… want mijn HCG waarde is verder gedaald naar 497 (moet nul worden). Dit is geen spectaculaire daling, maar toch wel redelijk.. Volgende week woensdag moet ik nog een keer naar het ziekenhuis, bloed prikken en dan volgt rond het middaguur weer verder overleg. Het is dus logisch dat ik nog steeds zwangerschapssymptomen heb…

Op mijn vraag hoe het nu met mijn cyclus zat, of ik dan deze maand wel weer een eisprong had zei de dokter nee, want ik blijf zwanger tot ik een grote bloeding krijg (die zit er dus nog wel aan te komen)

Nou het blijft dus allemaal zwaar KL##te… *zucht*

Liefs
Muppet

Muppet

O wat erg is dit. Ik had zo gehoopt op goed nieuws. Ik weet niet wat ik moet zeggen meid.
Heel, heel veel sterkte, ik denk aan je.
{{{{{Muppet}}}}}
Liefs,
Korina

Lente

Lieve Lente, dank voor je ontzettend lieve berichtje, de tranen schieten me er van in de ogen.
Het gaat goed met me, bij tijden vliegt de angst me naar de keel maar ja, ik denk dat dat erbij hoort. Ik had wat bruine afscheiding maar die is zo goed als over, ik heb soms wat vage buikpijn (dank je Mass, ik geloof inderdaad dat dat er gewoon bij hoort) en af en toe misselijk. En MOE...
Ik heb me voorgenomen niks meer te gaan lezen over alles wat er mis kan gaan, ik schiet er niks mee op en word alleen maar bang. Natuurlijk kan het nog aan alle kanten fout lopen maar op dit moment ben ik gewoon harstikke zwanger. En daar ben ik zielsdankbaar voor.
Hoe is het met jou, daar aan de andere kant van de wereld? Heb je je draai helemaal gevonden?

Veel liefs,
Korina (5wk4dg)

Merel78

Merel78

05-08-2009 om 14:37

Inbraakje

Korina, ik ken je verder niet, ben alleen een stille meelezer van dit draadje. Van harte gefeliciteerd en wat spannend voor je! Ik ben zelf inmiddels 12 weken zwanger van de 2e en ik herken de buikpijn die je noemt heel erg. Had ook steeds het gevoel dat ik weer ongesteld ging worden. Dat heb ik ook nog wel 2-3 weken na de test gehouden. Ik hoop dat het gewoon goed zal blijven gaan bij jou en als je twijfelt, gewoon vragen of je een vroege echo kan krijgen!

Muppet, heel veel sterkte, wat ongelofelijk rot!

Merel

Ik ook nog? (erbij...)

Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil graag mijn fase van zwanger (willen) worden delen met vrouwen die in dezelfde fase zitten.

Even wat over mij, of liever gezegd mijn cyclus
Mijn eisprong komt niet vanzelf omdat ik een te hoog gehalte prolactine in mijn bloed heb. Daarom heb ik medicijnen gekregen om de eisprong op te wekken.

Na een echo (vorige week vrijdag) werd duidelijk dat de rechter-eierstok goed gereageerd had en er een ei 18 mm groot was. Ook zat er een ei dat al 24 mm groot was. Dit was volgens de arts een cyste met als verklaring: een ei springt met 21 mm en dan was die grote al gesprongen, dat heeft hij niet gedaan dus dat gaat ook niet meer gebeuren. Die van 18 mm gaat nog wel springen.

De gynaecoloog adviseerde ons om de 2 dagen daarna te vrijen.

Het afgelopen weekend heb ik vanalles gevoeld rechtsonder in mijn buik, eisprong?

Nu ben ik 6 dagen verder en voel ik rechts onder in mijn buik een soort van 'beurs' gevoel. Als ik ga zitten voel ik het het sterkste. Herkent iemand dit?

Nog een weekje en dan mag ik gaan testen, ik ben zeer benieuwd!

Groetjes,
Regien

Lisa

Lisa

07-08-2009 om 16:00

Korina!

Wat verschrikkelijk mooi om nu eindelijk achter jouw naam "(5wk 4dg)" te zien staan! wat een geluk!
...maar ook wat een spannende tijd, het is bijna om ziek van te worden zo spannend hè, maar houdt vol rustig die eerste weken voorbij laten glijden, op naar je eerste echo, misschien kan dat al over een week of twee? Weet je, hoe moeilijk ook probeer er van te genieten, voor nu ben je hardstikke zwanger en je kunt toch niet in de toekomst kijken, dus vooral bij de dag blijven.
Ik vind het zo fijn voor je, zo lang al hier en nu eindelijk aan de beurt, het is je erg gegund!

Liefs Lisa (je weet wel die van heel lang geleden en nu al weer 1,5 jaar gelukkig met onze tweeling).

xx

xx

09-08-2009 om 12:30

Regien

Welkom op het draadje, Ik begrijp uit je reactie dat het voor jou ook lastig is om zwanger te worden. Ga je voor de 1e? Dat beurse gevoel herken ik niet, wel heb ik vaak steken bij mijn eisprong en dat merk ik dan vooral als ik wat in elkaar kruip, bijv. zitten of met sporten. Wat slik je om de eisprong op te wekken? Ik moest bij Stijn namelijk pregnyl prikken voor de eisprong? Wordt je ondanks dat je geen eisprong hebt dna wel ongesteld?

Heel veel vragen in een klein stukje tekst. Ik hoop voor je dat je droom in vervulling mag gaan en dat het niet al te lang zal duren!

Liefs,
Sannie

Reactie op sanne's reactie

Dank je wel voor je welkom Sanne!

Eens kijken of ik op al jouw vragen antwoord kan geven....

We gaan inderdaad voor ons eerste kindje!
Ik heb van de gynaecoloog Clomid gekregen om de eisprong op te wekken. Ik weet nog niet of het ook daadwerkelijk gelukt is. In ieder geval was er wel een vergrote eicel in mijn stok te zien.
KOmende vrijdag kan ik testen of ik misschien al wel in verwachting ben en anders even afwachten of ik ongesteld wordt, zoals het hoort. Spannend dus!

Bij jou is het gelukt begrijp ik? Pregnyl? Nooit van gehoord. En moest dat geprikt worden?
Hoe gaat dat dan in zijn werk?
Hoe oud is je zoontje?

Hoop iets van je te lezen...

Liefs, Regien

Nog steeds goed

Lieve allemaal,
Nog steeds kan ik het zelf nauwelijks geloven maar het gaat allemaal nog goed. Ik ben zelfs de afgelopen twee dagen behoorlijk beroerd, ben ook heel erg moe. Af en toe heb ik een druppeltje bruine afscheiding, pijn eigenlijk niet meer. Lijkt dus allemaal prima. Onzeker ben ik nog wel steeds en dat zal ook nog wel blijven tot aan de echo. Ik kan het gewoon niet geloven, dat er echt een mensje in me groeit. Volgende week woendag is de echo, nog een weekje spanning...
Muppet, hoe is het met je? Is het al spontaan losgekomen? Dat lijkt me vreselijk om op te moeten wachten. Ik denk aan je!
Sannie, hoever zit jij? Ei in aantocht?
Regien, spannend joh. Ik hoop voor je dat het meteen is gelukt, de kans is natuurlijk best groot dat het een paar maanden duurt. Maar het voelt vast heel goed om ermee bezig te zijn, dat er nu echt wat gebeurt. Sterkte met wachten!
Lisa, dank je voor je meeleven (alle anderen natuurlijk ook!!), ja ik herinner me jou goed hoor! Gaat het goed met de tweeling?
Liefs,
Korina (6wk, 4 dg)

Korina

Hoi Korina,

Wat fijn dat het nog steeds goed gaat!! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend spannend is!

Mag ik vragen hoe lang je het geprobeerd hebt?

Ik heb vanochtend gehoord dat ik niet zwanger ben maar wel een eisprong heb gehad en dat is eigenlijk ook al heel goed, daar ben ik dan gewoon ook maar heel erg blij mee!
Het zou ook wel een toevalstreffer zijn geweest

Groetjes, Regien

xx

xx

12-08-2009 om 22:40

Regien

Ik ben voor de 1e 3 jaar bezig geweest met zwanger worden. Uiteindelijk is na alle onderzoeken het IUI traject gestart, de 1e 3x met Clomid, om de eitjes te laten rijpen. De 4e keer was het met GONAL F, spuiten dus. En om de eisprong op te wekken moest ik een injectie klaar maken met Pregnyl, dus ook prikken ( geen leuke prik by the way...)De 4e poging IUI was raak, en daaruit is mij zoontje geboren nu 2 jaar en 1 maand. Ik ben ontzettend dankbaar voor zo´n kostbaar en mooi geschenk want dat is het echt. En nu dus bezig voor de 2e, in februari van dit jaar was ik spontaan zwanger geworden ( is dus in mijn geval wel heel bijzonder) maar dat is helaas uitgelopen op een miskraam en tot overmaat van ramp ook nog een ziekenhuisopname met veel bloedverlies wat niet wilde stoppen, dus uiteindelijk een spoed curretage. Nu ben ik gelukkig weer de oude, maar zwanger worden HO maar.
Ik kijk het dan ook nog even aan tot aan onze vakantie, als het dan nog niet gelukt is dan wil ik de mallemolen weer instappen.

Dit is even in het kort mijn verhaal tot nog toe.
Ei is ongeveer in aantocht en we klussen braaf om de dag. Dus vrijdag mogen we weer en dan maar weer wachten en hopen op....

Jammer voor jou, maar een goede eisprong is wel noodzakelijk dus dat is een goede stap vooruit. Wie weet brengt de volgende keer meer geluk!

Liefs,
Sannie

xx

xx

12-08-2009 om 22:44

Korina

Zo heerlijk om jou berichtje te lezen, hoe moeilijk het ook is, probeer te genieten! Het is zo bijzonder. Ben heel benieuwd naar de echo, straks zie je een prachtig kloppend hartje, meer valt er ook nog niet te zien, maar als het maar bonkt.

Hier ei in aantocht, denk ik, heb deze maand geen ovutesten, dus het ritme is om de dag en anders maar pech. Heb geen zin om me er extra op te focussen. Ben het verplichte klussen rond de eisprong ondertussen alweer meer dan zat... Als het met om de dag niet wil lukken dan lukt het spontaan gewoon nooit, meer kan ik niet doen. We wachten het dus maar weer rustig af, mocht het niet raak zijn, dan heb ik nog een poging in Italië. En als ik thuis kom en er is nog niets aan de hand dan wordt het een belletje naar de gyn. MAar zover is het nog niet.

Meid nog even wachten tot aan de echo, maar geniet van je zwangerschap want er zit echt iets!!! Het is een heel raar gevoel, zo onwerkelijk, maar toch ook zo fijn.
Je hebt er lang op moeten wachten maar het resultaat mag er zijn.

Dikke kus,
Sannie

Hoi Sanne,

Jeetje, bij jou gaat het echt niet zomaar zeg!

Wat moet het een fantastisch gevoel voor je zijn geweest toen je in verwachting was van jullie zoontje!
Gaat het goed met hem?

En nu een tweede....dapper dat je dat weer aandurft!
Hopelijk gaat het deze keer sneller dan de vorige keer.

Mag ik vragen waarom je bij de eerste van Clomid overgestapt bent naar die spuiten?

Liefs, Regien

xx

xx

16-08-2009 om 21:48

Regien

Het zwanger worden is bij mij inderdaad niet vanzelfspreken, des te blijer ben ik nu met Stijn. Het is zo´n ongelofelijk kostbaar bezit, geniet er elke dag van.

Ik heb zo´n grote kinderwens voor de 2e dat ik daar best weer de MM voor over heb.
Ondanks dat het best wel weer zwaar zal zijn.

Ik ben na 3x van Clomid overgestapt omdat ik niet veel meer eicellen kreeg van clomid en de kans op een zwangerschap dus ook niet groter werd. En dan stappen ze in het ZH automatisch over op spuiten en dat was dus GONAL/f. Op zich vond ik die spuiten niet echt heel vervelend, de pregnylprik uiteindelijk vond ik nog het ergste (zelf spuit klaar maken en een injectienaald.) Gelukkig was het de 4 e poging raak en heb ik maar 1 maand hoeven spuiten, lag wel voor 450 euro aan medicatie in de koelkast....

En nu wacht ik het dus nog 2 maanden af en dan zal het mogelijk een nieuw rondje gyn worden. Maar eerst ga ik nog lekker op vakantie.

Hoe is het met jou?

Liefs,
Sannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.