Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
xx

xx

12-07-2009 om 22:42

Clubje zwanger worden (oud en nieuw) deel II

Meiden omdat het draadje alweer aan archivering toe is, hier het nieuwe draadje.

Liefs,
Sannie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

16-08-2009 om 21:51

Ei voorbij

Echt geen idee wanneer hij geplopt is, we hebben tot en met dag 17 om de dag gedaan, zou in theorie voldoende moeten zijn, maar ik ben het verplichte klussen zo zat. MAnlief vindt het ook allemaal maar niks, dat verplichte gedoe. Dus nou ja we zullen het wel zien.

VAn het weekend is er van klussen niks gekomen want Stijn was panisch op bed, van vrijdag op zaterdag 4x wakker en van gisteren naar vandaag van 2 tot half 5 brullen en angstig wakker worden. Normaal gesproken leggen we hem op bed en hoor je hem niet tot de volgende ochtend 7 uur, maar dit was voor ons wel heel bijzonder en weinig slaap....pffft ik heb echt medelijden met mensen die dit elke nacht hebben....

Vanavond maar vroeg naar bed dus!!

Muppet hoe is het eigenlijk met jou? Gaat het een beetje?

Kus,
Sannie

Regien, sannie, lente

Hoi Regien, fijn dat je een ei hebt gehad, dat is voor jou al heel goed nieuws begrijp ik! Zelf heb ik elke maand keurig een ei (maar weer andere problemen), maar toch niet spontaan zwanger. We hebben hier 4,5 jaar op gewacht, 5 IUI pogingen gehad en in een pauze door familieomstandigheden en vakantie nu dus spontaan zwanger. Echt een wonder! Maar, dat is het altijd. Sannie, blijf erin geloven meid. Je bent zwanger geweest en ook nog eens een keer spontaan, al mocht dat niet goed gaan. Maar het kan hoor! Geef de moed niet op. Verplicht klussen is niet leuk. Probeer de lol er een beetje in te houden! Oké, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet het. Lente, ben altijd blij wat van je te horen! Maar hoe gaat het nou met jou? Daar hoor ik je niet over. Morgen de echo! Super de superspannend. Heb alle scenario's al bedacht. Maar ik probeer toch maar positief te zijn. Ik heb verschijnselen, verlies geen bloed, heb geen pijn, word zelfs al dikker. Maar wat zál ik blij zijn als ik echt een hartje gezien heb... Jullie horen het.
allemaal heel erg bedankt voor het meeleven!
Liefs, Korina

meelezertje

meelezertje

18-08-2009 om 21:02

Even inbreken

Lieve Korina,

Ik moet je gewoon nog even laten weten dat ik zo met je meeleef.
Het zal ongetwijfeld een heel spannende dag worden morgen. Ik hoop van ganserharte dat je morgen een prachtig kloppend hartje gaat zien.
Wat zal dat bijzonder zijn na al jullie geduld! Hopelijk kunnen jullie morgen genieten van dat prachtige moment.
Ik lees mee.

groeten van meelezertje

Lieve korina

Ik ben zo onzettend benieuwd hoe je aller 1e echo gaat vinden. Jij uiteraard ook
Ik hoop dat je vandaag op heel veel roze en blauwe wolkjes mag zitten en daar op blijft zitten. net zo lang tot dat jou wolk van een baby geboren is!

Ik denk aan je vandaag!

Liefs mass

Stand van zaken

Iedereen bedankt voor de lieve berichten!

Hier even weer een stand van zaken:
Vorige week woensdag moest ik weer bloedprikken. Mijn HCG was toen 171. Wederom een flinke daling, maar weer veel te langzaam zei de gyn. Donderdag en vrijdag heb ik een lichte bloeding gehad.
Sinds maandag heb ik 's ochtends krampen en licht vloeien, wat dan 's middags weer overgaat.
Morgen mag ik weer bloedprikken en gaan ze weer overleggen. Ik vrees dat het HCG nog steeds niet naar 0 is, want de ochtendmisselijkheid en gespannen borsten zijn er nog (wel wat minder, maar toch) Daarnaast blijf ik maar zo moe.

Ik hoop dat dit snel over is, want dan kan ik verder. Dit is gewoon pet.

liefs Muppet

Vraagje

Komt misschien raar over, maar ik probeer ondanks alles toch vooruit te kijken;

Weet iemand wat de vervolgstappen zullen zijn, als mijn HCG weer 0 is? De gyn wilde nog niks erover zeggen, die vindt dat ik even eerst die HCG uit mijn lijf moet krijgen. Maar ik ben geen afwachtend persoon en vind dit dus vreselijk. Ik wil iets kunnen afsluiten en doorgaan (wat er nog even niet in zit)

Nog even kort:
Ik ben voor de 2e (ik heb een heerlijk ventje van 27 maanden) nu alweer ruim anderhalf jaar bezig met zwanger worden, waardoor we weer in de molen zitten. Alle onderzoeken zijn inmiddels geweest, alles lijkt prima met zowel mij als mijn echtgenoot. Ik heb een mooie eisprong, hub heeft 76% beweeglijkheid (wat super schijnt te zijn) Daarnaast zag mijn baarmoeder er mooi uit, maar had ik wel weer veel eitjes wat de onregelmatigheid van mijn cyclus veroorzaakt zei de gyn.) We hebben nog geen behandelingen gehad.

Heeft iemand een idee?

Liefs
Muppet

Lieve korina

Mijn duimen draaien op volle toeren meid!

ik hoop op een super bericht van je!

liefs
Muppet!

Sannie

Je ei weer voorbij, dus wanneer is je NOD?

Ik blijf voor je hopen op een natuurlijke zwangerschap die goed afloopt!

Liefs Muppet!

Regien

en hoe is het bij jou, heb je nog een eisprong gehad?

Liefs Muppet

Update en vraagje ovulatietest

Hoi!

Even een update én een vraagje van mij..

Ik heb dus eerst een medicijn geslikt om de menstruatie op te wekken, omdat die niet uit zichzelf komt ivm te hoog prolactine gehalte. Vervolgens ben ik op de derde dag van de menstruatie (was heeeel erg licht) begonnen met Clomid.

Ongeveer 2,5 week geleden had ik een eicelmeting bij de Gyn. Er was een ei groter dan de anderen, namelijk 18 mm, eentje was zelfs al 24 mm en die zou volgens de Gyn niet meer gaan springen, wat gebeurd daar dan wel mee? Weet iemand dat?.

Goed, de Gyn vertelde ons dat het ei binnen een dag of 3 zou gaan springen en we 'aan de gang' konden.
Uiteraard hebben we erg ons best gedaan...;-0

Vorige week bloed geprikt waaruit bleek dat ik niet zwanger was maar wel een eisprong heb gehad en vandaag ben ik gaan menstrueren.

Morgen moet ik naar de Gyn om te bespreken hoe nu verder.

Naar mijn idee is er iets niet helemaal goed gegaan in de cyclus. Of ik heb een late eisprong gehad of de tijd tussen de eisprong en de menstruatie was langer dan normaal. Morgen eens vragen.

Nu een ander vraagje:
Hebben jullie ervaringen met de ovulatietest? Positief?

Ben zeer benieuwd!

Muppet: ik hoop dat je HCG snel weer laag is zodat je je op de eerste plaats weer beter voelt!
Korina: hoe was de eerste echo?

Liefs, Regina

Nieuwe update

Vanochtend om 08.15 uur bloed geprikt in het ziekenhuis en om 9.30 uur belde het ziekenhuis al **SCHRIK** terwijl ik pas om 12.00 uur een telefoontje verwachtte!

HCG gaat wel goed (is nu van 171 naar 31) maar ze vertrouwen de onrust in mijn lijf niet, dwz: dat ik af en toe krampen en bloedverlies heb en dan weer niet.
Een ander punt van bezorgdheid blijkt ook het verloren stolsel van gisterenavond (was vrij groot) en dat er verder weer niks doorzet qua bloedingen. Ik moet volgende week woensdag weer bloedprikken en vervolgens door naar de gynaecoloog voor onderzoek. Eerder lukte niet ivm vakanties...

Nou, hopen maar dat mijn lijf gauw weer in orde is.. *zucht*

Liefs Muppet

Ik sluit...

me bij lente aan..... ik word nu wel zenuwachtig! ik hoop dat je gewoon nog ondersteboven bent van blijdschap en ons even vergeten bent.......

hahahah en lente met der winter! Het is hier snikheet!

liefs mass

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 13:35

Ook ik....

hoop dat geen bericht goed bericht is. Ik hoop dat je gisteravond te druk was met het vieren van de echo en dat je nu te druk bent met je werk.
Lieve Korina, ook hier wotdt op de nagels gebeten...
Liefs,
Gerdina

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 13:49

Sannie

Dat verplichte gedoe is ook gewoon niets aan! Ik moet er nu weer bijna aan wennen dat het ook iets is wat je voor de lol kunt doen . In onze klustijd hebben we ook wel eens een maand overgeslagen, omdat ik er even geen zin meer in had. Dochter is trouwens verwekt in zo'n maand. Maar één keer gedaan op dag 6 of zo en toen dus zwanger geworden. En dat na 3 jaar op het 'goede moment' klussen!
Hoe is het met Stijn, wil hij alweer een beete slapen? Slopend zijn zulke nachten hè? Jongste hier had afgelopen maandagnacht een pseudokroepaanval. Ik ben nog midden in de nacht naar de huisartsenpost geweest. Verder die nacht ook nauwelijks geslapen. En de afgelopen nachten is hij nog steeds onrustig geweest. Dus ook hier dikke wallen.
Een vriendin van mij heeft zoiets 1,5 jaar lang gehad met haar zoontje. Ik had al diep respect voor haar, maar nu helemaal.

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 13:54

Muppet

Hè meid. Wat balen allemaal. Als het dan toch mis is, wil je het ook maar zo snel mogelijk achter de rug hebben toch? Wat vervelend dat je nu weer zo lang moet wachten. Hadden ze nu niet gelijk weer even een echo kunnen maken?
Ik hoop dat je snel opknapt en weer verder kunt.
Liefs, Gerdina

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 14:01

Regina

Zoals ik je verhaal lees, zit er toch gewoon 2 weken tussen de eisprong en je menstruatie, of begrijp ik het niet goed?
Ik heb zelf nooit ovulatietesten gebruikt, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Ik heb ook geen idee wat er met zo'n grote follikel gebeurt, misschien krimpt 'ie weer???
Regina, even iets anders. Ik heb ook je draadje in relatieproblemen gelezen. En ik gun je echt van harte een kindje, maar denk je dat het op dit moment verstandig is? Het hele proces van zwanger worden (zeker als dit niet vanzelf gaat), zwanger zijn en een kindje krijgen, kan echt een behoorlijke wissel trekken op je relatie. Ik hoop dat je dit niet ervaart als bemoeizucht, maar als oprechte bezorgdheid.
Liefs,
Gerdina

Gerdina

Gerdina

20-08-2009 om 14:11

Lente

Winter, wat lekker! Op dagen als deze kan ik wel naar een beetje sneeuw verlangen! Hoewel de lente toch echt mijn favoriete seizoen is.
Volgens mij heb ik je nog geen antwoord gegeven over mijn emailadres. het is [email protected] Mocht het weer niet lukken (als je nog wilt) Korina en Reepi hebben mijn 'echte' email-adres.
Liefs, Gerdina

Gerdina

Lieve Gerdina,

Ik ervaar jouw vraag absoluut niet als bemoeizucht, ik vindt het lief dat je het vraagt.

Het is zo dat wij allebei graag een kindje willen en hier al een tijdje mee bezig zijn. Inderdaad trekt het een zware wissel. Ik heb er ook over getwijfeld of we wel of niet door moeten gaan met zwanger proberen te raken. Moeilijk.
Ik merk dat ik echt heel graag een kindje wil, heeeel erg graag. Al sinds jaren.
Ook realiseer ik me dat het opvoeden van ons kindje veel op mij aan zal komen. Ik neem dat graag voor lief.
Het is zo.
Mijn man werkt in de topsport en hoopt binnenkort een baan te mogen aanvaarden waarbij hij vaak van huis is. Dit zorgt er zowieso voor dat de zorg voor ons kindje op mij neerkomt. Of we nu relatieproblemen hebben of niet, dat zal altijd de uitkomst zijn die ik met liefde accepteer.

Volgens mij is het een verwarrend reactie.

Ik begrijp je vraag. Zelf vind ik het ook spannend en soms geeft het me een dubbel gevoel.
Het lijkt onbezonnen wat ik doe. Nu ik dit zo schrijf voel ik dat het misschien ook wel zo is...
Nee, onbezonnen is een verkeerd woord. Het is absoluut een weloverwogen keuze!

Nu heb ik even een interne crisis geloof ik;-(

Bedankt voor je medeleven Gerdina....

Als ik uit mijn crisisje ben laat ik weer van me horen, ik ga er eens met mijn mannetje over praten!

Met jouw alles goed?

Liefs,
Regien

Heel herkenbaar

Voor mij is dit ook heel herkenbaar.
Ik werd pas na 13 maanden zwnager van ons eerste kindje. Onzezoon is in mei 2007 geboren. Sinds september 2008 zijn we actief bezig voor een tweede zwnagerschap. Ook nu is het niet zomaar raak!! Hetis nu eind augustus en ik ben nog steeds niet zwanger of het moet nu raak zijn. Maar daar wil ik niet te veel op hopen. Ik heb al zoveel teleurstellingen gehad. Ergens hoop ik wel dat ik nu zwanger ben, want ik heb begin september een afspraak in het ziekenhuis. Dat wil ik zoooo graag afbellen. Nog maar even geduld hebben.
Ik wil zo graag nog een keer zwanger zijn, daar heb ik heel veel voor over. Mijn man vindt de verplichting met vrijen onderhand ook niet leuk meer..

Heel veel groetjes,
Leitje

Nou daar ben ik dan

Sorry meiden dat ik niet eerder wat van me heb laten horen. Het lag inderdaad aan drukte, en verder helemaal nergens aan... het hartje klopt!!!!
Na een zenuwslopende ochtend waarin ik alle scenario's (vooral de slechte) had bedacht en er al bijna van overtuigd was dat het niet goed kon zijn, dan bij de gyn in de stoel. Grappig was dat zij nog niet wist dat ik zwanger ben, het stond wel in de computer maar niet in mijn dossier. Dus ze dacht (ook omdat we samen waren, denk ik) dat we kwamen praten over verdere behandeling. Dus toen ik toch wat beteuterd zei: 'ik ben zwanger!' was ze heel verrast en blij. Leuk. Het duurde naar mijn idee heel erg lang voor ze wat kon vinden, stress stress. Mijn baarmoeder is flink vergroot door alle vleesbomen, daarom was het moeilijk te vinden. Maar ja hoor, het zit er echt. Een heel ieniemienie piepklein kindje (16,7 mm) mét kloppend hartje. Ik was ZOOOOO blij. En nog, natuurlijk (behalve dat ik me gisteren en vandaag weer erg beroerd voel, maar dat heb ik er natuurlijk met liefde voorover al is het wel lastig). Het lijkt wel of het nu eigenlijk pas begint, nu durf ik het pas écht te geloven. Ik ben zwanger meiden. Wij krijgen een baby. Onvoorstelbaar!!!

Lente, bedankt voor het kaarsje. Jullie zijn zo lief. Lekker joh, winter. Dikke truien, kaarsjes, warme chocolademelk. Je weet vast dat we hier gisteren lokaal met 37 graden zitten (zoals altijd in Good Old Holland: hollen of stilstaan)
Muppet, wat raar allemaal joh. Wat kan dat nou weer zijn? Ik vind het erg naar voor je en hoop dat het nou maar gauw allemaal opgeruimd is in je lichaam en je weer verder kunt.
Ook alle anderen natuurlijk heel erg bedankt voor jullie meeleven. Ik ga nu weer even op mijn wolk zweven
Liefs,
Korina (7wk,6dg)

Sascha2

Sascha2

21-08-2009 om 15:39

Inbraakje korina

Wat een geweldig nieuws! Ik ben een fervent meelezer. Ook ik kreeg overigens de laatste twee dagen de kriebels, omdat je niet postte Het zij je vergeven hoor, nu je zo'n fantastisch bericht kunt geven!
Geniet ervan, ondanks je beroerdheid en ik hoop zo dat je in april (gok ik?) een wolk van een baby in je armen mag hebben!
Sascha

Joehoe!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

oh korina, wat heb je ons in spanning laten zitten! Maar een kloppend hartje, super zeg!
Gaat helemaal goedkomen en zoals ik eerder al heb gezegt het beroerd voelen sorry het hoort erbij. Ik had bij de laaste zwangerschap een lage bloeddruk en ging zelfs knock out in de supermarkt...maar ach na 3 jaar wachten is alles goed toch..hihihi!

liefs mass!

xx

xx

21-08-2009 om 19:15

Korina

That´s good news. Super he zo´n klein bonkend/knipperend hartje. Dat doet zo goed en zolang jij je zo beroerd voelt dan zit het helemaal goed!!! Met liefde kotsend boven de wc, ik geloof dat ik dat ook wel 100x heb geroepen. Gelukkig had ik bij Stijn totaal geen last van misselijkheid, ik heb 1x overgegeven, maar toen viel de vette patat helemaal verkeerd.... hihihi, eigen schuld dat moet je dan ook niet eten als je echt dik begint te worden...

Op naar de 40 weken en een wonderschone baby.

Dikke kus,
Sannie

xx

xx

21-08-2009 om 19:22

Leitje

Het is inderdaad heel vervelend als het niet zo snel gaat als je zo graag zou willen. Iedereen weet dat er een jaar voor staat, maar niemand wil en kan zo lang wachten. Ik hoop voor jou dat je wens gauw in vervulling mag gaan. Gelukkig was het bij de 1e toch na 13 maanden spontaan raak, en wie weet gaat het nu ook snel lukken zonder MM. Want dat is helaas ook niet alles, ik weet er teveel van.... Ik ben zelf ook in overweging om na september een afspraak te gaan maken, dan ben ik alweer 18 maanden bezig voor de 2e en als de 2e net zolang op zich laat wachten als de 1e (3 jaar) dan heb ik ook nog even te gaan....

Meid ik hoop dat het snel raak zal zijn. En je mag je hart hier altijd luchten, want daar is dit draadje voor.

Liefs,
sannie

Leitje

Fijn dat je met ons deelt!

Ik kan me voorstellen dat je na zoveel teleurstellingen heel graag zwanger wilt raken. Hopelijk kun je je afspraak bij de gyn afzeggen.
Enne....dat verplicht vrijen is inderdaad niet fijn, i know ;-(

Houd je ons op de hoogte?

Liefs, Regien

Korina

Wat een ontzettend gaaf en goed nieuws voor jou!!!!!

Het is heel gek, ik weet niets van je voorgeschiedenis met alle worstelingen en teleurstellingen die je vast al mee hebt gemaakt maar ik voel met je mee.
Ik vind het supergaaf voor je!

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Geniet ervan!

Liefs, Regien

Inbraakje voor korina!

Van een meelevende meelezer: Van harte met de goede echo! Wat een supernieuws!
Moet zeggen dat ik ook in spanning zat omdat je gisteren niks liet horen maar dat maakt nu niks meer uit. Geniet ervan, zweef lekker verder, voel je maar beroerd, het is het allemaal waard!!! Op naar een wolk van een baby!

Groetjes, Esmee

Asa Torell

Asa Torell

21-08-2009 om 20:33

Inbraakje korina

Ik lees hier ook altijd mee en had je tot nu toe niet gefeliciteerd, wel gespannen gekeken of er al goed nieuws over je echo was... gelukkig! Van harte!
Ik ook hoop heel erg dat het vele geluk van dit jaar voor deze draad en de ivf/icsi draad, zich maar mag doorzetten voor de anderen! Ik duim voor jullie!

krin

krin

23-08-2009 om 11:34

Korina!

Ik kom weer eens langs fietsen en lees in het voorbijgaan over een kloppend hartje! Ik lees en hoop al zo lang met je mee en kan niet zeggen hoe hard ik nu met je meejuich. Wat heerlijk voor jullie!

Sanne

Dank je wel voor je steuntje in de rug!!
Heerlijk om je hart even te luchten
Waarschijnlijk is het deze maand weer niet gelukt. Mijn man ging vanmorgen na mij naar de wc en het luchtje zeg maar was alsog ik ieder moment ongesteld kan worden
Maar ik ga weer met frisse moed dan verder. Ik ga de ovulatietest dan kopen, ik wacht wel ff tot ik ongesteld ben geworden; je houdt toch hoop he???
En dan gaan we in september de MM in.

Ik hou je op de hoogte.

Groetjes,
Leitje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.