Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Iui - ivf - icsi draadje

merry, ik duim ik duim ik duim, ik hoop dat het gelukt is en je nu of zo meteen dolgelukkig op je werk zit.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

12-02-2009 om 23:25 Topicstarter

Geen tips

ik ben 3,5 jaar gek geworden elke maand, zeker toen ik met ivf bezig was, man die wachtweken zijn zo erg. Ik zat hier heel erg veel, verder zocht ik afleiding maar dat werktte nauwelijks. Ik heb een deadline moeten verschuiven met werk omdat ik mij gewoon er niet toe kon zetten.

dus aan mij heb je niets, ik hoop voor je dat het goed zit !

Wachtweken wat een drama

houtsnip, volgens mij zijn er geen tips. ik probeer toch gewoon door te gaan met het normale leven. blijven ademhalen. dit is de periode dat je niks kan doen, dus de moeilijkste periode. moeilijker dan al die prikken in je buik. het enige wat je doet is afwachten pfff.
wat betreft de ampullen, als je weer zou moeten wat ik niet hoop natuurlijk!!! heb je van die dingetjes waar je de ampullen mee kan afbreken op een handige manier. als je weer zou moeten heb ik er wel een aantal liggen en wil ze wel opsturen naar je. maar we gaan er niet van uit dat je het moet gebruiken.
meis heel veel sterkte met wachten, en lekker broeden op je twee mooie embryootjes.
liefs merry

Lean1

Lean1

13-02-2009 om 21:45

Houtsnip

mooie score hoor!!
Nee, geen tips hier, heb ook pas 1 keer de wachtweken gehad omdat de 1e keer er geen bevruchting was. de 2e keer was ten tijde van mijn hernia, dus toen had ik zoveel pijn dat ik alleen maar aan het overleven was.
Maar ik wil bst nog een keer in de stress zitten daarover. Misschien komt het nog eens zo ver...

ik hoop voor je dat dit voor nu de laatste keer is en dat je gewoon lekker zwanger bent!!
ik gooi de duimen maar weer in overdrive, duimduimduimduimduimduim enz....

Lean

houtsnip

houtsnip

14-02-2009 om 15:48

Officieel in de wacht

Ha Merry, Manda, Lean en anderen,
En nu zit ik officieel in de wacht. Twee 8-cellige embryo'tjes zitten in mijn baarmoeder. Ik hoop maar dat ze het een beetje knus vinden daar. Wat dat betreft Manda, begin ik soort van hoop te ontwikkelen want had jij niet 'beet' met 8-cellige embryo'tjes? Ik hoop zo dat ik jou achterna ga. Ik moet mezelf dwingen realistisch te blijven, beide benen op de grond. Er zijn gewoon geen garanties in dit traject, alleen veel hordes die je lichaam stuk voor stuk moet nemen.
Maargoed, als het misgaat deze keer hebben we nog een cryo. Een mooi embryo'tje dat al aan het compacteren was. Compacteren? Dadelijk maar 'ns googelen.

Merry, gewoon blijven ademen in de wachtweken wordt een opgave, vermoed ik. Ben nu al afgeleid bij elk steekje of krampje. Wat dat betreft kan ik me heel wat voorstellen bij jou, Manda, dat je een deadline moet opschuiven. (heb je de reden daarvoor trouwens gemeld?) Dank voor het perspectief Lean, dat jij hoopt de wachtweken nog een keer mee te maken. Want zo is het inderdaad ook nog eens een keer: het ivf-gebeuren is niet leuk, maar wel een enorme kans en ik ben blij dat-ie me geboden is. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat jouw wens in vervulling gaat, ook al moet het via de ongemakkelijke route van ivf/icsi. Die hoop heb ik trouwens voor iedereen op dit draadje, ook de stille meelezers.
Dat we allemaal Manda achterna mogen gaan
Liefs,
houtsnip

Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2009 om 21:43 Topicstarter

Het is wat

Vergeet Elke niet, die was na 1 ivf zwanger na tp van 1 embryo'tje.

Ik heb nooit een cryo gehaald en ik geloof (dat ben ik nu al weer vergeten) dat ik ook nooit een 8 cellige heb gehad, ik geloof dat ik zwanger ben geworden na tp van een 6 en 7 cellige, ik zal het eens opzoeken hier in het archief. Bij de 1e tp (die ivf is dus mislukt) had ik er ook 2 teruggeplaatst, eentje van 5 en eentje van 6 cellen.

DUS in dat opzicht, Houtsnip, zit je boven mijn statistieken ! Ik hoop het voor je, gewoon lekker zwanger nu zonder deze hindernisbaan nog een keer af te moeten. Hopen dat je die bak geluk krijgt die mij zwanger heeft gemaakt, zo zie ik het, ik heb enorme mazzel gehad want 30% is een grote kans maar eigenlijk ook weer niet...

nou ik duim mij suf hopelijk zit je straks net als ik toen met een overduidelijke positieve test, dat was zo ontzettend bijzonder !

houtsnip

houtsnip

16-02-2009 om 21:38

Ja natuurlijk, elke!

Da's waar ook. Een buitengewoon succesvolle ivf. Beetje houvast in deze maffe dagen. Man, wat is het makkelijk om jezelf gek te maken met alles. Geen kramp meer in m'n buik, dus niet zwanger. Veel boeren, toch zwanger dan? Pijnlijke borsten, misschien zwanger maar misschien ook naderende menstruatie.
Ben blij dat ik werk, voor het fatsoen moet ik m'n hersens dan wel even voor iets anders gebruiken.

elsje78

elsje78

16-02-2009 om 22:51

Houtsnip

Wilde alleen even laten weten dat ik aan je denk en hard duim voor je!!

Liefs Elske

Hedda

Hedda

17-02-2009 om 09:20

Houtsnip

Wat prachtige embryo´s heb je! Nu worden tot prachtige mensjes die je in je armen mag sluiten over een tijdje. Die wachtdagen zijn inderdaad vreselijk hopelijk kom je ze een beetje door. Afleiding of niet je kan je lichaam niet uitzetten op elk dingetje die je voelt. Heel veel sterkte en geluk van mijn kant.

Liefs Hedda

Hedda

Hedda

17-02-2009 om 09:21

Merry

Hoe gaat het? Heb je de uitslag al gekregen?

Update van mij

hallo allemaal,
hier gaat alles zijn gangetje, ik zit nu aan de puregon 75+ twee keer daags, moet donderdag weer terug voor echo. dus we zullen zien hoe het er dan voor staat. maandag waren mijn follikels links en rechts zo'n 15mm. dus het komt allemaal op gang.
wat betreft de uitslag voor mijn rug. ik weet nog niks, donderdag middag een afspraak staan met de neuroloog.
begin telkens meer last te krijgen van mijn rug, bah. mijn linkerbeen begint te slepen, dus daar voel ik me niet zo happy mee. maar ja we horen het wel en we zetten gewoon door.houtsnip hou je het nog vol??? en hoe voel je je???
hedda wanneer mag jij weer??
liefs merry

houtsnip

houtsnip

17-02-2009 om 21:34

Elsje en hedda

Ik las jullie berichtjes en schoot gewoon een beetje vol. Wat lief van jullie! Wat is zo'n forum toch bijzonder...

houtsnip

houtsnip

17-02-2009 om 21:52

Merry

He, moet jij 's ochtends en 's avonds spuiten? Wat is de reden daarvan? Of is het gewoon gebruikelijk bij de kliniek waar je loopt?
Wat naar van je rug, ik hoop dat je bezoek aan de neuroloog donderdag aanstaande wat nieuw perspectief geeft.
Ik hou het nog vol. Vandaag bij krampjes en steekjes steeds Hedda's uitspraak als een soort mantra herhaald: 'Je kunt je lijf niet uitzetten', en dat zet dan voor dat moment weer even alles op z'n plek.
Wel heb ik sinds twee dagen dat ik rond twee uur 's middags pijnlijke borsten krijg. Dat houdt een paar uur aan en dan zakt het weer. Ik hoop natuurlijk dat er een soort hormoonfabriekje in mijn lijf is opgestart dat in de middag begint te pieken met z'n productie. Verder heb ik moeite met beslissingen nemen. Maar dat is gewoon omdat ik veel afgeleid ben en ik echt niet verder kan kijken dan anderhalve week in de toekomst.
Succes donderdag. Ook met je echo.
Liefs,
houtsnip

Hedda

Hedda

18-02-2009 om 09:38

Merry

Wat ontzettend naar dat je zoveel last krijgt van je rug. Ik hoop voor je dat het allemaal gaat meevallen.

Dat is toch heel mooi dat de eitjes 15mm zijn. Wanneer denk je dat de flush en/of de iui is? Ik ben gisteren ook weer begonnen met spuiten, 50 plus en dan ook 2 keer daags. Maandag de 1e echo. We bespreken dan direct wat de stap hierna zal zijn mocht het mislukken. Ik zit toch echt sterk te denken aan onze laatste vergoede poging. Icsi! En dan in Duitsland, ze doen daar net even meer als in Nederland dus die hatching zal misschien de oplossing zijn??? Nouja eerst nog deze iui poging.

Ik ben ook maar begonnen met ananaspillen... We proberen wat! Haha.

Liefs,
Hedda

Hedda

Hedda

18-02-2009 om 09:40

Houtsnip

Ik ben me ook eens gaan verdiepen in alle middeltjes en ik ben maar begonnen met Ananas pillen. Die andere middeltjes kon ik ook zo niet 123 krijgen.

Ik schrijf later nog verder ik moet weer aan het werk.

Liefs,
Hedda

Kom binnenvallen hier....

Hallo allemaal, de titel zegt het al; ik kom even plompverloren binnenvallen in dit draadje...Ken jullie en jullie verhalen (nog) niet, maar hoop er tussen te passen ! Kom al jaaaaaaaren op OOL en heb hier in de jaren al zoveel steun en herkenning gevonden.

In een notendop; ben moeder van een dochter van 5 en een dochter van 3, beiden zijn verwerkt dmv IUI. Vooral bij de eerste was het jarenlang proces, na 4 jaar raakte ik dan ein-de-lijk zwanger bij de 6e en laatste IUI. Bij de tweede hadden we supergeluk; de eerste IUI sloeg direct aan. Nu willen we sinds een jaar nog een kindje. Heb 3 IUI's gehad en een afgeblazen IUI. Nu net met de eerste IVF poging begonnen, maandag Lucrin gehad en een kuurtje provera (er zat toch 6mm bmslijm in de baarmoeder en de gyn. wilde die "schoon" hebben). Maandag 2 maart terug, als het goed is dan een lichte bloeding achter de rug, dan beginnen met 150IE Gonal F. De gyn. voorspelde 2 weken stimulatie, zou dan betekenen dat ik rond 15 maart evt. een punctie zou hebben.

Het voelt heel anders, heel spannend vind ik het. En natuurlijk sta ik er wat nuchterder in als toen ik nog geen gezin had, maar toch...De wens is nog zooo sterk !

Tot zover dan maar, ik moet me inlezen )

Groetjes Uniqua

houtsnip

houtsnip

18-02-2009 om 21:51

Welkom uniqua

Ha Uniqua,
ik moet bij je nick gelijk aan de Backyardigans denken. Heb je 'm daar vandaan?
Leuk dat je mee gaat schrijven! Spannend is het zeker, dat hele ivf-gebeuren. Ik zit nu een krappe week in de wacht na terugplaatsing van twee embryo'tjes en ik schommel de hele dag tussen hoop en vrees. Daar weet jij waarschijnlijk alles van, als ik zo lees dat je vier jaar hebt moeten wachten tot je zwanger werd van je eerste.
Wat is trouwens de reden dat je laatste IUI werd afgeblazen? (Als je het niet wil vertellen, ook goed hoor. Ben gewoon nieuwsgierig omdat je al twee keer succes hebt gehad met IUI.)
Grappig om te lezen dat jij weer heel andere medicijnen moet gebruiken en een ander behandelprotocol volgt. Lucrin, provera: het klinkt me totaal niet bekend in de oren. Gonal F ken ik dan weer wel. Zelf zat ik aan de decapeptyl en de puregon.
groeten,
houtsnip

houtsnip

houtsnip

18-02-2009 om 21:56

Hedda: ananas

Haha, ook aan de ananas? Tja, een mens moet wat, he. Misschien geeft het net dat beetje lijm dat nodig is om de embryo'tjes op hun plaats te houden. En misschien doet het wel helemaal niks. Maar ja, niet geprobeerd is altijd mis. Denk ik dan maar.
liefs,
houtsnip

Lean1

Lean1

18-02-2009 om 22:43

Uniqua

Welkom hier en dat je maar weer snel mag verkassen naar een ander draadje bij gezellug!!

Lean

Lean1

Lean1

18-02-2009 om 22:44

Ananaspillen?

waar dienen die voor? Ik heb het mogelijk al ergens gelezen maar ik weet het echt niet meer. Toch de leeftijd, of de blondheid.....

Lean

houtsnip

houtsnip

20-02-2009 om 14:19

Lean

Hoi,
Die pillen helpen bij de innestelling. In een van de berichtjes hierboven staan een aantal middeltjes daarvoor(met bronvermelding).
Groetjes,
houtsnip

houtsnip

houtsnip

20-02-2009 om 14:27

Bloed

Gisteren bloed, schrok me kapot. Bloed is bij mij nog nooit een goed teken geweest. Ik was op het werk toen ik het ontdekte en heb de rest van de dag zo'n beetje kantoor gehouden op de dames wc. Het zette verder niet door en ook vandaag geen spoortje bloed te bekennen. Het zit me allemaal helemaal niet lekker. Ik kan niks, alleen maar afwachten. Ik wil zinvol kunnen testen! Nu!
Na hoeveel tijd is de pregnyl echt uit je lijf?

Manda Rijn

Manda Rijn

20-02-2009 om 17:26 Topicstarter

Houtsnip

een kleine 7 jaar geleden was ik met mijn nieuwe vriendje op vakantie geweest, was erg gezellig geweest. IK had daarna een dag of 2 helder rood bloed verlies, ik dacht dat ik ongi was. Gisteren is onze dochter 6 geworden

Ik heb hele goede hoop voor jullie !!!!

Pregny is met 10 dagen uit je lijf, hoeveelste dag zit je nu ? IK testte positief op dag 26 middag op de dag.

Houtsnip

Hoi, ik breek zomaar in, lees stiekum jullie draadje mee. Ben zelf bezig met 3e IUI en heb in mijn achterhoofd dat we ook nog weleens bij IVF ofzo kunnen belanden en wil me vast wat voorbereiden Geen idee wat hatching enzo is, dacht dat ik al aardig wat wist. Maar goed, al lezend raak je ongemerkt toch betrokken en ik wilde jou even sterkte wensen nu het zo vreselijk spannend is. Ik zou geloof ik gek worden van de spanning als ik twee embryo'tjes in mijn buik had die 'alleen nog maar' hoefden in te nestelen. En dan zomaar bloed, oeioei zou dat geen goed teken kunnen zijn... Heel veel sterkte met de spanning, met het wachten en het niet gek worden. Ook al ken ik jou en je verhaal niet, ik gun het je!
Groetjes, Korina

houtsnip

houtsnip

22-02-2009 om 21:47

Morgen testen

Morgen zit ik vier dagen voordat ik officieel zou mogen testen. De pregnyl is dan echt weg (dank Manda en met ochtendurine zou testen dan een zinvolle actie kunnen zijn. Het hele weekend door heb ik zo links en rechts een druppeltje bloed gehad. Gek word ik ervan. Is het inderdaad een goed teken? Iets meer dan de helft van de tijd denk ik van wel, vooral door het positieve verhaal van Manda. Maar dan slaat m'n stemming toch weer om en denk ik aan al die keren dat druppeltjes bloed de voorboden van m'n menstruatie waren. Diepe zucht. Ik ben geen leuk gezelschap dit weekend.
Morgenochtend weet ik het zeker (min of meer) en zelfs daar zie ik tegenop. Echt, normaal ben ik best evenwichtig.
Wat lief Korina, je berichtje. Ik meen het, het is op dagen zoals deze zo'n onmogelijk traject. Echt fijn om dan steun uit onverwachte hoek te krijgen. Ik hoop voor jou dat IVF niet nodig zal zijn en dat deze IUI gewoon raak is.
Morgen meer.

Houtsnip

ooh ik hoop dat je al wat meer weet, en dat het positief is. mijn duimen draaien overuren hier. als je er aan toe bent, laat je het dan even horen?
ik heb de uitslag gekregen van mijn rug, geen hernia jiehoeee. heb wat vernauwde zenuwen en mijn wervels staan weer scheef, dus weer naar fysio. dan na 6 weken weer naar de neuroloog om te zien of het beter wordt en anders verder kijken wat er aan de hand kan zijn.
zit nog steeds aan de hormonen, moet morgen weer voor echo, en de arts dacht dat de tweede helft van de week wel weer een inseminatie zou plaats vinden.
he meiden fijne dag en allemaal sterkte toe gewenst.
liefs merry

Lean1

Lean1

23-02-2009 om 17:22

Houtsnip

En, weet je al wat? Spannend hoor, de rook komt van mijn duimen.....
Lean

Lean1

Lean1

23-02-2009 om 17:23

Merry

Wat een goed nieuws, geen hernia!!! Ben heel blij voor je, op naar het volgende nieuwe bericht...

Lean

Manda Rijn

Manda Rijn

23-02-2009 om 20:26 Topicstarter

Houtsnip

en ?

houtsnip

houtsnip

23-02-2009 om 20:39

Een heel heel heel licht streepje

Zo licht, dat ik dacht dat ik het zelf aan het verzinnen was, maar houtsnipman zag het ook. Ik houd nog even een slag om de arm, ik wil eerst zien of-ie wat donkerder wordt morgen.
Nog steeds wat druppeltjes bloed vandaag trouwens. Daar ben ik nu wel wat rustiger onder, maar lekker zit het me nog niet helemaal. Of ik niet gewoon ongecompliceerd blij kan zijn? Inderdaad ja. Ik hoor steeds die arts: "mevrouw, u heeft minder dan 5% kans om zwanger te worden, of we u nu behandelen of niet." Een vet positieve zwangerschapstest zou fijn zijn als tegengif. Nog een paar dagen wachten dan maar (en langzaam aan het idee wennen.

houtsnip

houtsnip

23-02-2009 om 20:50

Merry

O Merry wat fijn, geen hernia! Wat zal jij opgelucht zijn.
Laat je het weten wanneer je weer de wachtweken ingaat?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.