Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Wie heeft wanneer haar nod?

Zo, meteen maar even een nieuw draadje gestart. Ik heb ongeveer dezelfde titel als destijds Astertje gebruikt, dat leek me wel zo handig!

Iedereen heel veel succes gewenst! Wees welkom!

Vonda


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mama van Linde

mama van Linde

04-07-2008 om 14:07

Elke, mirjam en dag 28

en hier nog geen tekenen van naderende ongesteldheid. Maar de vorige cyclus had ook 31 dagen, dus nog zeker drie dagen spannend! Heb vanmorgen een test gehaald en heb elke 10 minuten een discussie met mezelf, zal ik toch alvast testen, nee toch maar niet, of toch wel.... pfff, ik wordt doodmoe van mezelf, maar ben er nog steeds niet uit. Wat zouden jullie doen?

Balen Elke, een negatieve test, maar wel raar dat de ongesteldheid zo lang uitblijft. Ik heb het idee dat als je er erg op zit te wachten, dat het dan juist een paar dagen later op gang komt, zeker weer zo'n leuk ideetje van moeder natuur, en bedankt! Maar een week over tijd is wel erg lang. Als je dan echt niet zwanger bent, dan hoop ik voor je dat de ongesteldheid nu maar snel komt.

Mirjam, jammer deze ronde niet gelukt. Volgende ronde hopelijk meer geluk

Hier blijft het dus spannend. Een vriendin van mij is nu trouwens wel meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt. Is dus ook niet superhandig, ze heeft geen idee hoe ver ze nu is. Over 1,5 week een echo!

Mama van linde

Hoi mama van Linde,

Ik denk dat ik als ik jou was alvast zou gaan testen... Maar het is natuurlijk verstandiger om nog even drie dagen te wachten, dan weet je het zeker.

Ik heb zelf eergister getest, de test was negatief, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Dit is inmiddels dag 32 van m'n cyclus...

Groetjes, Mirjam

liora

liora

04-07-2008 om 17:45

En ikke

Hoi mama van Linde,

Ik had allang getest omdat ik een zwak wezen ben! Maar als je je kunt inhouden, moet je morgen testen. Dan is het dag 29. Heb je enig idee op welke dag je ongeveer geovuleerd hebt? Als dat een week of twee geleden is, dan kan je echt morgen testen.
Spannend joh!!
Ik heb zelf deze maand de testen van matcare besteld, op advies van anderen in dit draadje. Voor 16 euro heb ik 9 testen. Mij kennende doe ik de eerste test al op dag 25 of zo, zwak als ik ben. Vandaag dag 19 dus nu weet ik echt nog helemaal niks.

Liora

liora

liora

05-07-2008 om 12:20

Geen goed voorgevoel

Hoi allemaal,

Als ik ongesteld word, zal dat zo over 1 week of 6 dagen zijn. Meestal gaan mijn borsten een week voordat ik ongesteld moet worden pijn doen en krijg ik ook veel zin in rood vlees. Beide dingen heb ik nu, voel dus eigenlijk al voortekenen van naderende ongesteldheid, dus vrees dat het wederom niet raak is.
Als dat zo is, heb ik komende maand een maandje rust, en ga ik dan in augustus weer verder.

Baal er nu al een beetje van!

Liora

mama van Linde

mama van Linde

05-07-2008 om 12:48

Negatief

Vanmorgen getest en negatief helaas, maar nog steeds geen tekenen van naderende ongesteldheid. Maar goed maandag is ook pas 31 zoals de vorige keer, dus het kan nog makkelijk komen. Ik denk eigenlijk niet dat ik zwanger ben, maar stiekem denk ook dat ik misschien gewoon te vroeg heb getest. Nog maar een paar dagen geduld dus.

Balen Liora dat je nu al merkt dat je ongesteld gaat worden
Hopelijk de volgende keer meer geluk!

Elke

Elke

05-07-2008 om 13:42

Mamma van linde & liora

Heej dames,

Wat vervelend voor jullie! Maar zolang de duivels er niet zijn...

Hier zijn ze ook nog steeds niet echt te zien hier. Af en toe wat bruin bloed. Ik ben nu een week over tijd en snap er niks meer van. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt!

Liefs Elke

Vonda

Vonda

05-07-2008 om 14:05 Topicstarter

Ik zie het positief, elke!

Ik ben stiekem juist blij voor je want het kan nog alle kanten op. Ik zou dus nog steeds hoopvol zijn als ik jou was, juist omdat het zo lang duurt! Maar ik snap wel dat je dan ook graag een positieve test in handen zou willen hebben.
We wachten gewoon nog even langer....!

Groetjes,
Vonda

Duim

Ik duim voor je Elke!!

Pilar

mama van Linde

mama van Linde

06-07-2008 om 13:11

Toch ongesteld geworden

Helaas, gisteravond toch ongesteld geworden, maar ik dacht het eigenlijk al wel. Dit keer dus een cyclus van 29 dagen. Volgende ronde nog maar wat harder ons best doen, ons nieuwe huis is bijna klaar, dus het vele klussen zijn we wel gewend de laatste tijd

Mama van linde

Hoi mama van Linde,

Wat jammer! Maar wie weet volgende maand beter.

Groetjes Mirjam

Elke

Elke

06-07-2008 om 14:21

*****lijstje 6 juli 2008*****

Mirjam (23), 1e kindje, NOD 01 juli. Bezig sinds juni 2008.

Mama van Linde (27), 2e kindje, dochtertje van anderhalf, NOD 4 juli. Bezig sinds juni 2008.

Liora (38), 2e kindje, NOD 13 juli.

Sjuultje (28), 2e kindje, NOD 18 juli.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 26 juli (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 31 juli. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Therese (26), 1e kindje, na drie miskramen even pauze

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Elke

Elke

06-07-2008 om 14:25

Hier ook duivels

Heej dames,

Hier zijn de duivels vanmorgen (vannacht) toch met volle vaart gekomen. Werd wel eens tijd ook, nu weet ik waar ik aan toe ben.

We hebben de 16de een vervolg afspraak met de gyn. Zal dan dit een voorleggen.

Ook heel jammer voor jou mamma van Linde!!

Liefs Elke

femmetje

femmetje

06-07-2008 om 15:10

Elke en mamma van linde

Jheee wat jammer....!!

Elke

He Elke,

Wat ontzettend jammer. Ik had het zo gehoopt voor je. Alvast veel sterkte bij de gynaecoloog de 16e. Ik hoop dat hij goed nieuws voor jullie heeft waar jullie wat mee kunnen.

Groetjes Mirjam

liora

liora

06-07-2008 om 18:47

Jammer

Hoi Elke en mama van Linde,

Balen!! Meer kan ik niet zeggen. Het is gewoon enorm vervelend.

Liora

Vonda

Vonda

06-07-2008 om 20:25 Topicstarter

Elke en mama van linde

Och meiden, zo jammer he...

Hugs Vonda

Meiden

Jeeee wat een druk draadje is dit! Ik heb helaas niet dagelijks de kans om ff te spieken op het forum dus ik moest even bijlezen!

Voor de meiden die helaas toch ongi geworden zijn: Dikke @@@@@@@@@-knuffels!

Hier zijn we nog steeds druk aan de klus.. heb nog niks van een ei-sprong gemerkt, dus ben benieuwd hoe het deze maand loopt..

Groetjes,
Sjuultje

mama van Linde

mama van Linde

06-07-2008 om 21:46

Allemaal

heel erg bedankt voor alle lieve reacties. Ik vind het niet zo'n heel erg drama of zo hoor. We zijn nog maar zo kort bezig dat het wel heel erg mazzel zou zijn als het in 1 keer raak is.

Gelukkig in ieder geval weer een redelijk normale cyclus dit keer. Hebben we weer meer kans om de eisprong goed in te schatten komende maand! We zijn nog helemaal niet bezig met ovulatietesten ofzo. Maar gaan gewoon rond de vermoedelijke eisprong héél veel klussen (hè wat naar toch .

Liora, toch spannende week voor jou? Of weet je al heel zeker dat je ongesteld gaat worden? Ik blijf nog even duimen hoor!

liora

liora

06-07-2008 om 23:06

Spannend

Hoi mama van Linde,

Het wordt zeker spannend, ik duim ook! Maar heb geen zwanger voorgevoel, dus dat is verdacht. Aan de andere kant voelde ik me vorige maand wel zwanger en was ik het toch niet. Dus wat zegt het allemaal?
Als ik nou over een paar dagen 1 of 2 of 3 pukkels krijg, dan zie ik het wel nog somberder in... Het is dus gewoon geduldig afwachten en over een week weet ik meer!

Liora

loves

loves

07-07-2008 om 14:47

Elke

Elke wat naar voor je zeg ik dacht nou week over tijd het moet nu toch echt zo zijn, maar jammer genoeg niet. Ik hoop voor je dat er volgende week iets uitkomt voor je.

Ik schrijf hier niet meer zoveel want het is zo dubbel ik ben heel blij, maar voor jullie is het misschien ook moeilijk ik lees wel altijd mee met jullie. Ik heb de 16de de eerste afspraak bij de vk. Vind het best spannend.

Gr loves

Nog steeds niet ongesteld

Ik wordt er helemaal moedeloos van...

Ben nog steeds niet ongesteld. Dit is inmiddels dag 37 van m'n cyclus. Had maandag alweer een test gedaan, die was negatief. Dus... niet zwanger en niet ongesteld...

Ik weet niet wat ik hier nou mee moet. Ben bang dat die ongesteldheid juist op zich laat wachten als ik er steeds aan denk.

Groetjes Mirjam

mama van Linde

mama van Linde

09-07-2008 om 12:23

Mirjam

balen zeg! Als ik het goed heb ben je pas net gestopt met de pil toch? Misschien heeft het even tijd nodig voordat je cyclus weer helemaal normaal loopt. Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt (of toch zwanger blijkt te zijn natuurlijk )

Mijn schoonzus was een half jaar na stoppen met de pil nog steeds niet ongesteld geworden en toen pas aan de bel getrokken bij de huisarts. Ik weet eigenlijk niet precies wat ze toen gekregen heeft, maar ze kreeg uiteindelijk wel weer gewoon een eisprong en was toen binnen no-time zwanger!

Misschien een idee om even contact te hebben met je huisarts? Zij kunnen ook bloed prikken om te kijken of je al dan niet zwanger bent.

Succes

Linda

Linda

09-07-2008 om 13:24

Mirjam

Wat vervelend voor je.
Na stoppen met de pil kan het echt wel een half jaar duren voor je weer een natuurlijke cyclus hebt.

femmetje

femmetje

09-07-2008 om 13:39

Bekend mee!

Hoi mirjam mijn eerste cucles na stoppen pil was 67 dagen!!! daarna was ik gelijk zwanger na de geboorte van Jelle duurde het maar liefst 8 maanden voor ik eindelijk ongesteld werd!! Ben naar de huisarts gegaan en kreeg een inwendige echo en toen primolut en ja hoor toen werd ik ongesteld heel heftige menstruatie!! daarna had ik een cyles van ongeveer 35 dagen elke x en was ik eerste poging voor de tweede in 1x zwanger!! Dus ik zou niet te lang wachten en even contact opnemen met je huisarts.. vaak laten ze je wachten naar als je zegt dat je dat niet wilt dan komen ze wel in actie!!
Succes!!

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wacht het gewoon nog maar even af. t zal inderdaad wel komen doordat ik net gestopt ben met de pil. Vrijdag ga ik op vakantie en als ik nog steeds niet ongesteld ben als ik terug kom neem ik contact op met de huisarts.

Ik ben in ieder geval wel een beetje gerust gesteld door jullie reacties! Super!

Groetjes Mirjam

mama van Linde

mama van Linde

10-07-2008 om 19:49

Mirjam

Fijne vakantie!

liora

liora

11-07-2008 om 22:10

Helaas

Hoi allemaal,

Helaas zojuist ongesteld geworden op dag 26. Deze cyclus was maar 25 dagen en de vorige ook.
Ik voelde het al aankomen maar ik had natuurlijk ook nog hoop. Toch baal ik deze keer minder dan de vorige keer.
Ik neem nu een maandje rust omdat ik nu ovuleer tijdens mijn vakantie en dan dus niet naar mijn donor kan. Daarna ga ik weer fris verder.
Ik houd er wel serieus rekening mee dat het niet meer gaat lukken, ben toch al 38 en dan is het niet meer vanzelfsprekend.
Ik probeer het zeker nog 4 keer, en daarna zal ik de balans opmaken.

Liora

liora

liora

11-07-2008 om 22:12

*****lijstje 11 juli 2008******

Mirjam (23), 1e kindje, NOD 01 juli. Bezig sinds juni 2008.

Mama van Linde (27), 2e kindje, dochtertje van anderhalf, NOD 4 juli. Bezig sinds juni 2008.

Sjuultje (28), 2e kindje, NOD 18 juli.

Vonda (42), 2e kindje, NOD 26 juli (bezig sinds januari 2008).

Elke (24) met NOD op 31 juli. Bezig sinds juni 2007 voor hun eerste kindje. Is bij de dokter geweest en is doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Therese (26), 1e kindje, na drie miskramen even pauze

Liora (38), 2e kindje, heeft al een zoon van 5 jaar. Na 4 rondes nu even een maandje rust.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zwanger

Pilar uitgerekend eind oktober???

Mee1977 (30) zwanger van spruit 3, al 2 dochters van nu nog 6 en 8 jaar. Uitgerekend begin november.

Dreetje (27) zwanger van 2e kindje, uitgerekend rond 5 november 2008

Kim (32), zwanger 3e kindje, dochters 7 en 8 jaar, MK 14-02-08, uitgerekend 18-12-08

Kristina (30), zwanger 3e kindje, dochter 4jr en een zoon (bijna 2 jaar), uitgerekend 06-01-2009

Thein (27) zwanger van 2e kindje, zoontje 20 maand, uitgerekend 24-01-09

Femmetje (28) ZWANGER!!! van 2e kindje, uitgerekend 20-02-2009

Loves (29) zwanger van 1e kindje, uitgerekend 24-02-09

Vonda

Vonda

12-07-2008 om 01:21 Topicstarter

Liora

Ik voel ook de klok al vrij hard tikken, ik ben 42. Ik heb nu een voorlopige grens gezet bij eind dit jaar. Ik hoop nog steeds erg hard dat het zal lukken...

Vonda

liora

liora

12-07-2008 om 09:04

De klok

Hoi Vonda,

De kansen zijn bij 38 jaar 5% per maand bij een normale vruchtbaarheid, dus als er verder geen problemen zijn. Bij een normaal vruchtbare vrouw van 25 is de kans op zwangerschap per maand 20%. Dus als het normaal zo al een half jaar kan duren, kan het nu bij mij zo 2 jaar duren. Ik ga het zeker niet 2 jaar proberen, hoop het geluk te hebben dat het inderdaad dit jaar lukt.
Wel schijnt ook een factor van belang te zijn of er kinderloosheid of verminderde vruchtbaarheid in de familie voorkomt en vooral ook wanneer je moeder in de overgang kwam. Dit dingen zijn bij mij allemaal positief en ook is mijn cyclus zeer regelmatig. Dus ik heb nog wel wat hoop hoor, maar het is gewoon een rottige leeftijd al.
Als het niet meer lukt dan ben ik heel gelukkig met mijn fantastische zoon!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.