Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 03:31

Zwanger worden na een tese behandeling?

Zijn hier mensen die zwanger werden na een tese en ivf behandeling? Was het zwaar, heeft je relatie het overleefd? En hoe snel raakte je in verwachting? 
Zomaar wat vragen.


Bij ons was tese onmogelijk, wij hadden alleen de mogelijkheid voor kid. In die tijd was ik lid van Freya. Daar heb ik iemand leren kennen die heeft 2 kinderen via tese. Dit mocht toen nog niet in Nederland en moest je naar Gent of Düsseldorf, in samenwerking met Nederlandse ziekenhuizen. Voor haar was het zeker een hele zware periode. Je ondergaat als vrouw een ivf behandeling. En bij hem werd een biopt genomen voor zaad, wat ook niet geheel prettig was. 1e is mislukt, 2e poging een prachtig kind. 2e kind is van een cryo.

Informeer eens bij Freya, daar zitten lotgenoten, zijn ze op de hoogte van de huidige regels.

Mocht je meer willen weten over kid, dan kan ik je wel helpen, dan mag je me altijd een berichtje doen.
Sterkte in elk geval!

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 10:18

dankjewel, ik ben vooral superbang voor die tese behandeling, ik wil niet dat het voor niks is geweest

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 10:18:

dankjewel, ik ben vooral superbang voor die tese behandeling, ik wil niet dat het voor niks is geweest

Die TESE is niks vergeleken met de IVF procedure die de dame in kwestie zal moeten ondergaan. Je hoeft geen hormonen te spuiten, je hoeft niet honderd keer met je benen wijd om te kijken of je een eisprong hebt, je hoeft geen terugplaatsing. Het enige wat jij hoeft te doen is een uurtje te liggen en het verdovingsprikje verdragen. Hopelijk biedt je dat wat perspectief

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 16:12

Niet echt, ik ben bang voor naalden en ziekenhuizen

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 16:12:

Niet echt, ik ben bang voor naalden en ziekenhuizen

Nou ja, je hóeft geen kinderen te verwekken. Je hebt er toch al eentje?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 17:19

Duiveninhetnieuws schreef op 11-09-2021 om 17:17:

[..]

Nou ja, je hóeft geen kinderen te verwekken. Je hebt er toch al eentje?

Dat klopt maar ik zou toch wel graag mn vriendin terug willen en zij wil wel een kindje.

Och jee Blueheart, dat klinkt me helemaal niet goed in de oren. Eerst een stabiele relatie, dan pas nadenken over een kind zou ik zeggen. Is de TESE nodig omdat je gesteriliseerd bent?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-09-2021 om 17:29

Nee ik bleek gewoon 0 zaadcellen te hebben, en we hadden gewoon een prettige stabiele relatie de afgelopen 4 jaar. 

Oh dat is shit. Dat verkleint de kans op een succesvolle TESE wel. 

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 17:29:

Nee ik bleek gewoon 0 zaadcellen te hebben, en we hadden gewoon een prettige stabiele relatie de afgelopen 4 jaar.

Maar is er met tese wel wat te vinden dan? Dat is ook niet altijd het geval hè. 

Hier was een tese ook niet mogelijk. Maar dat was voor mij geen reden om bij mijn man weg te gaan. Ik ben bij hem omdat ik van hem houdt, niet om zijn zaad. Dat betekent niet dat het allemaal even gemakkelijk was hè. Wij hebben zeker ups en downs gehad en uiteindelijk samen gekozen voor donor. En dat was ook zeker niet makkelijk. Maar persoonlijk vind ik tese niet iets om je vriendin mee terug te winnen.

BlueHeart schreef op 11-09-2021 om 17:29:

Nee ik bleek gewoon 0 zaadcellen te hebben, en we hadden gewoon een prettige stabiele relatie de afgelopen 4 jaar.

Is dat echt zo? Ze was er toch ook op tegen dat er zoveel geld ging richting je (niet biologische) kind en dat je daarmee moest stoppen? Of is dat een andere vriendin die dat zo vond, dan heb ik niets gezegd 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 11:11

Desire schreef op 12-09-2021 om 11:09:

[..]

Is dat echt zo? Ze was er toch ook op tegen dat er zoveel geld ging richting je (niet biologische) kind en dat je daarmee moest stoppen? Of is dat een andere vriendin die dat zo vond, dan heb ik niets gezegd

Nee dezelfde, en wat die alimentatie betreft heeft ze wel gelijk.

BlueHeart schreef op 12-09-2021 om 11:11:

[..]

Nee dezelfde, en wat die alimentatie betreft heeft ze wel gelijk.

Maar dat vond je toen van niet kan ik me nog herinneren. Het komt bij mij een beetje over dat je haar zo graag terug wilt maar daarbij jezelf een beetje verliest.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-09-2021 om 11:29

ik zou alles doen om haar terug te krijgen. 

BlueHeart schreef op 12-09-2021 om 11:29:

ik zou alles doen om haar terug te krijgen.

Een kind is geen goedmakertje. Dat heb ik al diverse keren in ellende zien eindigen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.