Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gefeliciteerd!

Lieve Regien,

Wat heerlijk dat jullie meisje Kiki geboren is. Ik wens jullie heel veel mooie momenten om van te genieten.

liefs,
Maanve

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-05-2011 om 19:14

Gefeliciteerd

Ik heb hier normaal gesproken niets te zoeken, maar was nu ook benieuwd naar hoe het met je gaat. Heb dus een paar keer stiekem om het hoeje gekeken om te zien of er al nieuws was. Fijn dat je bevallen bent en dat je alles goed doorstaan hebt (maar ik weet niet precies wat een all-inclusive bevalling is, is dat gewone bevalling en op het einde toch nog een keizersnee er achteraan, of iets anders?). Geweldig dat je kunt genieten van je kleine meisje. Ik hoop dat haar schisis ook gauw verholpen kan worden.
Veel geluk voor jullie alle drie!
Aagje

Regien

Regien

20-05-2011 om 19:27 Topicstarter

All-inclusive

Uhhmmm....26 uur durend, ruggenprik, ingescheurd, ingeknipt, bijna spoedkeizersnee, vacuumpomp, sterrenkijkertje, incontinentie........zoiets
Maar.......uiteindelijk een wonder!

Gerdina

Gerdina

20-05-2011 om 19:47

Heerlijk

dat ze er is! Van harte gefeliciteerd! Heerlijk hè zo'n klein hoopje mens in je armen!
Neem rustig de tijd om te herstellen van de bevalling, zo te lezen heb je er hard voor moeten werken, maar je hebt de klus geklaard, petje af voor je!

Gefeliciteerd!

Wat heerlijk dat ze er is! Het geluk straalt van het scherm af!

Volgens mij ben ik de volgende dus aftellen maar voor mij..

Asa Torell

Asa Torell

20-05-2011 om 20:11

Joepie regien

van harte gefeliciteerd! Wat geweldig dat je nu gewoon je meisje in je armen hebt, na zo lang wachten (en op het laatst dus ook nog eens heel hard afzien!). Heel veel geluk met jullie drieën!

krin

krin

20-05-2011 om 20:25

Yeah!

Ze is er! Klinkt heftig, die all-inclusive, maar ach, je houdt er iets moois aan over. Veel geluk met z'n drietjes.

Sascha2

Sascha2

20-05-2011 om 20:54

Jippie!

Daar is ze dan! Van harte gefeliciteerd. Jeetje wat een heftige bevalling heb je gehad. Ik hoop dat je de tijd weet te vinden om alles een plek te weten te geven. Maar jeetje wat klink je gelukkig, fantastisch. Veel geluk met je mooie meis

Biene M.

Biene M.

20-05-2011 om 21:33

Hoera!

Gefeliciteerd met Kiki! Heftige bevalling inderdaad, hopelijk word je goed verzorgd en kun je lekker bijkomen. Wel schrikken, die schisis, gaat het drinken wel goed?

Veel geluk met jullie meisje!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

20-05-2011 om 21:35

Gefeliciteerd!

Van harte gefeliciteerd met jullie grote kleine wonder!! Fantastisch dat je zo aan het genieten bent, ondanks die lange en zware bevalling!! Dat had je een paar weken geleden ook niet kunnen denken he, dat het geluk zo van het scherm zou spatten, ondanks dat je zo'n heftige bevalling had (waar je zo tegenop zag). Spannend, die schisis, maar ik hoop dat ook dat goedkomt.
Geniet, geniet, geniet en laat je lekker verwennen, je hebt het echt verdiend!

Mama_Lynn

Petr@

Petr@

20-05-2011 om 22:13

Super!

Gefeliciteerd met jullie (ongetwijfeld) mooie meisje! Ik wens jullie heel veel geluk en liefde toe!

liefs,
Petr@

Wow

Wat heerlijk dat ze er is, Regien! Gefeliciteerd met je meisje, jullie Kiki!
Na een soms moeilijke zwangerschap, ook nog een heftige bevalling en dan nog de zorgen om haar schisis......je hebt het waarachtig niet cadeau gekregen meid. Je "klinkt" idd heel gelukkig....en dat wens ik jullie toe: véél geluk!

Gefeliciteerd

en wat ben jij overduidelijk helemaal gelukkig, wat heerlijk. En het komt vast helemaal goed met haar gehemelte.

oh zalig, ga lekker genieten inderdaad !

100%mama

100%mama

21-05-2011 om 07:34

Yes, het wondertje is er!

met een niet al te makkelijke bevalling zoals ik lees, maar tjeeeeeee, genieten zeg! En fijn dat er al direct afspraken gepland staan voor haar gehemelte, komt vast helemaal goed!

geniet ervan!

Massi Nissa

Massi Nissa

21-05-2011 om 11:22

Prachtig nieuws!

Regien, wat fijn! Ik hoopte er al op. Je zit duidelijk helemaal op de roze wolk, wat ontzettend leuk om te lezen. Juist na zo'n bevalling heb je nog meer reden om te genieten: die ellende komt nooit meer terug, die is verleden tijd. En jullie meisje begint pas net, dat wordt nog jaren en jaren genieten. Meid, wat een geluk.
Groetjes
Massi
PS: Houd je ons op de hoogte?

Fantastisch

Ben blij dat ze er is en dat jullie zo van haar genieten. Klinkt wel als een zware bevalling maar het resultaat is het zo waard he.

Valkyre

Valkyre

21-05-2011 om 20:04

Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Regien! Tjonge, jij hebt ook wat doorstaan, zeg. Ik hoop dat het allemaal snel goedkomt met Kiki's gehemelte. Wat een lief-stoere naam trouwens!

All-inclusive - goeie omschrijving, die moet ik onthouden voor als er naar mijn 31-urige ordeal gevraagd wordt Maar je hebt 't toch maar mooi doorstaan zeg!

Geniet ervan - maar zo te lezen komt dat wel goed!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

21-05-2011 om 20:35

Gefeliciteerd

Hoi Regien,

Wat een prachtig mooi juichend bericht van jou! Wow!

Geniet van je lieve Kiki!

Liora

Regien

Regien

22-05-2011 om 08:33 Topicstarter

Vierde dag

Hartstikke bedankt voor jullie gelukswensen! Lief!!!
Ik geniet nog steeds met volle teugen! Het is een ongelofelijk, heerlijk tevreden meisje. Mijn genieten lijkt met de minuut groter te worden, wat een wonder! Ze heeft nu ook momenten dat ze echt naar me kijkt met haar mooie donkerblauwe ogen. Liggen we samen, met zijn tweeën, helemaal stil naar elkaar te kijken. Nu en dan fluister ik haar in hoe blij ik met haar ben en hoeveel ik van haar houd. Wat een groot geluk!
Haar open gehemelte geeft geen problemen. Drinken kost haar uiteraard veel kracht en daarom hebben we het speengat een stuk groter gemaakt, dit werkt heel goed! De manier waarop ze drinkt is technisch heel goed, er komt maar zelden melk terug uit haar neusje en verslikken is helemaal een zeldzaamheid. Morgen over een week naar Leuven voor de nodige informatie.
Toen ik het net gehoord had voelde ik me schuldig, ze heeft toch in mijn buik gezeten. Nu en dan overvalt me dat gevoel nog wel. Mijn man ziet het allemaal een stuk nuchterder: het is een bouwfoutje en we zijn gezegend als dit alles is. Hij heeft gelijk: ons meisje zal maar heel weinig last gaan ondervinden van haar 'bouwfoutje' omdat het zeer snel hersteld zal gaan worden en de blijvende schade minimaal is. Ze zal hoogstens logopedie moeten gaan volgen om de r en de k te trainen.
Overigens word ik wel gek van mijn omgeving hoor die nu met allerlei tips en adviezen aan komen zetten. Misschien nu nog meer omdat ze een open gehemelte heeft? In ieder geval heb ik gisteren al ruzie gemaakt met mijn moeder...herkenbaar
Nou, ik ga verder met genieten, fijne zondag!!!
Liefs!

liora

liora

22-05-2011 om 09:07

Regien

Oh ja vreselijk die tips. Nou eentje dan: leg ze lekker naast je neer!

Ik had op de vierde dag wel van die huilbuien. En eigenlijk ook op de vijfde dag. En de zesde.... Hahaha.

Klinkt zo mooi allemaal, jouw gevoel voor je dochter. Prachtig om te lezen!

Liora

Wat fijn!

Regien, wat heerlijk om van die dolgelukkige berichtjes van je te lezen. Over een tijdje (als de wereld uit weer iets meer bestaat dan alleen baby) zou ik nog wel van je willen weten of en hoe je tijdens de bevalling uiteindelijk met je angst hebt kunnen omgaan.

En mijn advies voor het omgaan met die adviezen is: soms er tegen in gaan, soms bedenken of je er iets aan hebt en vooral soms kiezen voor de lieve vrede en zeggen 'oh ja, bedankt hoor, zo kan het ook' en vervolgens vooral je eigen gang gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-05-2011 om 11:20

Regien

Wat fijn dat je na alle toestanden zo genieten kunt. Wat een heftige bevalling. En je was daar nog wel zo bang voor. Ik herken in wat je schrijft erg mijn gevoel na de geboorte van onze kinderen. Dat enorme genieten van het kijken naar je kind. De ontroering die dat opriep...
Dat van al die 'goede' raad, dat is vervelend al die mensen die denken te weten wat jij zou moeten. Mijn enige raad (ha ha): blijf vooral dicht bij jouw eigen gevoel. Als je dochter tevreden is en jullie hebben het gevoel dat t goed is, dan zit je op de goede weg. Alle commentaar kun je naast je neerleggen.
Aagje

Gefeliciteerd!

Van harte, Regien!
Nou, alles wat je aan onvoorziene dingen over je uitgestort kon krijgen heb je wel zo'n beetje gehad nu geloof ik. Jou kan niks meer gebeuren

Fijn dat je dochter goed drinkt, ondanks de schisis. een vriendin van mij heeft een dochtert die precies hetzelfde had, daar kwamen ze pas na ruim een dag achter omdat het drinken niet ging. Ook bij dat meisje een volkomen gaaf gezichtje maar een gespleten verhemelte. Helemaal goed gekomen, maar het is wel een middellange-termijnproject. Maar dat gaan ze je allemaal nog vertellen op 30 mei natuurlijk.

Heel veel geluk samen

Temet

Regien

Regien

23-05-2011 om 18:21 Topicstarter

Thuis!

Ik ben sinds een paar uurtjes thuis met mijn kleine meid. Het is heerlijk om alles in gebruik te kunnen gaan nemen: box, bedje, wandelwagen....ik geniet er van!!!
Het liefste zou ik de hele dag opzichtig wandelen met Kiki: kijk mij hier eens met deze prachtige meid!!
Morgen gaan we even op pad, ik kijk er nu al naar uit!!!
Temet: ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

Valkyre

Valkyre

23-05-2011 om 22:05

Wandelen

Wat heerlijk, Regien! Ik weet nog dat ik voor het eerst ging wandelen - ik liep heel trots rond, maar niemand in de buurtwinkel zei iets! Ik was helemaal beledigd, haha... Gelukkig was de vrouw van de bakker wel een en al lof over mijn prachtige (en enorme) baby

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wandelen

Ooo, dat herinner ik me nog zó goed, mijn eerste wandeling met mijn eerste kind.....ik barstte bijna uit elkaar van trots en begreep werkelijk niet (écht niet dus hè, mijn hele relativeringsvermogen was even verschwunden), waarom niet de halve singel boven mijn wandelwagen kwam hangen. Ik was zó trots, dat gevoel heb ik nooit meer zo sterk gehad. Leuk zeg, Regien, wat heerlijk dat je zo kunt genieten! Fijne wandeling morgen!

Massi Nissa

Massi Nissa

24-05-2011 om 08:30

Radioactief

Jaaaa dat herinner ik me ook nog, dat je zo verschrikkelijk loopt te stralen dat je bijkans radioactief bent. Had ik met de tweede ook nog, hoor!
En Regien, het zou best kunnen dat je na dat wandelingetje ontzettend moet bijkomen, want je hebt nogal wat doorstaan bij de bevalling. Schrik er dus niet van als je nog wat bibberig bent achteraf, is heel normaal.
Heeel veel plezier en ik hoop dat je bekijks trekt!
Groetjes
Massi

liora

liora

24-05-2011 om 10:51

Willem alexander

Hoi Regien,

Toen Willem Alexander destijds Amalia aan de pers toonde, zei een vriendin van me dat dat toch wel heel moeilijk moest zijn om je pasgeboren baby meteen zo te moeten showen.
Maar ik dacht eigenlijk dat elke moeder een lading persfotografen als zeer normaal zou beschouwen. Ik liep ook zo: kijk mensen, ik heb de mooiste zoon van de wereld!! Ik ben moeder!!!! Laat de wereld stilstaan, er is een wonder gebeurd!

Liora

Regien

Regien

25-05-2011 om 07:35 Topicstarter

Persfotografen!

Dat zou geweldig zijn ja: een legertje persfotografen op het moment dat ik de deur uitstap met ons grote geluk! Jammer alleen dat ik er nog niet zo florisant uit zie, maar ach, ik kijk toch meestal gelukzalig naar beneden.

Regien

Regien

25-05-2011 om 07:53 Topicstarter

Na 2 nachten!

Veel geslapen hebben we niet, wat kan een mens zich ongerust maken om.......niets?!. Ieder kuchje, snurkje, kreuntje zorgt ervoor dat we rechtop in ons bed zitten.....hopelijk wordt dat minder na een paar nachten anders redden we het niet qua slaap. Wat kan zo'n kleintje vermoeiend zijn! Maar o, wat genieten we nog met volle teugen! Het is een prachtkind! Gisteren lag ze met haar papa in het grote bed: een geweldig gezicht! Jammer dat we hier geen foto's kunnen plaatsen.
Gisteren was de vroedvrouw hier om de controles te doen. Met Kiki gaat het heel goed, ze komt nu iedere dag ongeveer 20-30 gram aan. Het drinken gaat dan ook heel goed, soms is ze wat te gulzig en duurt het wat langer voordat ze het verwerkt heeft (boeren, beetje opgeven). De vroedvrouw heeft ook allerlei testen gedaan. Zo heeft Kiki al een stukje gelopen en gekropen: prachtig om te zien! Ook hebben we geleerd hoe we haar neusje moeten schoonmaken: dat had ik liever niet geleerd. Maar goed, Kiki heeft er baat bij als we dat regelmatig bij haar doen. Ook heb ik haar voor het eerst thuis in het badje gedaan: ze genoot met volle teugen....en mama ook.
Gisteren hebben we ook contact gehad met het schisisteam in Leuven in verband met een vraag rondom voeding. De vrouw was alleraardigst en heeft ons goed vooruit geholpen. Ze vertelde dat we komende maandag met allerlei mensen kennis zullen maken binnen het schisisteam: logopediste, psycholoog, professor chirurg, voedingsdeskundige en van hen de nodige informatie zullen krijgen. Ook zal Kiki helemaal onderzocht worden. Het klinkt gek maar ik kijk er naar uit om daar naar toe te gaan. Het zal ons duidelijkheid geven.
Nu ligt de kleine meid en de papa lekker te slapen, ik zal eens een kijkje gaan nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.