Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

25-05-2011 om 11:27

Regien

Wat een geluk straalt er van je berichtjes af, heerlijk om te lezen. Fijn zeg dat je een kijkje in huize Regien laat zien, ik geniet lekker mee

Egel

Egel

25-05-2011 om 14:39

Veel geluk

Beste Regien, veel geluk met Kiki! Wat een fijne berichten. Ze doen me denken aan de kraam- en babytijd van mijn dochter en zoon. Succes in Leuven en nogmaals veel plezier en geluk!

Regien

Ik kan je eigenlijk weinig nuttigs melden, ik heb niet zo'n frequent contact met die vriendin wier dochter een schisis had. Ik weet dat het meisje is geopereerd maar ik weet niet meer wanneer precies, en dat ze voor zover ik weet nog altijd onder controle staat maar of dat nu van het schisisteam is of alleen van de logopedist weet ik niet meer. Het kind zal nu 6 of 7 zijn (ik heb een hopeloos geheugen voor die dingen, heel schandelijk).

Voor zover ik weet dus alles goed afgelopen. Van de babytijd herinner ik me nog berichten dat als er iets met drinken niet goed ging de melk uit haar neus kwam, dat leek me toen tamelijk vervelend voor zo'n kleintje, maar goed, ze is blakend opgegroeid. Maar vriendin moest dus wel flesvoeding geven met een zgn 'schapenspeen', een extra lange.

Dus sorry, geen nuttige ervaringen, behalve dan de mededeling dat het allemaal goed kwam.

Groeten,

Temet

Regien

Regien

26-05-2011 om 13:55 Topicstarter

Dringen achter de kinderwagen

Na de persfotografen te zijn gepasseerd liepen we richting winkels. Op een bepaald moment zei mijn man: 'ik wil ook even hoor' en hij bedoelde dat hij achter de kinderwagen wilde lopen. Met pijn in mijn hart stond ik de kinderwagen aan hem af. In korte tijd had ik mijn oude plek onbewust alweer ingenomen en keek mijn man beduusd naar me. We hebben er beiden hartelijk om moeten lachen!

Hier is verder alles ook goed al is het dodelijk vermoeiend! Maar het is o zo heerlijk om met Kiki op mijn borst in slaap te vallen, haar om zich heen te zien kijken, haar flesje leeg te zien drinken, haar in badje te doen, haar met olie in te smeren en haar daarvan te zien genieten en al haar stuiptrekjes te volgen! Mijn man is op en top papa en ook dat is prachtig om te zien! We zijn nu samen aan het zoeken naar een nieuw ritme, want een nieuw ritme krijg je maar dat hoef ik velen van jullie niet uit te leggen denk ik zo...

Groetjes!

Oh ja

ik had ook moeite die kinderwagen af te staan die eerste paar keer, dan keek ik bij elke stap die mijn man maaktte of hij wel door had dat de wind een beetje in de kap waaide, gefrunnik aan de doek die op de mm precies goed moest zitten.

Oh heerlijk genieten dit, succes met het ritme.

100%mama

100%mama

27-05-2011 om 10:36

herkenbaar en ik denk bij mij straks met de 2e niet minder

Ik weet bij de 1e nog dat ik gehecht moest worden na de KS en dat manlief de baby al mee nam naar mijn kamer waar dus ook mijn ouders/schoonouders/zus en schoonzus al waren.....vreselijk heb ik dat gevonden want ZIJ hadden MIJN kind VOOR MIJ vast gehouden......vreselijk heb ik dat gevonden....nu ligt het dus "vast" de baby verlaat de kamer niet voordat ik hem heb vast gehouden, ze wachten maar even fijn, hihi

Maar ook sond ik als een havik de eerste dagen bij de baby als manlief een luier verwisselde of een flesje klaar maakte hoor. Totaal niet nodig, want manlief deed het net zo goed als ik en op een gegeven moment zei hij "lief, als je wil dat ik het anders doe" (en dan op zo'n toon dat ik snapte wat hij bedoelde, hihi)....groot gelijk had hij en daarna heb ik het soort van los gelaten.....alleen bij hem dan he, jemoet tenslotte niet overdrijven met Jan en alleman, hahahaha

Ben benieuwd hoe ik dat bij nummer 2 straks ga doen!

Valkyre

Valkyre

27-05-2011 om 18:57

Nou

Heerlijk hoor, Regien! Ik had de eerste maanden die kinderwagen hard nodig (bij wijze van rollator dan), maar ik was eerlijk gezegd allang blij dat manlief zo graag wilde - het duurde zo lang voor ik uit de kreukels kwam, dat manlief het gros van de luiers en al het badderwerk voor z'n rekening nam... Wel heel leuk om te zien dat je man verandert in een lieve, betrokken, grappige pappa, zucht, zwijmel

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Regien

Regien

28-05-2011 om 11:33 Topicstarter

Naar babytijd...

Ik denk dat ik maar eens verhuis naar babytijd met mijn postings.....nooit gedacht dat ik daar nog eens iets zou mogen gaan schrijven! Tot op de dag van vandaag blijft het onwerkelijk dat ik dit mee mag maken!

Wow ze is er!

Van harte Regien! En fijn dat het achter de rug is en je nu zo kunt genieten van haar.

peggy

peggy

30-05-2011 om 20:48

Gefeliciteerd regien

Hoi mams,
Gefeliciteerd met je mooie meid. Heel herkenbaar je verhaal over ieder geluidje horen. Mijn man sliep meestal door en ik ging er voor kevin uit. Hij hoorde hem niet huilen en reageerde pas als kevin gewoon lag te slapen. Een kick en ik was wakker. Moeders liggen dan vaak niet zo diep in slaap en zijn alert. maar aan het gehuil van je kindje hoor je op den duur vanzelf of het trek heeft of pijn, krampjes of een poepluier heeft. Dus het is niks ernstigs hoor. Ik heb wel eens 3 uur met kevin heen en weer gewandeld,op mijn arm genomen, gewiegd, getroost en alles gedaan om hem stil te krijgen. Wanhopig waren wij maar uiteindelijk wilde hij gewoon de fles. Geniet lekker van de kleine want het gaat allemaal snel genoeg. kijk maar naar mij, kevin wordt in september alweer 6.
Dikke x en heel veel liefs, peg

peggy

peggy

30-05-2011 om 20:55

Nog steeds

hey regien,

kevin wordt alweer bijna 6 en nog steeds vind ik het als zijn mama wonderbaarlijk dat ik moeder mocht worden van een geweldige lieve zoon. Ik sta nog steeds stil bij alle ontwikkelingen vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was van hem. Ieder schopje voel ik nog en de bevalling en ook de tijd er na staan nog op mijn netvlies. Dat slijt ook niet meer denk ik. Ik hoop dat ik het ooit nog mee mag maken voor een 2e keer.Want mama worden is echt een wonder en het mooiste wat er is. xxxxx en liefs peg

Petr@

Petr@

06-06-2011 om 21:52

Asa

Hoe gaat het nu met jou? Ben jij nu een van de laatste van het groepje zwangeren uit dit draadje die nog moet bevallen? Heb je erg veel last van de warmte gehad de afgelopen dagen?

gr.
Petr@

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2011 om 22:55

Petr@

Wat leuk dat je aan me denkt! Nee, ik moet nog maar liefst 2,5 maand! En het gaat gelukkig nog allemaal prima, ik voel me aardig fit. En ik ben tot nu toe zelfs alleen nog maar blij dat het lekker warm is, want ik had het extra koud deze winter.
Daarentegen zijn er twee bijna zo ver volgens mij, MarSy en 100%mama, hoe is het met jullie???

Massi Nissa

Massi Nissa

07-06-2011 om 08:09

Ja, zwangeren

Laat eens iets horen, ik ben ook benieuwd. Fijn dat jij je nog zo goed voelt, Asa!
Groetjes
Massi

Bah

Hier nog niets, gister uitgerekend. Ben behoorlijk chagrijnig de laatste week, kan niets meer hebben, huilen om niets.. pfff ben het helemaal zat. En iedereen maar zeggen: nog steeds niets? Alsof ik daar iets aan kan doen!!! Dacht vorige week even dat het begon omdat het wat aan het rommelen was, maar nu helemaal niets, ook nauwelijks meer harde buiken dan normaal en een rustig kindje wat af en toe heel druk (en pijnlijk!) beweegt.

dus bah, maar lichamelijk gaat het wel goed hoor....

Asa Torell

Asa Torell

07-06-2011 om 21:06

He marsy

Vervelend he, dat afwachten op het laatst! Ik duim voor je dat het nu snel zover is.

Asa Torell

Asa Torell

07-06-2011 om 21:12

Ja massi

Ik prijs mezelf ook echt gelukkig dat ik nog zonder problemen de wekelijkse boodschappen de woning binnen kan slepen .

Kiki

Kiki

07-06-2011 om 22:27

Hippo het nijlpaard meldt zich

Hier gewoon nog lekker zwanger, geen klachten, niet misselijk, niet meer moe, loopt allemaal lekker. Alleen de hooikoorts is een crime, maar daar heb ik nu eindelijk wat voor. En ik heb echt al een behoorlijke buik voor 18 weken.

1 juli de 20 weken echo en dan weet ik eindelijk wat het word

Petr@

Petr@

07-06-2011 om 22:27

Asa

Fijn om te horen dat het goed gaat! En dat je niet veel last van de warmte hebt. Kom je ook naar de meeting eind deze maand?

100%mama

100%mama

08-06-2011 om 11:54

En hier

nog, precies vandaag, 2 weken te gaan......moet heel eerlijk zeggen (en hoe herkenbaar waarschijnlijk) dat ik er helemaal klaar mee ben......hou vreselijk vocht vast en alles doet me zeer. Gisteren gestript en bleek 1 cm ontsluiting en een licht weke baarmoedermond. Voor nu, buiten dat ik geloof ik een off-day heb (dus sorry...) geen reaktie en gaan we vol goeie moed volgende week weer.

Goed, niet klagen maar dragen en bidden om kracht zullen we maar zeggen, hahahahahahaha

Biene M.

Biene M.

08-06-2011 om 19:31

Marsy en 100%mama

Succes met de laatste loodjes!

Asa Torell

Asa Torell

08-06-2011 om 21:34

Petr@

Ja, ik kom ook naar de meeting! Maar dat zag je vast al op de lijst inmiddels.

Asa Torell

Asa Torell

08-06-2011 om 21:35

100%mama

Ik hoop dat je gewoon mazzel hebt en in de komende dagen al gaat bevallen! Dat kan tenslotte maar zo gebeuren.

Asa Torell

Asa Torell

08-06-2011 om 21:37

Kiki!

Wat fijn dat het bij jou allemaal goed en gemakkelijk gaat op het moment. Die energie kan je maar al te goed gebruiken lijkt me zo.

100%mama

100%mama

09-06-2011 om 07:54

Gisteren

de slijmprop verloren......ik weet dat het niets betekend, maar een beetje hoop op ietsiepietsie eerder maakt mijn dag weer goed!

Vandaag weer iets vrolijker hoor....heb vanacht redelijk geslapen door toch een extra paracetamol te nemen tegen de pijn. Jammer genoeg stond zoonlief om 05.30 naast mijn bed, maar heb toch meer geslapen als de afgelopen nachten!

En hier...

nog steeds niets... Straks weer naar de vk, misschien kan die wat doen...

Het is echt erg en ik verveel me dood.. Gister het hele huis gepoetst, vanmorgen maar weer boodschappen gedaan. Alle boeken gelezen, alle tijdschriften gelezen, alle soaps en herhalingen gezien, alle kasten uitgeruimd, gesopt en ingeruimd, zelfs de zolder blinkt... Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen!!

Pfff en iedereen maar vragen... nog steeds niets? NEE!

Regien

Regien

09-06-2011 om 20:50 Topicstarter

Laatste loodjes!

Heel veel succes met de laatst loodjes!
100% mama: toen ik de slijmprop verloor begon het die nacht....hoe gaat het met jou??
MarSy: heerlijk zo'n schoon huis, dat had ik ook...inmiddels niet meer
Kiki: fijn dat je je zo goed voelt, geniet er lekker van!

100%mama

100%mama

10-06-2011 om 13:02

Nog steeds

niets....heeeeelamaal niets, hahahahahaha, ik zeg niet voor niets dat Indo's nooit te vroeg komen, zelfs niet op tijd

We wachten dus "geduldig" af. Wel vanochtend "de andere helft" verloren....we zullen dus zien.

Hier alles ook super dan super schon hoor, heeeel herkenbaar. Vanochtend haalde ik de bedden af waarop manlief zegt "schat, niet van het een of ander, maar je hebt 3 dagen geleden ook de bedden gedaan"......ok 1x per week is standaard hier, maar 2x in de week, hahahahaha. Goed, kan maar fris en fruitig zijn nietwaar!

Hard onder de riem voor de laatste loodjes dames!

Niets...

Hier geen indo, maar ik denk dat deze gewoon lui is...

Morgenochtend kom de vk even langs om te strippen, gister voelde ze 2 cm ontsluiting, ze was positief, maar meer dan af en toe een harde buik merk ik hier niets....

Asa Torell

Asa Torell

10-06-2011 om 20:47

Nou

MarSy en 100%mama, ik duim voor jullie allebei dat er gauw schot in de zaak komt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.