Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Chantal

Chantal

06-10-2008 om 16:40

Net zwanger na miskraam, maar kan nog niet blij zijn.

Hoi,

Ik heb 8 maanden geleden een miskraam gehad. Dat wil zeggen: bij de 12-weken echo bleek dat het kindje al met 7 weken was overleden. Daarna heb ik dus een curretage gehad. Ik heb nooit gevoeld dat er iets mis was, behalve dat ik bij deze zwangerschap totaal niet misselijk was, en bij de zwangerschap van mijn dochter wel.

Nu ben ik weer zwanger (dit weekend test gedaan), maar ik kan er totaal niet van genieten. Ik ben zó bang dat het weer niet goed is. Ik voel ieder krampje, ik ga wel 3x per uur naar de WC om te checken of ik per ongeluk toch niet ongesteld ben... ik ben mezelf echt aan het gek maken. Wie herkent dit? Ik zou graag verhalen van herkenning lezen.

Gelukkig mag ik bij week 7 al een echo laten maken, maar ik zie er als een berg tegenop. Ik zie mezelf alweer op die tafel liggen, met zo'n echoscopiste die maar blijft zwijgen en uiteindelijk zegt: 'dit kindje is geen 12 weken, mevrouw, dit is niet goed".

groetjes,
Chantal


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
3 kids mam

3 kids mam

06-10-2008 om 19:49

Herkenbaar

Hoi Chantal,
Wat rot van die miskraam. Ik herken heel erg wat je schrijft. De eerste weken van mijn zwangerschap, nadat ik een miskraam heb gehad, was ik ook erg bezorgt. Pas toen ik met 8 weken een echo heb gehad werd die bezorgdheid minder maar zelfs na die echo bleef ik best bezorgt. Ik denk dat ik met een week of 20 pas vertrouwen begon te krijgen in een goede afloop en ook echt ging genieten van mijn zwangerschap.
Ik hoop voor je dat bij de echo blijkt dat alles goed is en dat je daarna van je zwangerschap kan gaan genieten. Sterkte in elk geval de komende weken.
Groetjes An

Limi

Limi

06-10-2008 om 20:22

Ja, vreselijk

Ik was 6 weken na de miskraam weer zwanger en ik was ook bezorgd om ieder gevoeltje. En vooral om het uitblijven van symptomen. Uiteindelijk ging die keer ook mis. Ik mocht ook een extra echo met 8 weken, maar daarna is het nog mis gegaan, net toen ik er een beetje vertrouwen in ging krijgen.

Ik weet niet hoe ik de volgende keer ga overleven.

Chantal

heel veel herkenning! Ik was 10 weken en bij 9 weken was de kleine gestopt met groeien. Vreselijk om dit op een echo te moeten zien!
2 maand later was ik weer zwanger en oo ik vond het al een drempel om te bellen naar de verloskundige. Ik heb de echo zelfs later gedaan bij 11 weken want ik kon het gewoon niet aan. Ik kon ook pas echt genieten toen ik die echo zag en ze vertelde dat de kans nu minimaal was dat het nu nog verkeerd zou gaan. Toch (ik ben nu 23 weken zwanger!) blijft het in je hoofd spoken en blijf je zorgen maken.
Succes chantal en ik hoop voor je dat je een mooie echo mag zien!!

Sascha2

Sascha2

08-10-2008 om 11:57

Ach chantal

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Maar wat is het moeilijk he, om vertrouwen te hebben? Ik was bij mijn eerste zwangerschap zo goed als onbezorgd. Mijn tweede eindigde met 8 weken in een miskraam (ik had het hartje al zien kloppen), vlak erna weer zwanger maar een hele snelle miskraam volgde. Daarna vrij snel weer zwaner en totaal niet meer onbezorgd. Inderdaad: geen vertrouwen, steeds naar de wc om te kijken of het weer mis was, afijn je weet wat ik bedoel. Inmiddels is mijn dochter 2,5 jaar Toen zij een jaar was werd ik weer zwanger en ook nu was het moeilijk om vertrouwen te hebben. Het was wel iets makkelijker dan bij mijn dochter, maar tegen de 8 weken ging het weer erg moeizaam. Mijn derde is inmiddels 7,5 maand.
Hoe moeilijk het ook is om vertrouwen te hebben, realiseer je dat de kans op een miskraam nog altijd veel kleiner is dan de kans dat het goed gaat. De tijd zal kruipen, maar gaat wel voorbij. Ik hoop dat je over een paar maanden een pracht van een baby mag krijgen!

Sassie

Sassie

10-10-2008 om 09:43

Zeer herkenbaar

Ik herken je verhaal helemaal. Ook ik had het hartje al zien kloppen. De week erna moest ik weer naar het ziekenhuis en toen die echo.....
precies zoals je het beschrijft. Het is alsof je terplekke een knal midden in je gezicht krijgt. Het hartje was gestopt. Twee weken erna een curretage gehad.
Na 5 maanden weer zwanger en ook ik had er totaal geen vertrouwen meer in dat het deze keer wel goed zou gaan. Ik blokte het gewoon weg. Was niet blij, maar lette op elk signaal en zeker de signalen die ik niet had. Was ik wel voldoende misselijk....ik haalde de meest rare dingen in mijn hoofd. Ik ben nu 12 weken zwanger en alles gaat goed. Hoewel ik nog steeds erg bang ben voor echo's (dat blijft gewoon hangen), heb ik gisteren toch iets voor het babietje gekocht. Maar ook ik heb nog steeds angst en ik geloof dat ik dat zal houden totdat ik het uiteindelijk in mijn armen heb.

Chantal

Chantal

15-10-2008 om 17:34

Thanks

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik weet niet waarom, maar het is altijd 'fijn' (misschien een rottig woord in deze context, maar jullie snappen het wel toch?) om te horen dat je niet de enige bent, en herkenbare verhalen te lezen.

Ik ben nog steeds niet misselijk, maar bij de zwangerschap van mijn dochtertje was ik dat ook pas bij een week of 7. God, wat zal ik blij zijn als ik kotsend boven de WC-pot hang

Volgende week vrijdag heb ik mijn 7-weken echo, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Chantal

sassie

sassie

16-10-2008 om 11:13

Nou

Ik hoor uiteraard hoe het gegaan is met de echo. Ik zou het ook gewoon van tevoren zeggen dat je zo bang bent. Dan kunnen ze met je rekening houden voordat ze die gel direct op je buik spuiten. Bij mij hielp dat in ieder geval wel. Dat je bang bent is heel normaal.

Heel veel succes hoor.

Als je het leuk vind kun je je ook aanmelden bij: www.zwangerschapspagina.nl
Ik zit daar ook onder de naam: Synove

H@rtje

H@rtje

16-10-2008 om 11:41

Alsof ik mijn verhaal lees...

Hoi Chantal,

ik heb ook 8 maanden geleden (op valentijn) een miskraam gehad. Het miskraam kwam op gang toen ik bijna 13 weken zwanger was. Het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. Ben met spoed gecuretteerd, heb daar een trauma van overgehouden. (Ik kreeg geen narcose of verdoving omdat ze snel moesten handelen, ik bloedde al 3 1/2 uur aan een stuk door en verloor steeds m'n bewustzijn). Ben nu ook net zwanger. Ik kan ook nog niet echt blij zijn, de vriendinnen die het weten vinden dat ik erg mat reageer op m'n zwangerschap.
Ik was vorige week steeds misselijk, maar nu is dat minder geworden!? Tijdens de zwangerschap van m'n dochter was ik wekenlang misselijk, tijdens de zwangerschap van de miskraam voelde ik me kiplekker.
Ik ben nu een beetje teughoudend om de verloskundige te bellen, ik steek een beetje m'n kop in het zand. Misschien moet ik toch alvast maar bellen.

Chantal

Chantal

17-10-2008 om 09:26

He h@rtje wat een rot-verhaal...

Het lijkt me logisch dat je mat reageert, het enthousiasme is er na zo'n ervaring echt wel van af. Mensen die het zelf niet hebben meegamaakt snappen het gewoon niet. Die denken dat je een curretage krijgt, een weekje verdrietig bent, en dat je daarna gewoon weer vrolijk de draad oppakt. Die angst voor een echo, een niet-kloppend hartje, die blijft de eerste maanden als een donkere wolk boven je hoofd hangen.

Ik denk dat het wel verstandig is om de verloskundige te bellen. Na een miskraam heb je vaak recht op een vroege echo. Als het dan mis is kunnen ze eventueel meteen een curretage geven, dat is minder heftig dan met 13 weken zoals jij hebt meegemaakt.

Ik snap je angst voor de verloskundige volledig hoor, ik zou de echo voor volgende week ook het liefst afbellen, maar zoals je zelf al zei: dat is je hoofd in het zand steken.

Ik was gisteren een beetje misselijk, maar vandaag heb ik nergens last van (maak me dus weer zorgen). Ik heb nog een zwangerschapstest gedaan, die was gelukkig nog positief.

Stel dat er iets misgaat, gaat het HCG hormoon dan ook uit je lichaam weg? M.a.w.: heeft het zin om met een paar weken zwangerschap een test te doen om te kijken of je nog steeds zwanger bent, of blijft dat hormoon gewoon aanwezig ook al is je kindje overleden?
Hopelijk weet één van jullie het antwoord hier op.

Groetjes,
Chantal

H@rtje

H@rtje

17-10-2008 om 11:28

Chantal

Het hormoon kan nog wekenlang inje lichaam zitten. Dat zei een arts tegen me in het ziekenhuis.
Vijf weken na m'n miskraam kreeg ik ernstige buikklachten, eerst dachten ze aan m'n blinde darm, toen aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De arts zei toen dat ze wel een bloed konden prikken op HcG-hormoon, maar er kon ook nog hormoon van de miskraam in m'n bloed zitten. Dus moet je nagaan, vijf weken later!! Nu weet ik niet in hoeverre dat in de urine nog te meten is.
Uiteindelijk was het geen bb-zwangerschap, maar een gedraaide eierstok waar ik 2 keer aan ge-opereerd ben. Gelukkig hebben ze hem kunnen behouden.
Ik ben niet misselijk, heb wel veel trek. Loop steeds met een knorrende maag. Nou wil ik er niet teveel aan toegeven, heb geen zin om nu al veel aan te komen. Ik voel wel sinds gisteravond dat m'n borsten wat gevoeliger worden. Nou, laat maar komen hoor, dan voel ik in ieder geval dat ik zwanger ben.
Enne... ik zal volgende week de verloskundige bellen, beloofd!!

Dees 68

Dees 68

20-10-2008 om 00:19

Testen heeft geen zin

Het HCG hormoon verdwijnt namelijk niet direct uit je lichaam. Bij mijn zus heeft het na haar miskraam zelfs twee maanden geduurd voordat de zwangerschapstest niet meer positief uitsloeg.

Voor de rest is het heel herkenbaar wat jullie schrijven. Ik heb met 13 weken een miskraam gehad en was na 3 maanden weer opnieuw zwanger. Het heeft tot de 18e week geduurd voordat ik er een beetje vertrouwen in kreeg, ondanks alle succesvolle echo's tot die tijd. Met 18 weken voelde ik het kindje namelijk dagelijks bewegen en werd ik dus dagelijks erop gewezen dat het nog goed zat daarbinnen...
Tot die tijd heb ik ook mijn hoofd in het zand gestoken. Ik had het met niemand over mijn zwangerschap en heb het in het begin ook aan bijna niemand verteld. Gewoon om er niet mee bezig te zijn, want als iedereen het weet kun je er zelf ook niet meer omheen hè!

Chantal

Hoi Chantal.
Als het goed is, heb je je 7 weken-echo gehad? Hoe is het gegaan? Ik hoop van harte dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien!

Ook hier veel herkenning. Een maand of 3 geleden had ik 'n miskraam met bijna 9 weken. Nu ben ik weer zwanger, ongeveer 6 weken. Maar ik kan er niet van genieten. Ik voel niks, geen symptomen van pijnlijke, gevoelige of groeiende borsten, niet misselijk, helemaal niks. Wel een zeurderige pijn in m'n onderbuik en in m'n onderrug, alsof ik elk moment ongesteld kan gaan worden. En ik ben als de dood dat het weer mis gaat. Elke keer als ik naar de wc ga, durf ik bijna niet te kijken.
Volgende week heb ik een afspraak bij de vk en ik zie er onwijs tegen op!

H@rtje

H@rtje

28-10-2008 om 15:23

Chantal

Ik ben zo benieuwd hoe het met je is, hoe was de echo??
't Is zo stil rond jou, 'k moet even checken of alles nog wel goed gaat.
Ik heb over 1 1/2 uur een echo, ben erg zenuwachtig.
Groetjes H@rtje.

H@rtje

Ik duim heel hard voor je, Hartje. Hoe is het gegaan?
Chantal, ben ook zo benieuwd naar hoe het met je gaat!

H@rtje

H@rtje

28-10-2008 om 20:22

Echo...

Ik ben voor een echo geweest, het vruchtzakje is nog maar 2 mm klein!!! Na minutenlang kijken zat er volgens de verloskundige wel hartslag in. Later zagen we zelf ook iets beweging. De vk controleerde of het niet m'n eigen hartslag was door tegelijkertijd m'n pols te voelen.
Vanaf m'n menstruatie gerekend zou ik 8 weken zwanger zijn, maar ben nu 6 weken op weg. Tijdens m'n vorige zwangerschappen ben ik ook steeds teruggeschoven in tijd vanwege m'n late ovulatie. Nu 2 weken wachten op de volgende echo
Lola: Hoe is het met jou? Voel je je al iets meer zwanger? Wanneer moet jij volgende week? Bedankt voor het duimen, ik zal de mijne ook gaan aanslingeren voor jou!
Sterkte.

H@rtje

He verdorie meid, nu weet je nog niks. En weer wachten dus .
Maar de vk zag dus wel een hartslag? Kun je je vergist hebben in het aantal weken?

Ik moet donderdag naar de vk om 11.30. Gisteren heb ik de vk nog gesproken, omdat ik zo'n pijn in m'n onderrug had. Dat hoeft dus niet per sé een voorbode te zijn van een miskraam, ook dat kan bij een zwangerschap horen. Gisteren voelde ik me ook wat weeiig, de hele dag door. En het feit dat ik niks aan mijn borsten merk, hoeft ook helemaal niks te betekenen. De ene vrouw heeft wel last van symptomen, de andere vrouw helemaal niet. Maar ik word er niet zekerder van.
Dus wachten tot het donderdag is en hopen dat er wat te zien is. Maar eng vind ik het wel!!

Dank je wel voor het meeleven, Hartje. Ik duim door voor jou!!

H@rtje

H@rtje

30-10-2008 om 11:58

Lola

Spannend zeg, zit je momenteel bij de vk of is het volgende week?
Duimerdeduimduimduim....Ik hoop dat je echt overtuigend bewijs krijgt, dat je het hartje ziet kloppen, want met mijn uitslag kom ik niet ver!
Ik zou m'n eisprong gehad hebben op dag 28 of 29!?!? Normaal heb ik een cyclus van 31 dagen. Nu had ik na de eierstok-operatie in maart een heel onregelmatige cyclus. Dus afwachten maar wat de echo over 12 dagen doet.
Ik hoor snel van je!
Groetjes H@rtje.

H@rtje

Hoi hoi!

Wat een lief berichtje van je H@rtje!
Ik kom net terug van de vk en met een inwendige echo zagen we gelijk een kloppend hartje! Ik kan het nog steeds niet bevatten en ben heel voorzichtig blij. Over 2 weken moet ik terug komen.

Ik hoop dat je over 12 dagen een mooi kloppend hartje te zien krijgt, ik ga vreselijk hard voor je duimen. Ik denk aan je! Laat je af en toe iets weten?

Chantal, ik hoop dat je snel iets laat weten, ik moet steeds aan je denken.

Liefs!

Apolline

Apolline

30-10-2008 om 16:01

H@rtje

Hoi H@rtje,
Ik heb kort geleden ook een miskraam meegemaakt en lees nu soms mee met het draadje "zwanger worden na miskraam". Ik wou je even succes wensen en zeggen dat je echo prima kan kloppen met je negatieve zwangerschapstest op dag 39 en positieve op dag 44 (dus mogelijk conceptie tussen dag 25 en 30 van je cyclus). Dat je je ovulatie daarvoor in die cyclus niet hebt gevonden sluit daar ook mooi bij aan. Dus houd moed en ik duim voor je!
Apolline
PS Ik hoop je snel te volgen, maar het lijkt me wel heel moeilijk om dan met de onzekerheid om te gaan. Heel veel sterkte dus!

Chantal

Chantal

30-10-2008 om 17:04

Hoi allemaal!

Ik heb de 7-weken echo gehad, en alles was goed! Ik ben superblij natuurlijk. Volgende week vrijdag mag ik weer komen, en dat is natuurlijk weer spannend.
Ik ben nog niet misselijk, maar ik heb wel pijnlijke borsten, en mijn eetlust is nul (had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook last van). Alleen dat ik nog niet misslijk ben baart me een beetje zorgen, maar ach, ik wil positief blijven.

Bedankt voor jullie belangstelling!

roetjes,
Chantal

Chantal

Chantal

30-10-2008 om 17:10

Voor iedereen....

... ik wens jullie allemaal een gezonde zwangerschap toe, ik hoop dat we allemaal over een paar weken door die ellendige 3 maanden heen zijn
Fijn om hier op het forum zoveel steun bij elkaar te vinden.

Groetjes,
Chantal

Chantal

Wat fijn, Chantal!!! Ben heel blij voor je!

H@rtje

H@rtje

31-10-2008 om 00:26

Lola

Wow... wat een goed bericht!! Fijn zeg, de ergste druk is van de ketel of niet? (Ik weet dat je pas echt overtuigd ben als je je kind na de geboorte in je armen kan sluiten.)Had je tijdens de zwangerschap van je miskraam ook een hartje zien kloppen?
Wanneer ben je uitgerekend? Half juni ongeveer? Ik ben zo blij voor je!!
Liefs van mij!

H@rtje

H@rtje

31-10-2008 om 00:40

Hoi apolline

Ja, het klopt theoretisch wel allemaal. Maar ik snap mijn lichaam niet meer. Het doet maar wat en ik hobbel er met m'n verstand maar een beetje achteraan.
Maar goed, ik ga niet bij de pakken neerzitten. Ik ben tenslotte toch zwanger geraakt, en nu maar hopen, wachten, hopen en wachten, wachten en hopen!
Bedankt dat je me een hart onder de riem steekt! Hoe is het met jou dan na de miskraam vergaan? Ben je goed hersteld, durf je weer voor een zwangerschap te gaan?
Liefs van mij!

H@rtje

H@rtje

31-10-2008 om 00:48

Chantal

Fijn om weer wat van je te horen, dat het goed met je gaat en dat de echo goed was. Krijg je volgende week weer een echo?
't Is inderdaad prettig om je gedachten te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten!
Liefs van mij.

Chantal

Chantal

31-10-2008 om 10:51

H@rtje

Nee, ik had bij mijn zwangerschap van de miskraam geen hartje zien kloppen. Met 10 weken ging ik voor het eerst naar de VK, en die kon geen hartje horen. Hij zei toen dat dat niets hoefde te betekenen, en inderdaad, een vriendin van mij hoorde met 11 weken ook nog geen hartje: bij haar was wel alles goed. Met 12 weken kreeg ik de termijnecho, en toen bleek dus dat het kindje met 7 weken al overleden was.

Het enige verschil met de zwangerschap van mijn dochter was dat ik totaal geen zwangerschapsverschijnselen had, terwijl ik bij mijn dochter kotsmisselijk was. Maar ook dat hoeft niets te betekenen: iedere zwangerschap is anders.

Nu ben ik ook niet misselijk (maak ik me een beetje zorgen over), maar echt lekker voel ik me ook niet. En ik heb pijnlijke borsten... Ben wel blij dat ik volgende week weer een echo heb.

Groetjes,
Chantal

H@rtje

Hoi H@rtje!

Bij de vorige keer was er geen hartje te zien, er was helemaal niks te zien. Waarschijnlijk was het al met een paar weken mis gegaan. De echo kreeg ik met 9 weken trouwens. Diezelfde avond begon ik al met vloeien.
Nu had ik weer even wat bruin-roze veegjes na het toilet, ik hoop dat alles goed is en het blijft zitten. Ik ben er wel erg bang voor.

Chantal

hey chantal
van harte gefeliciteerd! Deze echo heb je al binnen! Vandaag dus weer een echo? Wat hebben ze gezegd? Dat de kans groot is dat het nu wel blijft zitten, als ze een goeie echo hebben gezien?
Hier was dat wel, maar ik heb toen weer tot de 10e week gewacht. En toen was de kans dat het dan nog mis kan gaan 1 tot 2%. Blijf voor je duimen!

Apolline

Apolline

31-10-2008 om 18:03

H@rtje

Hoi H@rtje,
Mijn miskraam was afgelopen september en het fysieke herstel is vrij snel gegaan. Maar ik heb geen inzicht in het effect op mijn cyclus. Inmiddels wel 1x ongesteld geweest, wat een langere cyclus was dan voor mij gebruikelijk. We staan zeker open voor een volgende zwangerschap, afwachten hoe lang dat op zich zal laten wachten (aah! geen geduld).
Ik duim heel hard voor je, in theorie lijkt het allemaal precies te kloppen, dus dikke kans dat je babietje bij de volgende echo precies op schema ligt!
Apolline

Chantal

Chantal

01-11-2008 om 08:21

Thein

Hoi Thein,

Ik heb mijn echo pas volgende week vrijdag (7 November). Ik kreeg gisteravond een golf van misselijkheid (is nu weer over), en mijn eetlust is nog steeds nul. De gedachten aan brood.... Bahh! Nu ontbijt ik met yoghurt en Cruesli, en fruit. Weet iemand een goede broodvervanger?

Groetjes,
Chantal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.