Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Biene M.

Biene M.

11-05-2010 om 13:47

Zenuwslopend (zwanger na miskramen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

23-05-2010 om 08:19

Nee, mijn collega heeft vanwege mijn leeftijd extra goed gekeken en het is er echt maar één! Of er moet iets in een eileider zitten, die kreeg ze niet goed in beeld, maar dat hoop ik toch niet. Ik denk eerder dat het misschien een meisje is, het bakerpraatje dat je bij een meisje misselijker bent dan bij een jongetje schijnt waar te zijn. Of de misselijkheid is in mijn herinnering minder geworden dan hij eigenlijk was, dat kan ook nog. Van de zwangerschappen die mis gingen weet ik zeker dat ik minder misselijk was, maar van die van Sam ben ik minder zeker.

Vandaag 7 weken inderdaad, weer een mijlpaaltje! Ik begin er langzaamaan toch steeds meer in te geloven. Heb bedacht dat ik in elk geval met 8 weken nog een echo wil laten maken, omdat de kans op een miskraam na een goede echo bij die termijn weer enorm zakt.

Ondertussen blijf ik blij met en dankbaar voor jullie belangstelling en steun ))

X Maya

Mariska

Mariska

23-05-2010 om 15:33

Maya

YES, 7 weken!

In was - ongeacht het geslacht - vreselijk misselijk en de laatste keer extra, want dubbel zoveel hcg-hormoon...

Op naar de echo volgende week!

X

Biene M.

Biene M.

24-05-2010 om 10:33

Vandaag weer een dipje

Sinds gisteren amper misselijk Morgen maar weer een echo proberen te regelen.

liora

liora

24-05-2010 om 12:34

Biene

Hoi Biene,

Inderdaad zenuwslopend. Maar ik wil nog wel zeggen dat ik ook bij beide zwangerschappen soms echt niks voelde een dag, en ook echt de ene dag veel misselijker was dan de ander. Hangt ook af van hoeveel je slaapt en zo.

Maar in jouw geval snap ik heel goed dat je nu natuurlijk het liefst steeds kotsmisselijk wil zijn!

Liora

Biene M.

Biene M.

24-05-2010 om 13:04

Liora

Er zit wel wat in, wat je schrijft. Ik ben nu behoorlijk uitgerust, op vrije dag nummer 4. En vrijdag en zaterdag hadden we nog een vol programma, gisteren en vandaag is het een stuk relaxter. Misselijkheid wordt bij mij doorgaans ook erger als de vermoeidheid toeneemt. Bedankt, ik zie het meteen weer wat zonniger in (Misschien moet ik even de badkamer gaan soppen of zo!)

Sascha2

Sascha2

24-05-2010 om 17:42

He biene

Wat is die onzekerheid toch naar he? En de ellende is, dat wanneer je denkt dat je niets meer voelt je vanzelf ook niets meer voelt... Wie weet helpen mijn ervaringen je ook een beetje: eerste keer redelijk misselijk, vierde keer (Floor) totaal niet misselijk, vijfde keer ietwat misselijk en zesde keer niet misselijk.

Biene M.

Biene M.

24-05-2010 om 19:33

Het is vooral

Het is vooral dat ik de laatste dagen steeds misselijker werd, en gisteren nog maar een beetje en vandaag opeens niet meer. Dat verontrustte me zo. Inmiddels ben ik wel al vanaf 16.00 doodop en dat is dan weer geruststellend (heel paradoxaal allemaal, me goed voelen is niet goed en me niet goed voelen is wel goed). Nou ja, voor de zekerheid laat ik morgen maar weer een echo maken.

Biene M.

Biene M.

24-05-2010 om 20:07

Mijn nichtje is zwanger!

O, ik moet er helemaal van huilen, ik ben zo blij! Mijn nichtje is drie maanden zwanger! We hebben een heel kleine familie, ik ben de enige die kinderen heeft en als het goed gaat zijn er straks twee kinderen die maar twee maanden schelen! Wat een hoop uitroeptekens, maar ik vind het echt heel bijzonder. En ik ben heel blij voor mijn nichtje, ze was al bijna een jaar aan het proberen.

May

May

24-05-2010 om 21:19

Zo herkenbaar...

Hoi Biene,

Oh, wat herkenbaar allemaal, toen ik zwanger was na mijn IFV-poging was ik zoooooo bang als ik niet misselijk was of als mijn borsten een dag minder pijn deden, ik zat er steeds tegenaan te duwen en maar te hopen dat het flink pijn deed... Maar vooral niet meteen het ergste denken. Iedere dag dat er niets gebeurt is er een... En moact het je gerust stellen, dan ga je inderdaad gewoon weer voor een echo! ik lees en leef met je mee!

May

Gerdina

Gerdina

24-05-2010 om 22:08

Biene

inderdaad heel herkenbaar. Soms was ik de misselijkheid behoorlijk zat, maar als ik dan even minder misselijk was sloeg de twijfel toe...
Het is toch goed gekomen! Ik hoop dat je snel een echo krijgt die je helemaal geruststelt.
En gefeliciteerd voor je nichtje!

Fransien

Fransien

25-05-2010 om 10:45

Biene

Blijven ademen.... Echt, hoe lastig het nu ook is, je kunt niets doen dan gewoon doorgaan en kijken of alles goed blijft lopen. Je kunt niet ingrijpen. En nou hopen dat je collega even tijd heeft, ik duim voor je.

Sascha2

Sascha2

25-05-2010 om 10:54

Biene

Ook hier wordt gehoopt op een goede echo vandaag. Hoe laat kun je terecht?
x!

Polly Shearman

Polly Shearman

25-05-2010 om 11:09

Ik ben zo suf

Ik was weer vergeten wie je was, maar dankzij het nieuws van je nichtje weet ik het weer....

ik duim me suf voor je hoor.

x pol

Tink

Tink

25-05-2010 om 12:02

Oooh vertel

Ik hoop dat er even ruimte was hoor! Duim hard met Pol mee. Wat een rottijd eigenlijk he, die eerste weken. Zit helaas niks anders op dan ze maar uit te zitten. Hopelijk ga je dit ukje ook weer heel vroeg voelen!

Liefs Tink

Biene M.

Biene M.

25-05-2010 om 12:49

Goede echo gehad! Wurmpje was precies een week verder dan vorige week met een mooie snelle hartslag )))

O o, als je al die stress van al die vroege zwangeren bij elkaar in een vat stopt, dan wordt dat een bom die zo een heel land plat gooit.

Bedankt weer voor de lieve berichtjes!! Dankzij jullie maakte ik me inmiddels alweer wat minder zorgen dan 24 uur geleden (en ik krijg ook al echt zo'n rond zwanger hoofd, wat vroeg!)

X Maya (7w2d!)

Gerdina

Gerdina

25-05-2010 om 13:26

Zucht...

van opluchting! Fijn dat alles goed was. En als de zorgen weer toe zouden mogen slaan, gewoon hier van je afschrijven. We slepen je deze onzekere tijd wel door!

Sascha2

Sascha2

25-05-2010 om 13:27

Zo blij zo blij!

Joehoe, wat een geweldig bericht!! Precies goed gegroeid en een krachtige hartslag. Whow, je bent al de tweede die vandaag voor een enorme big smile zorgt bij mij.
XX!

Mariska

Mariska

25-05-2010 om 14:49

Maya

Wat een fijn nieuws!!!! YES! JIEHAAAAAA!

X

: ) : ) : ) : )

Heeeeeeeeel fijn nieuws! Een dikke X

Biene M.

Biene M.

25-05-2010 om 20:37

Jaja

Zou ik het nu langer dan een week volhouden om me geen zorgen te maken? Ik ben benieuwd! Ondertussen is het natuurlijk wel zo dat de kans dat het mis gaat kleiner wordt naarmate het langer goed gegaan is, dus zou ik me ook steeds minder zorgen hoeven gaan maken. Eigenlijk gaat dat al zo, want het geloof dat ik de komende tijd wel zwanger blijf neemt geleidelijk aan toe.

Ik heb me trouwens enorm moeten bedwingen om mijn nichtje te vertellen dat ik zwanger ben. En ik kijk er heel erg naar uit om dat straks alsnog te doen En in de zomer samen met een dikke buik op de foto te gaan. Oh, daar prikken de tranen alweer.

X Maya

Merel78

Merel78

25-05-2010 om 21:11

Wat fijn

biene, wat fijn, 7 weken alweer en nog een goede echo!!! super. En gaaf dat je nichtje ook zwanger is!

liefs, Merel

Tink

Tink

26-05-2010 om 20:49

Nou...

De 'houdbaarheidsdatum' van zo'n echo is maar een paar dagen hoor, weet ik uit ervaring . Waarom spreek je niet vast een schemaatje af met je collega, voor de komende weken? Doet ze vast graag voor je

Intussen zit ik hier megablij te wezen voor je, 7+3 al en alles gaat goed! Ik zie die 2 bolle buiken deze zomer al helemaal voor me, dat gaat een prachtige foto worden.

Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend, ergens januari/februari denk ik?

Liefs Tink

Biene M.

Biene M.

27-05-2010 om 06:12

10 januari

10 januari is volgens de echo de uitgerekende datum. Dat treft, want mijn dochter is van 8 feb, zoon 3 maart en ik 8 april.

Ik durf geen echo's te plannen, durf niets in de toekomst af te spreken voor zover niet strikt noodzakelijk. En aangezien ik doorgaans ad hoc terecht kan, doe ik dat ook maar niet

X Maya (7+4!)

Mariska

Mariska

27-05-2010 om 09:12

Maya

die uitgerekende datum kan ik makkelijk onthouden - dan is Nico nl jarig! Op naar de 8 weken! Fijne dag! X

Wow!

je bent al richting 2 maanden, deze gaat goed, die dikke buik foto gaat zeker genomen worden.

oh geweldig, ik ben zo blij voor je !

Januari 2011

Januari 2011

27-05-2010 om 22:13

Hier nog een zwangere

Wij gaan gelijk op Biene, ook ik ben rond de 10e januari 2011 uitgerekend! Ik gebruik nog even een gelegenheidsnick want de familie is nog niet ingelicht, en je weet maar nooit...

Deze zwangerschap was niet gepland. Ik ben slordig met de pil geweest; en naïef als ik ben dacht ik dat de kans nihiel zou zijn om nog een keer zwanger te kunnen raken; ik ben een nogal domme doos geweest dus. Ik loop zelf tegen de 40, en mijn man was, dachten wij, verminderd vruchtbaar. Maar niets is minder waar, ik ben gewoon hartstikke zwanger! Zo rond de 7,5 week is vandaag gebleken via een echo. Over 4 weken krijg ik de volgende echo om een exacte termijn vast te stellen.
Na van de eerste schrik te zijn bijgekomen zijn zowel ik als mijn man hartstikke blij met dit 'ongelukje' evenals onze kinderen. Nu nog even door de zure appel bijten en het aan onze famiie vertellen; ik verwacht daar geen positieve reacties...

Fijn dat het bij jou ook zo lekker voorspoedig gaat tot nu toe, iedere week een beetje meer durven genieten!

Biene M.

Biene M.

28-05-2010 om 09:53

Cobi en manda

Wat leuk toch, al die support en het vertrouwen Ha, een OO-kraammeeting, ik zal het in gedachten houden, klinkt eigenlijk wel leuk!

Biene M.

Biene M.

28-05-2010 om 09:55

Nog een zwangere

Wat grappig, op de zelfde dag uitgerekend! Fijn dat jullie blij zijn met de onverwachte gezinsuitbreiding. Mag ik vragen hoe oud je andere kinderen zijn, of hou je dat vanwege ja anonimiteit liever nog even voor je?

Januari 2011

Januari 2011

28-05-2010 om 10:16

Biene

Dat houd ik liever nog even voor me...

Anna3

Anna3

28-05-2010 om 15:55

Off-topic nog een zwangere

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Maar helemaal NIET LEUK dat je verwacht dat je familie niet enthousiast zal reageren, jammer.
Anna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.