Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Biene M.

Biene M.

11-05-2010 om 13:47

Zenuwslopend (zwanger na miskramen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

28-05-2010 om 16:00

Biene,

jij ook van harte gefeliciteerd natuurlijk! Ik meld me niet zo vaak op dit forum, maar volg je 'draadje' met grote betrokkenheid. Ben 40-plus en heb net als jij miskramen achter de rug (gelukkig ook een prachtige 1-jarige!), maar blijf hopen op een gezonde zwangerschap.
Fijn dat alles goed gaat!!

Biene M.

Biene M.

30-05-2010 om 07:58

Op de helft

Vandaag 8 weken en als alles goed gaat en we over vier weken een mooie uitslag van de combinatietest krijgen, zijn we nu op de helft van de spannende periode. Ik heb mijn zwangerschapskleding maar weer tevoorschijn gehaald en heb gisteren de eerste lading gewassen. Gewone broeken zitten nu echt niet zo lekker meer.

X Maya (8 weken!)

Gerdina

Gerdina

30-05-2010 om 09:36

Biene

Dat gaat de goede kant op! Kun je er een beetje van genieten of is het daarvoor nog te spannend?

Gerdina

Gerdina

30-05-2010 om 13:05

Sini

Ik zeg ook niet dat Biene moet genieten. Ik weet zelf uit ervaring dat dat in die eerste periode niet zo maar gaat. Toch had ik in die periode die heel spannend en eng was, ook momenten dat ik heel blij was en genoot van het vooruitzicht op een kindje.
Ik hoop dat Biene die momenten ook mag hebben, vandaar mijn vraag.
Mijn ecuses als ik iemand daarmee gekwetst heb.

Tink

Tink

30-05-2010 om 15:58

8 weken!

Wow . De helft van de spannendste periode al. Ik blijf duimen, op naar de 12 nu.
En over dat genieten: iedereen ervaart het waarschijnlijk anders, zelf had ik toch ook wel sterk het gevoel dat dat kleintje erg z'n best deed om bij mij te zijn, en daarom wilde ik er ook in die eerste weken heel bewust wél van genieten. Ondanks de angst die er ook was.

Liefs Tink

Biene M.

Biene M.

30-05-2010 om 21:17

Genieten

Nee, genieten doe ik nog niet heel erg. Soms, met mijn hand op mijn buik, zie ik dat knipperlichtje voor me en dan kan ik wel even denken dat er misschien wel iets moois in me groeit. Maar veel vaker dan dat denk ik: ik hoop maar dat het niet voor niets is! De vermoeidheid, mijn slechte humeur, de bizar vroege bekkenpijn (kon vandaag niet overeind komen toen ik een paar schoenen wilde pakken), ik heb nu het idee dat ik heel boos word als dat allemaal nergens goed voor is. Maar goed, nog vier weken... dat lijkt nu wel te overzien

krin

krin

31-05-2010 om 09:23

Ach2

Ik had ook dubbele gevoelens over die opdracht om te genieten, maar deed het in onbewaakte momenten stiekem toch. En nu geniet ik plaatsvervangend van de hoopvolle berichten hier! Ga zo door, Biene-krummel (en begin vooral vroeg met flink hard trappelen, dat is fijn voor je moeder).

Biene

Ik wil je alleen maar laten weten dat ik meelees en meeleef! Op naar de 12 weken....genietend of niet!

Mariska

Mariska

31-05-2010 om 09:45

Maya

Elke dag is er weer eentje bij! En ja, go with the flow.... Denk aan je! X

Geniet!

Moet toch even reageren op je berichtje.
Ook ik ben nu zwanger van nummer 3 en heb twee keer een miskraam gehad.
Ik ben nu ruim 14 weken zwanger en vind het nog steeds erg spannend, gelukkig mag ik woensdag weer naar de vk.
Ik heb wel geprobeert meteen te genieten (ookal is het soms moeilijk) want dit zal voor ons de laatste zijn en wat zou het jammer zijn als we daar niet optimaal van hebben genoten. Probeer dat ook te doen want 9 maanden zijn zo om en het is allemaal zo ontzettend mooi en bijzonder.

Fransien

Fransien

01-06-2010 om 19:49

Rustig doorgaan

Hoi Biene,
Gewoon rustig doorgaan deze dagen, ze worden steeds lastiger tot de volgende echo en de volgende controle, maar heb er maar vertrouwen in, de eerste 8 weken ben je door, de kans op een goede zwangerschap wordt steeds groter, genieten is moeilijk, maar probeer je humeur goed te houden, dan is het wachten net iets minder moeilijk.
Heel veel succes de komende weken.

Biene M.

Biene M.

01-06-2010 om 21:04

Houdbaarheid echo

De geruststellende werking van een echo is natuurlijk maar een week. En dus voelde ik me vanochtend prompt niet meer zwanger. Maar de collega bij wie ik twee keer was geweest had het megadruk en ik had geen zin om iemand anders te vragen en 's middags voelde ik me weer beroerd en moe en dik, dus toen geloofde ik het wel weer.

Morgen het eerste bezoek aan de verloskundige. En vandaag heb ik het echocentrum gebeld voor een afspraak volgende week donderdag, voor bloedafname voor de combinatietest en een termijnecho (heb gezegd dat de echo's die ik al gehad heb te vroeg waren om de termijn zeker vast te stellen, dan kan volgende week mijn man ook eens meekijken). Het wordt wel heel echt zo!

Inderdaad Fransien, de kans dat het nog mis gaat neemt nu in rap tempo af. Af en toe realiseer ik me opeens dat het dit keer misschien wel allemaal doorgaat, heel wonderlijk! Mijn baas begon gisteren al even over vervanging tijdens mijn verlof.

Ik denk dat ik zo maar eens online een zwangerschapsbroek ga bestellen, ik had er nog maar twee over van de vorige keer.

X Maya (8w2d)

Mariska

Mariska

03-06-2010 om 17:04

Maya

Gister je 1ste bezoek aan de vk! Hoe is het gegaan? En volgende week donderdag een spannende dag! Ha, het wordt echt echt ECHT! X Maris

Gerdina

Gerdina

04-06-2010 om 09:19

Biene

Ik hoop dat alles nog steeds goed is. Er wordt hier aan je gedacht!

Biene M.

Biene M.

04-06-2010 om 21:01

Hoi!

Paar heel drukke dagen gehad, zó druk dat ik geen tijd had om te OO'en (en dat wil wat zeggen).

Woensdag eerste bezoek aan de verloskundige, dat was wel heel bijzonder. Opeens gaat het niet meer zo van "als alles goed gaat" maar zit ik braaf te knikken als ik hoor dat ik me moet gaan inschrijven voor kinderopvang en kraamzorg en dat ik niet moet wachten met afspreken met de bekkenfysiotherapeut. Ik probeer de nog alsmaar opkomende twijfels nu ook wat sneller van me af te zetten.

Maandag kan ik al terecht bij de fysio. Ik heb al behoorlijk last van mijn rug. Gelukkig zit er tegenwoordig een bekkentherapeut vlak bij mijn huis en heeft een collega vandaag een verwijsbriefje voor me geschreven (scheelt weer een halve dag voor huisartsbezoek).

En ondertussen krijg ik wel steeds meer het gevoel dat dit een meisje is. Als overeenkomende eetvoorkeuren wat zeggen tenminste. Net als bij mijn dochter wil ik eigenlijk alleen maar melk drinken en hartige dingen eten. Ik word vaak zelfs misselijk van chocola, idioot zeg. De tijd zal het leren...

X Maya (8w4d)

peggy

peggy

04-06-2010 om 21:16

Geniet

hoi maya,

ik snap dat je je vreemd voelt en bang bent na alle pech die je hebt gehad met je vorige zwangerschappen. maar nu ben je echt en goed zwanger. probeer te genieten van het mooie kleine wonder in je buik. voor je het weet is het een tastbaar mensje, een wolk van een baby. de tijd gaat snel voorbij en zou je willen dat je de gevoelens die je nu in je buik hebt nog had na de bevalling. ik blijf voor je hopen dat alles goed blijft gaan en dat je straks een heel mooi kindje in de armen mag sluiten. x peggy

Biene M.

Biene M.

05-06-2010 om 07:57

Peggy

Dank je wel! Ik hoop dat het bij jou ook gauw zo ver is.

X Biene

Sascha2

Sascha2

05-06-2010 om 20:27

Biene!

Bijzonder is dat he. Je weet dat je zwanger bent, het is nog onwerkelijk en reuzespannend. En dan ineens lijk je in een compleet andere wereld te vertoeven: kinderopvang en kraamzorg regelen, echo's gaan plannen, testen plannen en nieuwe kleding kopen. Ha, en als het echt een meisje is, naai ik een mooi jurkje voor haar.
Overigens, ik heb nog steeds een luieremmer in de weg staan Heb je nog interesse?
X!
ps: oeioei, misselijk van chocolade, da's wel echt ernstig

Biene M.

Biene M.

06-06-2010 om 10:46

Sascha

Ohh, die luieremmer, daar heb ik gezien de omstandigheden juist extra interesse voor De volgende keer maar vóór de koffie dat ding in de auto leggen, dan gaan we hem geen derde keer vergeten!

Ja, erg he, misselijk van chocola. En wat momenteel het beste tegen misselijkheid helpt zijn tomaten, ik vind het maar eigenaardig.

Asa Torell

Asa Torell

06-06-2010 om 19:24

Biene

9 weken vandaag, en hier wordt nog lekker geduimd. Wat fijn dat het er zo goed uitziet allemaal (inclusief misselijkheid ).

Tink

Tink

06-06-2010 om 19:27

Tomaten!

Dan wordt het een meisje . Zei ooit een vriendin tegen me toen ik zwanger was van de jongste en ook gek op tosti met kaas en, jawel, tomaat. En kijk... het werd inderdaad een meisje

Wat fijn dat het zo goed gaat! Die misselijkheid, da's niks natuurlijk, maar het is voor een goed doel

Liefs Tink

Tink

Tink

07-06-2010 om 00:08

Lol

Kortom, het kan alle kanten op . In januari zullen we het weten! Voornaamste is dat al die gekke trek gewoon bij zwanger zijn hoort en dat het dus goed gaat

Rembrand

Rembrand

07-06-2010 om 09:05

Ha, ha.

Ik at tijdens alle drie de zwangerschappen veel tomaten en ketchup ( en tijdens de eerste zwangerschap had ik een kick voor pizza quicksaus ).
Het resultaat was ..........drie jongens !
( dan weer wel met tomatenblond haar haha ).
M.

Sascha2

Sascha2

07-06-2010 om 11:07

Hihi

Ik lustte juist tijdens al mijn zwangerschappen geen tomaten. Mijn resultaat: 1 jongen en 3 meisjes.

Ben erg benieuwd,, maar van de tomaten moeten we het niet hebben

Grappig, daar wordt wel weer duidelijk dat soort dingen als voedselvoorkeur niets zegt. Misschien daarentegen jou voorgevoel wel Biene? Ik moet zeggen dat bij de mijne zo'n 90% v/d reacties waren dat het een jongen zou worden, incl. mijn eigen sterke voorgevoel. (Reacties waarom een jongen: Gave huid, puntige buik, misselijk, vermoeid, gewoon voorgevoel etc.), en dat blijkt dus wel te kloppen.

Ik had je aan het begin van je zwangerschap ook verteld dat ik een voorgevoel had bij jou babytje in je buik he?!... ik denk dus ook dat het een meisje is
Maar voor je de kamer roze schildert... Oh nee, dat doe je vast niet, hij/zij gaat bij Sam op de kamer (behalve als jullie die villa met tuin vinden voor die tijd).
Hey, gefeliciteerd met de 9 weken! Goed hoor.
Liefs lunamaya

Biene M.

Biene M.

07-06-2010 om 19:40

Hahaha!

Lachen met die tomaten! ) Alleen Berber, jee, ik weet niet of ik heel blij reageer als er een kleine Jan Marijnissen uit me komt hoor... :-O

Wat de voorspellingen van anderen betreft: bij mijn dochter geloofde iedereen dat het een jongen zou worden en bij mijn zoon werd vaak geroepen dat het vast een meisje werd. Het is dus niet goed aan me af te lezen Mijn eigen voorgevoelens zijn trouwens ook ernstig onbetrouwbaar, dus het zegt niets dat ik nu het idee heb dat het een meisje is.

Verder ben ik vanochtend voor het eerst bij de bekkentherapeut geweest en zij denkt dat ze me een heel eind kan helpen, dus dat is fijn. Ze keek trouwens even verschrikt toen ik antwoord gaf op haar vraag hoeveelste zwangerschap dit was en gerustgesteld toen ik er achteraan zei dat ik twee kinderen heb. Als je al vijf kinderen gebaard hebt en weer zwanger bent is er zeker niks meer aan je bekken te doen of zo.

X Maya (stiekem toch wel een beetje gespannen over de termijnecho aanstaande donderdag!)

Biene M.

Biene M.

08-06-2010 om 18:44

Ehhhh

Nee, ook maar niet doen. Mag er eventueel uitzien als Femke Halsema, maar dan wel anders praten graag.

Mariska

Mariska

09-06-2010 om 14:51

Hahahaha

Nou Maya, je kent mijn visioen nog wel he? Toch? Ik zie haar zo weer voor me... een klein mini-Mayaatje met een klassiek jurkje aan. Dus Yvet, zoek daar vast maar patroontje voor!

Wat klink je heerlijk zwanger! Fijn dat de bekkentherapeut iets voor je kan betekenen. Toen ik zwanger was van Joyce had ik als tik ijsblokjes kauwen en ik heb toen ook zo'n vreselijke last van mijn rug gehad. Ook zo vroeg al... Bij de jongenszwangerschappen helemaal geen last van gehad!

Tomaten at ik ook graag tijdens de laatste (2ling)zwangerschap. Weet nog dat de gynaecoloog dat toejuichte

X

krin

krin

10-06-2010 om 08:56

Vandaag

mag/moet je toch weer een echo? Succes!

Biene M.

Biene M.

10-06-2010 om 09:19

Over 2 minuten

Over 2 minuten gaan we van huis voor de termijnecho en bloedafname. Ik ben de hele ochtend al zenuwachtig! Zal hier later op de ochtend nog wel even posten wat we gezien hebben.

X Maya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.