Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-08-2009 om 11:42
Twee draadjes vond ik wat te overdreven, dus ik pak het maar even samen.
Mijn mannetje is ondertussen al weer ruim 3 maanden en opzich gaat het lekker met hem, goed actief, veel vrolijk. Maar hij was afgevallen, 250 gram in een maand. Best wel veel dus, als je bedenkt dat hij 400 aan had moeten komen. Daarnaast plaste hij ook slecht.
Ondertussen leg ik hem vaak aan, en doe weer twee borsten, in plaats van 1. Vorige week was hij, in 4 dagen, 75 gram aangekomen. Dus dat was al mooi. Donderdag moet ik me nog een keer melden, en als het dan weer goed is, even niet meer. Maar moet ik nu zo vaak blijven aanleggen? Hij weigert nu ook kunstvoeding, ook op het kdv, dus dat zal wel weer een dipje veroorzaken, lijkt me. Kan ik verder nog wat doen? Afkolven wil ook al niet.
Daarnaast poept meneer niet. nu al weer twee weken niet, daarvoor ook al twee weken niet. Hij laat wel winden als een volwassen kerel. Iemand enig idee wat ik daar nog aan kan doen? Hij krijgt op dit moment dus alleen maar borstvoeding, en weigert dus de fles...
11-09-2009 om 20:21
Sterkte morgana
Ik blijf duimen, dat de lijn maar stijgend mag blijven voor jullie en natuurlijk vooral dat het nog even een stukje harder mag gaan dan nu. Hoe was het vandaag bij de kinderarts?
11-09-2009 om 23:28
Kinderarts
Ze was wel redelijk tevreden geloof ik. Hij was 70 gram aangekomen sinds zaterdag, maar in de afgelopen weken toch flink wat meer(sondevoeding). Dus zolang hij blijft stijgen, mogen we zo doorgaan. Gelukkig hoef ik nu ook niet meer elke voeding te wegen, en kan ik wat langer van huis. Dat is tenslotte een groot voordeel van borstvoeding
Als oorzaak voor zijn slechte eten, anders dan de borst, verdenkt ze de reflux. Hierdoor zou hij zoveel aversie hebben tegen de fles en de rest, dan hij niet meer wil. Dat wordt dus nog een hele uitdaging voor de prelogopedist.
12-09-2009 om 21:41
Niet meer steeds wegen
Dat lijkt me wel een heel stuk rustiger voor je. Ik duim lekker door, hopen dat het steeds beter blijft gaan.