Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wanneer laat jij na de geboorte je ouders op bezoek komen?


Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 12:16:

[..]

Het is niet heel verstandig om net bevallen vrouwen tegen de haren in te strijken en als die zegt dat iets niet gebeurt, gebeurt het ook niet. Als familie heb je sowieso te accepteren wat de ouders willen.

Ik werd niet opeens onredelijk omdat ik bevallen was. Niet meer dan anders in ieder geval. 

AlisonH schreef op 27-10-2022 om 12:39:

[..]

Ik werd niet opeens onredelijk omdat ik bevallen was. Niet meer dan anders in ieder geval.

Precies watde oúders willen. Heeft papa ook een stem ?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

27-10-2022 om 12:43

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:41:

[..]

Precies watde oúders willen. Heeft papa ook een stem ?

Hij zit onder de plak kennelijk, zei TO. 

Echt? Laat moeder en vader lekker beslissen en accepteer en respecteer hun ideeën. Een kind krijgen is bijzonder en ik kan me goed voorstellen dat je lekker samen wil zijn en niet allemaal bezoek wilt. Ook niet even en ook niet makkelijk bezoek. Want ondanks makkelijk zou het voor mij toch voelen dat ik gastvrouw moet zijn (wat niet zo is). Wat is nou helemaal 3 dagen joh? 

En ja, haar moeder wel nou en? Met je eigen moeder heb je toch altijd een andere band en ook dat is aan haar. Het zijn toch geen kinderen die je evenveel snoepjes moet geven ofzo? 

Reflectione schreef op 27-10-2022 om 12:45:

Echt? Laat moeder en vader lekker beslissen en accepteer en respecteer hun ideeën. Een kind krijgen is bijzonder en ik kan me goed voorstellen dat je lekker samen wil zijn en niet allemaal bezoek wilt. Ook niet even en ook niet makkelijk bezoek. Want ondanks makkelijk zou het voor mij toch voelen dat ik gastvrouw moet zijn (wat niet zo is). Wat is nou helemaal 3 dagen joh?

En ja, haar moeder wel nou en? Met je eigen moeder heb je toch altijd een andere band en ook dat is aan haar. Het zijn toch geen kinderen die je evenveel snoepjes moet geven ofzo?

Precies, moeder én vader. De vraag is of vader wel mee mócht beslissen. Het is ook zijn kind. Nu komt er 2 dg niemand? Geloof je het zelf?

hoezo, ze heeft geen lastige bevalling gehad, waarom haar eigen moeder dan wel mogen komen en schoonmoeder niet? Je kunt toch aangeven dat het wel een kort bezoekje moet zijn. Nee, ik vind dat je hier geen onderscheid in kunt maken. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 12:50

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:48:

[..]

Precies, moeder én vader. De vraag is of vader wel mee mócht beslissen. Het is ook zijn kind. Nu komt er 2 dg niemand? Geloof je het zelf?

Maar wat is nou precies het probleem met 3 dagen wachten? 

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:48:

[..]

Precies, moeder én vader. De vraag is of vader wel mee mócht beslissen. Het is ook zijn kind. Nu komt er 2 dg niemand? Geloof je het zelf?

Wie zegt dat? Misschien vindt ze het gewoon niet fijn om al zoveel bezoek te krijgen en accepteert vader dat gewoon. 

En ja, er komt 2 dagen niemand? Hoezo moet ik dat niet geloven? Er komen genoeg mensen over de vloer, je wordt al zo geleefd (kraamhulp, verloskundige, hielprik). En al komt haar beste vriendin wel eerder, nou en?

En het is DRIE dagen, ze hebben niet gezegd 'kom maar op de eerste verjaardag'. 

stel dat broer het er niet mee eens is, dan is dat een andere discussie en iets wat broer en partner moeten oplossen

Madeliefjees schreef op 27-10-2022 om 11:45:

Ik vind dat raar ja. Bij onze zoon waren haar ouders en wij gelijk welkom.
Verder gaan ze idd wel vaker naar haar ouders, en ging haar moeder mee om babyspullen te kopen.

Is bij mij ook zo gegaan, met m’n eigen moeder babykleertjes gekocht, heb dat niet gedaan met m’n schoonmoeder. 
Vaak trekken dochters dan wat meer naar hun eigen moeder toe als het om zoiets gaat. Ze kwam laatste weken bijv ook helpen in huishouden, schoonmoeder niet. 
Voor de bevalling had ik besloten dat beide ouders in ziekenhuis op bezoek mochten komen. Maar vanwege tijdstip was dat niet ideaal. Hebben ze wel beiden midden in de nacht opgebeld. In de ochtend kwamen ze beiden langs. Zou het wel raar vinden om daar onderscheid in te maken. Het is maar 3 dagen maar gevoelsmatig zet je dan de ene opa en oma al weg als minder belangrijk. Is geen fijne start dan toch

Ik vind het onderscheid wel wat apart ja. Dat je met je eigen moeder een betere/andere band hebt, ja dat kan ik wel beamen. Mijn moeder leest mij zoals niemand anders, hoe lief en leuk ik mijn schoonmoeder ook vindt, het is niet mijn moeder en dat hoeft ook niet.

Maar gaat het om onze kinderen, dan is mijn schoonmoeder net zoveel als mijn eigen moeder en zo behandelen we hen ook. Het is dan wel mijn schoonmoeder, maar de moeder van mijn man, die ook heel trots vader was geworden en voor hem zijn zijn ouders, wat voor mij mijn ouders zijn. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar over nagedacht heeft om onderscheid te maken in eigen moeder wel, schoonmoeder niet. 
Andersom is dat toch ook krom ( even afgezien dat je als kraamvrouw net een bevalling achter de rug hebt, voor een man is de hele transitie ook wel een ding..)

Nu weet ik dat hormonen veel kunnen doen in die beginperiode en het kan natuurlijk zijn dat schoonzus het toch naderhand wat teveel vond (na bezoek van haar eigen moeder). Maar ik zou, om scheve gezichten te voorkomen, nooit dit onderscheid hebben gemaakt. 

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 11:10:

3 dagen na de geboorte is toch vroeg genoeg? Het is hun kind dus hun beslissen.

Die andere moeder was er toch ook eerder?

Mijn hemel, laat die mensen lekker zelf beslissen! Het is hun kind en ze zijn niemand een verklaring schuldig.
Oma zou aan mij een slechte hebben gehad dat ze in de kraamtijd komt mekkeren over dat andere oma al geweest is. Ik zie hier helemaal geen taak van de ouders in, die moeten lekker genieten van hun kind zonder dat jaloerse gedoe van familie. 

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 12:16:

[..]

Het is niet heel verstandig om net bevallen vrouwen tegen de haren in te strijken en als die zegt dat iets niet gebeurt, gebeurt het ook niet. Als familie heb je sowieso te accepteren wat de ouders willen.

De man heeft net zoveel recht. Wat een kolder dit.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 13:21

irmama schreef op 27-10-2022 om 13:13:

[..]

Die andere moeder was er toch ook eerder?

Ik veronderstel dat de eigen moeder van een vrouw een totaal andere status heeft dan de schoonmoeder dus dat haar eigen moeder er dezelfde dag al was lijkt mij normaal. Het leest ook niet alsof er een innige relatie met de schoonouders is maar eerder een oppervlakkige. En na 3 dagen is een baby nog niet heel veel veranderd dus wat het belang is van een half uur rijden, twee minuten babykijken en weer een half uur terug zie ik niet echt.

irmama schreef op 27-10-2022 om 13:20:

[..]

De man heeft net zoveel recht. Wat een kolder dit.

Maar mogelijk staat de vader gewoon achter de beslissing? Er blijkt nergens uit dat hij het niet eens is met zn vrouw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.