Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wanneer laat jij na de geboorte je ouders op bezoek komen?


Heel eerlijk: ik ben wel zo iemand die ouders heb laten wachten. 
Ik had ook geen zware bevalling maar voelde mij een wrak. Borstvoeding lukte niet echt. 

Als ik kijk naar mijn inner cirkle komen anderen mensen voor mijn ouders.  
De eerste dag had ik geen behoefte aan bezoek (kind in ochtend geboren, in avond mochten we naar huis). Beste vriendin is 5 minuten geweest verder niemand.
Dag erna zus. Dag daarna ouders (die hadden we nog wel dag ervoor aangeboden maar die waren druk) en schoonouders.

Bij kind 2 een hele andere bevalling en zijn schoonouders wel 1e dag geweest. Mijn ouders kwamen weer na 3 dagen pas. Weer druk. Zegt misschien meteen iets over onze relatie.

Ik vind dat raar ja. Bij onze zoon waren haar ouders en wij gelijk welkom. 
Verder gaan ze idd wel vaker naar haar ouders, en ging haar moeder mee om babyspullen te kopen. 

Best lullig voor je moeder en ik snap dat dit niet fijn is. Wanneer mag jij komen, na 2 weken?

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 11:37:

[..]

Ik veronderstel dat de moeder van de baby beslist en als die nee zegt gaat het niet door.

Moeder moet er alles aan doen om te voorkomen dat men denkt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende grootouders! Dat is haar taak. Natuurlijk mag haar moeder eerst als jenogniet gedoucht hebt bijv. Maar 3 dg wachten tov 3 kwartier is niet eerlijk. 

Wat mij betreft, is de moeder degene die aangeeft wat ze wil. Als moeder lig je de eerste dagen flink aan puin, ben je doodmoe en ontzettend kwetsbaar. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen onder die omstandigheden zin heeft om zo snel mogelijk de vreugde met alle naaste familie te delen. 

Zelf vond ik het wèl heel leuk dat naaste familie en mijn beste vrienden vrij vlot langs kwamen. Maar als mijn zus/schoonzus/dochter/schoondochter het misschien anders wil, dan ben ik vooral blij dat ze dat goed  aan weet te geven. Ik heb verder niets van haar grenzen te vinden. Dan maar een dag of wat later.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 11:53

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 11:50:

[..]

Moeder moet er alles aan doen om te voorkomen dat men denkt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende grootouders! Dat is haar taak. Natuurlijk mag haar moeder eerst als jenogniet gedoucht hebt bijv. Maar 3 dg wachten tov 3 kwartier is niet eerlijk.

Haar taak is voor het kind en zichzelf zorgen en onderscheid zal er toch wel gemaakt worden. En wat maakt die 3 dagen nou helemaal uit? 

SusannaT

SusannaT

27-10-2022 om 11:55 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 27-10-2022 om 11:46:

Best lullig voor je moeder en ik snap dat dit niet fijn is. Wanneer mag jij komen, na 2 weken?

Zoiets ja. 

Naja, de meeste cadeaus zijn al binnen, ik had een hele hoera-baby-onderweg doos in elkaar gezet en die vooraf gegeven, omdat ik zoiets al vermoedde. 

Alleen heb ik nu een babypakje maat 56 liggen waarvan ik vrijwel zeker weet dat de kleine er niet meer in past wanneer ik langs mag komen (het is een flinkerd). Daar had ik wat beter over na moeten denken.

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 11:37:

[..]

Ik veronderstel dat de moeder van de baby beslist en als die nee zegt gaat het niet door.

Ik vind dan weer dat de vader van het kind ook iets te zeggen heeft. Bij ons waren bij de oudste mijn schoonouders (die ver weg wonen) bij mijn ouders (die dichtbij wonen). Die kwamen samen. Bij de tweede waren mijn ouders er een uurtje eerder dan mijn schoonouders. En ik had, in tegenstelling tot de schoonzus hier, geen ongecompliceerde bevallingen. Als ik wel mijn schoonouders drie dagen had willen laten wachten was mijn man daar wel voor gaan liggen. Dat had de broer hier ook kunnen doen maar dat is om wat voor reden dan ook niet gebeurd. Dan kun je er verder weinig aan doen als schoonfamilie. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 12:16

AlisonH schreef op 27-10-2022 om 12:11:

[..]

Ik vind dan weer dat de vader van het kind ook iets te zeggen heeft. Bij ons waren bij de oudste mijn schoonouders (die ver weg wonen) bij mijn ouders (die dichtbij wonen). Die kwamen samen. Bij de tweede waren mijn ouders er een uurtje eerder dan mijn schoonouders. En ik had, in tegenstelling tot de schoonzus hier, geen ongecompliceerde bevallingen. Als ik wel mijn schoonouders drie dagen had willen laten wachten was mijn man daar wel voor gaan liggen. Dat had de broer hier ook kunnen doen maar dat is om wat voor reden dan ook niet gebeurd. Dan kun je er verder weinig aan doen als schoonfamilie.

Het is niet heel verstandig om net bevallen vrouwen tegen de haren in te strijken en als die zegt dat iets niet gebeurt, gebeurt het ook niet. Als familie heb je sowieso te accepteren wat de ouders willen. 

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 12:16:

[..]

Het is niet heel verstandig om net bevallen vrouwen tegen de haren in te strijken en als die zegt dat iets niet gebeurt, gebeurt het ook niet. Als familie heb je sowieso te accepteren wat de ouders willen.

Vanaf het moment dat er kinderen komen ontstaat de verwijding tussen dochter en schponmoeder. Goed begin dit. En later schoonmoeder de schuld geven?

Moeder mag in bed liggen, schoon gewassen, schoon dekbed. Schoonmoeder mag kwartiertje komen kijken. Het is óók het kind vd vader.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 12:21

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:19:

[..]

Vanaf het moment dat er kinderen komen ontstaat de verwijding tussen dochter en schponmoeder. Goed begin dit. En later schoonmoeder de schuld geven?

De schuld geven van wat? En blijkbaar ziet de vader ook geen probleem in 3 dagen wachten. Wat is het hele probleem nou? Die baby loopt niet weg, wat maakt 3 dagen wachten dan zo’n vreselijk groot probleem?

Battle-Royale schreef op 27-10-2022 om 12:21:

[..]

De schuld geven van wat?

Van de slechte relatie tussen vrouw en haar schoonmoeder.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

27-10-2022 om 12:26

Kerstin75 schreef op 27-10-2022 om 12:22:

[..]

Van de slechte relatie tussen vrouw en haar schoonmoeder.

Omdat ze 3 dagen moet wachten? Als dat al teveel is

Misschien was ze het er eigenlijk ook wel niet eens met dat haar eigen moeder er meteen was, maar luisterde die niet of durfde ze er niets van te zeggen?

ik heb een hele zware bevalling gehad, maar natuurlijk komen ouders schoonouders meteen. Ja of ik nou pijn heb of niet. Het zou niet eens bij me opkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.