Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Ideetje88

Ideetje88

22-03-2022 om 21:20 Topicstarter

Aiden schreef op 22-03-2022 om 19:34:

Denk je ook aan al die andere passagiers die 10 uur

[..]

Denk je ook aan al die andere passagiers voor wie het dan 10 uur lang afzien wordt?

Ik vraag juist om tips om dat te voorkomen. Natuurlijk is het vervelend als een kind huilt, ook voor anderen. We gaan ons best doen om dat zoveel mogelijk te voorkomen, maar ik ben ook niet zo naïef om te denken dat mijn beide kinderen geen kik zullen geven de hele vlucht lang.

Ideetje88

Ideetje88

22-03-2022 om 21:24 Topicstarter

We vliegen rond de tijd van het middag slaapje van mijn jongste. We zullen haar op het vliegveld goed moe maken en hopelijk valt ze dan inderdaad een paar uur in slaap. Op de terugweg vliegen we ‘s nachts, dus hopelijk slapen ze dan het grootste deel van de reis

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

22-03-2022 om 21:34

Op een 10 uur durende vlucht... hebben wij 6 uur lang met een huilende dreumes gezeten.... in een 100% volgeboekt vliegtuig. Nachtvlucht. De dreumes kon de slaap niet vatten, vanwege alle prikkels en herrie. Werd gek van zichzelf dat 'ie niet kon slapen. Dus aan 1 stuk huilen. We hebben uiteindelijk in de keuken achterin het vliegtuig mogen zitten, om het nog IETS dragelijk te houden voor de mede-passagiers. 
Ik wens het niemand toe, wat een drama.

Daddy_gijs schreef op 22-03-2022 om 21:34:

Op een 10 uur durende vlucht... hebben wij 6 uur lang met een huilende dreumes gezeten.... in een 100% volgeboekt vliegtuig. Nachtvlucht. De dreumes kon de slaap niet vatten, vanwege alle prikkels en herrie. Werd gek van zichzelf dat 'ie niet kon slapen. Dus aan 1 stuk huilen. We hebben uiteindelijk in de keuken achterin het vliegtuig mogen zitten, om het nog IETS dragelijk te houden voor de mede-passagiers.
Ik wens het niemand toe, wat een drama.

Klopt wij hebben die ellende ook meegemaakt met drie kinderen om ons heen gaan anderen, terwijl ons kind lag te slapen brulden zij de boel bij elkaar. Einde van de vlucht keek de stewardess op dat er nog een kind was (de onze) en onze babyvoeding (die we besteld hadden ) is naar die andere baby's gegaan.

De enige manier waarop je weet of jouw kind net zoals die 3 om mij heen waren of die ene onze armen is het ervaren. Desnoods koop je online een berg oordoppen en deel je die uit om je heen.

Ideetje88 schreef op 22-03-2022 om 21:24:

We vliegen rond de tijd van het middag slaapje van mijn jongste. We zullen haar op het vliegveld goed moe maken en hopelijk valt ze dan inderdaad een paar uur in slaap. Op de terugweg vliegen we ‘s nachts, dus hopelijk slapen ze dan het grootste deel van de reis

Ik denk dat een dreumes makkelijker in slaap valt als het niet doodmoe is. Gewoon gezellig houden zodat ze meer ontspannen zijn.

onze destijds dreumes was op een vlucht van 3,5 uur een half uur stil, sliep 1 uur rn voor de rest was het afzien. Hij wilde niet stilzitten maar rondrennen en alles ontdekken. Ons 'geluk' was dat er meer huilende baby's om ons heen waren maar ik vond het een ramp.

Mijn zus heeft als student ooit een vlucht gehad van 18 uur met gillende en krijsende kinderen. Ze heeft daarna nog zeker vijf jaar geroepen dat ze nooooooit kinderen wilde.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-03-2022 om 01:08

Aiden schreef op 22-03-2022 om 19:34:

Denk je ook aan al die andere passagiers die 10 uur

[..]

Denk je ook aan al die andere passagiers voor wie het dan 10 uur lang afzien wordt?

Dus omdat het voor andere mensen ook erg is een huilend kind, mogen mensen met kinderen niet meer op (vlieg)vakantie? Zou wat moois worden. 
Denken al die andere meurende passagiers met knoflookadem en met hun omvang een hele rij stoelen in beslag nemen ook aan hun medepassagiers, of mogen zij wel gewoon lekker op vakantie? Kinderen hebben net zo goed een plaats in de maatschappij en zijn meer of minder dan volwassenen. En net zo goed mogen zij een plek in het vliegtuig hebben. Mensen die daar last van hebben zijn zeikerds en hebben niet door hoeveel overlast een volwassene wel niet kan veroorzaken. (Of denk je soms dat het kinderen zijn die een t*ringzooi achterlaten in het vliegtuig, trein of de natuur? Dus hou op met afzien.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-03-2022 om 01:12

MamaE schreef op 22-03-2022 om 22:18:

Mijn zus heeft als student ooit een vlucht gehad van 18 uur met gillende en krijsende kinderen. Ze heeft daarna nog zeker vijf jaar geroepen dat ze nooooooit kinderen wilde.

Dat heb ik nou met bejaarden die als jezus te paard met hun scootmobiel door de supermarkt racen en waarvoor je bijna over je tenen wordt gereden.

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-03-2022 om 01:08:

[..]

Dus omdat het voor andere mensen ook erg is een huilend kind, mogen mensen met kinderen niet meer op (vlieg)vakantie? Zou wat moois worden.
Denken al die andere meurende passagiers met knoflookadem en met hun omvang een hele rij stoelen in beslag nemen ook aan hun medepassagiers, of mogen zij wel gewoon lekker op vakantie? Kinderen hebben net zo goed een plaats in de maatschappij en zijn meer of minder dan volwassenen. En net zo goed mogen zij een plek in het vliegtuig hebben. Mensen die daar last van hebben zijn zeikerds en hebben niet door hoeveel overlast een volwassene wel niet kan veroorzaken. (Of denk je soms dat het kinderen zijn die een t*ringzooi achterlaten in het vliegtuig, trein of de natuur? Dus hou op met afzien.

Dat niet, maar mensen met kinderen zijn blind voor de overlast die hun kind veroorzaakt omdat ze hun kind meestal gewoon ontzettend schattig vinden. Vliegen met een 1 en 3 jarige zou ik gewoon nooit doen... Ga gewoon naar Center Parks, zijn die kids vast ook content mee 🤣

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-03-2022 om 01:12:

[..]

Dat heb ik nou met bejaarden die als jezus te paard met hun scootmobiel door de supermarkt racen en waarvoor je bijna over je tenen wordt gereden.

Duidelijk, dan moet je dus nooooit een bejaarde nemen!

Ik heb vaak gevlogen voordat ik zelf moeder werd. Ik kon mij er nooit zo aan storen als een kind huilde ik deed gewoon oordoppen in en sliep wat. Dat zou ik iedereen aanraden.

Wat in elk geval niet helpt is bij binnenkomst in het vliegtuig zeggen hoe vervelend het wel niet is dat er kinderen in je buurt zitten. Dat geeft extra stress voor de ouders, dat voelen de kinderen en zo vergroot je dus uiteindelijk de kans op huilen.

Verder heb ik vaak hulp aangeboden als ik ouders wanhopig zag worden. Even een kind overnemen, kiekeboe spelen of ik toverde iets uit mijn tas wat met creativiteit voor speelgoed door kon gaan. Ik snap dat de meeste mensen weinig zin zullen hebben in het vermaken van een kind van een ander, maar het kan de periode van huilen wel beperken.

Je hebt huilen en huilen. Ik denk (hoop) dat de meeste mensen weinig problemen hebben met af en toe huilende kinderen. De daling is wat dat betreft berucht en daar verwacht ik huilende kinderen.

Aan de andere kant heb ik zelf ook eens op een 6 uur durende nachtvlucht gezeten waar een kind ongeveer 5,5 uur daarvan heeft gehuild. En dat was niet alleen wat gehuil, maar regelmatig echt gekrijs. Slapen met oordoppen lukte niet. Een video kijken lukte niet. Je merkt dan dat de irritatie niet alleen bij jezelf maar ook bij andere passagiers toeneemt. 

Koekie1980 schreef op 23-03-2022 om 01:14:

[..]

Dat niet, maar mensen met kinderen zijn blind voor de overlast die hun kind veroorzaakt omdat ze hun kind meestal gewoon ontzettend schattig vinden. Vliegen met een 1 en 3 jarige zou ik gewoon nooit doen... Ga gewoon naar Center Parks, zijn die kids vast ook content mee 🤣

Hebben wij het afgelopen jaar gedaan en het jaar ervoor, ik zal je zeggen ons kind gaf aan dat hij ook wel weer eens echt op vakantie wilde. (Ondanks dat hij luchtziek is wil hij dolgraag weer met het vliegtuig mee)

Ik ken ook mensen die familie heeft wonen in het verre buitenland ik kan me dus voorstellen dat die graag daarheen willen ondanks dat hun kind het vliegtuig bij elkaar brult.

Koekie1980 schreef op 23-03-2022 om 01:14:

[..]

Dat niet, maar mensen met kinderen zijn blind voor de overlast die hun kind veroorzaakt omdat ze hun kind meestal gewoon ontzettend schattig vinden. Vliegen met een 1 en 3 jarige zou ik gewoon nooit doen... Ga gewoon naar Center Parks, zijn die kids vast ook content mee 🤣

Waarin denk dat die mensen blind zijn voor de overlast? Ik denk dat de meeste ouders die met een huilend kind in een vliegtuig zitten zich vreselijk beroerd voelen. Uit ellende het kind zelf, maar zeker ook omdat ze zich heel erg bewust zijn van de overlast. 

Geen ervaring in een vliegtuig, maar wel op een camping, met een baby die opeens elke nacht huilend in de tent lag. We troosten haar zo snel mogelijk, maar wat voelde ik me rot voor de mensen om ons heen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.