Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


krijg geen stress. Mijn kinderen hebben hem vaak gevlogen vanaf baby leeftijd. Langere vluchten ook. Ze hebben beide nooit gehuild.

Als voorbereiding hebben we een boekje gelezen. Volgens mij Kaatje gaat vliegen ofzo. Vonden we het meest realistisch. Met een gek gevoel in de oren, en een kriebel in de buik.

Verder veel fruitzakjes meenemen. Of ander voedsel. Niet verwachten dat ze het in de lucht voor je hebben. Want dan heb je het altijd net te laat.

En verder go with the flow. Langere vluchten zijn meestal in grotere vliegtuigen. En die vliegen fijner. Hey is wel echt relaxt om een extra stoel te hebben. Maar verwacht niet dat die kinderen daar heel veel gebruik van maken. Ipv een extra stoel hebben wij meestal meer aan extra beenruimte, wij doen liever een upgrade.

En echt maak het geen groot ding. Bij mij vinden ze het landen en stijgen het leukst. Wij hebben regelmatig trips die van huis tot huis meer dan 24 uur duren ivm familie. De kinderen kunnen het beter hebben dan de ouders. Ze zijn zo flexibel.

Tip: vraag om het eten voor je kinderen en je eigen eten vooral NIET tegelijk te brengen. 

Ik herinner me nog zeer levendig een vlucht met 1 kind op schoot en 2 kinderen naast me (die nog hulp nodig hadden bij bijvoorbeeld het openen van verpakkingen) en dan 4 treetjes vol bakjes en zakjes en wankele bekers drinken op drie krappe klaptafeltjes. 

En toen moest er eentje naar de wc.... 

Voor familiebezoek kan het soms niet anders, maar als het niet per se hoeft zou ik persoonlijk niet gaan vliegen met een jong kind en al helemaal niet urenlang.
Niet alleen vliegen is een 'echte vakantie'. 
Maar eerlijk, na een uur of drie maximaal ben ik blij dat ik uit het vliegtuig kan.
Zeker als er iemand naast me zit die anderhalve stoel nodig heeft. Als je met de auto of de trein gaat kun je halverwege nog eens ergens even uitstappen ofzo. 

MamaE schreef op 23-03-2022 om 09:39:

Niet alleen vliegen is een 'echte vakantie'.

Klopt, maar als je je leven lang (zoals mijn zoon) naar een bepaald land op vakantie gaat met het vliegtuig en je gaat ineens 2 jaar niet dan kan het zo zijn dat je je vakantie zoals voorheen gewoon mist. Dat doen wij ook wij kiezen die bestemming om een reden en balen ook echt dat die vakantie er voorlopig nog niet inzit. Voor ons is dat pas echt vakantie, een huisje in center Parks of ander park prima maar geeft mij niet echt het vakantiegevoel zeker het afgelopen jaar niet met dat rotweer.

Een huisje in Center Parks of met de camper door Canada.... Ik zie toch wel verschil hoor

Decembermamma schreef op 23-03-2022 om 09:50:

[..]

Klopt, maar als je je leven lang (zoals mijn zoon) naar een bepaald land op vakantie gaat met het vliegtuig en je gaat ineens 2 naar niet dan kan het zo zijn dat je je vakantie zoals voorheen gewoon mist. Dan doen wij ook wij kiezen die bestemming om een reden en balen ook echt dat die vakantie er voorlopig nog niet inzit. Voor ons is dat pas echt vakantie, een huisje in center Parks of ander park prima maar geeft mij niet echt het vakantiegevoel zeker het afgelopen jaar niet met dat rotweer.

Mijn kind heeft nog nooit gevlogen. De eerste vier jaar vonden we dat niet zo nodig en toen kwam er een pandemie om de hoek kijken. Nu zou het kunnen, maar het staat nog niet op de planning. Als er een speeltuin, een zwembad en andere kindjes zijn vindt dochter het al snel goed. Plus hier kan ze makkelijk contact maken met andere kinderen. Maar ik zou niet zeggen dat ze 'nog nooit op vakantie is geweest'.

Ik vind dat altijd een wat vreemd argument: dat een (jong) kind het dicht bij huis 'ook al snel goed' vindt.
Je gaat toch niet alleen maar voor je kind(eren) op vakantie? 

MamaE schreef op 23-03-2022 om 10:26:

[..]

Mijn kind heeft nog nooit gevlogen. De eerste vier jaar vonden we dat niet zo nodig en toen kwam er een pandemie om de hoek kijken. Nu zou het kunnen, maar het staat nog niet op de planning. Als er een speeltuin, een zwembad en andere kindjes zijn vindt dochter het al snel goed. Plus hier kan ze makkelijk contact maken met andere kinderen. Maar ik zou niet zeggen dat ze 'nog nooit op vakantie is geweest'.

Nou dat is ook precies wat ik ook niet zeg. En ja mijn zoon vind een speeltuin en zwembad ook wel leuk maar wij genieten gewoon van wat actievere vakanties en dan is het wel mooi als het weer een lekkere bergwandeling toelaat. 

Tuurlijk gaan we niet alleen voor ons kind op vakantie, maar er zijn ook activiteiten die met een jong kind gewoon niet zo geschikt zijn. Een bergwandeling met een dreumes die je de hele tijd moet dragen, nou nee bedankt.
Ons kind vindt stedentripjes, musea en zo hartstikke leuk en kan zich daar ook prima gedragen, maar een hele week cultuur snuiven is net teveel van het goede. 
En Nederland is ook hartstikke mooi hoor! We zijn dit jaar van plan een soort rondreis te maken door Nederland en dan doen we van alles wat.

Nederland is ook zo mooi, in Europa kun je ook van alles zien, ‘thuis heb ik alles wat ik nodig heb’. Dat zijn allemaal van die dooddoeners.
In vond mijn verre reizen heel bijzonder. In Zuid-Korea of Kenia ziet de omgeving er echt heel anders uit dan waar dan ook in Europa, al was het maar vanwege het feit dat je hier geen apen op je balkon hebt
Met heel kleine kinderen zou ik het niet zo snel doen, maar dat is vooral omdat ik vliegen al een hele onderneming vind in mijn eentje. Met kleine kinderen wordt het echt werken en afzien. Maar ik heb ze destijds wel meegenomen op vliegreizen binnen Europa, omdat ik in mijn vakantie wel graag een gegarandeerd zonnetje wilde. En eigenlijk voelt binnen Nederland ook niet echt als vakantie, meer als ‘een paar dagen weg.’

Het is niet fijn voor kind, ouders en medepassagiers als een kind langdurig zich niet prettig voelt dat het maar gaat huilen. Mijn kinderen hebben tussen 1 en 4 jaar elk 6  lange vluchten meegemaakt en nooit gehuild. Wij, de ouders, bleven rustig en probeerden situaties voor te zijn en het gemakkelijk voor ze te maken, zonder drukte of teveel tv.
Van teveel tv komen ze ook moeilijker in slaap.
@TO, je hebt nu genoeg handvatten en misschien heb je ze niet eens nodig en gaat het heel gemoedelijk.
Vraag aan stewards wat je kan doen als er turbulentie optreed. Daar heb ik geen ervaring mee.

nee tot hij 3 werd hebben we ook geen bergwandeling gedaan rond zijn 3e wel hoor. Heerlijk hoe hij onderweg van alles bij elkaar verzon, dat we op een Drakenberg liepen of in de flat van oma. Dat zijn geen dagwandelingen maar bijvoorbeeld in de ochtend even een uurtje of 3 a 4 en dan in de middag lekker naar het zwembad ofzo. 

Nederland hebben we wel gezien hoor dat is leuk voor in het weekend.

Ideetje88

Ideetje88

23-03-2022 om 14:16 Topicstarter

Koekie1980 schreef op 23-03-2022 om 01:14:

[..]

Dat niet, maar mensen met kinderen zijn blind voor de overlast die hun kind veroorzaakt omdat ze hun kind meestal gewoon ontzettend schattig vinden. Vliegen met een 1 en 3 jarige zou ik gewoon nooit doen... Ga gewoon naar Center Parks, zijn die kids vast ook content mee 🤣

als mijn dochters het op het krijsen zetten, vind ik ze ook echt niet meer schattig en heb ik best door wat een overlast ze veroorzaken 🙈

Ideetje88

Ideetje88

23-03-2022 om 14:19 Topicstarter

Jippox schreef op 23-03-2022 om 09:17:

Tip: vraag om het eten voor je kinderen en je eigen eten vooral NIET tegelijk te brengen.

Ik herinner me nog zeer levendig een vlucht met 1 kind op schoot en 2 kinderen naast me (die nog hulp nodig hadden bij bijvoorbeeld het openen van verpakkingen) en dan 4 treetjes vol bakjes en zakjes en wankele bekers drinken op drie krappe klaptafeltjes.

En toen moest er eentje naar de wc....

Goede tip! Haha ik zie dit helemaal voor me.

Ideetje88 schreef op 22-03-2022 om 21:20:

[..]

Ik vraag juist om tips om dat te voorkomen. Natuurlijk is het vervelend als een kind huilt, ook voor anderen. We gaan ons best doen om dat zoveel mogelijk te voorkomen, maar ik ben ook niet zo naïef om te denken dat mijn beide kinderen geen kik zullen geven de hele vlucht lang.

Nee ik reageerde niet op je vraag om tips maar op jouw: "In het ergste geval is het 10 uur afzien, maar dat overleven we dan ook weer wel."

Ja iedereen overleeft het wel maar het is jouw keus om zover te vliegen. Het zou mijn reis enorm verpesten als jouw kinderen urenlang huilen. Het is mijn keus niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.