Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Smyle60 schreef op 25-03-2022 om 17:08:

[..]

Kijk, en ik vind jou daarom dus juist wel een échte moeder. Niks taboe, ook de meeste ouders worden gewoon gek van doorlopend gejank van hun eigen kleintjes, vooral gejank om niks, dat dreinende, ouders zijn ook gewoon mensen en het is tof als ze dat zelf ook gewoon zeggen

Maar je krijgt er zoveel voor terug - dat zeggen ze niet voor niks. 

Ik zat eens 13 uur lang naast een vrouw die ieder uur moest plassen. We vlogen ‘s nachts, maar ik heb dus geen oog dicht gedaan omdat ik telkens op moest staan om haar voorbij te laten gaan. Kunnen dat soort mensen ook een eigen vliegtuig krijgen?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

26-03-2022 om 16:49

Lizzyliz schreef op 26-03-2022 om 16:40:

Ik zat eens 13 uur lang naast een vrouw die ieder uur moest plassen. We vlogen ‘s nachts, maar ik heb dus geen oog dicht gedaan omdat ik telkens op moest staan om haar voorbij te laten gaan. Kunnen dat soort mensen ook een eigen vliegtuig krijgen?

En mensen die snurken en mensen die stinken. Mensen die heel breed zitten. Mensen die hard praten. 

Drietje schreef op 26-03-2022 om 16:49:

[..]

En mensen die snurken en mensen die stinken. Mensen die heel breed zitten. Mensen die hard praten.

Ja, die ook.

Lizzyliz schreef op 26-03-2022 om 16:40:

Ik zat eens 13 uur lang naast een vrouw die ieder uur moest plassen. We vlogen ‘s nachts, maar ik heb dus geen oog dicht gedaan omdat ik telkens op moest staan om haar voorbij te laten gaan. Kunnen dat soort mensen ook een eigen vliegtuig krijgen?

Maar na 3x zou je dan toch van plaats kunnen wisselen? Had die mevrouw vast ook fijner gevonden...

dat is dus de reden dat ik aan het gangpad zit zodat ik van niemand afhankelijk ben als ik naar de wc wil

Of die mensen die hun lange benen niet kwijt kunnen en hun stinkstokken op de armleuning van de stoelen voor hen leggen, precies onder je neus. Eens sprak ik iemand erop aan. Antwoord; Ja, maar mijn benen zijn zo lang. Duh, ruil dan even met je vriend naast je die aan gangpad zit. Of die Remi-mensen die met laptop op schoot breeduit gaan werken.

Maar ja, reizen met een auto is ook niet alles. Denk maar aan de zwarte zaterdagen op Route du Soleil. Of de keren dat mensen met sleurhutten of kampers elkaar willen inhalen. Ook belevenissen waar menig kind ziek van wordt en menig automobilist hun geduld verliezen omdat ze uren in een hete auto zitten, verwensend dat ze met vliegtuig waren gegaan.
Nee, doe mij dan maar een huisje Center Parcs op één van de Waddeneilanden of andere mooie plekjes die ons kikkerland rijk is.

Blijf vooral met kleine kinderen vliegen! Prima juist als dat overlast veroorzaakt! Vliegen mag best wat minder comfortabel zijn wat mij betreft, het blijft voor ons milieu echt een no-go. Waarom blijven we toch gewoon doen alsof dat niet zo is? 

Ideetje88 schreef op 22-03-2022 om 19:16:

bedankt voor de tips tot nu toe 😊 over mijn oudste maak ik me niet zo’n zorgen. Die kunnen we wel voor een filmpje zetten en een spelletje mee doen en dingen aan uitleggen. De dreumes is een ander verhaal. Ze wil op het moment alles ontdekken en op onderzoek uit. We hebben voor haar een Deryan traveller gekocht, een soort baby luchtbed met een slaapzak eraan. Hopelijk kan ze daarop een beetje slapen.
Ik vind het spannend, maar het zal verder wel los lopen. Ik ben alleen wel graag goed voorbereid. In het ergste geval is het 10 uur afzien, maar dat overleven we dan ook weer wel. Gelukkig gaat er meer familie mee dus als het erg wordt, kunnen we afwisselen 🙈

Even opgezocht wat zo'n bedje is want kon me er niet zoveel bij voorstellen. Ik zou haar thuis al een aantal keer zo op schoot laten. Dan is dat in ieder geval niet meer vreemd voor haar. 

Pinokkio schreef op 27-03-2022 om 03:20:

Blijf vooral met kleine kinderen vliegen! Prima juist als dat overlast veroorzaakt! Vliegen mag best wat minder comfortabel zijn wat mij betreft, het blijft voor ons milieu echt een no-go. Waarom blijven we toch gewoon doen alsof dat niet zo is?

Kun je dan niet beter zeggen: stop met vliegen met kleine kinderen ivm het milieu?

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-03-2022 om 01:08:

[..]

Dus omdat het voor andere mensen ook erg is een huilend kind, mogen mensen met kinderen niet meer op (vlieg)vakantie? Zou wat moois worden.
Denken al die andere meurende passagiers met knoflookadem en met hun omvang een hele rij stoelen in beslag nemen ook aan hun medepassagiers, of mogen zij wel gewoon lekker op vakantie? Kinderen hebben net zo goed een plaats in de maatschappij en zijn meer of minder dan volwassenen. En net zo goed mogen zij een plek in het vliegtuig hebben. Mensen die daar last van hebben zijn zeikerds en hebben niet door hoeveel overlast een volwassene wel niet kan veroorzaken. (Of denk je soms dat het kinderen zijn die een t*ringzooi achterlaten in het vliegtuig, trein of de natuur? Dus hou op met afzien.

Ze zouden een geluiddicht compartiment achterin 't vliegtuig moeten maken waar alle mensen met jonge kinderen verplicht moeten zitten. En toeslag heffen op kinderen jonger dan 8, ipv kinderkorting. Ze kunnen beter seniorenkorting geven. 

Pinokkio schreef op 27-03-2022 om 03:20:

Blijf vooral met kleine kinderen vliegen! Prima juist als dat overlast veroorzaakt! Vliegen mag best wat minder comfortabel zijn wat mij betreft, het blijft voor ons milieu echt een no-go. Waarom blijven we toch gewoon doen alsof dat niet zo is?

Kinderen zijn juist slecht voor 't milieu. 

redbulletje schreef op 27-03-2022 om 11:36:

[..]

Ze zouden een geluiddicht compartiment achterin 't vliegtuig moeten maken waar alle mensen met jonge kinderen verplicht moeten zitten. En toeslag heffen op kinderen jonger dan 8, ipv kinderkorting. Ze kunnen beter seniorenkorting geven.

Senioren moeten juist extra betalen omdat zij zorgen voor een milieubelasting waar ze zelf weinig last van zullen hebben. Verder deze groep graag extra belasting laten betalen omdat voor hen allerlei coronamaatregelen zijn ingesteld die nog betaald moeten worden.

Nee, dit vind ik niet echt. Maar zaniken over overlast in het vliegtuig? Blijf dan thuis. Je weet dat je 10 uur in een benauwde buis gaat zitten met je knieën in je nek, tussen honderden wildvreemden en je kunt er niet uit. Accepteer dat of vlieg niet.

AlisonH schreef op 27-03-2022 om 11:45:

[..]

Senioren moeten juist extra betalen omdat zij zorgen voor een milieubelasting waar ze zelf weinig last van zullen hebben. Verder deze groep graag extra belasting laten betalen omdat voor hen allerlei coronamaatregelen zijn ingesteld die nog betaald moeten worden.

Nee, dit vind ik niet echt. Maar zaniken over overlast in het vliegtuig? Blijf dan thuis. Je weet dat je 10 uur in een benauwde buis gaat zitten met je knieën in je nek, tussen honderden wildvreemden en je kunt er niet uit. Accepteer dat of vlieg niet.

Je kunt ook met je zeer jonge kinderen niét op vliegvakantie gaan.

Laat iedereen dat voor zichzelf beslissen. 



Oh, en wat verdraagzaamheid zou ook niet misstaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.