Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Suusje. schreef op 28-03-2022 om 11:33:

Ach net zoals ik niet goed begrijp waarom mensen meer dan twee honden moeten hebben kun je dat ook naar kinderen doortrekken. Mensen stimuleren om helemaal geen kind te nemen vind ik wel heel ver gaan (net zoals mensen stimuleren om helemaal geen hond te nemen )

Zullen we het niet hebben over kinderen ‘nemen’? Dat is altijd erg pijnlijk voor mensen die wel kinderen willen hebben, maar ze niet krijgen.

Je kunt natuurlijk wel praten over honden ‘nemen’😉.

Lisette_R schreef op 28-03-2022 om 12:47:

[..]

Zullen we het niet hebben over kinderen ‘nemen’? Dat is altijd erg pijnlijk voor mensen die wel kinderen willen hebben, maar ze niet krijgen.

Je kunt natuurlijk wel praten over honden ‘nemen’😉.

Sorry, het was niet mijn bedoeling om mensen pijn te doen. Ik heb er zelf ook minder dan gewenst. Maar het wel krijgen van kinderen is doorgaans wel een keuze. Ze niet krijgen inderdaad niet altijd.

Lisette_R schreef op 28-03-2022 om 12:47:

[..]

Zullen we het niet hebben over kinderen ‘nemen’? Dat is altijd erg pijnlijk voor mensen die wel kinderen willen hebben, maar ze niet krijgen.

Je kunt natuurlijk wel praten over honden ‘nemen’😉.

We praten daar nu wel over: verbieden van het krijgen van kinderen. Ik heb niet gezegd dat ik kinderen neem. We hadden het over het stimuleren van het nemen van kinderen of verbieden. Dat is iets anders dan geen kinderen kunnen krijgen. Dan heb je het over: Ik neem 3 kinderen. Dat heb ik niet gezegd. 

MamaE schreef op 28-03-2022 om 13:32:

[..]

Sorry, het was niet mijn bedoeling om mensen pijn te doen. Ik heb er zelf ook minder dan gewenst. Maar het wel krijgen van kinderen is doorgaans wel een keuze. Ze niet krijgen inderdaad niet altijd.

Precies, zo zie ik het ook. Je kiest voor het wel of niet beginnen aan kinderen. Of je ze daarna ook krijgt is iets heel anders. 

En kinderen kunnen onderling ook verschillen. De ene gaat heel gemakkelijk een vlucht aan. De ander krijgt knallende oorpijn.

Ik denk dat je zelf als ouder redelijk weet wat je jonge kind wel of niet leuk vindt of aan kan. En soms heb je geen keuze, als oma in een ver ander land zwaar ziek is of op sterven ligt, wil je er naartoe. Maar ik verbaas me er wel over dat er dan altijd maar wel begrip voor de kinderen wordt gevraagd, maar dat er vaak verdomd weinig begrip is voor de passagiers die linksom of rechtsom hinder hebben van die kinderen. Zeker op lange vluchten. Ik heb het ooit meegemaakt op een vlucht van 10 uur, een stel met twee zeer jonge kinderen 2 rijen voor me, één was eigenlijk nog min of meer een baby, de ander net een peuter. En als je dan 10 uur lang in het gekrijs, gehuil, gedrein, van die kinderen zit, ben je echt geen blij mens. Ook dat is menselijk.

Pejeka1 schreef op 28-03-2022 om 19:25:

Ik denk dat je zelf als ouder redelijk weet wat je jonge kind wel of niet leuk vindt of aan kan. En soms heb je geen keuze, als oma in een ver ander land zwaar ziek is of op sterven ligt, wil je er naartoe. Maar ik verbaas me er wel over dat er dan altijd maar wel begrip voor de kinderen wordt gevraagd, maar dat er vaak verdomd weinig begrip is voor de passagiers die linksom of rechtsom hinder hebben van die kinderen. Zeker op lange vluchten. Ik heb het ooit meegemaakt op een vlucht van 10 uur, een stel met twee zeer jonge kinderen 2 rijen voor me, één was eigenlijk nog min of meer een baby, de ander net een peuter. En als je dan 10 uur lang in het gekrijs, gehuil, gedrein, van die kinderen zit, ben je echt geen blij mens. Ook dat is menselijk.

Misschien was dat stel ook wel op weg naar een zwaarzieke ouder? Als medepassagiers zich irriteren, wordt al snel aangenomen dat het gezin op vakantie gaat. De keren dat de kinderen een lange vlucht meemaakten ( jongste was 1), betroffen ook geen vakantietripjes.

Flanagan schreef op 28-03-2022 om 19:45:

[..]

Misschien was dat stel ook wel op weg naar een zwaarzieke ouder? Als medepassagiers zich irriteren, wordt al snel aangenomen dat het gezin op vakantie gaat. De keren dat de kinderen een lange vlucht meemaakten ( jongste was 1), betroffen ook geen vakantietripjes.

Snap ik, maar wat ik duidelijk wilde maken, is dat het gewoon heel vervelend is als je 10 uur lang met een jengelend, huilend en dreinend kind in je nabije omgeving door moet brengen, onafhankelijk of die vlucht dan "noodzakelijk" of voor het plezier is.

Ja, het is heel vervelend, maar het gaat wat ver om gezinnen met jonge kinderen geen vakanties op vliegafstand te gunnen vanwege het gevaar dat een kind zijn dag niet heeft.

Je weet namelijk bij kleine kinderen niet altijd  van tevoren wat ze gaan doen. Mijn zoon heeft voor zijn 4e drie keer intercontinentaal gevlogen. Hij hield zich goed, maar zo'n uk kan een keer de bokkepruik op hebben en iedereen tot last zijn. Wat wil je dan dat ouders doen op zo'n moment? Vluchten kan niet meer. Kwaad worden heeft geen enkele zin en maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Moeten ouders dan door het vliegtuig roepen " het spijt ons enorm dat Pietje zo'n herrie maakt!" . Dat neemt de overlast niet weg, toch?
 

Tijdje geleden maakten  mijn man en ik een lange vlucht. De derde passagier in het rijtje stoelen was zwaar overgewicht; de zwembanden vielen over de armleuningen en de persoon had verlengd riemstuk nodig. Ik ben maar in het midden gaan zitten. De laptop kwam ook tevoorschijn. Bloed irritant. Een huilend kind naast je, kan je nog afleiding bieden.

Temet schreef op 28-03-2022 om 21:03:

Ja, het is heel vervelend, maar het gaat wat ver om gezinnen met jonge kinderen geen vakanties op vliegafstand te gunnen vanwege het gevaar dat een kind zijn dag niet heeft.

Je weet namelijk bij kleine kinderen niet altijd van tevoren wat ze gaan doen. Mijn zoon heeft voor zijn 4e drie keer intercontinentaal gevlogen. Hij hield zich goed, maar zo'n uk kan een keer de bokkepruik op hebben en iedereen tot last zijn. Wat wil je dan dat ouders doen op zo'n moment? Vluchten kan niet meer. Kwaad worden heeft geen enkele zin en maakt het waarschijnlijk alleen maar erger. Moeten ouders dan door het vliegtuig roepen " het spijt ons enorm dat Pietje zo'n herrie maakt!" . Dat neemt de overlast niet weg, toch?

Klopt. Maar wat me soms stoort, is dat je niet mag zeggen dat het overlast is. Want het is een klein kind, want het kan er ook niks aan doen, dus je moet/mag niet zeuren. En dat vind ik onterecht. Er mag best gezegd worden dat het niet aangenaam is 10 uur lang met gekrijs in je oren te zitten. Er mag best gezegd worden dat het vervelend is dat een driejarige die achter je zit, constant in je rugleuning zit te schoppen, om de 5 minuten wil opstaan en zich langs je heen wil wurmen om te gaan "lopen", enz.

En tuurlijk gun ik gezinnen met jonge kinderen ook een vakantie. Maar vakantie kan je ook vinden zonder vliegtuig waar je kinderen nog niet aan toe zijn.

Je wilt het uit kunnen spreken. Is dat dan voldoende, of moet er meer gebeuren?

Pejeka1 schreef op 28-03-2022 om 22:28:

[..]


En tuurlijk gun ik gezinnen met jonge kinderen ook een vakantie. Maar vakantie kan je ook vinden zonder vliegtuig waar je kinderen nog niet aan toe zijn.

Dat hangt er helemaal vanaf wat je vakantie vind! In ons geval goed weer en een mooie omgeving om een active vakantie te houden daarbij willen we ons graag goed verstaanbaar kunnen maken (we beheersen alleen Nederlands en Engels) en dat beperkt ons.

Op basis van bovenstaande valt Nederland, België en Duitsland dus af. En dan zit je al gauw op een locatie minstens 8 uur in de auto, nou dan kun je net zo goed die uren in het vliegtuig doorbrengen.

Decembermamma schreef op 29-03-2022 om 19:49:

[..]

Dat hangt er helemaal vanaf wat je vakantie vind! In ons geval goed weer en een mooie omgeving om een active vakantie te houden daarbij willen we ons graag goed verstaanbaar kunnen maken (we beheersen alleen Nederlands en Engels) en dat beperkt ons.

Op basis van bovenstaande valt Nederland, België en Duitsland dus af. En dan zit je al gauw op een locatie minstens 8 uur in de auto, nou dan kun je net zo goed die uren in het vliegtuig doorbrengen.

Maar doe je dat dan voor jezelf of omdat je kinderen het leuk vinden? Soms denk ik wel eens als ik zo'n kind van 2 in het vliegtuig zie, op weg naar een verre bestemming: zou dat kind over 20 jaar nog weten dat het ooit in Thailand is geweest, of in Amerika?

Je goed verstaanbaar kunnen maken en actief zijn kan best in Nederland, België en Duitsland. Lekker door de bossen struinen, je kunt je verstaanbaar maken, allerlei leuke plaatsen bekijken, wandelen, fietsen, noem het maar op, en over het algemeen heb je in de zomer best aardig weer, ja, OK, een dagje wat minder kan voorkomen, maar als ik naar de afgelopen zomers kijk, met weken aaneengesloten zonneschijn, lijkt het mij best te kunnen in Nederland, België of Duitsland.

Pejeka1 schreef op 29-03-2022 om 20:22:

[..]

Maar doe je dat dan voor jezelf of omdat je kinderen het leuk vinden? Soms denk ik wel eens als ik zo'n kind van 2 in het vliegtuig zie, op weg naar een verre bestemming: zou dat kind over 20 jaar nog weten dat het ooit in Thailand is geweest, of in Amerika?

Je goed verstaanbaar kunnen maken en actief zijn kan best in Nederland, België en Duitsland. Lekker door de bossen struinen, je kunt je verstaanbaar maken, allerlei leuke plaatsen bekijken, wandelen, fietsen, noem het maar op, en over het algemeen heb je in de zomer best aardig weer, ja, OK, een dagje wat minder kan voorkomen, maar als ik naar de afgelopen zomers kijk, met weken aaneengesloten zonneschijn, lijkt het mij best te kunnen in Nederland, België of Duitsland.

Volgens mij heb jij geen kinderen. Ik ga je namelijk iets verrassends vertellen. Mijn man en ik gaan op vakantie naar iets dat wij leuk vinden en wij nemen onze kinderen dan mee. Natuurlijk passen wij ons reisschema aan, houden wij ook rekening met hun wensen maar wij beslissen en wij blijven niet in België, Nederland of Duitsland (nou ja,, wij zijn wel eens een vakantie in Duitsland gebleven). 

Mijn jongste zoon was voordat hij 3 jaar was al 2 keer in Amerika geweest en 1 keer in Zuid afrika. Weet hij niks meer van maar wij wel. 

Dus om antwoord op je vraag te geven. Wij gaan op vakantie voor onszelf en nee een klein kind weet er straks niks meer van maar daar heb ik het ook nooit voor gedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.