Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Ik schrijf ook graag mee. Zoon is net 2 (heb nog een dochter van 5,5). Wat ik hier vooral pittig vind is dat zoon nog niet praat. Hij wil heel veel duidelijk maken, maar dat lukt nog niet. 

Ja, hier ben ik ook weer hoor!    

(Wat ben ik blij dat alle viva smilies mee zijn verhuisd!  )

Ik schrijf ook graag mee! Heb 2 meisjes, een van bijna 3 en eentje is bijna 1. Vooral de oudste is ergbkoppig en eigenwijs 


hou mijn hart vast voor hoe de kleinste gaat worden!

Ik schrijf ook graag mee. Ik heb er 1 van ( bijna ) 2,5 jaar 

Ik ga ook graag meeschrijven! De tweeling dreumessen worden volgende week 2. Daarnaast nog eentje van 5,5 jaar en een van 9,5 maand. 

De bijna-peuters zijn geen grote praters en herken bij met name eentje ook echt de frustratie van iets niet duidelijk gemaakt krijgen. Daarnaast wil de tweeling altijd exact wat de ander heeft (en als ze dat dan hebben en de ander heeft iets anders, moeten ze dát hebben).

Jaaaaa! Daar ben ik ook weer, gaan we hier weer vrolijk verder.
Voor de mensen die mij nog niet kennen, ik heb twee kinderen, een jongen van 2,5 jaar oud en een meisje die alweer vier is.
Momenteel zitten we in een hele goede fase (afkloppen). Onze oudste is zeer temperamentvol maar dat gaat de laatste tijd wat beter en peuter en kleuter gaan steeds meer samen spelen. Zo fijn!
Oh en die oren... dat herken ik. Peuter doet vooral waar hij zelf zin in heeft.

Zot-83 schreef op 09-07-2021 om 07:35:

Ik ga ook graag meeschrijven! De tweeling dreumessen worden volgende week 2. Daarnaast nog eentje van 5,5 jaar en een van 9,5 maand.

De bijna-peuters zijn geen grote praters en herken bij met name eentje ook echt de frustratie van iets niet duidelijk gemaakt krijgen. Daarnaast wil de tweeling altijd exact wat de ander heeft (en als ze dat dan hebben en de ander heeft iets anders, moeten ze dát hebben).

Vooral dat ze precies willen wat de ander heeft lijkt me echt irritant. Kopen jullie bewust speelgoed regelmatig in tweevoud of dat niet? Is het een twee eiige tweeling?

Krullen-bol schreef op 08-07-2021 om 22:28:

Feliz, een apart dreumes topic zie ik ook wel zitten aangezien we die over een maandje ook 1 hebben

Even spammen want ik heb er 1 geopend, meeschrijvers zijn welkom

Iets na haar tweede verjaardag begon ze ineens veel meer te praten. Vanaf 1,5 was het vrij beperkt met ja, nee, mama, Papa en of wat losse woordjes. Ik was mij al een beetje zorgen aan het maken, maar dat was dus nergens voor nodig. 

Gisteren liepen we met de hond en toen zagen we een vader met een peuter die niet mee wilde lopen en bij iemand in de voortuin ging zitten. Vader pakt met kind op. Volgens mijn peuter was het een stout kindje. Twee straten verderop doet ze het zelf en kon ik haar dus uit een tuin vissen. Maar ze was geen stout kindje vond ze zelf.  

Present 

Hier een peuter van 2 en paar maanden en kleuter van 4 

Envelop schreef op 09-07-2021 om 09:45:

[..]

Vooral dat ze precies willen wat de ander heeft lijkt me echt irritant. Kopen jullie bewust speelgoed regelmatig in tweevoud of dat niet? Is het een twee eiige tweeling?


Ze zijn twee eiig, een j/m tweeling. We kopen af en toe dingen echt dubbel, maar dat is meer met knuffels ofzo. Speelgoed hebben ze dan varianten erop of we hebben er gewoon een. We hebben natuurlijk het een en ander van onze oudste, dat gaan we echt niet bijkopen. 
Inmiddels kruipt de jongste ook en pakt die ook speelgoed, dus we hebben regelmatig NEEEEEE of een dramabui liggend op de grond. En met 3 jongens en een meisje wordt er ook nog weleens een duw of stomp gegeven   

Krullen-bol

Krullen-bol

09-07-2021 om 15:06 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 09-07-2021 om 11:32:

Present

Hier een peuter van 2 en paar maanden en kleuter van 4

ik sluit mij ook aan. Hier een peuter van ruim2 jaar (jongen). ook nog een dochter van 4,5 jaar. Overal steeds op willen klimmen. Oren kent hij ook niet. Als hij iets doet wat niet mag gaat hij lief lachen in de hoop dat het dan wel mag. De kinderen kunnen elkaar ook soms erg in de haren zitten of willen hebben wat de ander heeft. Erg ondernemend is hij. Heeft het voor elkaar gekregen om op de kdv te ontsnappen en naar huis te lopen (wonen er gelukkig tegenover en hoeft alleen de speeltuin en geen weg over te steken)

Wat leuk om allemaal bekenden terug te zien!

Voor degenen die mij nog niet kennen: ik heb een peuterdochter van 3,3 jaar, en een babyzoon van 3 maanden. Dochter doet het met de baby gelukkig heel goed. Verder zit ze de laatste 2 weken ongelofelijk slecht in haar vel. Eerst buikgriep, toen obstipatie en nu de naweeën daarvan. Gisteren had ze vier dagen niet gepoept en hebben we haar voor het eerst een klysma gegeven. Dat werkte gelukkig wel, maar het lijkt nog niet goed op gang. Het is heel sneu, en ze heeft er ook echt last van na een tijd niet poepen. Maar ze is ook een beetje een dramaqueen, en alles wat nu niet fijn is wordt betitelt als 'mamaaaa, ik heb pijn in mijn buik', met het nodige gehuil, gejammer en gehang als gevolg. Ik vind het heel zielig, maar merk ook dat ik niet altijd goed onderscheid kan maken wanneer het echt pijn doet en wanneer het wel meevalt. Om het nog wat ingewikkelder te maken: ze heeft eerder maanden van obstipatie-achtige klachten gehad. Na 1x flinke obstipatie heeft ze het aandrang gevoel gelabeld als 'pijn'. Dus ze heeft het nog maanden over pijn in haar buik/bij haar billen gehad, terwijl wij dus niet zeker wisten of het echt pijn deed of ze het gewoon fout interpreteerd. Ontlasting was na die ene keer namelijk niet meer hard geweest tot afgelopen week. We waren net weer gestopt met de vezelzakjes omdat het poepen eindelijk zonder gedoe ging, en toen begonnen we weer opnieuw 

Iemand ervaring met obstipatie bij peuters die misschien tips heeft?

Ik mag ook meedoen aan dit topic,'op Vova wel vaak meegelezen, maar nu ga ik een poging doen tot meeschrijven. Baby-en dreumestopic was altijd gezellig, dus ik durf het met 2 (bijna peuter/kleuter) wel aan
Hier 2 meiden, eentje van bijna 2 ( over 2 weken om precies te zijn) en eentje van bijna 4 ( na de vakantie start ze op de basisschool).

En het is behoorlijk uitdagend bij tijd en wijle,maar ook erg leuk. Beiden zijn pittig, maar wel op totaal verschillende manieren. Ik ben soms echt zoekende hoe ik met mijn behoorlijk angstige oudste om moet gaan en hoe ik mijn koppige, alles uit willen proberende jongste moet handelen. 

Ach ja, dat houdt het spannend

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.