Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

13-12-2009 om 12:58

Peuterpraat

Ik was mijn zoontje 3,5 jaar het kerstverhaal aan het lezen. ik las voor "Jezus is geboren de Zoon van God'...mijn zoontje roep 'heee zo'n God heb ik ook, die is altijd op mijn kamertje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

04-03-2010 om 20:38

Mat

Tinkdochter (2 jaar 4 maanden) heeft het helemaal door. Ze kan nog wel eens snauwen tegen haar broers of tegen ons, en weet inmiddels dat 'boos praten' niet mag, je kunt het ook wel lief zeggen. Kindjes die boos praten gaan even op de mat om na te denken.
Op een gegeven moment is het weer zo ver en ik herinner haar even aan de afspraak. En toen nam ze zelf het heft maar in handen: "Oja, ikke mat! Okee! Daaag mama!"
Halve minuut later komt ze terug: "Ikke klaar mat! Tuffel mama?" En ze geeft me een dikke knuffel en een zoen.
Blijf daar nou maar ernstig bij...

Haar

Zoon van net drie was van de week gezellig 's morgens bij mij in bed gekropen. Mijn haar lag een beetje over mijn gezicht en hij veegde dat met twee handjes zachtjes weg en zei met een suikerzoet stemmetje: "Oh, dáár ben je!!!!"

Oh, wat een heerlijke kletspraat

Dochtertje, 2 jaar 1 maand (nogal een extreme woordenschapt voor deze leeftijd), kletst er vandaag weer lekker op los. Deze vond ik zo lief:

komt binnen lopen van de logeerkamer: "Baby'tje Timmer (pop) is een beetje v'drietg..." Ik: waarom dan? Wil niet in z'n eigen bedje slapen!" Legt m daarna in de wandelwagen: "ga niet meer huilen he, neee" Toch weer uit de wagen" ga maar ff naar mama toe". "ik ga eerst met babytje Timmer lopen". En toen werd ze afgeleid door een tas met andere dingetjes.

Vakantie

op de PSZ zegt een kindje: ik ben naar Zwitserland geweest. O, zegt wiggiezoon (3), ik ben naar Kabouterland geweest!

Tink

Tink

05-03-2010 om 23:48

En dan vergat ik nog

... het lolligste, namelijk dat ze er ook nog "Sollie mama!" bij zei )

Nog een leuke: vandaag zat ze te smullen van een snee krentebrood, ik zeg: "Dat is lekker he?" En zij, vol overtuiging: "Ja! Klopt!"

Carolien

Carolien

06-03-2010 om 13:37

Blij

Vandaag een uitdagende morgen met dochter, 2 jaar 7 maanden, niets was goed. Mopperen, huilen, schreeuwen en krijsen als ze haar zin niet kreeg. Niets hielp om haar er uit te krijgen. Toen het net tijd was om naar bed te gaan droeg ik haar de trap op, zegt ze ineens: "Mama, ben jij jij heel erg blij dat ik er ben?" Ik moest zo lachen, alsof ze het gevoel had dat ze op de rand zat. Maar dat is natuurlijk niet zo: ja schat, heel blij, ik wil je nooooit meer missen....
Groetjes,
Carolien

Rafelkap

Rafelkap

06-03-2010 om 13:53

Lieve poep

Onze jongste (3) vindt blijkbaar z'n poep lief..

Massi Nissa

Massi Nissa

07-03-2010 om 17:32

Fantasiewoorden

Gisteren in de bus: "Mam, nu zijn we in Vreusdenland." Waar?
Vandaag bij het zien van een oud Frans kerkje op een foto: "Daar was ik vanmorgen nog geweest, dat is in Sidia." O, daar.
Dochter fietst over een paadje met veel takjes en andere oneffenheden. De fiets wiebelt een beetje. Dochter: "Mama, dit paadje is glabberig. Ik ga wel even lopen."
Groetjes
Massi
PS: Is echt iets van de laatste weken, die rare woorden waar ze ineens mee komt.

Jij maakt me...

Dochters (3 en 7) waren samen met met de barbies aan het spelen. Oudste deed iets wat de jongste niet zinde (ik weet niet eens meer wat). Dus die zei met een diepe zucht: Sannarah, jij maakt me zo (ik dacht, wat zou er komen) verdrietig!

Vanmiddag was vanmiddag aan het springen. Toen zat ze weer op haar stoeltje en zei dat ze zo goed kon "jumpen". Ik zei: ja hoor, ik zie het! Nee, mama, ik zit nou toch, je moet zeggen: ik ZAG het!

Irene

Irene

13-03-2010 om 19:41

Lekker hoor

Anders (3) is zogenaamd eten aan het koken: "en als toetje is er yoghurt met koeienvlaai"

notje

notje

15-03-2010 om 10:55

Hier

Zegt zoonlief 3 1/2 jaar gisteren toen hij op de bank lag en ik hem kietelde,Ik heb er helemaal beu van,ik zeg wat zeg je nou?Hij antwoordt Ik ben er helemaal zat mee.
Geweldig om te horen.
groet Notje

Hanne.

Hanne.

15-03-2010 om 10:59

Zijwieltjes

Middelste (3) zegt dat ze zonder zijwielen kan fietsen, maar na een mislukte poging hebben we de zijwieltjes er toch maar weer op gezet. Alleen deze keer wat hoger.

Bij het wegfietsen zegt ze 'mijn wielen moeten nog leren zonder zijwielen te fietsen' Ik kan het al hoor.

Nee aanzelfvertrouwen heeft deze dame geen gebrek.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-03-2010 om 12:26

Niet als er mensen bij zijn

Dochter (3) leest een boekje van Dribbel voor: "En toen gingen Dribbel en zijn papa voetballen. Hondjes kunnen goed voetballen, maar niet als er mensen bij zijn. Dan gaan ze nooit voetballen." 't Is maar dat je het weet.
Groetjes
Massi

Hepij

Hepij

20-03-2010 om 22:17

Hihi

hier ook een leuke: ik maakte vandaag het kippenhok schoon, komt ons zoontje erbij staan: 'mama, ik snap er niets van: kippen poepen eieren, dus waar komt nou al die poep vandaan....."

Merel78

Merel78

22-03-2010 om 12:09

Nog een keer

oeps, te vroeg op verzenden per ongeluk:

we zijn met z'n drieen op zolder, papa, mama en dochter van bijna 3. papa zit nog in z'n blote bast en dochter zit bij hem op schoot. Ze kijkt hem aan, kijkt naar zijn borst en zegt: papa, jij hebt borsten met ballen!! Nadat we uitgelachen zijn zeg ik: nee, joh, dat heet tepels (daar keek ze naar namelijk, dus ik vermoed dat ze dat bedoelt). Ok, zegt ze. Papa, vult nog aan: ja, en er komt geen melk uit (ik heb net een baby gekregen dus, ik ben veel bezig met voeden, vandaar dat hij dat zei). nee, zegt dochter, bij mama wel he: net als bij de koe!!!!! Ok, je kon ons opvegen!!

niet veel later aan het ontbijt, we drinken thee en dochter heeft het op en bedelt nog een beetje uit mama's theeglas. dat mag. papa vraagt wil je ook een beetje jasmijnthee (dat dronk hij, en had hij een dag eerder ook al verteld dat zijn thee uit het thee-ei jasmijnthee heet). dochter: neee, ik wil geen jasjouwthee! das jaspapathee. En later toen wij begonnen te lachen en uitlegden dat de thee jasmijnthee heet: nee, jij zegt jasmijnthee en ik zeg jasjouwthee!! jaaaaaa, logisch!!!

Merel

Merel78

Merel78

25-03-2010 om 19:45

Brutaal

dochter zit nogal te prutsen met het eten, dus we worden het een beetje beu en zeggen er wat van. ze blijft bezig en op een gegeven moment zegt papa: je bent een beetje brutaal. Dochter papegaait: jij bent een beetje brutaal. papa, nee, jij bent brutaal (en zo even door, ze maakt er uiteraard een spelletje van). Papa wordt het zat en zegt: en nou stop je ermee om dat te zeggen anders ga je maar even naar de gang. Dochterlief heel adrem: nee, want ik moet eten!!

Merel

zaatje

zaatje

25-03-2010 om 20:19

Erg leuk

Dames, ik heb echt genoten van de uitspraken van jullie kindjes. De incontinentie is inmiddels toegeslagen.
Ik heb een meid van 1,5 jaar en ik kan niet wachten tot er zulke uitspraken komen.
Ik had een slechte dag, maar die is nu weer helemaal goed!! Bedankt!

Guinevere

Guinevere

26-03-2010 om 09:23

Slapen

Vanmorgen vroeg, zoon van bijna 3: "Mama, jij mag niet slapen, ik ben niet moe!"

Massi Nissa

Massi Nissa

26-03-2010 om 10:22

Guinevere (ot)

Ik heb een vraagje over reuma en arbodiensten waar jij misschien antwoord op hebt, gezien je ervaring. Zou jij mij alsjeblieft willen mailen op massi-OO apestaartje hetemeel punt com?
Groetjes
Massi

Dochter van 3,6: "Mama, ik heb zo'n pijn aan mijn kleine zijkantteen!" Het was me meteen duidelijk wat ze bedoelde
(heeft die teen eigenlijk wel een naam?)

Malihu

Malihu

30-03-2010 om 12:06

Chill

Dochter van 3,4 tegen broertje van bijna 1 die de hele dag jengelt omdat zijn kiezen doorkomen: "Hé, doe is effe chill Hu!" (waarbij Hu voor Hugo staat...).

Malihu

Malihu

30-03-2010 om 12:06

Pinkteen

Woutje, onze dochter noemt dat haar pinkteen, hi, hi. Volgens mij heet die teen gewoon "kleine teen".

Guinevere

Guinevere

30-03-2010 om 12:40

Smakelijk eten

Ik was daarnet met zoon van bijna 3 in de supermarkt, bij de afdeling voorverpakt gehakt. "Kijk mama, dat zijn wormen!".
Griebels, dat komt vanavond in elk geval niet op tafel!

Massi Nissa

Massi Nissa

30-03-2010 om 20:29

Reclame

Nee hoor, onze dochter van drie kijkt helemaal niet veel naar Disney films. Ze zit met haar Barbies te spelen en laat de ene Barbie tegen de andere zeggen: "Weet je wat? De Kleine Zeemeermin deel drie is binnenkort verkrijgbaar op Disney DVD."
Groetjes
Massi

zaatje

zaatje

30-03-2010 om 21:28

Wat heb ik nou gezegd?

Ik ga met mijn dochter boodschappen doen met de fiets. Ik zet mijn fiets in de stalling, naast een andere fiets. Meteen begint dochterlief met het stuur van de andere fiets te stoeien. Aangezien ze nog in het fietsstoeltje zit, zeg ik tegen haar dat ze niet aan de andere fiets mag zitten. Ten eerste omdat de fiets niet van haar is en ten tweede omdat ze dan met fiets en al kan omvallen. Uiteraard luistert ze niet en gaat ze vrolijk door. Na drie keer vertellen dat er mee moet ophouden, word ik een beetje boos en zeg:'Emma, wat zeg ik nu net'. Met als antwoord van mijn bijdehante dochter: 'Emma'!!

Massi (ot)

Ik weet het zolangzamerhand bijna zeker: onze kinderen zijn familie van elkaar. En dat is dan waarschijnlijk omdat onze mannen stiekem ook gewoon familie zijn van elkaar (dat gezanik over wind enzo, dat kan geen toeval zijn).

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

01-04-2010 om 07:37

Temet (ot)

Grappig, ik herken ook altijd veel in jouw beschrijvingen van je zoon. Wat voor herkenbaars heeft dochter nu weer uitgevreten? Is het het onthouden van reclamejingles?
Groetjes
Massi

Een vliegtuig doet...

Dochterlief houdt niet van geluiden, er komt een vliegtuig laag over dus ze komt mij vragen wat voor geluid ze hoort. Ik zeg dat het een vliegtuig is. Nee hoor zegt ze dat is geen vliegtuig! Ik zag van wel waarna zij zegt dat een vliegtuig niet vliegt, wat doet een vliegtuig dan? vraag ik haar. BOE doet het vliegtuig!!!

Guinevere

Guinevere

01-04-2010 om 16:04

Voor kinderen

Ik sta bij Zeeman in een bak Cars-ondergoed te zoeken. De reactie van zoon (bijna 3): "Nee mama, dat mág jij niet doen! Dat is voor kínderen!"

Plassen

Dochter (bijna 4) speelt buiten. Ze komt even naar binnen toe, maar wil wel weer verder buiten spelen. "Maar nu ga ik eerst snel plassen. Want ik moet zo nodig als een.... een.... waterpistool!"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.