Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

13-12-2009 om 12:58

Peuterpraat

Ik was mijn zoontje 3,5 jaar het kerstverhaal aan het lezen. ik las voor "Jezus is geboren de Zoon van God'...mijn zoontje roep 'heee zo'n God heb ik ook, die is altijd op mijn kamertje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi (ot)

Ach, de herkenbaarheid zat m vooral in de liefde voor Disney-dvd's.
In sommige dingen is jouw dochter trouwens wel duidelijk heel anders, ik begrijp uit jouw beschrijvingen dat ze nogal een buitenkind is en dat geldt voor mijn zoon beslist niet. Maar de hang naar drame en het oren van het hoofd kletsen, dat hebben onze kinderen geloof ik wel gemeen

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

06-04-2010 om 18:51

Temet

Ja, het zijn allebei kinderen die van taal kunnen genieten. En ja, dochter is een buitenkind. Vanmiddag weer uren in de speeltuin geweest. Ik zit dan met een luchtig romannetje en een kopje thee (die krijg je hier bij de speeltuin), dochter is volmaakt gelukkig. Ze heeft het niet van mij, ik ben een huismus. Ik kom wel graag buiten, maar dan het liefst 's morgens heel vroeg of 's avonds / 's nachts.
Groetjes
Massi

Merel78

Merel78

07-04-2010 om 15:29

Vaarbotertjes

iemand enig idee wat vaarbotertjes zijn? Nou ik wel sinds kort haha. Dochterlief deed alsof ze aan het varen was in de boot-wasmand en gebruikte 2 c1000-dominosteentjes als roeispanen...de vaarbotertjes dus

en gisteren was ik mijn haar aan het fohnen. Mama, ben jij je haren aan het wapperen??

Merel

Massi Nissa

Massi Nissa

11-04-2010 om 16:28

Wat voor ganger?

Dochter en ik zijn op weg naar de speeltuin, dochter op de fiets en ik te voet. Zegt ze ineens: "Mama, jij bent een voetganger en ik ben een fietsganger!"

Hepij

Hepij

11-04-2010 om 20:19

Hocus pocus....

hier heeft onze zoon voor het eerst kennisgemaakt met toveren.... en op dezelfde dag zijn favoriete eten gehad: spagetti met spekjes en spinazie.

tja, dan gaan dingen door elkaar:

hocus pocus spinazie pas.....

Massi Nissa

Massi Nissa

12-04-2010 om 11:52

Vervelen op de wc

Dochter doet altijd lang over de grote boodschap op de wc. Vanmorgen zit ze op het potje en roept: "Mama, mag de televisie naar de wc?".
Groetjes
Massi

Tink

Tink

12-04-2010 om 22:54

Je hoort jezelf terug

Dochter, 2 jaar 5 maanden, met een goed geheugen blijkbaar.

"Mama? Even bofe toe, zo trug!"

Pippi, kom eens? "Ja, dalijk!"

Kijk Pip, we zijn al bijna thuis! "Ja, iddedaad!"

"Mama? Isse Knor nou?" (haar lievelingsknuffeltje) Geen idee Pip, in de keuken misschien? "Ja, klopt!"

Hahaha, ik lig elke keer in een deuk

Inderdaad tink

Laatst in de auto (zoon en ik vechten een beetje om wie mijn kussen mag) zei zoon: Mama, wil je je kussen of Tigger (zijn knuffel)? Ik: mijn kussen. Dat was natuurlijk niet het goede antwoord dus zei hij heel streng: Je mag Tigger of niets. Wat wil je?

Ahum.

Merel78

Merel78

18-04-2010 om 19:45

Wat voor vis?

we zijn op visite bij mijn oom en tante met een enorme tuin en een mooie vijver. dochter, bijna 3, is niet weg te slaan bij de vijver waarin een heleboel goudvissen zwemmen en 1 hele grote karper. Mama, dat is een walvis he, wijst ze naar de karper..uhhhhhh nee, die zijn nog een stukje groter

Merel

Mama, ik blijf maar naar beneden vallen daar

Vertaling: mijn pyjama broek blijft afzakken.

Hepij

Hepij

19-04-2010 om 20:13

Hihi

wat een leuk draadje toch!

Wij hebben hier de oplossing op de vraag hoe het kan dat je bed zo lekker warm wordt....

heeeeeeeele kleine bouters (kaboutertjes) die over je rug aaien als je rug op de matras ligt.....

(tja, papa en mama hebben een electrische deken in bed liggen, misschien komt het daardoor?)

Marie123

Marie123

24-04-2010 om 21:02

Nat

Het had geregend en toen het net weer even droog was, ging ik met zoontjelief (2 jaar) naar buiten. Hij wees naar een plas: "Kijk mama, nat!" Ik, heel verbaasd dat hij dat zo vlot zei:"Ja, dat is nat". Waarop hij naar de plas loopt, ernaar zwaait en roept: "Hallo nat!"
(-:

Merel78

Merel78

25-04-2010 om 21:28

Verjaardagskriebels

niet echt een anekdote of zo, maar gewoon zo schattig. Dochterlief wordt zaterdag 3 en we hebben deze week best een drukke week, dus ik heb haar een beetje verteld wat we allemaal gaan doen deze week. Dit onthoudt ze ook allemaal en noemt ze, vaak bij het naar bed gaan, allemaal op. Geweldig om te zien hoe dat dan gaat...morgen dit, dan dat en dan en dan...(oogjes gaan helemaal glimmen van de pret)'en dan is het zaterdag en dan is het mijn feest, en dan krijg ik heeeel veeeel cadeautjes!!! (uhmmmm dat moet je nog maar afwachten )

Merel

"mag niet he?!"

ik lig op de bank met dochterlief bij me. Ben flink zwanger. Babeje gaat te keer. Zonder er over na te denken zeg ik "oh, je broertje is aan het schoppen" waarop Misha (2,3 maand) zegt "dat mag niet he?!"

Nu hoor ik trouwens door de babyfoon "HOERAAAAAA, HOERAAAAA, ik ben jarig, ik ben twee" wat blijft het toch een feest (ookal zijn ze niet jarig)

12 jaar

Dochter (3, bijna 4) ligt buiten in de tuin, en we hebben het over een groot bed, en over leeftijden. Eerst wordt ze 4, en na 4 komt 5, en na 5 komt 6, en zo verder.
"En als ik dan 12 ben, dan ben ik misschien wel net zo groot als jij. Maar dan heb ik nog wel mijn eigen ronde hoofdje. Dan ben ik alleen maar gegroeid!"

Carolien

Carolien

29-04-2010 om 21:49

Over hoofd gesproken

als mijn dochter het over haar hoofd heeft, heeft ze het over 'mijn punthoofd': ik heb mijn punthoofd gestoten. Ik heb vast een keer te vaak gezegd dat ik ergens een punthoofd van krijg....

Massi Nissa

Massi Nissa

30-04-2010 om 07:11

Delen

Gisteravond stond ik stokbrood te snijden voor het avondeten. Dochter vroeg om een stukje. Ik gaf haar wat brood en dochter zei: "Dank je mama, jij kunt goed delen!".
Groetjes
Massi

Junior supernanny

Wij hadden vriendjes op bezoek, oa twee broertjes. Het oudere broertje is nogal hardhandig en wilde jongere broertje slaan. Moeder kan nog net het armpje vastpakken maar het andere handje gaf een enorme ruk aan de haren van het kleintje.

Moeder geeft de kleine een aai over de bol en neemt de oudste op schoot en houdt een praatje. Niets geen standje oid. Mijn zoon zit erbij en kijkt ernaar. Dan zegt hij opeens tegen mijn vriendin "Wij hebben ook een gang hoor".

Opvoed-advies van een 3-jarige. Hahaha, kon mijn lachen niet inhouden en vond stiekem wel dat hij gelijk had.

Guinevere

Guinevere

30-04-2010 om 20:43

Heersbeestje

Zoon (net 3): "Kijk, een Heersbeestje! Die is lief he?!".

Kapot of stuk?

Daar heeft mijn dochter (2 jaar 3 mnd) het volgende op bedacht... Kastuk

Zoonlief

Zoonlief van 3 jaar en 3 maanden is de laatste tijd heel erg bezig met wat hij lichamelijk allemaal kan: fietsen, springen, stampen, etc. Tijdens zijn laatste onofficiele zwemles staat hij tot aan zijn hals in het water (met zwembandjes om zijn armen) en is duidelijk ergens mee bezig. Ik kan door het water echter niet zien waarmee, maar hij verklaart het snel: "Pappa, kijk! Ik kan hier heel makkelijk hinkelen!".

Krassen

Op de kin van mijn 3-jarige zoon zie ik 2 rode krassen staan. "Hé, wat heb je nou op je kin?", vraag ik. Zegt hij geïrriteerd: "Dat hoort zo!!"

Carolien

Carolien

08-05-2010 om 12:25

Jongen of meisje

Vandaag vroegen we aan dochter van 2 jr. 10 maanden: ben jij een jongen of een meisje. Dochter: ik ben een jongen. Wij: je bent toch een meisje, je hebt toch geen plassertje. Dochter: ja wel hoor, want ik kan staand plassen onder de douche. Goed he, mama?
Je kon me wegdragen....

Merel78

Merel78

11-05-2010 om 00:05

Dromedaris?

aan tafel:
Mama, ik ben een dromedaris.
Oh ja?
Ja, ik heb maar 1 bult (dochterlief was gevallen en heeft een bult als een ei op haar voorhoofd), en geen 2!
Mama, de dromedaris krijgt geen toetje he, als het bord niet leeg is
nee, klopt
dromedaris gaat eten
(goed zo kind!)

Merel

Kiki

Kiki

11-05-2010 om 08:46

Waar ben ik verkeerd gegaan

zoontje van 2 jaar 2 maanden heeft een fulltime werkende moeder, feministe pur sang (hahaha)
Hij weet niet beter of pappa en mamma doen even veel in het huishouden en zijn volledig gelijkwaardig. We hebben geen vrouwentaken en mannentaken hier in huis

en toch ...

Mamma is een vrouw, 'ja schatje, mamma is een vrouw' oma is een vrouw, 'ja dat klopt en wat is pappa?'
pappa is een man, 'ja pappa is een man'
Noah ook een man, ja, broertje ook een man, opa ook een man, auto ook een man, hijskraan ook een man

en de stofzuiger? de stofzuiger is een vrouw

zucht ... waar ging ik fout

Biene M.

Biene M.

11-05-2010 om 09:02

Hihi kiki

Grappig! Hier merkte ik ook al dat vrachtwagens en bulldozers mannen zijn. Ben benieuwd wat die van mij van de stofzuiger maakt (een leeuw vermoed ik, want hij vindt hem namelijk erg eng).

Waar het hart vol van is

Zoon kijkt door een lege keukenrol. "Kijk mama, een tennisscope (telescope)!" Hij is net begonnen met tennis.

En nog een, zoon vind een plattegrond, kijkt ernaar en zegt: "hier wonen wij mama". Ik vraag hem waarom. Zegt hij: "hier, dat is nummer x" en zegt dan ons adres waarvan ons huisnummer idd dat nummer is. De kaart is echt een plattegrond van Londen en het nummertje waar hij naar wijst een nummer van een bepaalde wijk.

Beetje overdreven

Zoon heeft wat water in bed gemorst, mekkert dat zijn bed nat is en zegt dan: "Mama, ik wil een nieuw bed".

Merel78

Merel78

15-05-2010 om 20:38

Hallo chinees

tante heeft dochter geleerd om ik houd van jou te zeggen in het indonesisch. Omdat dochter dit erg leuk vindt, volgen 'i love you', je t'aime, ich liebe dich enz. aan tafel moet ze dit dan ook uitgebreid vertellen. Papa, beetje overijverig soms, vraagt: en wat is hallo in het chinees? (had hij 1 keer eerder genoemd). dochter zegt: hallo chinees!!!

Merel

melle

melle

16-05-2010 om 21:44

Drinken

Als ik vraag aan dochter van 2 jaar (en 3 mnd) zegt ze
jus 'odranja!!

groetjes melle

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.