Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

13-12-2009 om 12:58

Peuterpraat

Ik was mijn zoontje 3,5 jaar het kerstverhaal aan het lezen. ik las voor "Jezus is geboren de Zoon van God'...mijn zoontje roep 'heee zo'n God heb ik ook, die is altijd op mijn kamertje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoezo wijs

We zitten tijdens onze vakantie vorige week op het strand met een vriendin en mijn dochter van 3.7 doet iets onduidelijks met een emmertje. Als mijn vriendin vraagt waarom ze dat doet kijkt ze op, zet haar handen in haar zij en zegt: "A: omdat dat moet, en B: niet naar me kijken"...

Nog een: ze zit met papa en broer in de auto en het gesprek tussen vader en zoon gaat over het feit dat in de middeleeuwen bij dieven de hand werd afgehakt als ze gestolen hadden (lekker gespreksonderwerp, ik weet het...). Horen ze van de achterbank: "Maar dan kan ie toch stelen met de andere hand?" ....

Irene

Irene

18-05-2010 om 13:23

Knap

Onze dochter Lemoni (18 maanden oud) is door een bij gestoken in haar vinger. Een week later zit er weer eentje in de serre. Lemoni ziet de bij en roept: "oh nee! deze au!"
Haar eerste zinnetje! Mooi toch?

Irene

Irene

18-05-2010 om 13:25

En ook best knap

Zoon Anders (net 3 jaar) zit zijn aardbeien te prakken. Ik vraag: maak je er aarbeienjam van? Anders: "nou eigenlijk maak ik abrikozenjam"

zusook

zusook

19-05-2010 om 10:37

Ik kan twee dingen...

ik kom blijkbaar iets te vaak bij een bepaalde zaak...

Dochter van 3,5:" mama, ik kan twee dingen lezen, X (haar naam) en Hema.."

Beetje te letterlijk

Zoon eet op het kdv en soms daarna nog iets met mij samen. Gister had hij buikpijn dus wilde niets. Prima. Maar toen hij net op bed lag hadden we het volgende:

zoon: ik heb nog honger
ik: nou je hebt op het kdv gegeten en morgen is er weer ontbijt

even later

zoon: maar ik heb nog steeds honger!
ik: de keuken is gesloten, morgen weer ontbijt
zoon: maar, maar, je kan het hekje zo open doen hoor

Zucht.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-05-2010 om 18:07

Vandaag in de bus

Dochter (3,5) ziet een mevrouw van een jaar of 50 met een grappig grijs piekkapsel en roept met haar doordringende stem: "Mama, die oma heeft gekke haartjes!". Ik sis haar toe dat je niet mag zeggen dat iemand gek haar heeft, dat is niet aardig. Over dat 'oma' begin ik maar niet eens. Dochter: "Nee, en je mag ook niet sukkel zeggen tegen die mevrouw, he? Dat is ook niet aardig."
Groetjes
Massi

Irene

Irene

22-05-2010 om 21:03

Attent

Lemoni (18 mnd) is naar de creche en ik zeg tegen Anders (3j) dat dat toch wel even lekker voor hem is, kan hij rustig spelen zonder dat zijn zusje zijn spullen afpakt. Anders: "Ja, en Lemoni kan lekker spelen zonder dat ze mij in de weg loopt!"

Massi Nissa

Massi Nissa

23-05-2010 om 08:36

Irene (ot)

Ik vind Lemoni een ontzettend leuke naam. Hoe kwamen jullie daarop? Het doet me zo denken aan dat kleine meisje in Captain Corelli's Mandolin.
Groetjes
Massi

Zo letterlijk

Zoon is een veelvraat dus ik zei hem laatst dat hij naar zijn buik moet luisteren. Het is even stil en dan zegt zoon "maar ik hoor niets?".

Zoon ziet bus 81 en zegt "oh die is oud".

Ik kan zo genieten van dat ventje.

Irene

Irene

24-05-2010 om 20:25

Massi nissa

En de naam Lemoni (spreek uit als leemoonIE, dus net als Leoni maar dan met een m ertussen) hebben wij uit.... Captain Corelli's Mandoline!
Boek en film spelen zich trouwens af op het eiland Kefalonia en het toeval wil ook nog eens dat wij tijdens de zwangerschap van Lemoni daar op vakantie zijn geweest.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-05-2010 om 22:04

Irene en petal

Irene: dat is echt leuk om te horen!
Petal. wat een briljant jochie heb jij toch, wat een humor!
Groetjes
Massi

mirko69

mirko69

26-05-2010 om 15:36

Zooo lief!

Echt heerlijk vind ik die onverwachte uitspraken van een kind . Laatst had min zoontje bij de gastouder een gat in zijn broek gekregen. Komt ie thuis;"mama... ik heb een broek in mijn gat!!!!!" Meteen maar in de agenda geschreven. Leuk om over 10 jaar terug te lezen.

Wind

We zitten in de auto, komt er vanaf de achterbank: 'mama, als het waait, gaat mijn haar heen en weer!'

Waar ze het op dat moment weer vandaan heeft??!!

Fleur Mas

Fleur Mas

26-05-2010 om 17:37

Plop

Vraag aan zoon van vier,"Vind je de plopmuts (AD)leuk,zou je hem willen hebben?"

Antoord van zoon:" nee,want dan ben ik geen Joep meer, dan wordt ik een plopJoep"

Stond wel even te giechelen

Massi Nissa

Massi Nissa

27-05-2010 om 21:55

Billen

Ik tegen dochter (3,5): "Boeken lezen is goed voor je."
Dochter: "Ja, vooral voor je billen!"

Massi

Snap jij die als moeder? Of is het weer heerlijke kinderlogica?

Nog een recente van zoon:
Ik ben een van zijn sokken kwijt en mompel tegen mezelf iets van "oh nee, wat nu". Zoon vind dat blijkbaar niet erg: "Dan hinkel ik toch" is zijn antwoord! (En dat kan hij dus totaal niet he...)

Trouwens

Zoon is echt niet briljant hoor want het is dus geen humor. Meer een soort naiviteit

Gister nog: Man vertelde 's ochtends iets over wat zoon gister gedaan had dat niet mocht. Later die ochtend zie ik zoon hetzelfde doen. Ik: "Niet doen, papa heeft al gezegd dat het niet mag". Zoon: "Maar papa is toch niet meer hier..."

Massi Nissa

Massi Nissa

28-05-2010 om 17:06

Petal

Ik vind een driejarige die het getal 81 kan lezen en dan ook nog weet dat dat oud is in mensenjaren, heel erg slim.
Waar dochter die billen vandaan had, is mij een raadsel. Het is peuterlogica. En die opmerking: maar papa is er toch niet, is heel herkenbaar.
Groetjes
Massi

Tink

Tink

29-05-2010 om 18:18

Cool

Ik had bij dochter van 2½ een mooie staart in de haren gemaakt met een leuke speld erop die nog van grote zus geweest is, een kleurig ding met allerlei kraaltjes.
Ik zet de jongedame voor de spiegel, ze kijkt eens naar zichzelf en zegt: "O, cool!"
Het kwam er zo droog uit, ik lag in een deuk!

Vlet cool

Ben zat toen net een weekje op de basisschool en had al twee nieuwe stopwoorden:

zo dat is echt vlet cool

Vanochtend

Het is een van mijn werkdagen en zoon wordt voor zijn doen laat wakker. De dag ervoor was ik ook al naar mijn werk toen hij wakker werd.

Zoon: "Mam..." terwijl hij nog in bed ligt
Ik: "Ja..." vanuit mijn slaapkamer (toevallig nog thuis)
Zoon: "Ben je er nog?"

Raar kind. Ik speel even mee:

Ik: "Nee"
Zoon - even stil: "Maar ik hoor je toch?"

Zucht.

Massi Nissa

Massi Nissa

02-06-2010 om 20:38

Blauwe creme

Ik heb sinds kort een potje blauwe gezichtscreme in de badkamer staan. Gesprekje met dochter:
"Mama, wat is dat?"
"Creme voor mijn gezicht."
"Mag ik ook creme op mijn gezicht?"
(Nee, te duur) "Nee, deze creme is alleen voor vrouwen, niet voor kleine meisjes."
"Waarom?"
"Omdat grote vrouwen soms rimpels hebben." (ik trek mijn wenkbrauwen hoog op om de diepe groeven in mijn voorhoofd te laten zien).
Dochter neemt deze informatie ter kennisgeving aan. Later op de dag valt ze. Ik zet haar in de badkamer voor de spiegel om haar knie goed schoon te maken. Dochter ziet haar (van verdriet vertrokken) gezicht en roept: "Mama! Ik mag ook blauw op mijn gezicht, want ik heb sprinkels!"
Groetjes
Massi

Massi

En.... kreeg ze een beetje creme voor haar sprinkels?
Zoon kan het trouwens niet uitstaan als ik hem een kleine jongen noem, oh nee, hij is een GROTE jongen want hij is al 3.5.

Tink

Tink

03-06-2010 om 11:17

Leukleukleuk

Wat is die peuterleeftijd toch een eindeloze bron van vermaak
Dochter van 2½ wil ook altijd net als mama crème op haar gezichtje, staat helemaal te stralen als ik dan na mijn eigen gezicht ook even over haar wangetjes wrijf

Van de week stonden we in de badkamer. "Mama? Ikke kant niet kijken inne fpiegel... ikke bent klein!"
Aaaaah, smelt!

Merel78

Merel78

03-06-2010 om 14:23

Zo herkenbaar

en zo leuk. mijn dochter wil ook altijd een beetje creme als ik mijn gezicht insmeer

en eergisteren kwam ik thuis van het werk (ben sinds anderhalve week weer begonnen na mijn zwangerschapsverlof en dus 5 maanden thuis geweest): omhelzen, knuffelen en zegt ze: 'mama, ik ben zo blij dat jij er weer bent'!!!!!

smelt smelt smelt inderdaad

Merel

Massi Nissa

Massi Nissa

03-06-2010 om 21:50

Ach wat lief

Tink, wat ontzettend schattig he, die peuterpraat. En Merel, die onbegrensde liefde is zo heerlijk! Petal, natuuuurlijk is mijn dochter groot. Ik zei 'kleine meisjes' en dat is inderdaad een slip of the tongue .
Groetjes
Massi

Merel78

Merel78

04-06-2010 om 22:08

Nog een leuke

We eten tortellini en daarover gaat geraspte parmezaanse kaas. Dochter: mama, dat is stippeltjeskaas!

Merel

Tink

Tink

05-06-2010 om 21:57

Inderdaad massi

Het is enorm schattig. En vanmiddag kwam ik thuis, zat zoon 2 te snikken op het grasveld omdat iemand een bal tegen zijn been had geschopt. Komt die kleine eraan: "Oooh.... waar doette pijn? Kusje hebben?" en voegde de daad bij het woord terwijl ze haar broer op zijn schouder klopte.
Ik smolt bijna letterlijk

Vergeten

mijn neefje van drie ziet dat mijn broer (zijn vader) wat op zijn arm heeft geschreven (aan de binnekant)

neefje:
wat is dat?
papa: o ik was wat vergeten en anders vergeet papa het weer....

twee dagen later loopt neefje met een arm met allemaal kriebeltjes en streepjes er op...
papa:
wat heb je gedaan?
neefje: o ik was broden vergeten te kopen...

zijn ze een week later in de winkel samen, ziet neefje een man met zijn armen getatoeerd
neefje: zo hee papa die heeft veel broden vergeten!

ik kwam niet meer bij toen ik het hoorde

Drama king

Wij waren een nachtje weg (voor de 2e keer in 3.5 jaar!) en zoon was thuis met opa en oma. Zoon had het voor het naar bed gaan een beetje moeilijk gehad omdat hij wilde dat ik hem naar bed bracht.

Vanavond, op weg naar bed, had hij het er nog even over:
"Ik huilde en huilde en huilde en huilde want je was er niet. Ik miste je".

Smelt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.