Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

13-12-2009 om 12:58

Peuterpraat

Ik was mijn zoontje 3,5 jaar het kerstverhaal aan het lezen. ik las voor "Jezus is geboren de Zoon van God'...mijn zoontje roep 'heee zo'n God heb ik ook, die is altijd op mijn kamertje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

07-06-2010 om 16:50

Lol inkie

Ik lig ook in een deuk!

Massi Nissa

Massi Nissa

07-06-2010 om 20:44

Zand

Dochter had gisteren veel zand in heur haar en zei: "Mama, ik heb krabkriebels op mijn hoofd."
Groetjes
Massi

Vogelvanger

Vogelvanger

08-06-2010 om 18:19

Grappige woorden bedenken

Onze zoon van 3,5 is een kei in het bedenken van leuke woorden en zinnen. (en ik ben een kei in vergeten...)
zo is een gulp in een herenbroek een 'piemelknijp' (hoe krijgt ie het bedacht?) onweer is 'luidruchtig gerammel' en iets wat gisteren of een uur geleden plaats vond is 'ja, jaaaaren geleden, toen...'
Eigenlijk zou ik als ik weer een woord hoor die meteen op moeten schrijven, nu probeer ik er meer boven te halen, maar ja... ;-(
Heerlijk die bijna kleuters!!

Merel78

Merel78

09-06-2010 om 22:38

Stemmen

we moeten na het eten nog even weg om te stemmen en ik leg dat uit aan dochterlief (3 jr, 1 mnd). dat verloopt zo (ik lag echt in een deuk)

ik: papa en mama moeten nog even weg zo, oma blijft bij je en daarna breng ik je naar bed
dochter: waar ga je naar toe?
ik: we gaan stemmen
dochter kijkt bedenkelijk, kent ze niet dat woord en zegt: ga je stemmen?
ik: ja. uhm...hoe leg je dat uit in kindertaal: we gaan kiezen wie de baas van nederland wordt.
dochter: dat is opa!!

mijn vader voelde zich zeer gevleid

Merel

Ha merel

Wij hadden dat laatst ook, man legde uit dat mensen een kruisje bij een naam zetten en de persoon met meeste kruisjes wint en wordt de baas van het land.

Reactie zoon van 3: "Gaat mama winnen?"

Raar kind

Zoon zit op peutertennis (vraag me niet waarom, hij wilde het). Ik vroeg hem vandaag wat hij zo leuk vind: alles, was zijn antwoord.

OK, ik vraag door: wat vind je leukste dat de lerares doet?

Zegt meneertje: voetbal!

Misschien zit hij toch op de verkeerde sport

Mama van Jesse

Mama van Jesse

10-06-2010 om 21:26

Merel

Ja, dat ging hier ook zo!

Ik heb Jesse meegenomen naar het stembureau, en Jesse vond dat Sinterklaas de baas moest worden van het land.

Ik moest er erg om lachen!

Wellicht wordt het er een stuk leuker van in Nederland!

Groetjes MamavanJesse

Merel78

Merel78

11-06-2010 om 09:41

Leuk

lachen dat jullie dat ook zo herkennen van dat stemmen. grappig he hoe die peuters soms zo duidelijk hebben hoe ze het voor zich zien

en ja...sinterklaas zou ook nog wel een goeie zijn

groetjes, Merel

Limi

Limi

11-06-2010 om 09:53

Nog meer stemmen

Mijn man en ik namen ieder een tafel toen we gingen stemmen, ik ging rechts, hij ging links. Onze peuter wist wel waarom: meisjes stemmen rechts en jongens stemmen links. (Hij bedoelde niet politieke voorkeur, maar het klonk wel leuk.)

Logica

Zoon's vaderdagskado van het kdv is iets met een tekening van papa. Zoon heeft papa groen haar gegeven. Een leidster zegt dat zijn vader toch geen groen haar heeft? Zoon: nee, maar er is geen oranje. (Man heeft licht rood haar)

Massi Nissa

Massi Nissa

15-06-2010 om 20:07

Dat kan toch niet?

Dochter gisteren: "Mama, dat is toch helemaal verkeerd? Een leeuw kan toch geen voetbalschoenen aan?"
Groetjes
Massi

Tink

Tink

15-06-2010 om 22:41

Boterham

Ik: Dochter, wat wil je op je boterham?
Dochter (2½): Tannepasta!
Dat vond ik wel heel eigenaardig broodbeleg, gelukkig bleek ze chocopasta te bedoelen

Boe...

Ik vraag aan zoontje van 2 jaar
wat wil je op je boterham?
Zegt hij "BOE" (=koe)

Hij praat nog niet zo goed maar kwam er erg leuk uit..

Nog een,
Hij ligt in bed en is aan het roepen,maar ik kon mijn bed niet uit. Roept hij ineens heel hard. "mama Jayke klaar bed" En zo ook in de auto als we lang moeten rijden zegt hij "mama Jayke klaar toet-toet.

Guinevere

Guinevere

28-06-2010 om 21:18

Stoute papa en mama

Zoon (3), krijgt zijn zin niet van mij: "Papa, mama wil helemaal niet meewerken!" < kijkt papa vragend aan> ..."en papa wil óók al niet meewerken!".
Het valt toch niet mee, dat peuterschap...

Irene

Irene

29-06-2010 om 12:27

Ambitieus

Vraag aan Anders (3): "wat wil je later worden als je groot bent?"
Anders: "een konijn!"

Jacoline29

Jacoline29

04-07-2010 om 11:12

Verbazing

Ik heb al heel lang wc papier met bloemetjes erop.
Gaat dochterlief van 3 1/2 naar de wc.Is het ineens heel verbaasd.We hebben wc papier met bloemetjes erop.Ineens zag ze het terwijl ik het toch echt al heel lang heb in huis.vond het wel grappig.

ayla

ayla

04-07-2010 om 20:32

Liefde

aylazoon kwam naar me toe gerend, mama, ik hou van jou. De tranen van ontroering schoten in mijn ogen, de eerste keer dat hij dat zegt. Hij draait zich ook, ziet de zendmast staan en roept, ik hou van de toren, ik hou van de muur. Ik was meteen ontnucterd

Carolien

Carolien

06-07-2010 om 22:12

Voetbal

dochter (bijna 3) was vrijdagavond aan het spelen met een balon. Zei tegen man: papa, ik ben Nederland. Zegt papa: dan ben ik Brazilië. Dochter weer: dan ga je lekker verliezen, hoor.
Vanavond bij het naar bed zegt ze tegen papa: papa, Brazilië is er al uit, he? Papa: Ja. Dochter: nu moet Urugay er nog uit, he papa?
Ha, ha, is toch aardig op de hoogte voor een blaag van nog geen drie jaar. Papa is errug trots.
Groetjes,
Carolien

Kiki

Kiki

06-07-2010 om 22:16

Ook voetbal,

Zo had mijn zoontje haarfijn door hoe hij zijn bedtijd kon verlaten.

Pappa, ikke ook voetbal kijken, pappa urquai verlieze

Ik weet niet waar hij dat opgepikt heeft, maar pappa smolt direct

Carolien

Carolien

06-07-2010 om 22:55

Pelle

Ach ja....

jeltje

jeltje

07-07-2010 om 20:35

Ook voetbal

Grappig die voetbal verhalen. En wat een contrast! Mijn 4,5 jarige, over het algemeen toch best snugger, snapt er geen bal van, hoewel voetbal verder zijn lust en zijn leven is.

Zo is hij ervan overtuigd dat Brazilie met 10-2 van NL heeft gewonnen. Heeft hij zelf gezien (ergste is dat hij idd heeft gekeken). Verder denkt hij dat één speler van Oranje PSV heet, een ander Ajax en dat PSV gaat winnen. Gister vroeg hij: wat is Zuid Afrika? Ik zei dat dat was waar ze speelden. "Neeeeuhhh, ze spelen bij Swift!"(voetbalclub om de hoek...)

Tja, zou het liggen aan zijn principieel voetbal-hatende vader?

Kiki

Kiki

14-07-2010 om 19:23

Mijn zoontje at vandaag

Macahoning

Merel78

Merel78

16-07-2010 om 12:51

Baardjes...

dochter van 3:

papa, jij hebt 1 neus
en 2 ogen
en 1 mond
en heeeeeeeeeeeeelveel baardjes! (baardhaartjesd dus haha)

Merel

Tink

Tink

17-07-2010 om 00:17

Lief

Ik tegen uk: "Jij bent een lieve meid!"
Zegt ze: "Nee, ikke bent de kleine zus!"

Het is ook een kind van deze tijd hoor. Laatst had ze een speeltje beet, een stuiterbal waarin een lichtje moet gaan branden als je hem op de grond gooit. Ding deed het niet, en ze zei: "Batjijtje op?"

Altijd een antwoord

Ik botste tegen zoon omdat hij onverwacht naast me stond. Ik zei gelijk sorry maar erg verontwaardigd blafte hij me toe dat ik wel moest uitkijken he. Ik was niet blij met de toon waarop hij me aansprak en zei nog eens dat ik niet express tegen hem aanbotste, en dat hij niet zo brutaal tegen me mag zijn.

Zoon's antwoord? Maar ik was ook niet expres brutaal tegen je.

Hopeloos, dat kind.

Vierdaagsedrukte

Vandaag een tijdje op de dijk voor Nijmegen naar de vierdaagselopers zitten kijken. Dochter van 3.9 was erg onder de indruk van de duizenden mensen die langs liepen en vond het maar een drukke bedoening. Op een gegeven moment viel er even een gat van een paar meter tussen de lopers, waarop dochter zei: "Oh, hier is nog plaats genoeg!"

Werken

Ons dochtertje, van bijna 3, staat vanochtend voor me. Mama is net weggegaan en ze zegt, terwijl ze met dr duim over de wijsvinger wrijft, "mama gaat centjes verdienen"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.