Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Basisschool Al Ikhlaas Haarlem

Beste ouders,

Hebben jullie ervaring met basisschool Al Ikhlaas in Haarlem.

Ted68 schreef op 06-09-2025 om 19:45:

Nee, ik vind dat een geloof in deze tijd niets te zoeken heeft op scholen. Waarom? Omdat de integratie daarmee niet geholpen word. Daar gaan kinderen naar toe die w.s al de derde generatie in NL zijn....dus wat nou integratie.

Ik woon zelf met mijn gezin in een buitenland. En integreren begint met het meedoen in de samenleving.

Dus als iemand op een religieuze school zit, doe hij/zij niet mee in de samenleving? Gelet op de traditioneel sterke positie van het bijzonder (=confessioneel) onderwijs in Nederland vind ik dat een merkwaardige opmerking

Temet schreef op 06-09-2025 om 19:35:

"Noem mij eens 1 school waar dat niet gebeurd? helaas is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld."

Dat was vroeger ook al de normaalste zaak van de wereld, alleen gooiden ze er toen nog geen sova-trainingen etc tegenaan

Precies! Nu moeten ze de sofa trainingen nog aan de juiste personen gaan geven, de pesters dus. 

Vroeger werd gedaan alsof het niet bestond, kon je voor ogen van de juf of meester uitgescholden / beledigd worden.

tjjwester schreef op 06-09-2025 om 18:53:

Als je de naam niet fatsoenlijk kan uitspreken moet je niet doen.

Het is net als met voeding, als je de ingrediëntenlijst niet kan lezen of begrijpen moet je het laten liggen.

De naam doet mij vermoeden dat ze niet zitten te wachten op blanke pieter-jan, al weet ik natuurlijk niks van je afkomst.

Daarnaast valt het mij op dat je begin dit jaar verklaard in Beverwijk te wonen en nieuwkoop te overwegen, waarom in godsnaam dan naar een school in Haarlem?

[..]

Noem mij eens 1 school waar dat niet gebeurd? helaas is dat tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld.

Hier was het iig zo erg dat ouders naar de krant zijn gestapt en dát gebeurt dus niet op alle scholen. 

Annaniem2023 schreef op 06-09-2025 om 20:14:

[..]

Op de reformatorische scholen zitten kinderen wiens voorouders vele generaties al in Nederland wonen.
maar ik ben het met iedereen eens. In sprookjes geloven doe je maar lekker thuis en niet op school. Daar komt nog bij dat Nederlandse ongelovige kinderen niet toegelaten worden op reformatorische en joodse scholen. Van moslimscholen weet ik het niet, maar ik denk dat daarvoor hetzelfde geldt. Is het andersom, dan is de wereld te klein.

Op deze school is iedereen welkom.  

Kimdekim schreef op 07-09-2025 om 05:59:

[..]

Dat is dan heel positief. 

Kimdekim schreef op 07-09-2025 om 05:58:

[..]

Hier was het iig zo erg dat ouders naar de krant zijn gestapt en dát gebeurt dus niet op alle scholen.

Dat gebeurt tegenwoordig al heel snel, curlingouders die moord en brand schreeuwen omdat hun zachtaardige kind word gepest en uiteraard doet hij zelf niks. Opgeblazen door het lokale suffertje.

Ik heb het artikel gelezen en zie niks wat ik niet herken van de school van mijn kinderen.

Ja er word gepest, dat is natuurlijk onacceptabel, maar wel volledig normaal op scholen. Elke school vecht er tegen, vaak met beperkte middelen.

tjjwester schreef op 07-09-2025 om 11:24:

[..]

Dat gebeurt tegenwoordig al heel snel, curlingouders die moord en brand schreeuwen omdat hun zachtaardige kind word gepest en uiteraard doet hij zelf niks. Opgeblazen door het lokale suffertje.

Ik heb het artikel gelezen en zie niks wat ik niet herken van de school van mijn kinderen.

Ja er word gepest, dat is natuurlijk onacceptabel, maar wel volledig normaal op scholen. Elke school vecht er tegen, vaak met beperkte middelen.

Nee helaas doen scholen er echt veel te weinig aan. En wat ze wel doen is verkeerd, ze pakken de gepeste aan terwijl het gericht moet zijn om de pesters aan te pakken.

Ik vraag me altijd af wat een To wil met dit soort vragen. Dit is een landelijk forum, je moet maar net het geluk hebben dat er iemand uit Haarlem (e.o.) op die school een kind heeft zitten. Pesten is overal en kerk/school zou wat mij betreft gescheiden moeten zijn.

tjjwester schreef op 07-09-2025 om 11:24:

[..]

Onacceptabel maar wel normaal? Dus als het maar vaak genoeg gebeurd dan is het normaal? 

Kimdekim schreef op 07-09-2025 om 05:59:

[..]

Dat kunnen ze wel op hun website zetten, maar ongelovigen zijn varkens volgens de islam. Er wordt op je neergekeken en is nog het minst vervelende dat er kan gebeuren. 

Dit soort scholen maakt integratie onmogelijk en moet verboden worden, en heel snel ook. 

DeOnbekende schreef op 07-09-2025 om 19:42:

[..]

Dat kunnen ze wel op hun website zetten, maar ongelovigen zijn varkens volgens de islam. Er wordt op je neergekeken en is nog het minst vervelende dat er kan gebeuren.

Dit soort scholen maakt integratie onmogelijk en moet verboden worden, en heel snel ook.

Met dit soort scholen bedoel je dan ook de christelijke scholen? Waar leerkrachten die homoseksueel zijn worden ontslagen enzo? Of mag de katholieke school wel maar de reformatorische niet? En waar leg je dan die grens?

[..]

Mijn kinderen hebben op een katholieke basisschool gezeten,  mijn zoon ook op een katholieke middelbare school en beide kinderen zitten nu op een ( verschillende) katholieke universiteit. Wij zijn niet gelovig en de kinderen hebben nooit "last " gehad van het geloof van deze scholen.   Dit kan niet zo goed gelden voor islamitisch onderwijs.  Wat mij betreft worden confessionele scholen sowieso afgeschaft.  Maar dan ook alle scholen.  Dus ook de christelijke.  

[..]

Lees je even in. 'Dit soort scholen ' dragen juist bij aan de integratie. 

Joszy schreef op 07-09-2025 om 20:04:

[..]

Met dit soort scholen bedoel je dan ook de christelijke scholen? Waar leerkrachten die homoseksueel zijn worden ontslagen enzo? Of mag de katholieke school wel maar de reformatorische niet? En waar leg je dan die grens?

3 jaar lang les gekregen van onze homoseksuele meester A. Hij had overigens een Turkse vriend. 

Ik zat op een christelijk gereformeerde basisschool.

Nee nooit van gehoord nog

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.