Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Beloning avond4daagse

De avond4daagse komt er weer aan. Wat geven jullie je kinderen als beloning. Ik geef liever geen snoep. Maar wat dan? Kinderen zijn 10 en 12.


een kaartje waarop staat dat je trots bent op ze en iets dat bij jouw kinderen past... Tegoedbon voor een bolletje ijs bij de lokale salon? 

Caroline80

Caroline80

11-05-2022 om 21:42 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 11-05-2022 om 21:41:

een kaartje waarop staat dat je trots bent op ze en iets dat bij jouw kinderen past... Tegoedbon voor een bolletje ijs bij de lokale salon?

Dat ik dat zelf niet heb bedacht. Goed idee.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 21:43

Ysenda schreef op 11-05-2022 om 21:25:

[..]

Ik spring ook niet in de sloot omdat anderen dat wel doen.

Zoon kreeg een bakje olijven of snoeptomaten.

Kan zijn maar hier kijken we ook naar wat andere kinderen krijgen. Olijven en tomaten kan hij thuis ook eten, waarom moet het altijd iets verantwoords zijn? Het is maar 1 dag en hij eet dat snoep niet allemaal tegelijk op. 

Hier gaat de avondvierdaagse niet eens door. We kunnen een alternatieve avondvierdaagse lopen en dan krijgen ze wel een medaille.

OT: wij gaven een medaille van chocolade, verder geen grote boeketten oid van snoep. Eigenlijk ben ik ook tegen het geven van (veel) snoep, maar ja, dan ben je de enige die niets geeft.

Hier is dat helemaal niet dat kinderen snoep of een medaille krijgen. Ze kregen (mijn kinderen zijn inmiddels te oud) altijd wat te drinken en wat te snoepen mee voor onderweg, maar niet als beloning. Hier krijgen ze wel op het eindpunt altijd nog iets, soms een appel, een koekje of waterijsje.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-05-2022 om 21:51

Battle-Royale schreef op 11-05-2022 om 21:43:

[..]

Kan zijn maar hier kijken we ook naar wat andere kinderen krijgen. Olijven en tomaten kan hij thuis ook eten, waarom moet het altijd iets verantwoords zijn? Het is maar 1 dag en hij eet dat snoep niet allemaal tegelijk op.

Als volwassenen kijken naar wat andermans kinderen krijgen? Waar je al niet wil letten.

bij ons een zelfgemaakte snoepketting van dropveter en nibbits.
Die krijgt ze op de laatste dag

De andere dagen, water en een appel oid

Ik vind een beloning prima met wat lekkers. Als ik een stuk wandel met een vriendin sluiten we ook af met koffie en taart. En vele met ons, dus waarom zou een kind geen snoepje mogen krijgen op dag 4?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 21:53

Caramelzeezoutchocola schreef op 11-05-2022 om 21:51:

[..]

Als volwassenen kijken naar wat andermans kinderen krijgen? Waar je al niet wil letten.

Eh ja waarom niet? 

Tatemae schreef op 11-05-2022 om 21:53:

bij ons een zelfgemaakte snoepketting van dropveter en nibbits.
Die krijgt ze op de laatste dag

De andere dagen, water en een appel oid

Ik vind een beloning prima met wat lekkers. Als ik een stuk wandel met een vriendin sluiten we ook af met koffie en taart. En vele met ons, dus waarom zou een kind geen snoepje mogen krijgen op dag 4?

Eens, een beloning is prima en dat van mij ook wel wat lekkers zijn. Maar je ziet vaak enorme boeketten of partijen snoep.  

Feles schreef op 11-05-2022 om 21:56:

[..]

Eens, een beloning is prima en dat van mij ook wel wat lekkers zijn. Maar je ziet vaak enorme boeketten of partijen snoep.

Ja als kind was ik echt jaloers daarop. Ik weet nog precies wie er van onze klas het meeste kreeg. 

Tatemae schreef op 11-05-2022 om 21:59:

[..]

Ja als kind was ik echt jaloers daarop. Ik weet nog precies wie er van onze klas het meeste kreeg.

Bij ons was het altijd een bosje bloemen maar sinds ik in een andere regio woon weet ik dat het anders gaat. En die van ons kreeg van ons een klein zakje snoep om vervolgens door de rest van de familie overladen te worden met grote kettingen met snoep, het was voor mij echt een verrassing. Ja daarna dus gelijk rekening gehouden met de rest van de familie. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 22:06

Tatemae schreef op 11-05-2022 om 21:59:

[..]

Ja als kind was ik echt jaloers daarop. Ik weet nog precies wie er van onze klas het meeste kreeg.

Nou dit dus, ik wil niet dat mijn zoon jaren later zich nog herinnert dat zijn maatjes omhangen waren met snoep en dat hij dan met n beker snoeptomaatjes en bakje olijven de avondvierdaagse afsluit omdat ik verantwoord moet zijn/vooral niet naar anderen moet kijken. 

Battle-Royale schreef op 11-05-2022 om 22:06:

[..]

Nou dit dus, ik wil niet dat mijn zoon jaren later zich nog herinnert dat zijn maatjes omhangen waren met snoep en dat hij dan met n beker snoeptomaatjes en bakje olijven de avondvierdaagse afsluit omdat ik verantwoord moet zijn/vooral niet naar anderen moet kijken.

Dus je gaat met de menigte mee?

Ik heb er echt niks aan over gehouden dat ik geen snoep kreeg aan het eind van de avondvierdaagse. Hier heb ik ook gewoon iets kleins geven ipv snoep. Een bosje bloemen, een klein spelletje, gewoon zo iets als een schoenkadotje qua grootte.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 22:16

Ellori schreef op 11-05-2022 om 22:11:

[..]

Dus je gaat met de menigte mee?

Ik heb er echt niks aan over gehouden dat ik geen snoep kreeg aan het eind van de avondvierdaagse. Hier heb ik ook gewoon iets kleins geven ipv snoep. Een bosje bloemen, een klein spelletje, gewoon zo iets als een schoenkadotje qua grootte.

Met dit wel, maar Sinterklaas slaan we bijv wel over. 

Ysenda schreef op 11-05-2022 om 21:25:

[..]

Ik spring ook niet in de sloot omdat anderen dat wel doen.

Zoon kreeg een bakje olijven of snoeptomaten.

Wow! Ik neem aan dat hij dat al jaren gewend is of geen snoep lust? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.