Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Beloning avond4daagse

De avond4daagse komt er weer aan. Wat geven jullie je kinderen als beloning. Ik geef liever geen snoep. Maar wat dan? Kinderen zijn 10 en 12.


Caramelzeezoutchocola schreef op 11-05-2022 om 21:31:

Wat heeft een kind nou aan bloemen? 🤣 Geef dan gewoon echt helemaal niks. Of thuis een stuk appeltaart.

Mijn puberzoon had laatst ook een evenement waarbij alle deelnemers van ouders, oma’s, tantes en vriendinnen enzo bloemen kregen. Sommige wel 10 bossen of losse bloemen. 3 avonden op rij, wij waren er de laatste avond, toen bleek dat sommige ouders er ook al die 3 avonden waren met elke dag weer bloemen. Mijn kind kwam er dus nogal bekaaid vanaf, hij kreeg 2 avonden helemaal niks (daar kan hij wel tegen). 

Ik dacht dat hij liever een zak drop zou krijgen, of desnoods een stokbrood ofzo, maar mijn man vond dat we wel bloemen moesten geven. Ik heb mijn man 25 jaar geleden een bos zijden rozen gegeven, die staan nog ergens in een hoekje. Die rozen heb ik in mooi folie verpakt, met een zak drop erbij, en afgesproken dat hij, elke keer als we bloemen moeten geven, deze zelfde bloemen zal krijgen. Dat vonden we wel duurzaam. 

Mijn kinderen willen alleen al meedoen om het snoep/vreterij,daarover hebben ze gehoord van andere kinderen. De plaatselijke winkels liggen er ook al vol mee.

Helaas voor hen begint het om 18u en het startpunt is ongeveer 10min fietsen van ons huis. Plus dat je beetje op tijd moet zijn om fiets te parkeren, aanmelden etc. Ik weet niet hoe ik dat in mijn eentje moet rondbreien met werk, eten (vandaar snoepdiner?) en bedtijd, dus wij doen niet mee. 

Lotte78 schreef op 12-05-2022 om 10:29:

tijdens het lopen had ze een halve sinaasappel met een pepermuntje en doekje erop. Dat is hier de traditie.Lekker de hele weg sabbelen aan de sinaasappel.
Trouwens school stond elke avond (uitgezonderd de laatste) ook ergens langs de kant. Dan kregen de kinderen wat drinken en een mandarijn/stukje appel/speculaasje of biscuitje en op de langste avond een waterijsje
Als ze bij de finish kwam kreeg ze een bloem en ook een snoepmedaille. En dat klinkt als meer snoep dan het was. Is namelijk of een lintje met een chocolademuntje of lint was van spek en de medaille was van karton. Dit hadden de meeste kinderen. Ik vond het wel kunnen. Was iets kleins en niet heel veel snoep.

Precies, hier gaat het ongeveer ook zo. Zoveel snoep is het ook niet. Op 1 klasgenootje na, die heeft een grote familie die er allemaal heen gaan en krijgt dan heel veel. Dat zijn de uitzonderingen en dat begrijpen de andere kinderen ook prima.

Lotte78 schreef op 12-05-2022 om 10:29:

tijdens het lopen had ze een halve sinaasappel met een pepermuntje en doekje erop. Dat is hier de traditie.Lekker de hele weg sabbelen aan de sinaasappel.
Trouwens school stond elke avond (uitgezonderd de laatste) ook ergens langs de kant. Dan kregen de kinderen wat drinken en een mandarijn/stukje appel/speculaasje of biscuitje en op de langste avond een waterijsje
Als ze bij de finish kwam kreeg ze een bloem en ook een snoepmedaille. En dat klinkt als meer snoep dan het was. Is namelijk of een lintje met een chocolademuntje of lint was van spek en de medaille was van karton. Dit hadden de meeste kinderen. Ik vond het wel kunnen. Was iets kleins en niet heel veel snoep.

Hoe mag ik me dit voorstellen? Een halve sinaasappel met een pepermuntje erop? En dan een doekje? En dan? Klinkt als sinaasappelsap als je net je tanden hebt gepoetst en dat dan met drinkend door een t-shirt dat je over je glas hebt gelegd, niet mijn lievelings 😅. Ik ben zo benieuwd wat je nu eigenlijk bedoelt, want dit kan het toch niet zijn ☺.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-05-2022 om 10:53

Bloemen en een snoepketting/medaille was hier gebruikelijk om te geven bij de laatste dag. Maar ik hoorde ook een keer iemand die haar kind haring met uitjes gaf. 

vertelsel schreef op 12-05-2022 om 10:53:

[..]

Hoe mag ik me dit voorstellen? Een halve sinaasappel met een pepermuntje erop? En dan een doekje? En dan? Klinkt als sinaasappelsap als je net je tanden hebt gepoetst en dat dan met drinkend door een t-shirt dat je over je glas hebt gelegd, niet mijn lievelings 😅. Ik ben zo benieuwd wat je nu eigenlijk bedoelt, want dit kan het toch niet zijn ☺.

Dat ken ik ook nog wel van 'vroeger', is echt zo ja. Zelf nooit gehad overigens.

Ik kreeg destijds een bosje bloemen en wat snoep.

Misschien een klein leuk spelletje cadeau geven anders? Zoiets als regenwormen, saboteur, black stories (heb je ook jeud versie van)?

Gingergirl schreef op 12-05-2022 om 10:20:

[..]

Ik heb er ook zeker geen minderwaardigheidscomplex aan over gehouden hoor. Maar geef alleen weer dat het niet leuk is om een uitzondering te zijn.



Die uitzondering zijn - dat is een puntje. Daar gaan kinderen verschillend mee om. Wees daar alert op.

Flapje schreef op 12-05-2022 om 10:58:

[..]

Dat ken ik ook nog wel van 'vroeger', is echt zo ja. Zelf nooit gehad overigens.

Ik kreeg destijds een bosje bloemen en wat snoep.

Misschien een klein leuk spelletje cadeau geven anders? Zoiets als regenwormen, saboteur, black stories (heb je ook jeud versie van)?

Oh echt! Wat een combinatie, da's geen beloning, da's straf 😆. En waar dient dat doekje dan voor? Ik ben echt geïntrigeerd 😄

vertelsel schreef op 12-05-2022 om 10:53:

[..]

Hoe mag ik me dit voorstellen? Een halve sinaasappel met een pepermuntje erop? En dan een doekje? En dan? Klinkt als sinaasappelsap als je net je tanden hebt gepoetst en dat dan met drinkend door een t-shirt dat je over je glas hebt gelegd, niet mijn lievelings 😅. Ik ben zo benieuwd wat je nu eigenlijk bedoelt, want dit kan het toch niet zijn ☺.

Ik hoop dat het lukt met de afbeelding

search?q=sinaasappel+met+pepermunt&client=ms-android-samsung-ss&biw=320&bih=584&tbm=isch&prmd=sivn&sxsrf=ALiCzsZuNBgn-z8y1K9adTuU8_DDpxexvg:1652346381654&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiL0f74zdn3AhU4wQIHHSrAB28Q_AUIGigC#imgrc=_GgtwMfdzHDbBM

Lotte78 schreef op 12-05-2022 om 11:10:

[..]

Ah, dat kan ik helaas niet zien, zal eens googlen! 

Oh wow, gedaan. Het lijkt me heel vies, een vies gevoel ook met dat doekje en volgens mij kun je daarna gelijk door naar de tandarts om je gebit te laten sealen 😄. Maar blijkbaar doen veel mensen het en heb ik iets gemist in mijn opvoeding 😊.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-05-2022 om 11:22

Het kan ook met citroen ipv sinaasappel,  lees ik 😖 😂 

Mug schreef op 12-05-2022 om 11:22:

Het kan ook met citroen ipv sinaasappel, lees ik 😖 😂

Een zakje zout in je schoen met sinterklaas als je stout geweest was ken ik wel, misschien is dit ook zoiets! En dan de citroen voor als je nóg stouter was 🤣. Nee hoor mensen, als je het lekker vindt, geniet er vooral van 😄.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-05-2022 om 11:26

vertelsel schreef op 12-05-2022 om 11:26:

[..]

Een zakje zout in je schoen met sinterklaas als je stout geweest was ken ik wel, misschien is dit ook zoiets! En dan de citroen voor als je nóg stouter was 🤣. Nee hoor mensen, als je het lekker vindt, geniet er vooral van 😄.

Ergens is het natuurlijk wel heel vaak zo dat er vele bijzondere momenten zijn voor een cadeautje. Rapport (bij ons tegenwoordig maar 2 per jaar 10 euro per keer namens ons), zwemdiploma (bij ons waren de cadeautjes, een lollie, een zuurstok en bij c een boek de overige 2 en bijna 3 diploma's  is weer snoep geweest), verjaardag, Sinterklaas (vlak bij verjaardag dus altijd klein gedaan) en dan nog traktaties op school. 

Omdat wij de meeste dingen klein maken doen we dus ook wel iets van snoep of een kleinigheidje bij a4d

Nootboek schreef op 12-05-2022 om 10:39:

Mijn kinderen willen alleen al meedoen om het snoep/vreterij,daarover hebben ze gehoord van andere kinderen. De plaatselijke winkels liggen er ook al vol mee.

Helaas voor hen begint het om 18u en het startpunt is ongeveer 10min fietsen van ons huis. Plus dat je beetje op tijd moet zijn om fiets te parkeren, aanmelden etc. Ik weet niet hoe ik dat in mijn eentje moet rondbreien met werk, eten (vandaar snoepdiner?) en bedtijd, dus wij doen niet mee.

Eten is dan een boterham uit het vuistje, kunnen ze mee fietsen met een klasgenootje dat jij ze ophaalt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.