Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Budget kinderfeestje

Hoeveel geven jullie uit aan een kinderfeestje? Ik merk dat bij mijn zoontje dure activiteiten worden gedaan van zo'n 20 euro per kind. Wij vieren feestjes meestal thuis omdat we maar 1 auto hebben en zijn daardoor een stuk goedkoper uit. Vraag me of het elders ook zo gebruikelijk om.zoveel geld uit te geven.


Lisabette schreef op 15-12-2022 om 20:13:

In dit topic lijkt het ook alles of niets. Of je bent veel tijd kwijt aan een feest of je moet veel betalen. Het laatste feestje van mijn zoon hebben we een blotevoetenpad gelopen en daarna een kampvuur (met o.a. worstenbroodjes, marshmallows en gepofte kastanjes) gemaakt. Dat heeft echt niet veel gekost en wij hoefden ook weinig te organiseren. Ik mis dus een beetje de middenweg.

Ik vind 20 euro de middenweg maar goed dat is persoonlijk. Afhankelijk van waar je woont is het ook. Zo'n blote voetenpad heeft zoon ook een keer gedaan was een partitje van een klasgenootje. Was allesbehalve goedkoop want ze moesten er met de trein heen maar vonden ze erg leuk.

Herfstappeltaart schreef op 15-12-2022 om 19:21:

[..]

200 euro aan een slaapfeestje? Aan wat dan?

Taart, patat, knutselspullen (vorigekeer eigen slaapshirts gemaakt), ergens naartoe en dan een ijsje eten, broodjes voor de volgende dag... je zit er zo aan.

En dan doe ik nog best zuinig 😆

Caroline80

Caroline80

15-12-2022 om 20:30 Topicstarter

Mugske schreef op 15-12-2022 om 20:12:

tot nu toe alle feestjes bij ons thuis (Dochter is 9). Ze kan dan meer kinderen uitnodigen. Speurtocht in het bos, natuurspeeltuin (vlak bij huis), afgelopen jaar een escaperoom thuis. Taart, lekkers, pannenkoeken/ tostis.

Feestjes waar ze voor uitgenodigd wordt zijn heel verschillend: binnenspeeltuin, workshop, thuisfeestje, maar ook een keer dierentuin.

Hier afgelopen jaar ook een escaperoom thuis. Had hier een speciaal pakket voor gekocht van 35 euro en vergde behoorlijk wat voorbereidingstijd om kamers in te richten. Na afloop frietjes en snacks thuis klaargemaakt en gegeten.

Vorige week verjaardag gevierd, 25 euro voor toegang ijsbaan, 35 euro voor afhaal pizza achteraf en ik denk 10 euro aan koekjes en snoepjes en drinken. Er waren 6 kinderen incl de jarige. Dus 12 euro totaal.

Caroline80

Caroline80

15-12-2022 om 20:33 Topicstarter

Desideria schreef op 15-12-2022 om 20:30:

[..]

Taart, patat, knutselspullen (vorigekeer eigen slaapshirts gemaakt), ergens naartoe en dan een ijsje eten, broodjes voor de volgende dag... je zit er zo aan.

En dan doe ik nog best zuinig 😆

Hier ook een keer een slaapfeestje gedaan en was veel minder kwijt. Frietjes met snack eten. Kussensloop versieren met tekstielstiften. Film thuis kijken met popcorn erbij. En voor het ontbijt afbakbroodjes.

Ik hou meestal rond de €100 aan. Met dochter afgelopen jaar was dat met 6 vriendinnetjes naar een (duur) zwembad met allerlei glijbanen. 
Met zoon naar een attractieparkje, was all-in (onbeperkt eten en drinken) voor ik geloof €11 per kind. 
Wij hebben ook 'maar' 1 auto maar kunnen er altijd 1 lenen van schoonouders

Gingergirl schreef op 15-12-2022 om 20:26:

[..]

Ik vind 20 euro de middenweg maar goed dat is persoonlijk. Afhankelijk van waar je woont is het ook. Zo'n blote voetenpad heeft zoon ook een keer gedaan was een partitje van een klasgenootje. Was allesbehalve goedkoop want ze moesten er met de trein heen maar vonden ze erg leuk.

Dit heeft niets met ons budget van doen of waar wij wonen. Ik vind een kinderfeestje van 200 euro of meer gewoon onzin. Wat andere ouders doen, heb ik geen boodschap aan. Mijn kinderen mogen dus allerlei soorten feestjes geven, maar afhankelijk van de activiteit bepaal ik hoeveel kinderen er komen. Voor pubers gelden andere regels. Hier ben ik een stuk flexibeler in.

Lisabette schreef op 15-12-2022 om 20:42:

[..]

Dit heeft niets met ons budget van doen of waar wij wonen. Ik vind een kinderfeestje van 200 euro of meer gewoon onzin. Wat andere ouders doen, heb ik geen boodschap aan. Mijn kinderen mogen dus allerlei soorten feestjes, maar afhankelijk van de activiteit bepaal ik hoeveel kinderen er komen. Voor pubers gelden hier andere regels en ben ik een stuk flexibeler.

Ik bedoelde met waar je woont; watvoor aanbod er is, dat kan soms van invloed zijn. 

Ik heb ook geen boodschap aan hoe andere ouders het doen, wij maken daar ook onze eigen keuzes in. 

Lisabette schreef op 15-12-2022 om 20:13:

In dit topic lijkt het ook alles of niets. Of je bent veel tijd kwijt aan een feest of je moet veel betalen. Het laatste feestje van mijn zoon hebben we een blotevoetenpad gelopen en daarna een kampvuur (met o.a. worstenbroodjes, marshmallows en gepofte kastanjes) gemaakt. Dat heeft echt niet veel gekost en wij hoefden ook weinig te organiseren. Ik mis dus een beetje de middenweg.

Tja, wij hebben een echte winterverjaardag. Speeltuinen gaan dicht, en met zo'n weer als vandaag is een blotevoetenpad oid natuurlijk niet te doen. En ja, ook dan kan het thuis, maar dat vergt dan wel meer entertainment in huis zelf. 

Saga schreef op 15-12-2022 om 20:58:

[..]

Tja, wij hebben een echte winterverjaardag. Speeltuinen gaan dicht, en met zo'n weer als vandaag is een blotevoetenpad oid natuurlijk niet te doen. En ja, ook dan kan het thuis, maar dat vergt dan wel meer entertainment in huis zelf.

Hier mazzel! Er werd in de week van zoons verjaardag een tijdelijke schaatsbaan neergezet in het parkje op 5 minuten lopen van huis. 1,5 uur schaatsen, thuis chocolademelk met slagroom en een filmpje en pizzan of poffertjes.

groep 1/4 waren het meestal thuisfeestjes, daarna meestal buiten de deur: trampolinepark, skibaan, museum met workshop, er is van alles voorbij gekomen.

Ik zou dat niet laten afhangen van wat anderen doen, maar van je eigen wensen, mogelijkheden en budget. Hier waren de eerste twee feestjes van dochter thuis (toen ze vijf en zes werd). Vanwege corona was er ook veel dicht, maar het was echt helemaal prima. Beetje wafels/cakejes versieren, spelletjes doen, speurtocht en pannenkoeken gegeten, dan zijn kleuters al gauw blij.

Afgelopen jaar zijn we naar een buitenspeeltuin geweest. Daar had je voor iets van acht euro p.p. entree, ijsje, friet, snack, drinken en popcorn. 
Voor ons is het aantal gordels leidend qua aantal kinderen dat gevraagd kan worden.
We kunnen een extra auto lenen van mijn ouders. Qua bedrag vind ik ongeveer 12,50 per kind wel genoeg. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat alle vriendinnetjes van dochter waar ze regelmatig mee speelt kunnen komen dan dat we iets heel duurs gaan doen. 
Wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten. Ik herken het niet dat het per se heel duur moet zijn. Misschien komt dat nog als ze ouder wordt.

20 euro per genodigde komen wij ook wel aan. Beetje afhankelijk wat we gaan doen. Ooit het eerste kinderfeestje bij ons thuis gevierd en dat doen we dus nooit meer. Ik ben niet gemaakt om een club kinderen te vermaken. Geef dus graag geld uit zodat anderen dat voor me doen.

Dochter vind thuisfeestjes heel leuk! 
Ik ook, bij anderen. Als we alles buiten de deur doen rijden er 2 auto’s en die mogen vol. Thuisfeestje Max 4 kinderen en help ik wel kiezen. Dochter speelt met meiden die elkaar onderling slecht verdragen, in monkey town is ruimte om elkaar te ontlopen. En anderen hangen voor je het weet in de gordijnen dus die komen ook beter uit de verf in monkey town dan mijn verjaardag.
Overigens ook een winter verjaardag, dat helpt niet.

en toch hebben wij met onze winterverjaardag (regenjas en laarzen aan) een leuke puzzelspeurtocht gedaan. Was echt een goedkope verjaardag, zelf puzzels gemaakt en route uitgezet. Daarna avenpizza.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.