Elfje76
08-01-2026 om 12:37
Buitenschoolse opvang , verzekering voor schade?
Hallo,
Gisteren haalde ik mijn kids van 8 jaar op en zonder ik van iets wist, hing mijn favoriete witte lange donsjas bomvol met verf, die jas is dus niet meer te redden. Er is nergens een waarschuwing voor natte verf en er stonden drie werknemers bij elkaar zonder iets te doen, dus ze hadden alle tijd vd wereld om me te waarschuwen. Ik vermoed dat ze iets op de glazen buitendeur hadden geschilderd wat nog niet opgedroogd was blijkbaar. Dit is mijn enige lange warme winterjas, die vrij recent werd aangekocht en ik belde hen op, en zelfs de verantwoordelijke kon niets voorstellen qua verzekeringen ofzo.
Hoe moet ik dit aub aanpakken voor de geleden schade aub? Dit is een vrij dure jas die ik niet kwijt wou, ik vind dat ik overduidelijk recht heb op schadevergoeding!
Alvast bedankt voor de reacties!
Moosey
09-01-2026 om 12:50
Het zal geen lak van het houtwerk geweest zijn wat lak hardt niet uit bij deze temperaturen, geen schildersbedrijf wat nu de buitenboel gaat doen. Ik las het ook als dat er een tekening op het glas was gemaakt.
Soccer-Mom
09-01-2026 om 21:44
Of de BSO een AVB heeft, is niet echt relevant. Als jij meent dat de BSO aansprakelijk is voor de schade, stel de BSO dan schriftelijk aansprakelijk.
amarna
09-01-2026 om 22:19
Soccer-Mom schreef op 09-01-2026 om 21:44:
Of de BSO een AVB heeft, is niet echt relevant. Als jij meent dat de BSO aansprakelijk is voor de schade, stel de BSO dan schriftelijk aansprakelijk.
Dit is de enige manier. Schiftelijk aansprakelijk stellen. Iedere openbaar gebouw/stichting/vereniging is verplicht een WA-verzekering te hebben.
Schoondochter
10-01-2026 om 04:05
amarna schreef op 09-01-2026 om 22:19:
[..]
Dit is de enige manier. Schiftelijk aansprakelijk stellen. Iedere openbaar gebouw/stichting/vereniging is verplicht een WA-verzekering te hebben.
WA is voor motorvoertuigen, en een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht.
Meesje
10-01-2026 om 07:25
amarna schreef op 09-01-2026 om 22:19:
[..]
Het is ook wel handig om te weten waarvoor je ze aansprakelijk moet stellen. Een nieuwe jas? Of kosten van de stomerij? Dus ik zou toch eerst uitzoeken/vragen wat voor verf het was.
Loezzie
10-01-2026 om 08:43
het is wel stuk na de het stellen van de vraag.
Je gaat er al vanuit de jas weg kan. Ooit van wasmachine of stomerij gehoord? Wasmachine en daarna met tennisballen in de droger lost het probleem meestal wel op. Zeker als het om verf is dat op de ramen zat.
Bolmieke
10-01-2026 om 17:34
yette schreef op 10-01-2026 om 13:53:
Is het gelukt, Elfje?
Ik denk niet dat we hierop antwoord krijgen, de op is Elfje's enige post op dit forum